bang (in het donker)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:45

Ik heb het ook. Ook altijd licht aan, en een zaklamp voor als de stroom uitvalt. Moet ik onverhoopt toch door het donker, doe ik mijn ogen dicht.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:09

Ik heb hier ook nog steeds last van en ik ben bijna 25 :P Ik dacht dat ik eroverheen was, ik ben getrouwd en m'n man is er altijd, ben dan ook niet bang. Maar laatst was ie er twee nachtjes niet, nou meid, ik was er NOG niet overheen. Ik sliep ook weer met 't licht aan, net als vroeger (dan kwam m'n pa het licht uitdoen als ik eenmaal sliep). Ook als ik eerder naar bed ga dan m'n man, val ik nog steeds in slaap met het licht aan, echt een schijterd ben ik :P
Ook douchen in je eentje is ontiegelijk eng, je hoort dan altijd van die rare geluiden := Door deze angsten (die al begonnen op m'n 5e) ben ik er wel heel erg goed in geworden om te horen waar iets vandaan komt en wat het is, maar SOMS zijn er van die geluiden die echt te creepy zijn...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:12

Oh douchen in mijn ouders huis valt mee, want die hebben een douchegordijn en de deur van de badkamer zit aan de zijkant. Op mijn kamer in Londen echter had ik een douchecabine, en die keek uit op de deur. Dan liet ik de deur open, en als dan de ramen van die douchecabine troebel waren zag ik allerlei engs door mijn kamer kruipen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:18

Wat zijn trouwens jullie meest beschamende enge gedachtes?

Toen ik 8 was ging ik een keer naar boven en ik zag een soort van zwarte kattenstaart onder het bed van m'n ouders liggen. Ik keihard gillen! :oo Komt m'n vader naar boven en ik zeg dat er een luipaard onder het bed ligt :+ Gaat ie kijken is het gewoon een schaduw van het dekbed :D

Ik had ook een heel ritueel voor als ik naar m'n kamer ging. Eerst ging ik alles doorzoeken, als alles in orde was dan ging m'n deur dicht, kon er niks binnenkomen en als ze binnen wilden komen dan zou ik het eerst horen/zien. Ik hield ook altijd 1 oog op die deur gericht. Op een dag kwam m'n moeder plotseling binnen en ik dacht dat het een moordenaar was, wederom dus weer keihard gillen. Oeps, was m'n moeder maar :+

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:27

Ik heb ook een laag bed en ik spring ook altijd een meter voor me bed erin want anders word ik gepakt :=

(teminste dat denk ik)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:28

Geesten. :+ Het stomme is dat ik er niet eens in geloof, maar s' nachts is alles anders

Chiron_

Re: bang (in het donker)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:31

in geesten gloof ik toch wel :o

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 10:32

Haha, ja, dat heb ik ook. Programma's als Char en Derek Ogilvie vind ik altijd maar stom, overdag ben ik er te nuchter voor om het te geloven.
Tot Char op een keer zei: Als je nog nooit een geest hebt gevoeld of gezien, komt dat omdat je er niet genoeg voor open staat. Het is niet altijd even duidelijk, maar vertrouw je gevoel. Als je in je ooghoek iets ziet, maar het is weg als je er naar kijkt, kan dat best een geest zijn geweest.

:\ Nu denk ik dus constant dat ik een geest zie als ik iets zie wiebelen in mijn ooghoek (wat ongetwijfeld een wimper zal zijn :+ ). Ik geloof niet in geesten, ben daar te nuchter voor, maar inderdaad: 's nachts is alles anders! :P

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:34

In geesten geloof ik wel. Maar dat komt puur omdat onze oude overleden buurman hier nog regelmatig (vooral in de maand wanneer hij overleden is) komt klieren. Lampjes die aanspringen of zelf uitgaan, en nee ik ben niet gek, want mijn moeder en broer maken het ook mee. En dan roepen we, "ja jan, we zijn je niet vergeten hoor!" en dan houd het meteen weer op.

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:35

waar ik ook altijd bang van word zijn die vervelende kettingbrieven wie herkent dit?

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:36

Urko schreef:
In geesten geloof ik wel. Maar dat komt puur omdat onze oude overleden buurman hier nog regelmatig (vooral in de maand wanneer hij overleden is) komt klieren. Lampjes die aanspringen of zelf uitgaan, en nee ik ben niet gek, want mijn moeder en broer maken het ook mee. En dan roepen we, "ja jan, we zijn je niet vergeten hoor!" en dan houd het meteen weer op.

