Bokkers met ADHD?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ingeb0rg

Re: Bokkers met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 21:50

@ love western: Hmm, twijfels? waar heb je last van volgens jezelf? :D

@ heino: tsjah, op de één of andere manier heb ik 2 jaar een relatie met een mede adhd-er die het veel extremer heeft als ik, dus dat botst nogal! hebben sinds gisteren een break ingelast want we modderen al een hele tijd aan! doet wel zeer, maar ik denk dat het wel goed komt. Alleen lastig net nu we een huisje hebben gekregen en bezig zijn ermee. Dus net afspraken gemaakt wie wanneer gaat.. Pfft prikkels teveel dus slaap amper ;)

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:56

ik heb waarschijnlijk me hele leven al ADHD

sinds me 14e levens jaar is er onderzoek gedaan en is er uit gekomen dat ik het ook echt heb
ik heb veel verschillende dingen van ADHD in 1 erg vervelend maar heb er mee leren leven,
ik ben zowel hyperactief, weinig tot geen concentratie vermogen, het is in me hoofd een zooitje 1 grote war boel affentoe,
ik zie niet alles.. ( bijv: ik loop samen met iemand langs het hek en daar hangt een hooinet ik zie hem wel maar ken me niet tegelijk bedenken dat ik hem ook even mee kan nemen naar stal toe ),, dingen komen affentoe gewoon laat binnen..
krijg binnekort waarschijnlijk weer een onderzoek om aftesluiten wat ik allemaal heb.
maar ik heb er mee leren leven, ik ken er goed mee omgaan, en ken me zelf affentoe heel goed inhouden,
ik ben gestopt met ritalin slikken, omdat ik gewoon slecht ben met medicijnen en ik geleerd heb om zonder ritalin met me ADHD om te gaan ( ik heb het 14 jaar lang gekunt zonder ritalin omdat het toen niet zeker was dat ik het ook werkelijk had dus waarom zou ik nu wel doorgaan met het slikken van die troep )

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 22:00

@ kitty_luna: ja het is echt zoeken naar hoe of wat zeg maar. Dat is wel vervelend in het begin, ik was ook meteen klaar hoor met die ritalin! vind het vreselijk vervelend!

Trouwens, ik had net even een binnenpretje! zie het al voor me de ADHD-ERS gaan meeten! hahahaha, wat een zooitje zal dat worden :P wat ik trouwens ook raar vind, is dat er voor "volwassenen" niet of nauwelijks proffesionele begeleiding is! voor kinderen hebben ze hele methodes maar verder gaan ze niet. Zo zat ik vorig jaar nog bij het GGZ te kwartetten.. kaartjes zoals: wat gebeurd er als ik me pilletje niet geslikt heb.. je lacht je toch een breuk! ik zat daar echt, mensen wat doe ik hier ;) hihi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:01

Waar ik volgens mij last van heb is:

Erg druk.
Kan moeilijk concentreren.
Ben erg chaotisch
Uitstellen ben ik ook goed in
dat van paniek situaties komt me ook bekend voor
Impulsief ben ik ook.
En kan niet goed tegen stilte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:02

Kitty_luna schreef:
ik heb waarschijnlijk me hele leven al ADHD

sinds me 14e levens jaar is er onderzoek gedaan en is er uit gekomen dat ik het ook echt heb
ik heb veel verschillende dingen van ADHD in 1 erg vervelend maar heb er mee leren leven,
ik ben zowel hyperactief, weinig tot geen concentratie vermogen, het is in me hoofd een zooitje 1 grote war boel affentoe,
ik zie niet alles.. ( bijv: ik loop samen met iemand langs het hek en daar hangt een hooinet ik zie hem wel maar ken me niet tegelijk bedenken dat ik hem ook even mee kan nemen naar stal toe ),, dingen komen affentoe gewoon laat binnen..
krijg binnekort waarschijnlijk weer een onderzoek om aftesluiten wat ik allemaal heb.
maar ik heb er mee leren leven, ik ken er goed mee omgaan, en ken me zelf affentoe heel goed inhouden,
ik ben gestopt met ritalin slikken, omdat ik gewoon slecht ben met medicijnen en ik geleerd heb om zonder ritalin met me ADHD om te gaan ( ik heb het 14 jaar lang gekunt zonder ritalin omdat het toen niet zeker was dat ik het ook werkelijk had dus waarom zou ik nu wel doorgaan met het slikken van die troep )

Hier heb ik ook veel last van.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 22:03

@ love_western kun je niet bij je plaatselijke GGZ het anders even laten checken?.. het is altijd fijn om het zeker te weten natuurlijk! en misschien reageer jij wel onwijs goed op medicijnen! :D en anders weet je iig wat je hebt en hoe je het aan kunt pakken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:07

ingeb0rg schreef:
@ love_western kun je niet bij je plaatselijke GGZ het anders even laten checken?.. het is altijd fijn om het zeker te weten natuurlijk! en misschien reageer jij wel onwijs goed op medicijnen! :D en anders weet je iig wat je hebt en hoe je het aan kunt pakken :)

Ja heb het ook al met me moeder er over gehad.
Ik heb best wel wat moeilijke jaren achter de rug. En heb nooit me zelf kunnen zijn.
En moest me altijd inhouden. Waardoor ik veel last had van woedeaanvallen.
Maar nu ik me zelf kan zijn. Ken ik mezelf gewoon niet meer.
Als je snapt wat ik bedoel.

