Vermoeden blaasontsteking, morgen is huisarts dicht !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Re: Vermoeden blaasontsteking, morgen is huisarts dicht !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 07:44

@TS: kan je misschien bij de HAP je plasje inleveren?
Bij ons kon de assistent dat altijd wel controleren, dan weet je dat ook weer zeker.
Je kan sowieso bellen, en dan kan de assistente "inschatten" of het nodig is dat je langskomt.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 07:49

Ja inderdaad even urine opvangen in een potje en inleveren bij de HAP. Ochtenurine is geloof ik het beste, daarop kunnen ze beter testen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 08:12

Als ik jou was zou ik cranberrypillen halen en geen sap. Dat is namelijk zo ontzettend goor, dat sap :=
Verder veel, heel veel drinken inderdaad :j

Ik had dus laatst een keer, blaasontsteking begon zaterdagochtend. Maandagochtend was ik pas weer in Utrecht waar m'n huisarts zit. (Studeer in Utrecht, weekenden ben ik soms in Limburg). Meteen urine ingeleverd en inderdaad een blaasontsteking. Toen vroeg ik dus nog aan de assistente of 't overdreven is om naar de HAP te gaan ermee (omdat ik 't in 't weekend had enzo). Maar dat kon prima zei ze :j

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 08:17

Citaat:
Dit is geen spoedgeval sorry. Overdrijven is in dit geval echt niet nodig.

Dit is dus wel een spoedgeval, nooit wachten tot na het weekend!
Cranberry capsules, thee, allemaal goed, maar eerst naar de HAP met een plasje!
Doen hoor, niet wachten!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 10:43

Sabbientje schreef:
Maxielover schreef:
Oké. Ik woon in Noordwijk, maar ik neem aan dat de AH wel open is. Ik weet dat ze daar cranberry sap hebben. Als ik dat sap haal, zijn die vitamine C tabletten dan ook nog nodig of kan het ook zonder ?

Ik heb net even voor je gegoogled. Dan kom je van alles te weten :P

AH in Noordwijk is vandaag gewoon van 8 tot 21 open :)

Digros Noordwijk is van 8 tot 18 open

En Vomar is van 8 tot 13 geopend.

Overigens vind ik een vermoedelijke onsteking iets waarmee je niet te lang moet wachten.
Kunnen sommige het geen spoed vinden. Alles wat zorgt voor pijn vind ik spoed.

Thnx ! Lief dat je het even opgezocht hebt. Ik moet zeggen dat ik sinds vanochtend niks meer voel, maar mss komt dat ook omdat ik nog niet zo veel gedronken heb en dat dat dus later mss nog wel komt.... Dus ik ga toch zo maar ff dat sap halen bij de AH. Dokter doe ik nog even niet.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 00:55

Nou heb 2 flessen van dat Ocean Spray cranberry sap bij de AH gehaald vanmorgen, eentje is al leeg. Het is best lekker trouwens ! Ik had vandaag eigenlijk al geen last meer, dus wat die pijn dan geweest is... Irritatie ofzo...

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 06:09

Gelukkig maar.
Liever zo als dat het erger was geworden :)

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 07:17

Ik heb vorig jaar een aantal maanden met blaasontsteking gelopen, door laksheid van de huisarts met alle gevolgen van dien, nierbekkenontsteking enz.
Doktersassistente zei dat het "waarschijnlijk een blaasontsteking maar nu wel weer over" was geweest.
Blijkbaar was het nog niet over.
En, een aantal maanden geleden had ik exact hetzelfde weer, alleen ga ik nu gelijk naar de internist en sla ik de huisarts over!
Maargoed, om nou meteen naar de HAP te gaan vind ik wel heel vlot.
Ik kijk het altijd eerst een paar dagen aan, worden de klachten dan niet minder ga ik alsnog!
Je zegt nu zelf al dat het aan de beterende hand is, super!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 07:46

Maxielover schreef:
Nou heb 2 flessen van dat Ocean Spray cranberry sap bij de AH gehaald vanmorgen, eentje is al leeg. Het is best lekker trouwens ! Ik had vandaag eigenlijk al geen last meer, dus wat die pijn dan geweest is... Irritatie ofzo...

Dat Ocean Spray spul is dus gezoet met suiker en vandaar ook best lekker. Enige nadeel is dus dat bacteriën leven op die suiker... Schiet je dus niks mee op :P Volgende keer echt capsules halen of van dat pure cranberrysap van Terschelling. Maar dat vind ik dus echt heel erg vies.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:22

die ocean spray sap is wel goed en werd mij juist door mn huisarts geadviseerd. lekker vind ik het niet maar het is te doen en zit bordevol vitamines!!

drink die andere fles ook maar op voor de zekerheid en ik hoop voor je dat het niet meer terug komt!

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:32

tuurlijk naar de huisartsen post ik weet hoe ziek je van een blaasontsteking kan worden dat is niet mis.
en inderdaad cranberries helpen ook goed ik gebruik de capsules uit voorzorg maar als ik het wel heb moet ik altijd een kuurtje halen.
dus bellen zou ik zeggen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:25

Mij werd ocean spray dus juist weer afgeraden vanwege de suiker.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 01:23

Hmm hoop verschillende ervaringen dus ! Ik heb nog een halve fles van die Ocean Spray staan. Had vandaag 1x ff een naar gevoel tijdens het plassen maar verder niks dus volgens mij valt het allemaal wel mee. Gelukkig maar, want ik heb al een aantal keer een blaasontsteking gehad en het is absoluut geen pretje !

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:11

Vrolijk word je er inderdaad niet van. Je kan natuurlijk altijd voor de zekerheid maandagochtend even wat urine inleveren. Dat kijkt de assistente dan zo voor je na.