Scary!
maar inderdaad dit soort dingen, daar geloof ik echt in ookal ben ik nog maar 12~!
ben slim genoeg om de wetenschap te snapppen! afentoe dan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:36

Oh god, was al bang dat ik de enige was. :+
Ik heb het ook, wil absoluut niet alleen thuis slapen. En waar ik ook vreselijk zenuwachtig om kan worden, is een lege stoel. :') Veel te bang dat er 'iets' in zit oid, vraag me niet waarom.
Ik slaap wel standaard met de radio aan, en als ik het echt niet meer trek (na een film die toch íetsje te eng was..) gaat het licht aan, samen met alle andere lichten in het hele huis. Ouders zijn daar niet zo blij mee, maar die zijn er nu aan gewend :=
Geesten zijn toch wel de grote 'boosdoeners' bij mij, kan daar panisch van worden. :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-05-10 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:37

Nee ik ben er echt te nuchter voor. Bij mij zijn het trouwens vooral Joodse familieleden die omgekomen zijn in WW2. De 2 broers van mijn overgrootvader bijvoorbeeld. Ik leef mijn leven natuurlijk niet bepaald decent, en s' nachts ben ik bang dat ze me komen halen omdat ik mijn leven vergooi. Of omdat ik hetzelfde onrecht en kwaad moet doormaken als zij.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 10:38

Haha, toen ik jonger was wel, maar inmiddels gooi ik alles al weg met een rare titel of FW: in de onderwerpregel. Dat vind ik wel echt onzin, maar kan me voorstellen dat anderen het eng vinden. :D
Marissie: Volgens mij is dat geen wetenschap, hihi. :)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:40

Ik heb precies hetzelfde probleem :=
Zeker dat van met je gezicht niet naar de muur durven slapen heb ik ook!
Ik doe ook altijd mijn Ipod in als ik ga slapen, anders ga ik me veel te veel op andere geluiden concentreren en dan lig ik inderdaad de hele nacht wakker!

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:41

Joyce, wat zijn je plannen morgenavond?
Ik denk serieus dat ik je er mee kan helpen,
en nee, het is niet in het donker, gewoon om een uur of 7 ofzo :P
Let me know!

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:42

Met de wetenschap bedoel ik dat ze een paar jaar geleden hebben aan getoont dat er wel degelijk zoiets als geesten bestaat....

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 10:44

Ohh Freekie, super, je had het er van de week al over, maar toen veranderden we van onderwerp. :+ Morgen ga ik, jawel, naar Uri Geller. :') Mijn tante had kaartjes gewonnen en vind hem vreselijk. Net als ik, maar mijn mams vindt die shows helemaal geweldig, dus dan ga ik maar mee. :=
Goed materiaal voor een aantal slapeloze nachtjes, hihi!
Dus sorry, morgenavond gaat 'm niet worden, moet daar 7 uur zijn.

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:45

Balou_k schreef:
Ik ben ook bang in het donker, als ik alleen ben, de engste dingen kan ik zien..
Slaap vaak bij mijn zusje :') en ik ben 17 :o bijna 18..

Hahaha jaaa dat doe ik oook altijd! :D
Mijn zusje heeft een 2 persoonsbed en als ik bang ben ga ik gewoon lekker bij haar liggen! :P
Hahah dat vind mijn zusje ook altijd heeel gezellig, soms vraagt ze het zelf ook wel is hoor van ik ben bang wil je bij me slapen? nou dat doe ik dan altijd gewoon hoor! :D
Ik weet hoe het is om bang te zijn.
Maar de laatste tijd heb ik het niet meer zo erg, maar ik had het altijd al had ik van die geestenprogramma's van derek ogolivie of char of het zeste zintuig gezien ofzo! dus dat kijk ik maar niet meer. :o
Laatst bijgewerkt door DancylOver op 13-05-10 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:45

Herkenbaar!
als ik een nacht alleen thuis ben, schrik ik voortdurend omdat k denk dat er iemannd in de tuin loopt.
als ik naar boven loop en mn kamer in kom kijk ik eerst onder mn bed of er niemand onder ligt :o .
ik ben in het donker ook altijd bang of er iemand in de meterkast, badkamer of onder mn bed ligt.
echt vreselijk irritant. als er iemand bij me is heb k nergens last van!

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:47

Dan hebben we het er nog wel over, duurt ook niet zo lang.
Maar maandag misschien anders? Laat maar even weten wanneer je kan :D

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:54

Ik herken het wel hoor! Vroeger als kind had ik dat heel erg. Mama moest in mijn kamertje alles bij langs om de spoken te verjagen.

