herbal essences

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aniekje

Re: herbal essences

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:40

andrelon elke dag werkt heel goed bij mij. Ik heb stijl en veel haar.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:49

Herbal, nee, werkt niet voor mijn haar. Heb niet het gevoel dat het mijn haar echt schoon maakt of iets extra geeft... Meer het gevoel dat er meer geurtjes en chemisch spul in zijn gestopt dan dat het verzorging geeft... :=
Geef mij maar John Frieda of Kappersshampoo :).

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:54

Bijna in alle shampoos zit allemaal chemische troep. Zeker in dat van herbal en van andrelon. Ik was ook fulltime andrelon gebruiker maar heb het afgelopen jaar veel problemen met mijn hoofdhuid gehad. Ik gebruik nu van yes to carrots. Is echt de enige shampoo waar ik weinig slechts aan kan ontdekken. Mijn haar wordt er ook super fijn van! En met mijn hoofdhuid gaat het ook al stukken beter!

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:01

Ik denk dat die gele fles waar je het over hebt van L'Oreal Paris is. Deze gebruik ik nu, ik merk meer verschil dan met die (ook wat jij had) verrotte Andrelon, maar het is nog niet geweldig en breekt nog snel af.

Ik wil nu die 5 problemen, 1 oplossing-shampoo van L'Oreal Paris proberen, hopen dat die werkt.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:09

Ik gebruik ook Herbal. Dan de Hello hydration. Die ruikt zo heeerrrlijk! Mijn haar word er altijd super zacht van.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:18

MaartPaard schreef:
Bijna in alle shampoos zit allemaal chemische troep. Zeker in dat van herbal en van andrelon. Ik was ook fulltime andrelon gebruiker maar heb het afgelopen jaar veel problemen met mijn hoofdhuid gehad. Ik gebruik nu van yes to carrots. Is echt de enige shampoo waar ik weinig slechts aan kan ontdekken. Mijn haar wordt er ook super fijn van! En met mijn hoofdhuid gaat het ook al stukken beter!

Klopt, en die chemische troep probeer ik ook zoveel mogelijk te ontwijken...
Ik had laatst een shampoo, Asia Straight ofzoiets, en die belooft je haar stijl te maken zonder stijltang. Toen ik hem had gebruikt dacht ik, als die zegt dat je stijl haar er van krijgt, hoe chemisch moet die dan wel niet zijn? := Kreeg helemaal een iewl gevoel toen ik die shampoo weer in de badkamer zag staan. :=

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:21

Ik heb alle kleuren van de HE, puur omdat het zo lekker ruikt!
Heb wel een paar keer gehad dat mijn hoofd jeukte (hoorde van een vriendin die deze shampoo gebruikte dat ze dat ook had)
Verder vind ik dat hij erg lang blijft hangen de geur, en snel vet.. denk dat het scheelt per persoon want mijn haar word pas na 3 dagen vet en ik gebruik altijd met een enorme laag cremespoeling

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:23

toen ik nog in amerika woonde gebruikte ik altijd HE,
na de weer verhuis te zijn kon ik ze nergens meer vinden.
ik gebruikte daar altijd de rode, de naam van de geur weet ik niet meer. vooral de conditionair vond ik super fijn.
nu ze ze weer in nederland verkopen ben ik maar weer overgestapt, voor de geur. roze voor stijl haar. jammer da ze de amerikaanse geur niet verkopen. Verder vind ik ze wel fijn. geen idee of je er snel vet haar van krijgt. ik was namelijk mijn haar eens in de twee dagen. en als ik heb paard gereden zoizo.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:06

In alle chemische shampoos zitten siliconen die je het idee geven dat je haar gezond is. niks is minder waar want feitelijk doet het niets voor je haar.

Je haar is dood materiaal en beschadigd is beschadigd. Met siliconen kun je het wat laten lijken, maar feitelijk bedonder je jezelf er mee.

Stap over op SLS en Parabenen vrije shampoo en je zult merken dat je haar er (na een tijdje) écht beter uit begint te zien omdat dán pas die chemische troep-laag van je haar af gaat.

Merken? Yes to Carrots en Dr. Organics bijvoorbeeld :) Allemaal verkrijgbaar bij de Tuinen.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:38

@ Barmat: Dus jij wil zeggen dat iedereen die HE shampoo gebruikt dood haar heeft en beschadigd is? Ik gebruik deze shampoo al kei lang, mijn haar ziet er super goed uit... klit niet e.d. Als ik andere shampoo gebruik merk je gewoon dat mijn haar droger eruit ziet. Mijn zus en moeder zijn kapster en mijn haar is dik, maar verder ziet 't er perfect uit hoor..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:57

Dat zeg ik niet, overdrijven is ook een vak ;)

Haar is dood materiaal, het leeft niet, anders zou je gillen van de pijn als het geknipt wordt :D

En als je haar eenmaal beschadigd is, kun je het niet "heel maken" door een shampoo of wat dan ook, dat is een fabeltje :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:11

Barmat schreef:
Dat zeg ik niet, overdrijven is ook een vak ;)

Haar is dood materiaal, het leeft niet, anders zou je gillen van de pijn als het geknipt wordt :D

En als je haar eenmaal beschadigd is, kun je het niet "heel maken" door een shampoo of wat dan ook, dat is een fabeltje :)

Met jou kan ik praten ;)

en inderdaad, als je andere shampoo gebruikt zie je pas hoe beschadigd je haar echt is! en na een tijdje 'goede' shampoo gebruiken zie je dat je haar uit zichzelf er gewoon beter uit ziet.

