gaatjes... joepie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Garmana

Re: gaatjes... joepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:28

Nou idd..
Ben nog wel steeds benieuwd of het niet vreselijk pijn doet als je een oude vulling eruit moet laten halen :\

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:40

Nee joh, die boren ze er gewoon uit. :)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:49

Ik ben panisch voor naalden en alles in witte jassen. :+

Ik ben nu 23 en heb gelukkig nog maar 3 gaatjes gehad in m'n leven.
Ook m'n verstandskiezen heb ik alle 4 nog ( waarvan er binnenkort 2 uit zullen moeten)

Ik ben echt als de dood voor naalden, die angst voor naalden is bij mij groter dan de angst voor de pijn van het boren.
Daarom heb ik tot 3x toe gewoon zonde rverdoving laten boren.
Mijn tandarts ( een vrouw) die was in het begin erg bang om mij te behandelen haha, is voor haar ook een leer geweest, juist omdat ze geen ervaring had met angst patienten..
Nu is ze heel begripvol, boort me zonder verdoving , stukje voor stukje, omdat mijn zenuwen erg oppervlakkig liggen, is gewoon erg gevoelig.

Maar als ik een kies moet laten trekken zal ik ook aan een verdovings prikje moeten gaan geloven ben ik bang... ;(

Om op de TS dr vraag terug te komen, ik heb geen idee hoe een naald in mn mond aanvoelt.
Ik weet wel dat boren van oppervlakkige gaatjes zonder verdoving reuze meevalt.
Maargoed als je een groter gat hebt, zou ik wel laten verdoven, want fijn is anders. :+

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:57

Iris82 schreef:
Nee joh, die boren ze er gewoon uit. :)

Fijn :\
Denk toch dat ik dan voor t eerst maar eens kies voor een verdoving :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:01

Ik was gister de klos :\ ben als de doooooood voor naalden!

Bij mij hebben ze het eerst met zalf verdoofd. Daarna moest ik mijn ogen dichtdoen en ging ze verdoven. Deed wel zeer :+ bleek dat haar vinger te zijn die ze op een andere plek in mijn tandvlees duwde :+ om te laten voelen dat ik de prik niet voelde.

Daarna helemaal niets meer gevoeld. Ze hebben op mijn aandringen wel beide kanten verdoofd (had onder aan beide kanten gaatjes) Ben om 3 uur verdoofd en had om 10 uur weer het volledige gevoel in mijn lip terug :+ vaag gevoel.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:02

Misschien een tip: Ik heb laatst ook 2 tanden mpeten laten trekken. Ook naalden zijn niet mijn beste vriend. :n k heb gevraagd of ze het eerst wouden verdoven met een 'speciale zalf' ( die hebben ze bij ons bij de tandarts). Dat wouden ze doen. :j

Nou............ ik heb dus egenljks niks van die spuiten gevoeld. Oké het is noot echt fijn .. maar pijnlijk kon ik het ook niet noemen. :) Misschien kun je dat even navragen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:03

Ow, klinkt dat wat te lomp?
Dat doet niet zeer hoor, omdat dat materiaal ook gewoon 'dood' is. Het doet pas zeer als ze met die boor een zenuw raken. En je weet van te voren nooit of dat wel of niet zo is. Daarom kun je soms een gaatje laten boren en je voelt niets, en soms doet het echt pijn. Van te voren is het soms lastig inschatten door de tandarts of hij ook bij je zenuw moet zijn. Dat kunnen ze meestal wel redelijk voorspellen hoor, als het een groot gat is.

Toen ik voor het eerst naar de tandarts moet stond ik half huilend in de deuropening en wilde ik eigenlijk niet eens in die stoel. Nu ben ik 2 gaatjes en 2 volledige wortelkanaalbehandelingen (dan moet je 2 keer terugkomen) verder en loop ik fluitend naar binnen omdat ik het helemaal niet erg meer vind.

Mijn vroegere tandarts heeft me nooit verdoofd en was altijd maar uit op bloed ook als ik geen gaatjes had. Maar deze verdoofd wel gewoon en geloof me: daar voel je dus echt bijna helemaal niets van! Sterker nog: ze hebben ook nog creme die ze er van te voren op kunnen doen, dan voel je dus echt niets.

