Spijt na het eten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:57

Vue schreef:
Als je erna je vinger in je strot steekt en spijt hebt van een glas limo... wellicht wel. ;)

Eehm nee, ik kots het niet uit. Daar houd ik niet van.
Ik heb wel spijt van verkeerde dingen die ik gegeten heb maar dat is niet zo vreemd dacht ik.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 20:03

Corelli schreef:
Suzanne F. schreef:
Nou ja, omdat iemand bewust bezig is met wat hij eet betekent nog niet dat ie een eetstoornis heeft. Lekker makkelijk zo'n stempeltje plakken....
Dan heb ik al jaren een eetstoornis zeker.

Bij mij gaan vooral bij de worden braken en hongeren alarmbellen af ;)

Het uitkotsen doe ik niet meer. De enige reden wanneer ik nog kots is als ik teveel drank op heb of als ik ziek ben. :P
En dat glas limonade.. Tja ik weet ook niet waarom. Vind gewoon dat ik water moet drinken ofzo. :Y)
En nee ik heb geen eetstoornis

bromfiets

Re: Spijt na het eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:05

Als je het nu niet meer doet hoef je je denk ik geen zorgen te maken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:20

Suzanne F. schreef:
Nou ja, omdat iemand bewust bezig is met wat hij eet betekent nog niet dat ie een eetstoornis heeft. Lekker makkelijk zo'n stempeltje plakken....
Dan heb ik al jaren een eetstoornis zeker.

iemand die bewust met eten bezig is, gaat niet eerst iets eten en daar vervolgens spijt van krijgen... Dan zit er meestal een ander probleem achter,
iemand die bewust met eten bezig is hééft juist controle, iemand met een eetstoornis niet (hoewel ze in sommige gevallen denken van wel )

Maargoed, ik weet nog wel vanuit een ander topic dat jij ook heel erg veel (te veel mss, van wat ik me herinner) met eten bezig bent, maar ik denk dat je de rest van dit topic niet zo persoonlijk op jezelf moet betrekken.

TS, ik herken een klein beetje van het verhaal.. Het is knap dat je gestopt bent met braken etc. Maar ik denk dat je wel degelijk in moet zien dat dat gedrag is dat toch behoorlijk past in het plaatje van een eetprobleem. En dat is iets wat je heel moeilijk in je eentje oplost, ik kan je uit ervaring vertellen dat de kans vrij aanwezig is, dat als iets weer wat minder gaat je er weer in terugvalt... En dat jij je rot voelt na het drinken van een glas limo, is niet normaal! En ook helemaal niet prettig voor jezelf.. En het beeld dat ik krijg nav hetgene wat je hier schrijft is dat je best wat hulp kan gebruiken om je wel weer wat prettiger te gaan voelen (al is het geen eetprobleem). En mss trek ik dan te snel conclusies, maar ik denk dat je hier serieus wel met een arts over moet gaan praten. Die kan dat veel beter beoordelen dan wij,
Maar de enige reden die ik kan bedenken waarom je dat niet zou willen is omdat je zelf ook beseft dat er mss wel een probleempje is....

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:23

Jaaaa ik heb dat ook :j dan heb ik een stuk taart gegeten en dat denk ik neeeeeeeeeeeeeeee dat had ik niet moeten doen stomme sukkel 8)7
maar ik kan er nooit vanaf blijven..

Kelperpau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:25

trekpaardluf schreef:
Jaaaa ik heb dat ook :j dan heb ik een stuk taart gegeten en dat denk ik neeeeeeeeeeeeeeee dat had ik niet moeten doen stomme sukkel 8)7
maar ik kan er nooit vanaf blijven..

ik heb precies het zelfde

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:31

LZP > MW

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:26

Ja ik ben ook erg veel met eten bezig ja. Als ik zou eten wat ik graag zou willen ben ik binnen de kortste keren vet. Ik moet er mee leren leven dat ik mijn hele leven zal moeten lijnen, of in ieder geval rekening houden met wat ik eet. Ik wil gewoon niet dik of mollig zijn.
Hoe een ander eruit wil zien, prima, maar ik niet.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 08:53

haha ik heb het ook wel hoor :=

maar TS ik ga wel een beetje met de rest mee... pas wel goed op dat het je niet wéér gebeurt :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:29

Oh dat heb ik ook, gisteren had ik na alle wedstrijden een zakje snoep gegeten.. ik voelde me enorm schuldig, terwijl ik gister 2 uur gehockeyt heb.. En ik had dat zakje snoep dus ook echt wel verdiend eigenlijk, maar ja.. Ik voel me trouwens ook schuldig als ik veel cola drink op een dag, dan kan ik echt boos op mezelf worden haha. :o

Zolang het bij spijt blijft is het niet erg, als je maar blijft eten! :)

