Hoeveel brood eten jullie per dag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel sneetjes brood per dag

1-3
94 (34%)
4-6
132 (48%)
7-9
19 (6%)
Geen
24 (8%)
Meer
6 (2%)

Totaal aantal stemmen: 275

Berdien

Re: Hoeveel brood eten jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:49

Van het eten van volkoren brood wordt je écht niet dik :n De enige manier waarop je van brood dik kan worden is het eten van brood met dikmakend beleg, of witbrood. Dat is puur vulling, geen vezels.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:49

14/16 boterhammen. :Y)
Ligt ook wel aan de dag hoor, soms 12 of 10. Ja, ik vind brood lekker - zeker met heerlijk beleg er op (kaas + sla, vega-paté + augurk of paprika, pindakaas + komkommer etc.) :9 Nu eten wij ook altijd lekker biologisch (volkoren) brood.

Ik heb nu nog niks gezegd over de tussendoortjes ed. die ik eet. O:)

Ik eet 's ochtends vaak een bakje cruesli, in dat geval zijn 't al 2 boterhammen minder.

Ik ben niet op dieet (alsjeblieft niet, dat zou ik echt niet overleven) en ik ben < 165, 56 kilo en al jaren niet meer in de groei, dus ja, ik eet gewoon veel. ;)
En brood is zeker geen dikmaker! :n Dat ligt aan je beleg.

Wat eten mensen hier weinig. :oo

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 21:53

Woohoo Fiffill! En eet je dan ook nog warm eten?

Ik wou dat ik dat kon, zoveel eten en op gewicht blijven, ik zou er fors geld voor betalen. :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:54

Tuurlijk, 's avonds eet ik gewoon warm. ;) Overigens is in de middag warm eten gezonder, maar dat gaat helaas niet bij veel mensen door school en werk. Hier ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:55

Ik eet 4 boterhammen per dag. Als ik ook brood als avond eten neem dan neem ik er nog eens 4 bij

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 21:58

_O- echt waar Fiffill, zou zo met je ruilen.

:+: eten....zucht.
Als ik de kans krijg sta ik ook de hele dag te kokkerelen, lijk wel zo'n Italiaans Mama :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:00

Ik kan gewoon niet teveel tegelijk eten, want zo'n grote maag heb ik niet. Daarentegen werk ik gewoon verspreid over de dag veel naar binnen. :))
Alhoewel ik regelmatig heb dat ik op school in de pauze zes boterhammen naar binnen schuif en dan moet ik gaan 'sparen' voor de rest van de dag. :')

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:15

Ik eet 2 tot 3 boterhammen per dag. Alleen tussen de middag. Eet altijd bruin. (lichtbruin).
Als ontbijt doe ik een cracker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:19

Als ik een drukke dag heb, eet ik 12 volkoren boterhammen per dag, meestal 4 bij het ontbijt en 8 bij de lunch, het liefst met soep. Belegd met kaas vooral. Op een minder drukke dag ongeveer 8 boterhammen. Daarnaast ook een flinke bord warm eten of 2 als ik honger heb.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:21

Berdien schreef:
Van het eten van volkoren brood wordt je écht niet dik :n De enige manier waarop je van brood dik kan worden is het eten van brood met dikmakend beleg, of witbrood. Dat is puur vulling, geen vezels.

maar er zitten toch heel veel koolhydraten in brood? En die verbrand ik echt niet s'morgens. s' Middags haal ik soms een zuurdesembrood, dat vind ik lekkerder en lichter dan volkoren.

Maar ik eet heel weinig koolhydraten. Ik eet gestoomde groenten en vis. En tussen de middag rauwe groenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:21

Fiffill schreef:
Ik kan gewoon niet teveel tegelijk eten, want zo'n grote maag heb ik niet. Daarentegen werk ik gewoon verspreid over de dag veel naar binnen. :))
Alhoewel ik regelmatig heb dat ik op school in de pauze zes boterhammen naar binnen schuif en dan moet ik gaan 'sparen' voor de rest van de dag. :')

Haha, dat heb ik ook altijd, meestal is tegen een uur of tien de helft al weer op, heb ik nog een paar voor de lunch en heb ik echt een vieruurtje nodig en kijk dan uit naar mijn bord warm eten :D Na het warm eten, eet ik eigenlijk nooit meer iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:34

12 boterhammen per dag?? :wow: Hoe is er dan nog ruimte voor avondeten??