Ik heb zo'n 4 jaar andrelon gebruikt en ik zag het ook nooit in, totdat ik dus die problemen kreeg met mn hoofdhuid.. EN ik kan je vertellen, dat is niet leuk!!!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:54

Barmat schreef:
In alle chemische shampoos zitten siliconen die je het idee geven dat je haar gezond is. niks is minder waar want feitelijk doet het niets voor je haar.

Je haar is dood materiaal en beschadigd is beschadigd. Met siliconen kun je het wat laten lijken, maar feitelijk bedonder je jezelf er mee.

Stap over op SLS en Parabenen vrije shampoo en je zult merken dat je haar er (na een tijdje) écht beter uit begint te zien omdat dán pas die chemische troep-laag van je haar af gaat.

Merken? Yes to Carrots en Dr. Organics bijvoorbeeld :) Allemaal verkrijgbaar bij de Tuinen.

Super dat er meer mensen komen die dit in gaan zien! Geld ook niet alleen voor producten die je in je haar smeert, maar ook op je huid enz.
Dr. Organics heeft hele fijne bodylotion en Yes to Carrots inderdaad heerlijke shampoo :j

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:57

Nieuwe Herbal Essences heb ik sinds kort ook weer (was in de aanbieding), is inderdaad niet zo lekker meer als vroeger.. Geur is na t wassen meteen weg en mn haar wordt er niet beter van
Flessen zijn bijna op, ga ik weer over naar Loreal Elvive, de roze flessen. Dat is tot nu toe het enige waar mn haar superrr zacht van wordt. Mar dan betaal je ook 5 euro voor shampoo en nog eens 5 euro voor conditioner..

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:21

_Tara_ schreef:
Barmat schreef:

Super dat er meer mensen komen die dit in gaan zien! Geld ook niet alleen voor producten die je in je haar smeert, maar ook op je huid enz.
Dr. Organics heeft hele fijne bodylotion en Yes to Carrots inderdaad heerlijke shampoo :j

Als ik het allemaal zo hoor ga ik binnenkort toch maar eens bij de tuinen kijken :)
Heb ook het idee dat mijn haar soms gewent raakt aan een bepaalde shampoo en dat het weer minder snel vet word
als ik voor een tijdje afwissel met een andere. Of zit dat echt tussen mijn oren? :o

edit: en ruikt dat spul dan ook lekker? Een lekkere geur onder de douche maakt mijn begin van de dag toch net wat beter :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 06:49

Ik vind de Yes to Carrots heel lekker ruiken :j

Als er nog iemand interesse heeft trouwens, ik heb hier nog een fles conditioner van de oude HE staan, oranje, citrus lift staat erop. Kan voor een leuk prijsje afgehaald worden in Utrecht.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 07:16

Ik ben erg te spreken over de volume variant. Merk het vooral als ik tussendoor ergens een keer een ander gebruik; gelijk ingekakt haar! Ook de cremespoeling vind ik fijn.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:04

Ik gebruik zowieso niks chemisch... ik gebruik alleen maar Yes to... en Dr. Organics. Ik vind het heerlijk spul :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:07

Maar ligt die prijs niet heel veel hoger dan gangbaar?

Hier in de winkel hebben wij ook bio-shampoo's, maar een tientje voor een fles shampoo vind ik toch wel te gek hoor. :=

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:11

HE kost ook bijna 4 euro... en je gebruikt erongeloofelijk veel van...

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:13

upendo schreef:
Ik heb van die John Frieda prut tegen gespleten haarpunten, helpt voor geen bal. :+

Toch maar wéér naar de kapper dus. :')

Het is ook niet om gespleten haarpunten te repareren maar om het tegen te gaan :)*

Zelf ben ik gek op de producten van john frieda alleen zo duur, dat gaat het gewoon niet worden.

Van Andrelon Glad & Steil Shampoo, conditioner, & anti-frizz cream krijg ik alleen maar meer krullen (ook leuk trouwens :+ )

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:14

Sence schreef:
Ik gebruik ook Herbal. Dan de Hello hydration. Die ruikt zo heeerrrlijk! Mijn haar word er altijd super zacht van.

Ben ik het volledig mee eens!!! Ik heb ook snel vet haar, maar het wordt niet sneller vet met deze shampoo. Ruikt daarbij wel heel erg lekker. Zelfs als je je haar de volgende dag weer met een andere shampoo wast, dan ruik je de HE er nog gewoon doorheen :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:17

Moirsa schreef:
upendo schreef:
Ik heb van die John Frieda prut tegen gespleten haarpunten, helpt voor geen bal. :+

Toch maar wéér naar de kapper dus. :')

Het is ook niet om gespleten haarpunten te repareren maar om het tegen te gaan :)*

Zelf ben ik gek op de producten van john frieda alleen zo duur, dat gaat het gewoon niet worden.

Van Andrelon Glad & Steil Shampoo, conditioner, & anti-frizz cream krijg ik alleen maar meer krullen (ook leuk trouwens :+ )

Mag jij mij toch vertellen hoe het kan dat de einden van mijn haar op mysterieuze wijze steeds vermeerderen terwijl ik dat spul 1 tot 2 keer per week gebruik. :')

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:18

Ik gebruikte de rozen shampoo van HE. Heerlijk rook die. Alleen werd mijn haar er vrij droog van en mn hoofdhuid juist vet. Ik hou niet zo van conditioners, want daar wordt mn haar slap en statisch van, dus die gebruikte ik er niet bij, misschien had dat gescheeld.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:27

upendo schreef:
Maar ligt die prijs niet heel veel hoger dan gangbaar?

Hier in de winkel hebben wij ook bio-shampoo's, maar een tientje voor een fles shampoo vind ik toch wel te gek hoor. :=

Voor Yes to Carrots shampoo betaal je 6 euro. En dat zijn echt flinke flessen. Ik gok zo'n 300-500 mL.