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:44

Ik heb het ook.
Zeker met patat, vette hap enzo. Maar ook idd met frisdranken, dan vind ik het zonde. Toch veel suikers die je tanden aantasten (ik heb slechte tanden door medicatie van vroeger, dus op zich is dat nog niet heel raar) en ik zou evenveel genoten hebben van een glas water.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:49

Die extra kilo's heb ik juist wel nodig alhoewel hoeveel ik ook maar eet of drink ik blijf altijd rond 69 kilo hangen :(

Vero83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:52

uh ik heb het helemaal niet hoor, ik vind het zelfs raar...

als ik teveel geeten heb dat ik maagpijn heb en mij niet kan bewegen zo rond geeten dan denk ik wel oliebol nu heb ik toch wat teveel geeten...

maar bij limonade of bij gewoon een broodje lijkt het me eigenlijk raar...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:01

Menino schreef:
Peuk schreef:
Nuja ik heb wel een periode gehad dat ik het weer uitkotste. Ook een periode dat ik echt niks at op een dag, en een periode dat ik me helemaal volvrat. :Y)
En nu dit dus. Ben benieuwd wat de volgende is. :))
Maar ik heb geen eetprobleem ofzo hoor. :P Ik ben ook niet bepaald dun haha.

dat je dun moet zijn om een eetprobleem te e hebben is echt een enorm misverstand,
als jij je eten expres uitkotst, of een periode jezelf expres uithongert, of een periode zoveel eet dat je er geen controle meer over hebt (of wil hebben) ... Dan durf ik jou met zekerheid te zeggen dat er wel degelijk sprake is van op z'n minst een eetprobleem zoniet een eetstoornis,

Serieus, dat is geen normaal gedrag en ik denk dat je dat zelf ook echt wel ergens beseft (anders open je dit topic niet) ... en waarschijnlijk zit er een nog veel groter (emotioneel) probleem achter!
Ik zou echt zeggen dat je eens een dringend gesprekje moet gaan voeren met je huisarts hierover....!

Helemaal mee eens!

En de enige remedie tegen die spijt is het gewoon niet meer eten en iets gezonds in de plaats pakken, probleem opgelost. Ik heb nooit spijt van datgene wat ik eet omdat ik er toch zelf voor gekozen heb het te eten. En over het algemeen doet mijn lichaam geen dingen los van mijn bewustzijn. Daar waar je al begint spijt te krijgen, extra weinig te eten, controle kwijt raken heb je al duidelijk een niet te verwaarlozen probleem. Dus idd bezoek aan de huisarts en misschien ook aan de psycholoog. Mensen nemen problemen rond eten vaak veel te licht.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:02

dat heb ik ook wel eens.. dan heb ik net en chocolade reep op ofzo of een zak chips.. Maar ik kots t niet uit ofzo :D Soms heb je gewoon even die zak chips nodig :Y)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:05

Ik heb dat echt nog nooit gehad. Sowieso eet ik haast nooit ongezond en als ik dan een keer een stukje taart eet, geniet ik er van. :)

Maar opzich snap ik wel dat als je stevig bent of aan het lijnen bent dat je er dan wel spijt van hebt.. Maar ja, op z'n tijd iets ongezonds eten kan geen kwaad. Als je het gewoon heel afentoe doet moet je er gewoon van genieten :) Van 1 stukje taart in de maand kom je echt geen kilo's aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:07

Ik heb het ook... Maar ik heb wel een eetstoornis. Ik ben de hele dag met eten bezig, ik vind het ook moeilijk om te eten. Ik heb geen eetstoornis als anorexia of boulimia, de meest bekende. Ik heb NAO. Ik kots namelijk niet geregeld, heb een gezond gewicht, maar het beheerst wel mijn hele leven. Ik ben ontzettend bang om aan te komen. Dat is echt mijn grootste angst! Ik ben ontzettend veel afgevallen en ik ben bang dat het er weer bij komt.. Ik heb daarbij een negatief zelfbeeld, ik zie mezelf totaal verkeerd in de spiegel.

Pas alsjeblieft om met zulke gedachtes..

Nessah: Dat is dus gezond! Ik hoop dat ik ooit ook weer kan genieten van eten. Ik was eerst een echte bourgondier, lekker eten en lekker drinken!

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:18

Op zich herken ik dat schuldig voelen ook wel een beetje. Na een tip van iemand heb ik met mezelf afgesproken dat ik door de weeks niet meer snoep/snack maar in het weekend wel. En omdat het in het weekend wel mag voel ik me ook niet meer schuldig en kan ik er eigenlijk nog extra van genieten ook!!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:22

Ik heb mezelf voorgenomen om iets lekkers te nemen ( meestal een slagroomgebakje :9 ) op elke 1e maandag van de maand :D Waarom? Geen idee.. Doe het al jaren.

Verder snoep ik eigenlijk nooit, maar van dat gebakje geniet ik enorm :D

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:27

Felipe schreef:
Op zich herken ik dat schuldig voelen ook wel een beetje. Na een tip van iemand heb ik met mezelf afgesproken dat ik door de weeks niet meer snoep/snack maar in het weekend wel. En omdat het in het weekend wel mag voel ik me ook niet meer schuldig en kan ik er eigenlijk nog extra van genieten ook!!

Dat is wel een goede tip denk ik! Dan let je op doordeweeks en in het weekend kan je er weer meer van genieten! en doordeweeks snoep je dan lekker gezond, is ook erg lekker! (ik hield vroeger nooit van fruit, maar tegenwoordig eet ikniet anders :P)

Ik herken het wel hoor! Heb ook een tijd gehad dat ik mijn lunch weggooide, maar dat snel weer afgeleerd. Mijn maag knorde namelijk zo tijdens de les }:0

Succes!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:02

Angela_ schreef:
Ik heb het ook... Maar ik heb wel een eetstoornis. Ik ben de hele dag met eten bezig, ik vind het ook moeilijk om te eten. Ik heb geen eetstoornis als anorexia of boulimia, de meest bekende. Ik heb NAO. Ik kots namelijk niet geregeld, heb een gezond gewicht, maar het beheerst wel mijn hele leven. Ik ben ontzettend bang om aan te komen. Dat is echt mijn grootste angst! Ik ben ontzettend veel afgevallen en ik ben bang dat het er weer bij komt.. Ik heb daarbij een negatief zelfbeeld, ik zie mezelf totaal verkeerd in de spiegel.

Dan heb ik dit ook. Ik ervaar het zelf niet als een eetstoornis, het is gewoon een way of life, ik weet niet beter.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:53

Dit heb ik ook, bijf. na een halve zak chips :o
Denk ik ook zo, fiets!!! maar ja, dan moet ik me maar
inhouden of er niet mee bezig zijn ;)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:59

Ik herken mezelf in je TS. Ik ben permanent bezig met eten, met calorieen tellen. heb veel verschillende dieeten geprobeerd. Ik wil per se afvallen. Ik heb een gezond gewicht maar wil toch dat buikje eraf. Ik denk na bij alles wat ik eet, heb overal spijt van, en toch kan ik het niet weer staan. De drang om te eten is ZO groot. Ik kan het echt niet beschrijven. Maar ik ben wel altijd bezig met dieeten. Ik eet wel genoeg, maar ik zou willen dat ik veel minder kon eten. Als die drang er niet was, at ik het liefst niets. Maar het voelt als een verslaving.
Ik weet ook wel dat ik niet heel dik ben ofzo (61 kilo met een lengte van 1.66 m). Maar bah, ik walg stiekem wel van het vet als ik inde spiegel kijk.

Ik dieet sowieso redelijk streng, maar af en toe schiet ik uit en oooo het schuldgevoel is enorm. :=

Volgens mij is er ook geen moment van de dag dat ik niet aan eten denk. Ik denk er altijd aan. Ik kan meer eten dan mijn vriend (en die is 100 kilo aan spieren, je kunt je wel indenken hoeveel die kan eten). Ik voel de grootste jaloezie voor mensen die zomaar een frikandel kunnen eten, een lekker broodje, of zelfs een hele zak chips. Ik kan dat niet zonder schuldgevoel. maar het is mijn grootste wens om alles te kunnen eten zonder aan te komen. :=

Maar een echte eetstoornis kan ik het niet noemen. Ik eet eigenlijk genoeg, ik kots het niet uit (al denk ik er wel vaak aan, en moet ik mezelf wel eens tegenhouden). Ik denk wel altijd aan die vieze buik van me. het prettigst voel ik me dan ook in een strak corset. Ik weeg me ook (te) vaak, en ik zit vaak onbewust met mijn hand op mijn buik (alsof hij daarvan krimpt :') ) Ik voel hem ook constant zitten. :=

Ja, het beheerst mijn leven wel. Maar gevaarlijk is het niet. Zolang je gezond blijft eten is er niet veel aan de hand denk ik.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:40

Ik heb het soms.
Maar omdat ik weet dat ik er eigenlijk nooit van aankom, wordt het wel steeds minder :+ Soms wel irritant, want daardoor sla ik lekkere dingen nooit af. Ook slecht voor de tanden dus :=
Ik blijf altijd op hetzelfde gewicht, of val juist een beetje af, omdat ik veel beweeg, en een snelle spijsvertering heb. :j

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:07

Het klinkt vast heel onaardig wat ik nu ga zeggen maar ik heb dubbele gevoelens bij dit topic. Enerzijds heel wat ongezonde gewoontes opnoemen maar anderszijds heel stoer zeggen dat je echt geen eetprobleem hebt en dat alles in orde is. Tuurlijk is het goed en belangrijk om dit soort dingen te delen maar hoe dat gaat, sorry, krijg er een beetje aandacht vraag gevoelens bij. Maar waarschijnlijk ben ik hier best hard in (geworden). Ik krijg gewoon een dubbel gevoel bij de manier waarop het gebracht wordt.

Ik raad je aan om hiermee naar de huisarts te gaan. :)