niet tegen nepzilver wel tegen echt zilver?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suus_romy

Re: niet tegen nepzilver wel tegen echt zilver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:53

Ik heb dat met oorbellen. Als het niet echt zilver is worden het zowat bloemkooloren.

Eerlijk gezegt zou ik wel voor echt zilver gaan, wel mijn ervaringen met nep zilver zijn echt verschrikkelijk. Het wordt heel snel beetje bruin, geeft af, verkleurd en soms geeft het dus ook irritaties. Zonde van je mooie idee en het haar van jou paard. :)

anuschkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:58

Je bent waarschijnlijk niet zo zeer allergisch voor zilver, maar voor de nikkel die erin zit. Ik heb me door een juwelier laten vertellen dat "echt" zilver een heel klein percentage of soms zelfs helemaal geen nikkel bevat en dat het goedkopere "zilver" goedkoop is doordat er dus meer nikkel in zit...

Ik kan dus zelf ook niet tegen het goedkope "zilver" en al helemaal niet tegen goud, goud kunnen ze namelijk nooit helemaal nikkelvrij maken, maar het ligt er ook maar net aan hoe gevoelig je voor nikkel bent... Ik zou inderdaad proberen een "echt" zilver sieraad een tijdje te dragen (misschien van iemand lenen?) en kijken hoe je reactie daarop is.

Succes!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:49

Chirurgisch staal is NIET hetzelfde als titanium :n.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:28

Ik kon vroeger ook niet tegen nikkel. Tegenwoordig blijkbaar wel, want sieraden van The Six enzo (die volgens mij niet allemaal van "echt zilver" zijn, want als ze dat wel zijn staat het er bij vermeld) kan ik nu wel gewoon dragen.

Vroeger had ik eerst oorbellen laten schieten, die waren nikkel, mijn oorlellen begonnen toen echt zo hard te ontsteken, leek wel alsof ze aan het rotten waren.
Van kettingen met nikkel kreeg ik ook uitslag.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:17

In zo'n beetje al het neppe spul zit nikkel, of het nou een beetje of een hele lading is, er zit altijd wel IETS in. Als je ontzettend gevoelig bent voor nikkel is zelfs een klein beetje te veel. Sommige mensen kunnen geen stuivers vasthouden door het lage nikkel gehalte.
Chirurgisch staal is idd niet hetzelfde als titanium. In chirurgisch staal zit een lading nikkel, in titanium niet.
Ik ben zelf ook ontzettend gevoelig voor nikkel, het laatste geval was wel het ergste. Kreeg ineens uitslag op m'n rechterbil :o Toen ging ik eens nadenken en het kwam door m'n favo skinny jeans. Bij het kontzakken zeg maar, zaten van die zilverkleurige studjes, daar zat dus nikkel in en ik kreeg daardoor uitslag. Het duurt ook heel lang voordat het wegtrekt.

Op de huid zorgt het voor roodheid, zwellen en een ontzettende jeuk die je vaak tot bloedens toe openkrabt. Met gaatjes of piercings zorgt het voornamelijk voor giga infecties.

Laat je dus goed informeren, alhoewel veel juweliers er de ballen verstand van hebben. Volgens hen zit er namelijk geen nikkel in chirurgisch staal en dat is echt je grootste waanzin.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:23

amyz schreef:
Wat je ook kan proberen is staal. Werkt voor mij super! Blijft mooi, vervormt niet, wordt niet lelijk oid...

Ringen van staal zijn inderdaad heel mooi en blijven ook mooi. De meeste mensen zijn daar ook niet allergisch voor. Het vreselijk grote nadeel van stalen ringen vind ik dat je ze nooit van je vinger af kunt laten zagen. Als je een ongeluk(je) krijgt waardoor je vinger zwelt kun je een zilveren of gouden ring door laten zagen maar bij een stalen ring gaat dat dus niet...

anuschkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:29

Hihi dat heb ik ook gehad, uitslag op mijn bil, heup en buik van die knopjes (spijkers) in spijkerbroeken en op mn onderbuik van de knopen van de broek. En ik krijg het trouwens ook van grote gespen van riemen!

Het klopt inderdaad dat in het goedkopere spul altijd IETS aan nikkel zit, maar dat ze zilver wel volledig kunnen zuiveren van nikkel en goud niet... Wat ik me dan afvraag, waarom er wel veel mensen allergisch zijn voor zilver (het goedkope dan) en niet voor (goedkoop) goud?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:32

Goedkoop goud moet je ook niet aan m'n lichaam hangen hoor :P
Maar er zullen vast wel andere metaal allergieen zijn, nikkel is alleen de grootste boosdoener.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:37

Hier veel problemen met "nep" zilver ( allergisch voor Nikkel) maar geen enkel probleem met zilver of goud .
Gouden ring is ook erg mooi met paardenhaar, en helemaal een sieraad voor altijd