Afwachten tot 2e zwangerschapstest..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Afwachten tot 2e zwangerschapstest..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:03

Ik denk het wel, maar ik woon in Belgie dus ik pak gewoon rechtstreeks de telefoon richting ziekenhuis ;)
De ene huisarts zal al meewerkender zijn dan de andere lijkt me.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:21

Gewoon vragen voor een doorverwijzing naar ziekenhuis voor een echo.Dan weet je het snel genoeg. :)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 10:53

Ok is goed, maandag ochtend moet ik erheen en dan zal ik het wel vragen.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 23:34

Even weer een kleine update, ik heb nu ook last van zeurderige steken bij mn onderbuik, begin me beroerder te voelen en ik word er gek van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:37

Heb je geen sluimernde blindedarmonsteking? Dat had ik ook en precies dezelfde symptomen.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:41

en ben je overtijd of niet en gebruik je de pil?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:45

hm misschien dat de echo wat laat zien sterkte laat je goed onderzoeken denk ook aan buitenbaarmoederlijk

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 23:57

Sorry, maar wat is buitenbaarmoederlijk? :o
Linsim; Overtijd ben ik niet en ik gebruik de pil, maar ik ben aan de anti biotica geweest, maar heb wel een condoom gebruikt :)
Breezy; Ik heb al een keer een ontsteking aan mijn blinde darm gehad, en dat voelde heel anders als dit, maar mijn blindedarm is er niet uitgehaald, omdat ik direct aan de anti biotica ben gezet.

*edit*

Heb ook last van mijn borsten, en lijkt wel of ze groeien, mijn bh die ik 3 weken geleden heb gekocht, zit me nu te krap..

phietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 07:45

ik ben 28 feb voor het laatst ongeteld geworden..
Daarna allerlei zwangerschaps klachten
-misselijk
-buikpijn
-ongi gevoel
- harde borsten
-VEEL Hoofdpijn (migraine)..

elke week testen alleen maar NEG..

paar keer naar de dokter geweest, uiteindelijk kreeg ik een bloedtest ...wat bleek Ik was dus zwanger!!.. (nog niet Heel lang, maar wel al 5-6 week). Alles kan dus..

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 13:10

Ja daarom, en daar ben ik dus bang voor, dat ze bloed gaan prikken hihi, maar maakt niet uit, als het nodig is dan is dat zo..
M'n buik is nu ook wat opgezet en dik..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:14

Via een bloedtest kunnen ze ook zien of je zwanger bent.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 13:15

Ik zeg morgen ook tegen mij HA dat ik graag doorgestuurd wil worden voor evt een echo en/of bloedprikken en dan hopleijk weet ik het wel.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 07:27

Nou ik ben benieuwd, ik ga zometeen naar de HA en wss ook door voor een verwijzing.
Ik laat jullie het zsm weten!
Bedankt iig voor de lieve steun en tips hier :+:

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 07:33

ik zie steeds dat je zegt mn buik is dikker en opgezet en dat de dokter dit ook vond
hij kan toch even voelen of je baarmoeder inderdaad ook gegroeid is?
en als ik jou was zou ik toch even een goeie thuistest halen misschien dat die wel zegt dat je zwanger bent?

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 07:39

sharoontje schreef:
Sorry, maar wat is buitenbaarmoederlijk? :o
Linsim; Overtijd ben ik niet en ik gebruik de pil, maar ik ben aan de anti biotica geweest, maar heb wel een condoom gebruikt :)
Breezy; Ik heb al een keer een ontsteking aan mijn blinde darm gehad, en dat voelde heel anders als dit, maar mijn blindedarm is er niet uitgehaald, omdat ik direct aan de anti biotica ben gezet.

*edit*

Heb ook last van mijn borsten, en lijkt wel of ze groeien, mijn bh die ik 3 weken geleden heb gekocht, zit me nu te krap..

Gebruik je nu nog steeds de pil dan?
Als dat zo is en je denkt dat je zwanger bent zal ik daar nu maar mee stoppen.
Eerst echt zeker weten of je nu wel of niet zwanger bent.
Je kunt toch ook zelf het ziekenhuis of een verloskundige bellen en uitleggen wat er aan de hand is ik denk dat je dan zo langs mag komen voor een echo.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 07:47

heeel veel succes TS.
ik zou zeggen sluit niks uit.
ik was 28 weken toen ik hoorde dat ik zwanger was.
ik was ook gewoon ongesteld (dit doet de pil)
dus ik zou er wel even op aandring je klachten lijken namelijk wel op zwangerschap.
sterkte

