Herpes in make-up testers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:41

Kanelly schreef:
Ach ja...
En deurklinken, de 'deur open' knoppen in treinen, leuningen in treinen, bussen, trams, pinautomaten, de potjes van testers die opengedraaid worden, de bestekbakjes bij de la Place o.i.d. etc. etc. etc.

Geen opzienbarend onderzoek, geen opzienbarende uitslag en niks erger dan alles waar je mee in aanraking komt.

Goed voor je weerstand :Y)

Precies wat ik dacht. Als je weet wat daar allemaal op zit zou je spontaan nergens meer iets aan raken zonder van die latex handschoentjes.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:41

tis dat ik niet gevoelig ben voor herpes, maar mijn vriend krijgt al een koortslip als we bij de Van der Valk gaan eten _O-

Het gaat dus om veeeeeel meer dan alleen testers. Denk alleen al is aan de koffie kopjes op kantoor die niet in de vaatwasser gaan maar met de hand worden afgewassen.... want 9 van de 10 keer wordt dat ook niet echt goed gedaan....

en op het van der Valk probleem op te lossen heb ik me voorgenomen om als we daar dan toch een keer heen gaan, dat we dan ons eigen bestek meenemen _O-

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:44

Ja, dit verbaasd mij dus niks :+

Als ik mijn handen was, laat ik de kraan ook altijd lopen tot ik mijn handen heb afgedroogd en ik draai de kraan dicht met mijn papieren handdoekje :D

Kan dat niet, dan zet ik mijn elleboog er tegenaan en draai ik hem zo dicht..

Meeste mensen zijn echt vuillakken hoor.. Ik ken iemand met een hoge functie bij een bedrijf, die nooit zijn handen wast na het plassen.. Die krijgt dus van mij ook geen hand en ik hoef zijn pen ook niet te lenen.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:47

ma_rie_tje schreef:
tis dat ik niet gevoelig ben voor herpes, maar mijn vriend krijgt al een koortslip als we bij de Van der Valk gaan eten _O-

Je hebt herpes, of je hebt 't niet ;)
En als je het hebt, blijf je het je hele leven lang dragen.

Je kunt dus niet "gevoelig" of minder "gevoelig" zijn voor herpes...
Het is gewoon een virus, als je het hebt, heb je herpes, als je dat virus niet hebt, dan heb je geen herpes ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:47

wat vinden jullie dan om met 1 doekje je huis te poetsen....inclusief de wc!
Dat was laatst een discussie op bokt,ik vind het vies en heb aparte doeken voor wc en badkamer.
Ben ik dan overdreven hygienisch?

Rienn

Re: Herpes in make-up testers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:49

Lijkt me niet meer dan logisch dat je meerdere doekjes gebruikt met schoonmaken. wij hebben meerdere doekjes ook. Keuken, woon/eetkamer en toilet. En voor de badkamer ook een apart doekje.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:50

Iel. Alhoewel ik het idd alleen even op mijn hand gebruik...

@funnyhorses: wij hebben hier wel 1 soort doekje maar die gaat na gebruik voor wc of badkamer gewoon in de 95 graden was dus die gebruik ik daarna dan ook rustig voor de tafel eerlijk gezegd..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:50

Ik heb voor de WC een doekje en voor de keuken van die glorix hygienische doekjes :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:54

Hypofocus schreef:
ma_rie_tje schreef:

Je hebt herpes, of je hebt 't niet ;)
En als je het hebt, blijf je het je hele leven lang dragen.

Je kunt dus niet "gevoelig" of minder "gevoelig" zijn voor herpes...
Het is gewoon een virus, als je het hebt, heb je herpes, als je dat virus niet hebt, dan heb je geen herpes ;)

Ik heb het niet, maar ben ook niet gevoelig om het te krijgen.
Virus moet ook overgedragen worden he ;)
En waar mensen die het virus zelf niet hebben het krijgen van bestek, daar heb ik geen last van :+

dus tja, er is ook in beperkte mate spraken van niet gevoelig zijn voor het oppikken van het virus

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:55

Vind het wel zo fris om dat soort dingen toch gescheiden te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:14

ma_rie_tje schreef:
En waar mensen die het virus zelf niet hebben het krijgen van bestek, daar heb ik geen last van :+

Ik vind het knap dat je een koortslip gelijk kunt herleiden aan bestek van een restaurant...
Want het gemiddeld zo'n 3 tot 9 dagen voordat de verschijnselen zich openbaren.
Als je vriend in het restaurant dus een koortslip krijgt, komt dat dus met zekerheid níet door het bestek.
Want zo snel kan dat niet ;)

Bovendien kan een besmetting met herpes heel lang niet-ontdekt blijven, omdat het maar bij een hele kleine groep ook daadwerkelijk verschijnselen geeft.

