Te vaak één dag ziek na te drukke werkweken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:49

Lalidan schreef:
Zwitsal schreef:
een hele hoop mensen merken dat ze altijd juist op een vrije dag of een vakantie ziek worden. zolang je 'bezig blijft' onderdrukt je lichaam bepaalde symptomen en wordt je niet ziek, als je een dag gaat rusten komt het er dan dus allemaal uit.

Misschien moet je mijn post ergens hierboven lezen, daarin staat het uitgelegd. Alleen, wat je je af moet vragen, als je lichamen bepaalde symptomen onderdrukt, hoe slim is het dan om door te gaan? Nee, je word dan inderdaad niet ziek, niet die dag tenminste, maar je pleegt wel roofbouw op je lichaam. Het mechanisme waar het om gaat is bedoelt om korte tijd te overleven, niet om lange tijd in werking te zijn. Want die signalen die onderdrukt worden, heb je nodig om de grenzen van je lijf te leren kennen.
Stug doorgaan op je vrije dag zal op korte termiijn wel helpen, maar op de lange termijn raak je overspannen, krijg je een burnout, hart of vaat ziekten en andere aandoeningen. Enkel doordat je niet op tijd rust nam.
Ziek worden op je vrije dag kan een keer gebeuren na een drukke periode, maar regelmatig ziek worden op je vrije dag is een alarmsignaal van je lichaam!

had m net al gelezen ja..
blijven onderdrukken is inderdaad niet een goed plan denk ik maar misschien wel een 'tijdelijke' oplossing voordat er een echte oorzaak gevonden is (naar de huisarts gaan dus)..
of als je een keer meerdere dagen vrij hebt om dan even goed rust te nemen en het toe te laten dat je ziek wordt.
half half net een dag ziek worden en de volgende dag weer werken en het onderdrukken lijkt me ook niet ideaal.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:58

xTweetyx schreef:
ik heb dat zelf ook,
ik heb dan 2 dagen school in een week, en nu, 2 dage stage, als ik dat heb gehad ben ik ook echt kapot,(na die 2 dagen stage) lig ik de dag erna ziek op bed met ook echt koorts, heb paar x gehad dat ik daarna ook flauwval.

maar ik heb dat sneller door B12 tekort, gaat gepaard met nog meer tekorten, zoek er anders iets over op want Ja het is een vitamine,
NEE het is niet zomaar weg, ik hou het voor heel mijn leven omdat ik het al vanaf mijn geboorte heb, en heb er veel last van.

Lastig dat je er ook last van hebt. Krijg je geen extra vitamine b12?[/quote]

ja die krijg ik wel. maar het helpt nix. omdat ik het al van mijn geboorte heb, heeft het eigenlijk geen invloed op me.
en de injecties doen sppr veel pijn.

verootjoo

Re: Te vaak één dag ziek na te drukke werkweken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:10

Ik herken het. Ik heb het in stressvolle tijden (lees: afstuderen, stage en de druk van het stagelopen en gecontroleerd worden) ook gehad. Elk weeken was ik ziek, en écht ziek incl koorts en niet kunnen eten en overgeven. Daarbij was ik enorm misselijk en had nergens zin in.
Het bleek 'gewoon' spanningen te zijn. Ik ben naar een psychologe geweest en daar heb ik ontdekt niet goed met stressvolle situaties om te gaan. Enorm leerzaam, heb er nu nog heel veel aan :)