Rokjes/jurken en schurende benen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:41

Ik maak het altijd wat vet, en dan telkens als je naar de wc gaat opnieuw wat vet maken. En idd zorgen dat er iets tussen je benen zit als je er niks op wilt smeren. :P

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:42

@Moontje: beetje vreemde opmerking om dan maar geen rokje aan te doen :S Ik weet niet of jij dit probleem soms meteen met te dikke mensen associeert die dan ook maar gewoon geen rok aan moeten doen als hun benen te dik zijn, maar zoals Laura al schreef hebben ook slanke mensen hier gewoon last van. Dus waarom niet gewoon iets tegen die irritatie van de huid zoeken zodat je lekker alles aan kunt wat je wilt, zonder pijn te lijden?

Moontje1991

Re: Rokjes/jurken en schurende benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:44

Wat een rare gedachtengang van je jana.

Waarom een rokje aan als je dan pijn moet lijden terwijl je daar met een spijkerbroek geen last van hebt?

Als ik op schoenen met dunne zolen loop doet elk steentje en blaadje dat op de stoep ligt pijn dus ik doe geen schoenen met platen zolen aan

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 18:44

Moontje1991 schreef:
Waarom niet?
Spijkerbroek, Blouse en hakken.
En voor de normale dagen Spijkerbroek Blouse/t-shirt en gympen.

(op vakantie zou ik al helemaal geen rokje aan gaan trekken teminste ik ga op vakantie om dingen te zien en te doen niet om de hele dag op een stoel te zitten)

Waarom niet naar een gala? Omdat dat nou eenmaal niet de dresscode is.
Wat betreft de vakantie: ook ik ga op vakantie om dingen te zien, maar betekent dat dan dat je geen rokje aan kan? :? Hoeft geen minirok te zijn, maar ik vind het in de warmte nog altijd lekkerder zitten dan een spijkerbroek. Niet iedereen kleed zich hetzelfde, toch? Zie niet echt wat je reactie toevoegt eigenlijk... Ik vraag om tips, niet om de reactie dat ik me anders zou moeten kleden...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 18:46

Moontje1991 schreef:

Waarom een rokje aan als je dan pijn moet lijden terwijl je daar met een spijkerbroek geen last van hebt?

Als ik op schoenen met dunne zolen loop doet elk steentje en blaadje dat op de stoep ligt pijn dus ik doe geen schoenen met platen zolen aan

Of je vraagt om tips om niet pijn te lijden, aangezien er genoeg opties zijn....

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:50

Moontje1991 schreef:

Naja... het is maar hoe je het bekijkt... Als je een doel voor ogen hebt en het lukt niet zoals jij het wilt, dan zoek je een oplossing waardoor je alsnog je doel kunt behalen ipv je doel maar op te geven. Natuurlijk is geen rok dragen een idee om zo de wrijving te voorkomen, maar daarmee heeft de TS haar doel niet bereikt. Daarnaast geeft het dus legio manieren om wel het probleem op te lossen en zo het doel te bereiken. Dus, in dat opzicht... :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:16

beetje zinloze discussie word het zo terwijl het een heel praktisch topic is..

ben heel benieuwd wat die pleister van de vorige pagina kost want kon dat niet zo snel vinden.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:23

Wat een handig topic :D Ik heb hier ook altijd last van, dacht altijd dat ik de enige was met dit probleem :')..

Ik denk dat een broekje/lange strakke boxer nog het beste werkt.. Talkpoeder en smeerseltjes enzo gaan er te snel af denk ik, vooral als het warm weer is.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:24

Moontje1991 schreef:

Wie heeft er nu een rare gedachtengang?? :?
Sorry hoor, maar ik vind een spijkerbroek aantrekken niet echt een oplossing...

@ TS ik zat vorig jaar heel erg met dit probleem in Barcelona...
Dacht dat ik de enige was :+
Nu heb ik toevallig ergens een rokje kunnen kopen (een witte) waar een broekje aan vast zit, nergens geen last meer van *D.
Dus ik denk dat de beste oplossing een broekje eronder is ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:25

Ik heb een paar sloggi's met pijpjes in de kast liggen. Gewoon verkrijgbaar waar ze sloggi's verkopen zoals de V&D.

Corrigerend ondergoed heb ik ook wel eens gehad, maar doordat dat wat dikker is en strakker zit vind ik dat toch minder prettig zitten.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:27

HA das even mooi, hoef ik er geen topic over te maken :P

Maar eigenlijk ook wel heel erg wat voor simpele oplossingen er eigenlijk langskomen haha :)*

TS, Je bent in ieder geval zeker niet de enigste hoor ;)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:27

Suzanne F. schreef:
Laura82 schreef:
Hihi, toen ik ooit maatje 38 had, had ik dit probleem ook al, dus of dat gaat werken... Maar ja, het wordt wel erger met de kilo's :+

Ik had het met maat 36 ook nog. Dat zegt niks. Nu heb ik er geen last meer van.

hoe heb je dat gedaan? :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:32

JoycexLynn12 schreef:

Lees mijn vorige post. Een lipo. ;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 19:33

Denk inderdaad dat een broekje de beste oplossing is. Had ook al voor onderbroeken met pijpjes gekeken, maar die van sloggi waren niet lang genoeg. Het schuurt net wat lager bij mij. Corrigerende broekjes hebben wel de juiste lengte, maar of dat bij 40 graden nog erg lekker zit...Zijn vaak van die synthetische dingen.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:34

Korte legging (lengte van een fietsbroek, of iets langer) vind ik ook handig :j
Kun je vinden bij Hema of zelfs bij Zeeman.
Ik heb zelf vaak die constructie ook vanwege m`n werk (mocht je eens onhandig plaatsnemen... :+ ).