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:06

Hmm misschien moet ik me dan maar ff niet aanstellen en gewoon gaan met de banaan := ik maak me vaak veel te druk om dit soort dingen en achteraf stelt het niets voor of in ieder geval weinig ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:07

Garmana schreef:
Hmm misschien moet ik me dan maar ff niet aanstellen en gewoon gaan met de banaan := ik maak me vaak veel te druk om dit soort dingen en achteraf stelt het niets voor of in ieder geval weinig ;)

Ken het :\ heb dinsdag en woensdag met knallende koppijn rondgelopen van de spanning. En uiteindelijk viel het reuze mee :)

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:08

Evelli schreef:
Garmana schreef:

Ken het :\ heb dinsdag en woensdag met knallende koppijn rondgelopen van de spanning. En uiteindelijk viel het reuze mee :)

:=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:10

Ik stelde dat soort dingen ook het liefst heel lang uit, want ik had allerlei spookverhalen gehoord. Bijvoorbeeld over die wortelkanaalbehandeling. Nou als je daar topics op bokt over leest...! Ik heb er in totaal 5 gehad (1x 3x terugkomen en 1x 2x terugkomen) en het stelt niets voor! Spuitjes erin, dan gaan ze wat friemelen met van die ragertjes in je tand (wat je niet voelt) en dan vulling erin en klaar.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:10

Ik ben echt panisch voor de tandarts, was al ruim 10 jaar niet gegaan. Nu sinds een paar maand ga ik naar een angsttandarts en heb nog 1 klein gaatje. Ik laat altijd verdoven want ik ben bang voor pijn in mijn mond. Ik kreeg in de bovenkaak wel een soort zalfje waardoor je de prik ietsje minder voelt. in de onder kaak gaat altijd zonder zalfje. En voel het wel, tis gemeen maar het is goed te doen. En dan voel je ook echt niets meer. Ik had/heb een melkkiesje, jah nog steeds met 20 jaar :P daar zat een onwijs groot gat in, op zicht groot en op foto was er nauwelijks kies over. Maar 1 spuitje en hij is helemaal in orde gemaakt. En ik kan nog een poosje doen met mijn melkkiesje. Het valt me nu allemaal steeds meer mee en ik ben bijna klaar en dan wordt ik doorverwezen naar een andere tandarts. Nu ga ik naar het ziekenhuis, centrum bijzonder tandheelkunde.

Ik ben blij dat ik die stap genomen heb, hoe eng ik het ook vond/vind. Mijn tanden zijn me heel veel waard ( en nu nog veel meer, na een aantal tanden doen enzo )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:14

weet iemand of er een angsttandarts in Den Haag zit? Ik kan niks vinden!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 14:42

phormicola schreef:
weet iemand of er een angsttandarts in Den Haag zit? Ik kan niks vinden!

www.tandarts.nl en dan 'zoek een tandarts'.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 15:17

_Nann_ schreef:
Om op de TS dr vraag terug te komen, ik heb geen idee hoe een naald in mn mond aanvoelt.

zet even 2 sec. je nagel in je tandvlees en gehemelte. zo voelt een naald in je mond ;) Ver van te voren je ogen dicht houden want de naald op zich steld helemaal niets voor, de spuit/houder daarintegen is gigantisch := (in mijn ogen dan).

bij mij wordt echt maar dan ook echt NIETS zonder verdoving gedaan. zelfs met verdoving ben ik supergespannen en lig ik gewoon te wachten totdat het pijn gaat doen. echt niet leuk meer. en wat ik nog het ergste vindt, het slikken gaat moeilijk. vooral als ze met boventanden bezig zijn en je zo lekker achterover ligt. ik moet echt m'n mond dicht kunnen doen om goed te slikken. ik ben echt als de dood dat ik me verslik in m'n eigen speeksel. :o

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:53

Ik heb ALTIJD gaatjes omdat ik nogal veel medicijnen slik wegens ziekte. Dat ging vroeger meestal dus met een drankje en daar heb ik een vreselijk slecht gebit aan over gehouden. Heb iedere afspraak bij de tandarts wel 2 gaatjes. ben wel gewend aan de "pijn" maar ik heb dan ook een behoorlijk hoge pijngrens. ik vind het dus wel meevallen. :) wel gaat er altijd een verdoving in hoor :+

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 22:36

vanmiddag geweest. Viel achteraf heel erg mee. Verdoving was even gemeen, maar daarna alleen maar gelachen om mn scheve mond. Wel op mn wang gebeten tijdens het eten, omdat t nog verdoofd was en k niet voelde waar ik kauwde.

Volgende week donderdag moet ik weer, maar dan voor mn voortand waar ook een gaatje in zit. Daar kijk ik toch tegen op omdat dat boven is en k dan dus net onder mn lip een verdoving krijg... zit toch min of meer meteen tegen/in t bot...