allergisch en panisch voor wespen, hoe verbannen uit tuin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:03

Ik ben ook panisch voor die beesten :o
Nouja voor alles wat geel met zwart is en zoemt. :')

Ik word nu helemaal gek van de hommels/bijen (kan ze niet uit elkaar halen, ik weet dat hommels niets doen, maartochxD) :7
Ik bezorg post, en dan móet ik me wel rustig houden! Heel vaak als ik net de post in de brievenbus wil doen komt er zo'n rotbeest ff buurten, nou dan weet ik niet hoe snel die post erin moet zijn en hoe snel ik die tuin uit moet.
Ik schaam me dan echt dood :o snel even kijken of niemand me heeft zien wegrennen of onhandig die post in de brievenbus heeft zien duwen.

Ben overigens nog nooit gestoken, ook geen idee dus of ik allergisch ben, maar ik wil dat ook graag zo houden,mwhaha

Maargoed... ik denk dat ik ook maar in ieder geval voor in de tuin kijk voor kruidnagel, hopelijk helpt dat!

Meraki

Re: allergisch en panisch voor wespen, hoe verbannen uit tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:06

Hm.. hoe verbannen.. geen idee eigenlijk :p Dat is onmogelijk, je moet gewoon niet in paniek raken.. blijven zitten en blazen (niet té hard) maar dan gaan ze vaak wel weg..

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:23

Hier nog zo'n paniekzaaier. Vorige zomer heb ik ook de tip van de kruidnagels ergens gelezen en gelijk uitgeprobeerd. Werkte prima, want ze bleven weg en de wespen die in de buurt kwamen en in het bakje vielen waren ook gelijk dood.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 02:04

Kan je eigenlijk op een of andere manier laten testen of je allergisch bent aan wespen? Ik reageer veel harder dan gemiddeld op muggenbeten en dazensteken. Tot nu toe heb ik nog nooit de pech gehad dat een ander steekbeest mij als slachtoffer heeft uitgekozen (hout vasthouden), maar ik ga er een beetje van uit dat ik ook hier sterker op zal reageren dan de gemiddelde mens.
Zit ik hier fout? Of kan ik er wel van uit gaan?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 02:09

Ik ben gelukkig niet allergisch maar wel panisch als de malle.

Ik word ieder jaar minstens 1x geprikt. Zodra ik al een beest hoor zoemen, krijg ik al kippevel en kijk ik angstig om mij heen om te kijken wat en waar het is. Zodra het een hommel is of een vlieg, word ik wel rustiger, maar zodra het een wesp is die te dicht in de buurt komt... Hellepie.

Ik ren ook panisch weg om ga helemaal verkrampt zitten.
Rennen is iets wat je absoluut niet moet doen eigenlijk, maar mij houdt je niet tegen :D

De tip van kruidnagel kon ik nog niet, maar ga ik zeker uitproberen. Wel weet ik dat wespen niet tegen rook kunnen. Bijvoorbeeld sigaretten rook. Over het algemeen gaan ze hierdoor weg. Blijf dus nog doorroken.....

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 02:13

Natuurlijk kan een wespenallergie getest worden. Dit gebeurd veelal in het ziekenhuis.
Dus onder controle!
Er is ook een sublinguale immunotherapie. Ja, moeilijk woord he?
Nou, in kort uitgelegd: sublinguaal betekent op de tong, dus gewoon oraal.
Immunotherapie is wat ze vroeger met injecties deden. Iedere week 'n injectie halen met wespengif.. (natuurlijk wel verdund!) net zolang tot je er geen last meer van hebt.
Dit gaat tegenwoordig met druppels die je in moet nemen...... artu biologicals is de fabrikant, je huisarts kan je er meer over vertellen. Hou er wel rekening mee dat b.v. 2 x per week druppels innemen wel 2 - 3 jaar kan duren voordat het resultaat heeft.
http://www.artu-biologicals.nl/content/ ... me&lang=nl

Verder is er nog een andere therapie. NAET.
Kijk maar eens op www.allergie-weg.nl of zoek op www.NAET.nl

Ook hiermee kunnen allergiën opgelost worden.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 02:16

guanacotje schreef:
Kan je eigenlijk op een of andere manier laten testen of je allergisch bent aan wespen? Ik reageer veel harder dan gemiddeld op muggenbeten en dazensteken. Tot nu toe heb ik nog nooit de pech gehad dat een ander steekbeest mij als slachtoffer heeft uitgekozen (hout vasthouden), maar ik ga er een beetje van uit dat ik ook hier sterker op zal reageren dan de gemiddelde mens.

Je kunt fout zitten. De samenstelling van de eiwitten die een mug inspuit om je bloed te verdunnen (anders kan zij het niet drinken he?) is iets geheel anders als b.v. van een wesp. Een wesp spuit niets in, de angel is alleen een verdedigingswapen. Muggen, ook die regendazen... spuiten een eiwitsamenstelling in waar jij sterk op reageert.