Ik lust alleen vers brood van de bakker. Als het ouder is dan een dag hoef ik het niet meer. :+ Ik eet dan ook zelden brood. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:38

Genoeg hoor, soms schep ik ook nog wel eens 2 keer op :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:45

Haha genoeg ruimte idd, en +12 boterhammen gaat ook gemakkelijk. _O- Ik krijg helemaal honger, morgen ga ik lekkere broodjes klaarmaken... :9
Ik moet zeggen dat het wel 'n nadeel is als je 16 boterhammen moet smeren als je haast hebt. :')

Wat eet je in godsnaam als je geen brood eet vraag ik me af. :o?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:47

Fiffill schreef:
Wat eet je in godsnaam als je geen brood eet vraag ik me af. :o?

Dingen waar je wél dik van wordt waarschijnlijk. :+ Ik weet er alles van helaas. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:48

Ik heb geen ontbijt en lunch, avondeten is gewoon normaal??

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:50

Geen ontbijt en lunch. :? Als er iets ongezond is... zeker je ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, daar moet je de energie voor de rest van de dag uithalen. Hoe kom jij de dag door, ik zou het niet redden. :n
En 't schijnt ook zo te zijn dat als je niet ontbijt je sneller dik wordt.

Ze zeggen niet voor niets "ontbijten als een keizer, lunchen als een koning en dineren als een bedelaar."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:53

Ja weet ik, maar s'ochtends heb ik geen tijd. Heb ik ook geen honger. :) En rond half 1 ga ik meestal naar bed dus dan maar geen lunch. Maar dan doe ik dus ook niks dus krijg ik ook geen honger. :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:55

Houd je siësta, dat je zo vroeg gaat slapen? Of heb je gewoon een afwijkend schema. :+
Hmm, toch is het niet gezond. :n Ik heb 's ochtends ook minder honger, maar misschien zou je toch iets kunnen proberen dat een wat minder vullend gevoel geeft, zoals fruit? Of desnoods een shake/smoothie, daar zitten wel veel vitamines in en als je dan ook fruit neemt met aardig wat vezels... dan heb je iig iets in je maag. :) Lijkt me beter dan helemaal niks.
Het scheelt wel als je slaapt, dan verbrand je idd minder. Maar ik zou daarna alsnog enorme trek hebben hoor. :P

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:59

ik eet 4 tot 6 sneetjes per dag.
ooit ook maar 2.
ik eet/drink vaak sochtends en smiddags brintha of fruitontbijt of een smoothie.
ooit wel eens brood maar vaak eet ik tussendoor brood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:02

Goh, ik zal ook wel goed kunnen gebruiken. Zit zelf op de 7 boterhammen per dag.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:03

jemig bente jij eet echt veel!!
ik eet 3 volkoren boterhammen per dag.
's ochtends begin ik met een volkoren cracker, krijg niet echt brood weg dan. Tussendoor neem ik nog wat fruit

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:06

2 volkoren broodjes met een enkel plakje kaas tot 12 uur 's middags... de rest van de dag soep en 's avonds een stukje vlees en véél groente... ben op dieet voor het eerst in mijn leven en zo is het goed vol te houden. Meer brood hoef ik trouwens niet, hou niet zo van brood.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:07

Oké, dan zal ik je maar even een praktijkvoorbeeld geven:

Een paar jaar terug had ik soms niet genoeg aan een half brood per dag... Toen was ik aan het afvallen.
Ik eet nu amper brood, ben nog nooit zo dik geweest (stel jezelf daar ook niet teveel bij voor, maar m'n broeken beginnen wat strakker te zitten wel).

Verder sluit ik me aan bij wat al gezegd is, volkorenbrood is prima, en je moet juist wel regelmatig eten. :)

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:11

Ik eet nooit brood. Ik volg vanwege PDS al meer dan een jaar het SC- oftewel Specifiek Koolhydratendieet en dat houdt in dat ik geen suiker, lactose, brood, pasta, aardappelen of rijst mag.
Dat was even wennen, maar ik voel me nu wel stukken beter dan voordat ik aan dat dieet begon, dus houd ik het lekker vol.
Ik ben inmiddels 12 kilo afgevallen en heb een normaal gewicht.