flauwvallen tijdens afvallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:39

Ik drink wel alleen maar water, maar heb dat nog nooit gehad dat ik misselijk werd of wat dan ook. Met alleen maar water bedoel ik ook echt alleen maar water. Geen koffie, geen thee, geen frisdrank, geen vruchtensappen.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 15:40

geen idee wat mijn BMI is , werkt dat ook voor mijn leeftijd dan? dacht dat dat alleen voor volwassenen was?

Anoniem

Re: flauwvallen tijdens afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:45

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 15:49

oke BMI is 21 dus dat is opzich wel goed, maar ik wil voor de rest dus ook niet echt afvallen alleen dus bij mn buik

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:50

lovelanga schreef:
oke BMI is 21 dus dat is opzich wel goed, maar ik wil voor de rest dus ook niet echt afvallen alleen dus bij mn buik

je bedoelt gewoon alleen je damesvet zegmaar?

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 15:52

damesvet?hoe bedoel je? nu voel ik me dom :o

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:56

dat je buik wat strakker wordt denk ik ;)

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 15:57

dan is het antwoord ja ;)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:57

als je een platter buikje wilt hebben moet je niet afvallen maar eerder spieren kweken dus gewoon goed eten goed ontbijten en daarnaast bv wat je al een beetje doet 3x per week buikspieroefeningen doen en dan kan je beter 10x goed doen dan 20x verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:57

Da's in ieder geval een gezond gewicht :)

Bedenk je ook dat het flauwvallen ook een andere oorzaak kán hebben...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:58

Oh en je buikspieren schijn je pas echt te trainen op het moment dat je het voelt :=

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 15:59

@Hypofocus
Zoals wat :o ? ik vind het toch wel erg toevallig dat ik flauwval als ik bezig ben met een beetje afvallen, terwijl ik nooit eerder flauwgevallen ben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:00

Nou, het kan dus toevallig helemaal niets met 't afvallen te maken hebben.
Maar bijvoorbeeld met een ziekte die toevallig op hetzelfde moment begonnen is.

Dus hou het goed in de gaten, en ga indien nodig naar je huisarts, als je er last van blijft houden.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 16:06

oke bedankt!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:16

_Tara_ schreef:
Ik drink wel alleen maar water, maar heb dat nog nooit gehad dat ik misselijk werd of wat dan ook. Met alleen maar water bedoel ik ook echt alleen maar water. Geen koffie, geen thee, geen frisdrank, geen vruchtensappen.

Ik doe dat meestal ook :j Als ik verder weinig heb te doen is dat ook voldoende.
Elke keer als ik m'n beginnerslesjes draaide, is maar drie uurtjes en de andere dag twee uurtjes, begon ik me heel erg vreemd te voelen. Heel duizelig, vooral erg misselijk (mijn oplossing was dan altijd MEER water, dronk soms 3 liter in 3 uur tijd) en soms begon ik ook te 'hallucineren' (dan leek ik ineens heel erg klein en paarden reusachtig groot :+ ). Ik kreeg in die drie uurtjes tijd met moeite twee krentenbolletjes weg, want ik had totaal geen honger.
Op een dag ben ik na m'n werk flauwgevallen toen ik naar de tram liep en ik wilde toch eens uitzoeken hoe dit allemaal kwam.

Ik kwam op electrolyten uit :) En nu ik 1 a 2 AA'tjes drink op die dagen en ipv krentenbollen, 1 broodje met geitenkaas en 1 broodje met pindakaas eet voel ik me kippie lekker :D Ook heb ik veel minder behoefte aan water, in die drie uur tijd drink ik nu maar een halve liter water ipv drie. Ook ben ik totaal niet meer gestressed, wat ik voor die tijd wel heel erg was.

Het kan gewoon heel erg verschillen per persoon, mijn lichaam heeft heel erg de neiging alles snel te verteren en m'n electrolyten raken ontzettend snel uit balans :) De meeste mensen zouden in die drie uurtjes bijvoorbeeld helemaal geen eten nodig hebben en misschien een glas water of een kopje thee, maar mijn lichaam gaat dan echt protesteren :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:38

Maar 3 liter water in 3 uur tijd lijkt me sowieso alles behalve goed voor je...

Heb je dat van die electrolyten zelf uitgezocht of door een arts? Als ik een dag school heb, heen en terug fiets (6 km ofzo), dan ben ik op de terugweg ook vaak wat licht in m'n hoofd.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:39

Op zich is het alleen maar goed dat je stopt met snoepen. Het is nog gezond ook, maar je bent die voedingstoffen wel gewent. Misschien dat het daardoor komt, want je mist nu aardig wat calorien. Ik zou deze niet opvangen door dextro, maar door meer gezond eten. Op jou leeftijd heb je nou eenmaal veel voedingstoffen nodig. 5-6 boterhammen heb je vaak wel nodig.
En verder kun je altijd nog gezonde tussendoortje pakken, zoals fruit. Als je dat eet, kun je nog steeds een beetje afvallen, maar ook nog normaal je dag doorkomen zonder honger te hebben of slapjes te worden.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:20

Allereerst: lokaal afvallen, vergeet het maar, het kan niet.

Ga sporten! en dan niet alleen je buikspieren trainen, maar al je spieren. Als je je spieren traint dmv krachtraining verbruiken je spieren ook na de training (tot wel max 30 uur!) energie. De eerste 20 miniuten van je training verbrand je lichaam glycoceen,dit zit o.a. opgeslagen in de lever, na 20 minuten ga je vet verbranden. Hoe groter je spieren hoe meer energie deze in rust verbruiken.

Wat je het beste kunt doen: sporten, eerst 20 minuten krachtraining (= hoge energie) en daarna halfuurtje cardio (bijv. hardlopen of fietsen of crosstrainer) de cardio doe je op een hartslag van 65 a 70%, Dan verbrand je het meeste vet.

Als je gaat afvallen door bijvoorbeeld minder te eten hebben je spieren niet meer genoeg energie om te verbranden en worden je spieren dus kleiner = tragere verbranding = jojo effect.

Het is echt een fabeltje dat mensen kunnen afvallen zonder het bewegingspatroon aan te passen, ook lokaal afvallen kan dus niet. en alleen je buikspieren trainen werkt ook niet, je krijgt dan wel buikspieren maar die zitten dan nog steeds onder een laagje vet. Bewegen is echt de enige remedie.

succes!