Ik was zelf behoorlijk allergisch voor alles, vlooien, muggen, dazen... Ik heb drie jaar lang de NAET therapie gedaan, en ben er heel fijn vanaf!
Op wespen reageerde ik trouwens nauwelijks. Gewoon: normaal. Deed even zeer en daarna niets meer.
Laatst bijgewerkt door countrygirl op 20-04-10 02:19, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 02:17

Haai, super, maar heb je ook tips voor panisch gedrag :D

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 02:19

kimmie88 schreef:
Haai, super, maar heb je ook tips voor panisch gedrag :D

Haha... komen we elkaar hier weer tegen... zo groot is dat Bokt nu ook weer niet...

Panisch gedrag voor wespen bedoel je?
Tsja, ik heb het nooit gehad. Niet gaan slaan.... als je rustig blijft gaan ze vrijwel meteen weer weg.
Zorg dat je niet zoet ruikt, door deo of parfum.
En die kruidnagelen, heb ik geen ervaring mee. Maar als dat werkt?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 02:24

countrygirl schreef:
Natuurlijk kan een wespenallergie getest worden. Dit gebeurd veelal in het ziekenhuis.
Dus onder controle!
Er is ook een sublinguale immunotherapie. Ja, moeilijk woord he?
Nou, in kort uitgelegd: sublinguaal betekent op de tong, dus gewoon oraal.
Immunotherapie is wat ze vroeger met injecties deden. Iedere week 'n injectie halen met wespengif.. (natuurlijk wel verdund!) net zolang tot je er geen last meer van hebt.
Dit gaat tegenwoordig met druppels die je in moet nemen...... artu biologicals is de fabrikant, je huisarts kan je er meer over vertellen. Hou er wel rekening mee dat b.v. 2 x per week druppels innemen wel 2 - 3 jaar kan duren voordat het resultaat heeft.
http://www.artu-biologicals.nl/content/ ... me&lang=nl

Verder is er nog een andere therapie. NAET.
Kijk maar eens op http://www.allergie-weg.nl of zoek op http://www.NAET.nl

Ook hiermee kunnen allergiën opgelost worden.

Zijn dit antihistaminica dan? Of hoe werkt het precies?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 02:33

guanacotje: nee, anti-histaminen neem je in voordat de allergische reactie op gang komt.
Die blokkeren de histamine-afgifte van al je slijmvliezen. Of het opzwellen van je huid...

Wat artu doet is een gezuiverd allergeen oplossen in een vloeistof. En dat neem je, na een opbouwperiode, 2 x per week in.
Dit gaat trouwens alleen onder begeleiding van je huisarts. Het is niet iets wat je zo vrij kunt kopen of zo.

Als je meer wilt weten over NAET.... ga dan s.v.p. de site's hierover lezen.
Want dat kan ik niet in een kort verhaal uitleggen, maar het komt erop neer dat je hersens, die foute informatie doorgeven (de allergische reactie) eigenlijk ge-herprogrammeerd worden. Nou, dat klinkt natuurlijk al zo 'zweverig' dat het voor de meeste mensen al niet te bevatten is. Maar het werkt, en daar gaat het om!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 07:27

countrygirl schreef:
als je rustig blijft gaan ze vrijwel meteen weer weg.

Bij mij niet hoor, heb het vaak zat geprobeerd ga met mn ogen dicht zitten hopen dat ze weg gaan maar ze komen naar me toe en prikken me zonder pardon.
Ik doe het niet meer, sinds ik het op een lopen zet word ik minder vaak geprikt :Y)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:28

Bah, hier zitten er ook al weer een hele hoop in de tuin. Ik ga die tip met kruidnagel zeker proberen, kun je dat gewoon in de supermarkt krijgen?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:48

Ja hoor... bij de kruiden afdeling!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:48

guanacotje schreef:

Ik ben ook heel erg allergisch voor muggenbeten, ik krijg ze vooral op m'n armen en benen en dan worden die krengen gerust 15 cm in diameter, heel erg dik en rood en KNOEPERDJE hard :Y) Ik ben ook altijd de enige in het huis die gebeten word, heb er gerust 30 tegelijkertijd op m'n lichaam in de zomer, terwijl m'n man (en vroeger m'n ouders en broertje) dan helemaal niks heeft -O-
Maar zover ik weet ben ik niet allergisch voor wespen. Ik besloot een keer m'n schoenen uit te doen in het gras en bij de eerste blootvoetse stap was het meteen raak. Lag een wesp te creperen in het gras en als laatste troef stak ie mij even lekker in m'n voet. De bult was wel onwijs groot en dik en hard, maar ben niet ziek geworden. Dan ben je toch niet allergisch? Ik weet het niet zeker.