Moontje, meid, wat breng je weer waardevolle bijdragen aan in dit topic ;)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:36

Suzanne F. schreef:
JoycexLynn12 schreef:

Lees mijn vorige post. Een lipo. ;)

Oh, overheen gelezen, i'm sorry.
Me moeder ziet me helemaal aankomen.. ja mam, ik vind die bovenbenen zo lelijk zouden we niet eens een lipo overwegen?
Ik weet zeker dat ze niet meer bijkomt door de opmerking van haar 16 jarige dochter ;(

Maar als ik even verder denk..
Hoe doen jullie het dan in bikini? Ook gewoon een zwembroekje eroverheen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:44

Naast een broekje, is het ook belangrijk om na te denken over hoe je loopt. Heel veel meiden zie ik met de enkels tegen elkaar, of zelfs de ene voet voor de andere lopen. Dan duw je je bovenbenen natuurlijk helemaal tegen elkaar! Dus zoveel mogelijk je enkels op heupwijdte houden, scheelt echt al een heleboel in het schuren (bij mij tenminste wel).
Lipo zou ik wel willen, maar wie gaat dat betalen? Zorgverzekering niet, enkel en alleen omdat ik last van schuren heb.....

Edit: Verschrikkelijk domme typfout.....

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:48

Laura82 schreef:
Denk inderdaad dat een broekje de beste oplossing is. Had ook al voor onderbroeken met pijpjes gekeken, maar die van sloggi waren niet lang genoeg. Het schuurt net wat lager bij mij. Corrigerende broekjes hebben wel de juiste lengte, maar of dat bij 40 graden nog erg lekker zit...Zijn vaak van die synthetische dingen.

Wat voor een sloggi heb jij dan? Want bij mij zijn de pijpjes van de sloggi langer dan die van de corigerende ondergoed.

edit: toch nog een afbeelding gevonden. Deze heb ik:
Afbeelding
In de praktijk vallen de pijpjes wel wat korter uit, maar voor mij zeker niet te kort.
Laatst bijgewerkt door Dorus op 01-05-10 19:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 19:51

Degene die ik zag liggen, waren met echt een heel kort pijpje, misschien 10 cm. Maar ik zal nog even elders kijken.

Edit: hey, die heb ik niet zien liggen. Volgende keer even beter opletten.
Laatst bijgewerkt door Laura82 op 01-05-10 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 19:51

Lalidan schreef:
Naast een broekje, is het ook belangrijk om na te denken over hoe je loopt. Heel veel meiden zie ik met de enkels tegen elkaar, of zelfs de ene voet voor de andere lopen. Dan duw je je bovenbenen natuurlijk helemaal tegen elkaar! Dus zoveel mogelijk je enkels op heupwijdte houden, scheelt echt al een heleboel in het schuren (bij mij tenminste wel).
Lipo zou ik wel willen, maar wie gaat dat betalen? Zorgverzekering niet, enkel en alleen omdat ik last van schuren heb.....

Edit: Verschrikkelijk domme typfout.....

Haha, als ik zo ga lopen dat het niet meer schuurt, moet ik heeeeeel charmant lopen :+

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:53

Haha zo ben je iig wel te herkennen als je gaat meeten.

Zeg psst, zie je de ene die daar zo raar loopt?

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:56

ik ben nu zo happy met de legging onder de rokjes!!! Werkt perfect! Anders doe ik Odorex depper op de binnenkant van m'n benen (ja, dat is een soort van deo) en moet zeggen, dat scheelt de helft :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:57

Laura82 schreef:
Haha, als ik zo ga lopen dat het niet meer schuurt, moet ik heeeeeel charmant lopen

Je hoeft niet zo te gaan lopen dat het niet meer schuurt, betwijfel zelfs of dat je gaat lukken. Maar alle beetjes helpen, toch?

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:02

Alja schreef:
beetje zinloze discussie word het zo terwijl het een heel praktisch topic is..

ben heel benieuwd wat die pleister van de vorige pagina kost want kon dat niet zo snel vinden.

Even uit mijn blote hoofd... een stuk van dat spul van 30 bij 40 centimeter kostte geloof ik 35 euro. Die kun je dan zelf nog op maat knippen, maar er bestaan ook voorgevormde stukken. Het is inderdaad prijzig, maar het werkt echt prima bij mijn moeder en mij. Je ziet het niet, hoe kort je rok ook is :+

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:05

M'n antwoord stond er al :o dus maar even weg gehaald ( over de legging haha )
Laatst bijgewerkt door Charissa_N op 01-05-10 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt