De enige manier waarop je van brood dik kan worden is het eten van brood met dikmakend beleg, of witbrood. Dat is puur vulling, geen vezels. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
De enige manier waarop je van brood dik kan worden is het eten van brood met dikmakend beleg, of witbrood. Dat is puur vulling, geen vezels. 
Nu eten wij ook altijd lekker biologisch (volkoren) brood.

Dat ligt aan je beleg.
Overigens is in de middag warm eten gezonder, maar dat gaat helaas niet bij veel mensen door school en werk. Hier ook niet.
echt waar Fiffill, zou zo met je ruilen.
eten....zucht.

Berdien schreef:Van het eten van volkoren brood wordt je écht niet dikDe enige manier waarop je van brood dik kan worden is het eten van brood met dikmakend beleg, of witbrood. Dat is puur vulling, geen vezels.
Fiffill schreef:Ik kan gewoon niet teveel tegelijk eten, want zo'n grote maag heb ik niet. Daarentegen werk ik gewoon verspreid over de dag veel naar binnen.
Alhoewel ik regelmatig heb dat ik op school in de pauze zes boterhammen naar binnen schuif en dan moet ik gaan 'sparen' voor de rest van de dag.
Na het warm eten, eet ik eigenlijk nooit meer iets.
Als er iets ongezond is... zeker je ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, daar moet je de energie voor de rest van de dag uithalen. Hoe kom jij de dag door, ik zou het niet redden. 

Ik heb 's ochtends ook minder honger, maar misschien zou je toch iets kunnen proberen dat een wat minder vullend gevoel geeft, zoals fruit? Of desnoods een shake/smoothie, daar zitten wel veel vitamines in en als je dan ook fruit neemt met aardig wat vezels... dan heb je iig iets in je maag.
Lijkt me beter dan helemaal niks.