Ik ren ook keihard weg, heb vrij weinig conditie, maar dan kan ik het heel erg lang volhouden :') En gillen, krijsen, met m'n armen zwaaien...Ik ga ook de kruidnagel proberen, alhoewel ik dit jaar nog helemaal geen vliegers en prikkers heb gezien, hoop dat dat zo blijft :)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:52

phormicola, zoals ik al eerder heb geschreven, wil een allergie voor muggenbeten niet betekenen dat je dan ook maar allergisch voor wespen bent. Een mug spuit een bloedverdunner in, een anti-stollingsmiddel... anders kan ze niet drinken he? Alleen vrouwtjesmuggen steken... en natuurlijk zitten er altijd vrouwtjesmuggen ;-))
Een wesp heeft een angel, puur als verdedigingswapen, maar spuit een andere samenstelling 'gif' in. Dus daar reageer je heel anders op.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:55

Wat ook helpt is een halve citroen op tafel zetten met kruidnagels er in. Vorig jaar hadden ze die bij ons op het terras staan, op de tafels, en die wespen vlogen wel langs, maar gingen niet op tafel zitten ofzo.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:56

Heet bakje water met kruidnagel in de tuin gezet. Hoeveel kruidnagel moet in het bakje?
Ik ben erg benieuwd :j

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:14

Dagmar_k schreef:
Heet bakje water met kruidnagel in de tuin gezet. Hoeveel kruidnagel moet in het bakje?
Ik ben erg benieuwd :j

Kunt het bakje het beste wegzetten waar jij dus zit. Dus op tafel is het beste.
Je kunt een stuk of 10 kruidnagels erin doen. Net hoe sterk je het wil hebben!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:18

countrygirl schreef:
phormicola, zoals ik al eerder heb geschreven, wil een allergie voor muggenbeten niet betekenen dat je dan ook maar allergisch voor wespen bent. Een mug spuit een bloedverdunner in, een anti-stollingsmiddel... anders kan ze niet drinken he? Alleen vrouwtjesmuggen steken... en natuurlijk zitten er altijd vrouwtjesmuggen ;-))
Een wesp heeft een angel, puur als verdedigingswapen, maar spuit een andere samenstelling 'gif' in. Dus daar reageer je heel anders op.

Dat zeg ik dus ook, dat ik niet allergisch ben voor wespen ;) Gewoon even een hart onder de riem van mijn kant uit :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:26

Wij hebben in de tuin een grote wespenvanger staan:
Afbeelding

Je giet langs het bovenste gaatje een mengeling van (veel!) suiker en water in het ding, dan zet je de dop erop. De wespen worden aangetrokken door de geur van het suikerwater en vliegen langs het kleine gaatje onderaan naar binnen. Maar omdat je bovenaan de fles afsluit dmv de dop kunnen ze niet meer naar buiten (ze zijn niet slim genoeg om langs het gaatje onderaan weer naar buiten te vliegen :+ ). Werkt héél erg goed, wij hebben er vorige zomer honderden wespen mee gevangen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:40

Maar zo'n wespenvanger vind ik dan weer een beetje zielig (ja ik weet het...). Heb liever dat ze gewoon uit de buurt blijven. Maar met deze wespenvanger verdrinken ze tenminste niet toch, Mientjeuh? Kan ik ze desnoods ergens anders weer vrijlaten haha. Ga morgen toch eerst maar kruidnagels scoren bij de supermarkt..!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:59

Wij hebben ook een wespenvanger gekocht! Limonadesiroop erin, en ze gaan daar meer zitten!

Ik ben ook echt als de dood voor wespen! Dat is gekomen nadat ik gestoken ben. Op mijn lip!!

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:16

Kruidnagel moet dus werken...Maar dan echt de verse of werk gemalen ook???

Wat ik van mijn moeder hoorde is dat je tegenwoordig ook een plant hebt die die beestjes verjaagd.Is nieuw sinds dit jaar ben hem alleen nog niet tegen gekomen.Moet wel zeggen dat ik nog niet echt gezocht heb.Heb wel mijn ogen open gehouden bij de intratuin maar daar ook niks gezien.Zou zeker een uitkomst zijn denk ik zo.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:24

Charlie_P schreef:
Maar zo'n wespenvanger vind ik dan weer een beetje zielig (ja ik weet het...). Heb liever dat ze gewoon uit de buurt blijven. Maar met deze wespenvanger verdrinken ze tenminste niet toch, Mientjeuh? Kan ik ze desnoods ergens anders weer vrijlaten haha. Ga morgen toch eerst maar kruidnagels scoren bij de supermarkt..!

Sommigen verdrinken wel, ja. Maar eigenlijk blijven ze zitten tot ze te uitgeput zijn en dan sterven ze.

Vorige zomer werkte dat ding wel supergoed. Geloof dat we na 2 weken een laag van 5cm wespen hadden. Zaten zelf exemplaren van 5cm groot tussen, jakkes :\