Wondermiddel gezocht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 19:03

We hebben alleen: Wisky, Vodka, witte wijn, rose, bier en nog wat zoet spul om te mixen.

Daar kan ik denk ik niet veel mee. ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:05

DeniseM schreef:
Als ik ziek ben, en ik wil echt ergens heen.
Dan neem ik 4x per dag 2 paracetamol.
Of het echt goed is weet ik niet? Maar het helpt wel ;-)

Prima manier om zelfmoord te plegen, een overdosis paracetamol.
Slecht advies dus...

Er bestaan geen wonderen, en ook geen wondermiddelen. Doorlopen met jouw klachten kan je bovendien een longontsteking bezorgen, of andere ellende. Gewoon uitzieken dus, en je gezondheid niet in de waagschaal stellen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:11

Tja, ziek = ziek. Iedereen wil wel een wondermiddel want niemand wil ziek zijn.

Enigste wat helpt is uitzieken en al die middeltjes kunnen het helpen verlichten maar er niet voor zorgen dat het virusje eerder uit je lichaam is. Oftewel rustig aan doen op tijd op bed en heel hard hopen dat je morgen beter bent.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:17

Ibbel schreef:
DeniseM schreef:
Als ik ziek ben, en ik wil echt ergens heen.
Dan neem ik 4x per dag 2 paracetamol.
Of het echt goed is weet ik niet? Maar het helpt wel ;-)

Slecht advies dus...

Er bestaan geen wonderen, en ook geen wondermiddelen. Doorlopen met jouw klachten kan je bovendien een longontsteking bezorgen, of andere ellende. Gewoon uitzieken dus, en je gezondheid niet in de waagschaal stellen.

Je mag maximaal 8 paracetamol per dag, dus 4x2 mag precies ;)
Staat wel niet op het doosje, maar wel van iemand gehoord uit het beroep! Als je ziek bent kan het, natuurlijk niet een week achter elkaar.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:41

ik had enkele weken geleden zware keelontsteking, kon niet eens slikken zonder door de grond te gaan van de pijn. Op advies van HA pijnstillers geslikt, Nurofen 400 mg, pijn verdween als wolken voor de zon, helpt echt..! Voelde me dan ook enkele uren wat fitter..

Btje rotopmerking van Manon, want ik kan me heel goed voorstellen dat je Koninginnedag niet wil missen voor zo'n rotgriep.. :(:) Ik hoop dat je er morgen doorheen komt.. Beterschap!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:43

Vind jij ;) Ik snap dat een groot deel van nederland zo'n dag als koninginnendag onmisbaar vind :j waaronder ik :D
Manon_ schreef:
Lisann__ schreef:
Nou, lekker aardig advies.

Als je het zo triest vind waarom reageer je dan?

Ik sta liever open voor advies waar ik wel iets aan heb.
Je hebt er iets aan. Uitzieken. Dan maar een jaartje niet naar Koninginnedag. Niet zo spannend.

beantsje

Re: Wondermiddel gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:46

heel simpel maar heel effectief;
sjaaltje om. Dag en nacht.

Door de hals warm te houden, werkt het trilhaarepitheel beter en wordt het vieze bacterierijke slijm beter afgevoerd.
Da's de theorie. De praktijk is dat je echt heel snel van je keelpijn en hoesten af komt. het gaat wel weer meer in je neus zitten maar daar heb je spray voor!

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 21:54

CtjeLief schreef:
ik had enkele weken geleden zware keelontsteking, kon niet eens slikken zonder door de grond te gaan van de pijn. Op advies van HA pijnstillers geslikt, Nurofen 400 mg, pijn verdween als wolken voor de zon, helpt echt..! Voelde me dan ook enkele uren wat fitter..

Btje rotopmerking van Manon, want ik kan me heel goed voorstellen dat je Koninginnedag niet wil missen voor zo'n rotgriep.. :(:) Ik hoop dat je er morgen doorheen komt.. Beterschap!

ik vrees alleen dat ik daar morgenvroeg niet meer aan kan komen.

Die sjaal ga ik ook maar proberen.
Ook heb ik al bijna een liter verse sinasappelsap gedronken. voor de vitamintjes.
en ik ben gestopt met de paracetamol met cafeine. :)

Iedereen heel erg bedankt voor alle tips!
Ik hoop dat ik er morgen een leuke dag van kan maken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:02

Nicky__ schreef:
grog heet het :+ op google staan heel veel recepten

ROG (1 flinke mok)

ingrediënten:
1 kop sterke zwarte thee (of gember-citroenthee van Twinings)
flinke scheut rum of cognac
scheutje citroensap
schep honing of suiker
* evt smaakmakers zoals kaneel of kruidnagel

en dit moet je doen:
Breng water aan de kook en zet de thee flink sterk. Voeg de overige ingrediënten toe. Drink op en kruip onder de wol.

O...geweldig...mijn Oma kwam altijd met dit recept. :D Werkt heel goed voor een goede nachtrust..en ik vond het altijd juist heel lekker. :9

Ik zou zelf eerst lekker een varme douche nemen en daarna dus die grog. 2 paracetamolletjes(inderdaad die zonder caffeine) nemen en de neus goed sprayen, vitamine pilletje nemen en lekker vroeg gaan slapen en hopen op het beste..

Overigens zou ik als je je morgen toch niet lekker voelt toch de raad op te volgen die uit de eerste reactie in dit topic en thuis bliijven....

Veel plezier morgen...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:07

Ibbel schreef:
Slecht advies dus...

Nou...Om zelfmoord te plegen met paracetamol heb je nog wel meer nodig hoor. Het advies is maximaal 6 pillen van 500 mgr per etmaal te gebruiken maar ze hebben wel een veiligheidsmarge genomen.

Pas na 12 pillen van 500 mrm begint er lever schade op te treden... Maar ik zou niet een lange periode 8 pillen op een dag gebruiken...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:20

Manon_ schreef:
Jeetje doe niet zo triest. "Ik móet erbij zijn." Ga lekker uitzieken als je er zo'n verschrikkelijke last van hebt.

Pff nounou. Waar heb jij last van.. :roll:
Voor de een is koninginnedag gewoon echt DE feestdag en dus ja, beetje begrip hebben voor anderen dan.

Lekker optijd slapen en keelsnoepjes etc mee :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 08:37

Ibbel schreef:
Amen. Van een keertje Koninginnedag missen ga je niet dood hoor. OOK niet als dat voor jou HET feest van het jaar is.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 21:24

Ben al weer thuis.
Was nog niet fit genoeg om het lang vol te houden. ;)

Maar ik ben super blij dat ik nog even heb kunnen gaan. :)
Bedankt voor alle tips!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:33

Ik weet niet hoelang je al grieperig bent, maar ik loop er al een week mee! Ik begin nu eindelijk wat op te knappen. Wat voelde ik mijn eigen brak zeg!