Durf niet meer te spuiten (fraxiparine)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Binky_Zephyr

Re: Durf niet meer te spuiten (fraxiparine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:12

ik vind jou helemaal niet laf hoor !!
ik zou het absoluut niet bij mezelf durven !

overleg eens met je (huis)arts!

succes ermee !

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 07:24

Kan je zitten? ;)

Ik ging op het randje van de bank zitten.
Pakte mn buik vast en keek TV :+
En mn man zat voor me en spoot de injectie in mn buik.

Vreselijk hé, die dingen :(:)
Ik heb 8 weken moeten spuiten en op het laatst zag ik er ook zo tegen aan.

Sterkte meid :(:)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 07:29

Waarom ga je niet een aantal keer langs de assistente van de huisarts. Dan doet zij het een aantal keer, misschien kan zij je helpen weer opnieuw helpen met zelf spuiten.

Ik heb ook mezelf maandenlang moeten spuiten, ander medicijn maar spuit blijft hetzelfde, en ik stelde het de hele dag uit. Sterkte!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 07:48

@ Brainless dat weet ik ook niet moet tot vrijdag dus nog maar een paar gelukkig.

@ caroline78 Ik wissel het ook af maar mag niet in me linker been spuiten dus heb alleen de keuze tussen been en buik (of bil). ik heb kant en klare spuiten.
Ook als een ander het doet lukt het niet.. heb het vriendlief al laten proberen en R. R is iemand die in de zorg zit en het dagelijks doet. maar word gewoon gek ;(

@ Shilady dankje wel meis :) denk niet dat de HA nu nog iets gaat veranderen voor 3 dagen :n...

@ Superpony dat weet ik maar het is ook zo frustrerend... het lukt me gewoon 5 weken wel. en dan de laatste week niet ;(

@ Binky_zephyr dankje wel :) denk niet dat de HA nu nog iets gaat veranderen voor 3 dagen :n..

@ Kainda ja dat is wel een oplossing misschien.. aleen heb ik dus het probleem dat ik even niet in me buik kan spuiten heb allemaal opgezette bulten in me buik :? dus het moet helaas nu echt in me been..

@ Sleeper dat is juiste het rare de weken hier voor deed ik het altijd sochtends (rond 9 uur) en kon ik hem er echt zo inzeten :? maar komt hopelijk wel weer.
Heb R. al thuis gehad maar elke keer als ik denk hij komt duwde ik hem weg gewoon omdat ik bang was....
R. is iemand uit de zorg.

Het is me gister niet gelukt helaas, was zo over stuur en zo boos op me zelf dat als ik door ging ik wist dat ik alles de kliko in zal gooien dus ben maar gestopt ;( .... Vanochtend is het me met heel veel moeite wel gelukt!!! :D :D
Bedankt voor alle lieve reacties :+: ik hoop dat het nu weer als van ouds wil lukken!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:08

Joh, lastig dat het gister niet gelukt is, maar prima dat het vanmorgen wel gelukt is!
Probeer plekken af te wisselen. Zeker als je langer moet prikken, wordt je buikhuid gevoelig en strak. Dan afwisselen met bovenbenen en billen, geeft alle plekken een beetje rust waardoor het uiteindelijk misschien ook beter vol te houden is.

Succes in elk geval!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 08:11

Dankje wel! gaat ik zeker doen :D

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:05

Ik moest voor suiker spuiten, weet niet of dat vergelijkbaar is met deze spuiten?

Maar wat ik in het begin deed was heel lang erover doen. Kijken, vast pakken, okee, ene tweeje langzaam dat ding erin, spuiten. AH!

Voor mij werkte het niet.

Toen zei m'n vriend: Gewoon in een keer: TJAKKA! Probeer dat eens.
Heb dat een keer geprobeerd, werkte perfect. Heel snel de naald erin, dan, als het spul wat je moet spuiten pijn doet, langzaam spuiten en afleiding zoeken. (vriend, tv, kat die voor je zit, goh, een gat in m'n schoen, das gek). Eruit, ademhalen en klaar! Als het te spuiten spul minder pijn doet, gewoon snel doen, sneller klaar..

Voor mij werkte dit geweldig! Hoop dat je er iets aan hebt, sterkte nog!

(en van plaats wisselen kan ook heel erg schelen, al had ik altijd een 'voorkeurs'plek. succes! Je kan het!)