Dus het moment van besmetting is eigenlijk onmogelijk te bepalen. ;)

En een koortslip kun je ook spontaan krijgen, als je eenmaal herpes hebt. Dus er hoeft ook niet eens een oorzaak achter de uitbraak v/d koortslip te zitten.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:46

Mij verbaasd het eigenlijk helemaal niet, maar och als mensen denken dat dat het enige is waar bacteriën opzitten?

Vorige week hebben we op school ook van die testen gedaan, gewoon steriele petrischaaltjes ergens neer zetten met verschillende agar en je moest eens weten hoeveel verschillende soorten bacteriën en schimmels er alleen al in de lucht zitten! Ik durfde mijn platen in ieder geval niet meer open te maken. Zo ook afdruk platen gemaakt, gewoon van de vloer, deurklinken, wc's en weet ik allemaal wel niet wat mensen bedacht hadden. Op elke plaat zaten wel verschillende bacteriën en schimmels.

Enige wat niet heel erg besmet was, was slootwater!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:52

Gebruik sowieso al bijna nooit testers.
En als ik ergens de kleur goed wil van zien dan probeer ik het gewoon op mijn hand.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:27

Hypofocus schreef:
ma_rie_tje schreef:

Ik vind het knap dat je een koortslip gelijk kunt herleiden aan bestek van een restaurant...
Want het gemiddeld zo'n 3 tot 9 dagen voordat de verschijnselen zich openbaren.
Als je vriend in het restaurant dus een koortslip krijgt, komt dat dus met zekerheid níet door het bestek.
Want zo snel kan dat niet ;)

Bovendien kan een besmetting met herpes heel lang niet-ontdekt blijven, omdat het maar bij een hele kleine groep ook daadwerkelijk verschijnselen geeft.

Dus het moment van besmetting is eigenlijk onmogelijk te bepalen. ;)

En een koortslip kun je ook spontaan krijgen, als je eenmaal herpes hebt. Dus er hoeft ook niet eens een oorzaak achter de uitbraak v/d koortslip te zitten.

Dus dan zou het ook niet te herleiden zijn dat je het van testers krijgt :+
Maar vriend heeft het altijd een aantal dagen na de Vd Valk, en tja, als dat 10 keer gebeurt dan gaat het wel opvallen ;)

Maar als jij vind dat het niet zo is, dan vindn ik dat ook prima hoor ;)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:37

Als je eenmaal herpes hebt, kom je er vrijwel niet meer vanaf. Dus is het ook wel toeval dat het elke keer komt na bezoek van, terwijl hij het al lang in zijn lichaam heeft.

Als je het eenmaal hebt, komt het er elke keer weer opnieuw eruit als je weerstand verzwakt is. Dan hoef je niet opnieuw besmet te worden, het zit immers al in je lijf.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:38

Ik gebruik testers alleen op m'n hand (als ik ze al gebruik). Meestal koop ik gewoon wat en zie ik thuis het resultaat wel :D

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:38

ja lekker... maar ik smeer het altijd op mn hand (de bovenkant) dan valt t denk ik nog mee :D maar wel vies idee

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:42

nog nooit testers in een winkel geprobeerd, eigenlijk ook om die reden, je kunt toch zelf ook wel weten wat voor bacteriën daar in zitten :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:53

Ik gebruik dus ook geen testers, of ik test ze uit op m'n hand :).