Ben nu inmiddels 37. Ben getrouwd en heb 2 kindjes. Dus niet alleen in een huis. Bang, ben ik heel af en toe. Vooral na een enge film. Dan hoor ik gekke geluiden, en moet ik op onderzoek uit. Natuurlijk moet ik dan nodig plassen :(
Wc doorspoelen doe ik dan wel. Maar ik haat op dat moment dat harde geluid.
brrr, Ben dan ook bang, dat als ik de wc uit kom, iets engs achter me staat :=

Meestal ga ik dan terug in mijn nest en ga dan even een boek lezen. Even op andere gedachten komen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:52

Myukii schreef:
Ohh Freekie, super, je had het er van de week al over, maar toen veranderden we van onderwerp. :+ Morgen ga ik, jawel, naar Uri Geller. :') Mijn tante had kaartjes gewonnen en vind hem vreselijk. Net als ik, maar mijn mams vindt die shows helemaal geweldig, dus dan ga ik maar mee. :=
Goed materiaal voor een aantal slapeloze nachtjes, hihi!
Dus sorry, morgenavond gaat 'm niet worden, moet daar 7 uur zijn.

Dat zou ik dus echt niet doen als je al zo bang bent voor van alles en nog wat.. :o ik zou bang zijn dat de geesten zoiets hebben van "joh, ze is geintresseerd in ons, leuk, komen we ook ff bij haar op bezoek!" :+ Ik slaap ook niet goed als ik alleen ben, en al helemaal niet in t donker. Tenzij ik buiten ben, heel gek, maar voor mijn gevoel heeft "alles" daar de ruimte en waait het dan weg. Misschien vreemd voor anderen maja :7

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:00

zoveel dingen in dit topic komen me bekend voor, en ik ben even oud,
bij mij is de enige oplossing ook: bij mijn vriend slapen, en dat doe ik dus elke nacht :+
als ik alleen moet slapen duurt het ook làng voor ik in slaap geraak door alle 'enge' dingen... zucht...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:21

Wouw TS, wat jij beschrijft in je openingspost is precies mijn probleem :oo Ook ik ben 18, alleen sliep ik juist vroeger nooit en gaat het tegenwoordig wel wat beter.. Ik heb als klein meisje het boekje 'Ik ben een held' gelezen, die kregen we van school. Hierin stond een verhaaltje over 'de botteboe', hier heb ik echt vreselijke nachtmerries van gehad. Slapen met het licht aan, ruim een jaar lang. Dit ging op een gegeven moment wel beter en kon ik met mijn licht uit slapen. Ik had wel last van slaapproblemen en zag regelmatig spoken in mijn kamer. Dit zie ik nog steeds zo. Ik slaap met mijn licht uit maar deze doe ik regelmatig even aan om mijn kamer te kunnen overzien..
Ik ben vooral heel bang om een geest te zien, en dan voel ik me inderdaad precíes zoals jij beschrijft. Wakker liggen en rondstaren maar niks te zien natuurlijk. Enge films kan ik ook niet kijken want er zitten altijd monsters, enge mensen of moordenaars onder mijn bureau... Brrr!
Bij mij zakt het angstgevoel vanzelf weg, meestal rond een uur of 3 en dan kan ik gewoon slapen.. :')

Oh en daarbij, 12 uur is spookuur. Zodra de klok 12 slaat dan begint mijn feest pas echt. Dan staar ik rond in mijn kamer totdat het half 1 is en dan keert de rust weer een beetje terug. En vanaf 11 uur kijk ik niet niet meer in spiegels :j

Moest ook een keertje oppassen in dit huis:
http://www.henri-floor.nl/plaatjes/2008/diversen/20080329/foto32.jpg
Juist ja, een watertoren en die is gigaaaaaaaaaaaaaaaaaaantisch! pastte daar heel vaak op maar nu bleef ik er slapen want de ouders kwamen pas heel laat thuis. Ik mocht bij de kinderen op de kamer slapen in een bed van 1.70 (ben zelf 1.76 :') ) of in de logeerkamer met een waterbed. Had gekozen voor het waterbed maar toen het er op aan kwam ben ik naar beneden gesneakt en heb me mooi bij die kinderen neergelegd! haha. Dat je zó blij kan zijn met een nachtlampje, poehee... :o

En een nachtje alleen thuis? eeeeeeeeeeeeeeecht niet! Ik schijt wel 70 kleuren bagger! Nou was ik in de meivakantie alleen thuis maar toen bleef een vriendin de hele week slapen. Dit heeft wel heel erg goed gewerkt voor mijn 'alleen thuis slapen' angst! :j