Wat helpt nou echt voor droge lippen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_merel_

Re: Wat helpt nou echt voor droge lippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:22

PCLE creme van Biodermal!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:22

Ow en stablehands van de paardendrogist!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:24

Eeh, stoppen met smeren en even een tijdje pijn lijden.. Als je blijft smeren, maakt het niet uit wat je smeert, dan worden je lippen zwak (bv leer word ook zwak als je het elke dag invet) en heb je het alleen maar meer nodig.

Purol helpt bij mij wel altijd heel goed bij pijnlijke lippen. Maar raad je toch aan gewoon een tijdje te stoppen met elke dag smeren..

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 21:44

xShanty schreef:
Eeh, stoppen met smeren en even een tijdje pijn lijden.. Als je blijft smeren, maakt het niet uit wat je smeert, dan worden je lippen zwak (bv leer word ook zwak als je het elke dag invet) en heb je het alleen maar meer nodig.

Purol helpt bij mij wel altijd heel goed bij pijnlijke lippen. Maar raad je toch aan gewoon een tijdje te stoppen met elke dag smeren..

Eigenlijk dacht ik dit zelf ook al.. := Vooral met deze zon, ik fiets meer en rijd meer paard. Kan het ook zijn dat mijn lippen verbranden?

Blistex helpt bij mij niet echt, bij mijn vader wel maar niet bij mij.
Eigenlijk bevalt Vaseline me wel, alleen niet bij dit weer. Misschien moet ik toch maar de echte Vaseline kopen, of dat spul van de Tuinen, klinkt ook wel goed. :j

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:47

Je moet niet teveel smeren! Je lippen raken daar aan gewend, en blijven dan droog :j

Ik smeer zelf labello. Op dit moment veel last van droge lippen, dus ik smeer automatisch ook. Probeer het niet té veel te doen :)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:48

Ik gebruik ook altijd Vaseline van het Kruidvat. Helpt eigenlijk redelijk bij me. Ik hou niet echt van die labello :P
Ik heb als nerveuze tik dat ik aan men lippen prul :P Dus die vaseline helpt erg goed bij me :o

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 21:50

Hmm ik kan ongeveer 2 dagen zonder smeren, dan word het weer droog/pijnlijk. Alleen met dit weer doet het dus wel erg pijn.

Ik ga nu sowieso alleen smeren als ik voel dat ze droog worden, kijken hoelang dat duurt. :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:53

Ik heb dit ook vaak gehad, maar dan smeer ik vaseline als ik echt dat branderige gevoel krijg. Na een weekje is het over.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:54

Labello weggooien dus :+

ik hou ook van vaseline, maar smeer het indd bewust niet te veel, vriendinnetje van mij is echt verslaafd en moet bijna elk uur smeren.
Dan maar een keer extra met mn tong over mn lippen :9

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:01

Ik vind Rosebud Salve geweldig. Het is ook geschikt voor schaafwondjes of je nagelriemen, het is een onmisbaar product bij ons thuis.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:03

ik gebruik de blauwe labello al jaren,werkt perfect bij mij!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:17

Ik gebruik altijd Vaseline en Blistex, werkt super bij mij. :j

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 06:23

Hoe meer je smeert,hoe erger het wordt want je lippen verliezen het vermogen voor zichzelf te zorgen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 10:51

Ik heb een lippenstift van Vichy waar ik wel tevreden over ben. Labello gebruik ik ook niet, ik vind het verschrikkelijk, krijg er alleen maar pijnlijkere lippen van met meer barstjes. Verder Vaseline.. Maar wel alleen als het echt erg is en dan ook maar een, of 2 avonden achter elkaar.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:01

de goedkoopste lipgloss van de kruitvat van essence en dan gewoon de blanke :).
Ik heb ook al van alles gehad van vasaline werd het alleen maar erger.

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:02

Ik gebruik Blistex met jojobaolie, die is wat zachter dan de gewone. Daarnaast heb ik de blauwe blistex voor "winterlippen" , en een blistex rescue tubetje, met heel dik wit spul. Dat smeer ik er 'savonds op, niet overdag. De gewone blistex wel. verder, als je denkt dat je lippen verbranden kun je misschien een keer een van de producten van garnier gebruiken, dan smeer je zo factor 20 op je lippen en verbranden ze niet. Die gebruik ik somers altijd:)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:02

lipgloss werkt echt het beste , is vet maar trekt er ook deels in. Alleen wel mee oppassen in de zon! Want je lippen verbranden ook sneller. Verder heb je ook lipgloss op waterbasis van boujours maar die is wel een stuk duurder :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:05

ik gebruik het blauwe potje van blistex, werkt heel erg goed en je hoeft niet steeds bij te smeren. tintelt wel, maar vind dat gevoel nu juist wel lekker :D

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:06

Ik gebruik van Douglas de Rosebud Salve van Smith's.. Echt een goede zalf en beter als een vasaline of iets dergelijks waar ik ook maar mee bleef smeren.. en bij deze zalf echt niet meer, het hydrateerd echt goed ! :D
Dit is de link http://www.rosebudsalve.eu/?gclid=CPSS4 ... 3godkjn3ww
Ik betaalde er bij douglas zo'n 9 euro voor.. en dan gebruik ik de versie zonder smaak en geur stoffen. de normale versie dus. (de linker op de start pagina van de link)

Succes verder !

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:06

Purol :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:13

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:19

Stop met smeren!

Waarom?

1. Je hebt droge lippen dus je doet er vet op.
2. Je lichaam denkt: goh, wat zijn de lippen vet, laten we ze wat droger houden.
3. Je lippen worden dus alleen maar nog droger, en hoe meer vet je erop smeert, des te erger dat zal worden.

Wat wel doen?

Even doorbijten... Stoppen met smeren.
Dan moet je huid er inderdaad even een laagje huidschilfers doorheen jagen, waardoor je een paar dagen extra gebarsten lippen hebt, maar de huid daaronder is wél weer gezond.

Nog een tip:

Niet te veel aan je lippen likken.
Ik deed dat vroeger veel op de fiets, vooral in de winter. Maar hoe meer je je lippen vochtig maakt, des te erger ze uitdrogen.

Drink veel water en neem ook eens water met aloë vera, dat is wonderspul!

En smeer je lichaam (je lippen en je gezicht natuurlijk ook) dagelijks goed in met een spulletje tegen UV straling. Dat helpt ook.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:22

Stoppen met praten.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:27

Ikwashier schreef:
xShanty schreef:

Eigenlijk dacht ik dit zelf ook al.. := Vooral met deze zon, ik fiets meer en rijd meer paard. Kan het ook zijn dat mijn lippen verbranden?

Blistex helpt bij mij niet echt, bij mijn vader wel maar niet bij mij.
Eigenlijk bevalt Vaseline me wel, alleen niet bij dit weer. Misschien moet ik toch maar de echte Vaseline kopen, of dat spul van de Tuinen, klinkt ook wel goed. :j

Volgens mij kunnen je lippen wel verbranden, mijn lippen iig wel :=
Vorige week 2 dagen lekker in de zon gewerkt, en vervolgens 2 a 3 dagen knal rode lippen die ook meteen maar moesten vervellen gehad :o
Als ik nu weer naar buiten ga (zo veel) smeer ik een lipbalsem met factor 30? erop ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:33

Je hebt ook van Labello een staafje tegen zon. Deze vind ik wel fijn van labello :j