Overigens deel ik m'n make-up wel met m'n beste vriendinnen haha, die mogen zo m'n labello/oogpotlood/mascara lenen.. Ook niet heel slim maarja, voor zover ik weet hebben ze geen enge dingen dus ach :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:55

Bonita_Bon schreef:
Tsja, ik las het hier boven mij al een keer; pin dan ook maar niet meer, ow en na gebruik van een openbaar toilet kun je beter je handen NIET wassen want de kraan die je aanraakt is aangeraakt door 100-en mensen die net van het toilet kwamen en hun handen nog moesten wassen...... Etc etc etc
Maar goed, de waarschuwing op mascara's en de kwetsbaarheid van ogen, daar hebben ze wel een punt!

Haha ik was altjid m'n handen, dan pak ik een berg papieren handdoekjes en draai ik daar mee de kraan dicht! :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:57

Welke mafkees gaat er nou testers in z'n gezicht gebruiken? := Dan vráág je ook om problemen.

Verder geen schokkende uitkomst eerlijk gezegd. Ooit nagedacht over deurklinken, handgrepen in de bus, het toetsenbord van je computer of het stuur van je auto? :D Je moet ook niet TE panisch worden voor alles hoor, je moet je weerstand érgens vandaan halen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:58

Tijdens de mexicaanse griep waren er verschillende onderzoeken gedaan.

Ik zag een keer een item op tv waarbij gekeken werd naar de bacterien op de snoepjes of pepermuntjes die in bakjes op de toonbank staan, zaten.

Op die snoepjes zaten meer bacterien dan , let op, op de deurklink van de wc := (en daar zitten er schijnbaar heel veel, omdat mensen wel de wc poetsen, maar niet de klinken)

Sindsdien nooit geen snoepjes of pepermuntjes meer voor mij uit zo'n bakkie :D

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:58

Ik gebruik echt nooit testers ! Ook niet op mijn hand .. Ik koop het altijd gewoon en als het product mij bevald koop ik het als het op is weer en zo niet koop ik weer een ander soort merk.
Ik leen trouwens ook nooit mijn make-up uit ... de ziekte van pfeifer heerst nog steeds veel dus allert zijn is belangrijk en ik heb ook nog geen koortslip en dat wil ik ook graag zo houden.

En met andere dingen ben ik ook allert zoals bijvoorbeeld in de sportschool hangen er speciale emmers met van die doekjes er in en daar maak ik het fitnisstoestel altijd eerst een beetje mee school waar je met je handen kom.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:02

CM_ schreef:
Tijdens de mexicaanse griep waren er verschillende onderzoeken gedaan.

Ik zag een keer een item op tv waarbij gekeken werd naar de bacterien op de snoepjes of pepermuntjes die in bakjes op de toonbank staan, zaten.

Op die snoepjes zaten meer bacterien dan , let op, op de deurklink van de wc := (en daar zitten er schijnbaar heel veel, omdat mensen wel de wc poetsen, maar niet de klinken)

Sindsdien nooit geen snoepjes of pepermuntjes meer voor mij uit zo'n bakkie :D

Klopt! wij hebben ze ook op de bali staan, ik heb een tijdje pepermuntjes gehad die per stuk verpakt waren maar mensen stopten gewoon een handvol in de zak dus die waren niet aan te slepen. Nu moeten ze het dus maar weer doen met een bakje, maar toch zijn er een hoop mensen die ze wel pakken.
Ik heb wel kleine bakjes dus ververs ze wel snel. Zelf eet ik er niet uit.

Ik gebruik nooit testers, pak klinken in de wc nooit met mn handen en pak een papiertje om de kraan aan en uit te doen. ik ben zoiezo al van het type smetvrees bij andere :Y) terwijl ik thuis helemaal geen opgeruimt type ben :+

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:03

ma_rie_tje schreef:

Het gaat dus om veeeeeel meer dan alleen testers. Denk alleen al is aan de koffie kopjes op kantoor die niet in de vaatwasser gaan maar met de hand worden afgewassen.... want 9 van de 10 keer wordt dat ook niet echt goed gedaan....

en op het van der Valk probleem op te lossen heb ik me voorgenomen om als we daar dan toch een keer heen gaan, dat we dan ons eigen bestek meenemen _O-

niet om banketstaaf te doen maar zo schoon is de vaatwasser ook weer niet hahahah