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 08:22

Nou ik ben bij de Ha geweest en ik moet zometeen naar het ziekenhuis voor een bloedtest. Een echo was niet mogelijk, omdat de wachttijden 3 weken waren. Mijn Ha denkt zelf dat ik niet zwanger ben, omdat de test anders positief had moeten zijn. Ik zeg ook tegen hem dat niet altijd de testen te vertrouwen zijn en dat ik het wel raar vind dat ik zowat alle symptomen van een zwangerschap heb. Maar nee, hij dacht niet aan een zwangerschap.
Het kon ook een ontsteking zijn volgens hem, maar hij heeft wel op het prikformulier aangegeven om ook naar het bloed te kijken of er HCG in zit. Verder wil hij het ook laten testen op Chlamydia (hoe je het ook schrijft), omdat de klachten die ik heb, daar ook bij kunnen voorkomen.
Ik heb hem ook aangegeven dat ik sinds vrijdag/zaterdag een enorme druk op mijn blaas heb, waardoor ik dus om de kwartier naar de wc moet, omdat ik het gevoel heb dat ik moet plassen, dat mijn borsten gevoelig zijn, dat mijn onderbuik gevoelig en hard zijn.
Maargoed een zwangrschap kon bijna niet volgens hem, omdat de Ha testen dan positief moeten zijn.

Ook had hij me een potje meegegeven, omdat ik nog wat urine in moest leveren. Daarna moet ik naar het ziekenhuis voor een bloedtest.
Als ik hem dus ergens wel voor sch**t, dan zijn het wel injectienaalden |( |(

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:25

Ach, zo'n bloedtest is echt zo voorbij ;) Ik ben zelf ook bang voor injectienaalden (en bloed). Gewoon niet er naar kijken, rustig ademhalen en voor je het weet is het voorbij.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:34

Ff de andere kant op kijken en ogen dicht en voor je het weet is het alweer voorbij.

Ga je vandaag nog bloed prikken en wanneer heb je dan de uitslag?

I.i.g. sterkte en ik hoop dat je snel weet wat er is.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 08:35

Misz_Sandy; Hij heeft wel getikt bij mn buik en onderbuik en gevoelt en gedrukt en dat was geen fijn gevoel en dat gaf ik hem ook wel aan, ja zegtie, ik merk niet echt dat het iets is voor een zwangerschap. Ik zeg nou sorry, maar je kan toch zelf ook wel zien dat het dikker en gevoeliger is? Ja zegtie, maar dat wil niet zeggen dat het iets met een zwangerschap te maken kan hebben. En om een test zelf te halen was ik ook van plan, maar ik wacht eerst dit even af. Woensdag krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek.
Inge; Ja de pil gebruik ik ook nog steeds en pas als ik de uitslag van het bloedonderzoek weet, kan ik ermee stoppen of niet. Ik weet het zelf bijna wel zeker dat ik zwanger ben en ik voel me ook totaal anders, maar eerst de uitslag maar even afwachten. Als ik zelf het ziekenhuis/verloskundige bel, zeggen ze toch wel dat ik eerst naar de Ha moet voor onderzoek, maar ik vraag in het ziekenhuis wel even hoe of wat en dat ze misschien toch ook even op een andere manier kunnen uitzoeken of ik zwanger ben of niet.
Ukkiee; Ja maar weet je wat het is? Ik weet niet hoe ik erop reageer, dit is de eerste keer dat ik moet bloedprikken (en toen ik kleiner was, maar daar weet ik niks meer van), maar als ik een inenting oid krijg, reageer ik daar nogal aggresief op.. Ik ben er echt panisch voor.
Sweetselina; Ja ik moet zometeen eerst urine inleveren weer, en daarna naar het ziekenhuis, woensdag heb ik de uitslag.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:40

Hardnekkige buikgriepvirussen of andere aan darmverwante bacterien/infecties kunnen dezelfde klachten geven (misslijkheid, geen eten kunnen hebben, opgezette buik, last van druk op blaas etc.)
Daarnaast kun je ook een hoop klachten zelf 'opwekken', als je maar hard genoeg denkt dat je zwanger bent, merk je vanzelf verschillende verschijnselen die erop lijken.

Zou iets met je darmen iig niet uitsluiten. Succes!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:42

Je kunt ook vantevoren aangeven bij het bloedprikken dat je erg angstig bent, dan houden ze daar rekening mee. Ik zou in ieder geval niet te hard denken dat je agressief gaat reageren, want dan gebeurt dat ook (self-fulfilling prophecy).

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 08:46

Jibbel; Aan iets met de darmen denk ik totaal niet, mijn ontlasting is goed en daar heb ik verder geen problemen mee. Als daar iets mee was, had ik dat wel gevoelt. Een ander virus oid zou kunnen, dat kan ik dan woensdag evt ook horen na het testen vh bloed.
Ukkiee; Ja dat ga ik ook doen en ik ga er ook niet van uit dat ik zo ga reageren hoor :)

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:55

Vervelend voor je al die onduidelijkheid en dat je klachten aanhouden. Hoe zou je het eigenlijk vinden als je inderdaad zwanger blijkt te zijn?

Wat betreft de naalden, inderdaad aangeven dat je angst hebt en je ogen dicht doen. Ik heb ook een naaldenfobie en vreet mezelf helemaal op van te voren, maar eigenlijk valt het iedere keer mee! Sterkte zo :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:04

ik ben heel benieuwt wat het is! sterkte iig!