bar slecht slapen maar melatonine helpt niet wat nu ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:58

Mijn zoon heeft ook melatonine geslikt en had hetzelfde probleem als jij overdag moe 's nachts niet goed kunnen slapen. Hij heeft toendertijd van zijn arts promathazini siroop gekregen. Dat nam hij in net voordat hij naar bed ging en sliep dan vrijwel gelijk in. Ook hij was erg gebaat bij een vast slaapritme en vooral rust in zijn omgeving.. (hij woonde toendertijd op een leefgroep voor jongeren met adhd..)
Sinds hij weer thuis woont, gebruikt hij het alleen, als hij echt niet in slaap kan komen..

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:14

promethazine is eigenlijk geen slaapmedicatie. Het is een sederend medicijn dat als één van de bijwerkingen slaperigheid oproept. Eigenlijk is het dus rustgevende medicatie.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 12:58

Nou krijg voor twee weken slaaptabletjes niet langer want dat werkt verslavend zei ze ( maar had ik al gelezen hier) als het niet helpt moet ik eerder bellen krijg ik wat anders, ik hoop zo dat het werkt ! heerlijk slapen !

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:59

Ik kan je aanraden om ontspanningsoefeningen te doen voor het slapen gaan, als je op bed ligt. Afgelopen maanden heb ik een enorm hectische periode meegemaakt, waardoor ik ook niet sliep/ ritme omgooide etc. Door het ritme weer op te pakken + de ontspanningsoefeningen is het enorm verbeterd :)

En idd, niet eten/ drinken/ computeren/ tv kijken voor het slapen gaan :)

tootje71

Re: bar slecht slapen maar melatonine helpt niet wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:16

Nou ja lees ik op nu.nl over te kort slapen en diabetes ik ben toevallig ook diabeet ..is wel weer heel toevallig...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:43

Wat heb je gelezen dan?
Is er een verband tussen die twee dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:59

Hoeveel melatonine heb je geslikt?
Die je bij de drogist kan kopen is bijv maar
0,1 mg.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 19:38

Pollewoppy schreef:
Wat heb je gelezen dan?
Is er een verband tussen die twee dingen.

Volgens het artikel hebben mensen met diabetes type 1 (ik dus) kans dat de insuline wegens slaaptekort slecht de suikers opvangt en dat je dus meer moet gaan spuiten.

Mijn suikers zijn s'ochtends altijd hoog en dat snapte ik al niet .

Ik ben pompgebruiker en voorheen ging het altijd goed.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 19:40

XxHaffiesxX schreef:
Hoeveel melatonine heb je geslikt?
Die je bij de drogist kan kopen is bijv maar
0,1 mg.

Inderdaad met 0,1 mg maar wel twee tabletten ingenomen de afgelopen weken.

De huisarts zei al dat melatonine meer voor inslapen is en niet voor doorslapen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:45

0,2 is nog niets. Van de ha krijg je normaal gesproken 3 of 5 mg voorgeschreven. Zie ook: [MW] Melatomine

Kan er verder niet veel nuttigs over zeggen, heb/had problemen inslapen, niet doorslapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:06

0,2 is idd niks.. Ik heb 3mg voorgeschreven. En dat is ook niet te merken.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:58

Heb inmiddels twee nachten met slaaptabletjes geslapen ben nog wel wakker geworden maar viel gelukkig snel in slaap, helaas heb ik nu overdag een flinke dip dus denk dat ik maar weer stop met de pilletjes...

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:31

Als ik niet lekker slaap neem ik altijd Valeriaan! Maakt je lekker rustig en ik slaap dan echt de hele nacht door!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:07

Ik ben een hele slechte inslaper. Overdag ben ik heel fanatiek met alles: met school, met werk, met het paard, met vanalles en nog wat eigenlijk. Juist wanneer ik ga slapen (en dus tot rust kom) ga ik nadenken over vanalles.

Ik heb intussen geleerd om iets meer te doceren wbt het werk, school en het paard, maar gebruik af en toe nog temazepam. Heerlijk!!! :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:16

LuvdaTossa schreef:
Voor dat je naar bed gaat moet je eigenlijk helemaal tot rust komen. Dat malen in je hoofd is echt funest voor een goede nachtrust. Ook 's nachts er NIET uit gaan (wat soms aangeraden wordt), dan beloon jezelf eigenlijk dat je er snachts uit gaat.

Met het eerste ben ik het helemaal eens. Het tweede is denk ik heel persoonlijk. Als ik 'snachts wakker wordt omdat er iets aan het malen is in mijn hoofd (presentaties, examens etac) dan helpt het juist wel als ik er even een minuutje uit ben. Daarna slaap ik zonder zorgen in.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:23

Klinkt misschien raar, maar yoga voor het slapen gaan kan ook helpen.

Hou je je overigens aan de slaaphygiene? Zoals tv uit de slaap kamer, niet meer vlak voor dat je naar bed gaat een computer spel gaat spelen? Een goed en fijn liggen matras. Geen huisdieren in de slaap kamer. En het beste is dus voor dat je gaat slapen iets ontspanning gaat doen. Bv Yoga, of onder een warme douche zitten op een stoel, lampen uit. Zodat je je hoofd tot stilstand kan zetten.

Succes ermee!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:28

Om hier maar even binnen te vallen, de laatste tijd wordt ik 's morgens erg vroeg wakker, om vervolgens niet meer helemaal in slaap te komen. Erg vervelend natuurlijk, aangezien dit me een beetje op begint te breken. Naar mijn idee ligt het onbewust toch aan de druk/stress nu de examens dichterbij komen. Nu heeft een vriendin me Valdispert aangeraden. Hoe zijn daar hier de ervaringen mee, en dan met welke Valdispert precies?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 06:56

valdispert nacht en rust heb ik geprobeerd maar met beide geen resultaat..

Ik heb van de huisarts 10 slaaptabletjes gehad en die neem ik alleen als ik weet dat er een drukke dag aankomt dus niet elke dag.

Van die stress zou kunnen ik ben op het moment ook erg druk en vanavond heb ik een examen en hopelijk komt de rust daarna weer terug...