Me zusje heeft wel een soort van autisme. Weet niet zo snel wat.
Dus mischien sowieso slim om me te laten testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:03

ingeb0rg schreef:
@moon: Ik heb dat ook gehad! ben van 1 havo/vwo naar 2 vwo naar 3 havo naar 3 vmbo gegaan! doodzonde natuurlijk maar goed. In mijn eindexamenjaar kwamen ze er pas achter hoe het met me zat, en ja dan is het natuurlijk al te laat ;) dan ben je al zo ver afgezakt! zonde eigenlijk dat zoiets zoveel doet met iemand!

Maar soms moet ik ook wel om mezelf lachen hoor, als ik af en toe doorheb hoe ik doe haha!

Het kan nog hoor :D ! Als je echt wil.

ik zit op de Havo en haal zulke hoge cijfers dat iedereen vraagt of ik weer VWO wil gaan doen, nu kan je volgens mij niet meer switchen in de tweede fase... Maar ik laat het er echt niet bijzitten omdat 1 of andere gewetenloze sukkel me toen naar MBO heeft gestuurd :Y) In dat opzicht word ik ook wel gewoon getergd door bewijzingsdrang en alles,
Maar ik heb nu echt een prachtig rapport, terwijl ik het halve jaar wegens omstandigheden amper op school ben geweest :) Op de 'doevakken' (CKV enzo) na sta ik niets lager dan een 7 :) Ik ben echt trots op mezelf :D

overigens ben ik best wel een 'doener', ik ben ook best creatief (althans dat zegt iedereen altijd) en kan redelijk tekenen etc :D Alleen dingen op tijd inleveren :+ :+ Da's een iets ander verhaal waardoor ik voor Beeldende vorming en CKV dus gewoon nooit mijn deadlines haal :') (best ironisch :D Heb mijn hele leven aan moeten horen dat ik naar de kunstacedemie moet :D )

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:10

Een vriend van mij kwam er 3 jaar terug achter.
Mavo verklo*ot ed.
Nu met medicatie is hij op de vwo en gaat straks naar delfst voor de universiteit.

Te laat is het zeker niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:11

Ik stond op het MBO ook 12 onvoldoendes ofzo... :')
Ik bedoel maar :j !

overigens zie ik zelf nu vooral de voordelen van AD(H)D .... Ik heb niet een onwijs hoog IQ (ook niet laag oid), maar omdat ik altijd heel veel prikkels binnenkrijg weet ik wel gewoon heel veel :j , ik ben de hele dag bezig met het analyseren van alle prikkels... En soms is het gewoon niet nuttig, maar als ik in de klas zit, zit ik iedereen en alles om me heen te analyseren :D Daardoor heb ik wel heel veel inzicht in dingen en mensen :j .. Hyperfocus heb ik ook, en dat compenseert mijn concentratieloze periodes vaak wel (helemaal nu ik medicatie slik)...

Het enige wat gewoon echt heel moeilijk blijft is plannen, en vooral me aan de planning houden... Ik neem altijd overal extra tijd voor omdat ik door slechte concentratie langzamer werk, en ik niet kan inschatten hoeveel tijd ik werkelijk heb. Daarom haal ik zo ongeveer nooit een deadline }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:07

Plannen heb ik ook veel moeite mee.
En ik kom dan nooit uit met de tijd.

Maar me gaan binnenkort langs de ha voor een verwijsbrief.
Aangezien me zusje ook veel last heeft van bepaalde dingen. Weet niet wat ze precies heeft.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:08

Menino schreef:
overigens zie ik zelf nu vooral de voordelen van AD(H)D .... Ik heb niet een onwijs hoog IQ (ook niet laag oid), maar omdat ik altijd heel veel prikkels binnenkrijg weet ik wel gewoon heel veel :j , ik ben de hele dag bezig met het analyseren van alle prikkels...

Heel herkenbaar!
Al blijf ik me er soms wel over verbazen hoe weinig sommige andere mensen weten

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:14

hier nog eentje met ADD, heb ook nog een dochter thuis met ADD, ik ben gestopt met Ritalin, werd er doodnerveus van, mijn dochter slikt het ook, en het werkt goed.

ik heb dus niet de 'H' van hyperactief.
mijn hoofd zit wel altijd vol, prikkels komen ook hard binnen,
concentreren is lastig.
ik kan ook niet tegen drukte zoals verjaardagen enz.
soms vind ik ADD een voordeel, maar is meestal best zwaar, vooral omdat ik ook een dochter met ADD heb rondlopen.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 20:48

het is wat adhd hebben hè ;)

Ik heb ook weer een lekker dagje achter de rug! loop weer in 7 sloten tegelijk haha! ;) en ik kom net op m'n kamer, jup één chaotische bende, pfft. En heb even niet de rust in m'n kop om het uit te zoeken! teveel prikkels :|

Iemand nog een leuke dag achter de rug?! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:57

nee,
wat een bende man..

alles wat ik doe loopt in de mis en ik ben mn concerta kwijt (heel typisch :') ) had het ook een week niet geslikt, want vakantie enzo.
Maargoed, dacht dat ik vanochtend eerte uur vrij had, was niet zo dus :') Verder zit ik de hele dag dingen typen als 'ja hij was heel blauw daarmee' ipv blij ofzo, omdat ik gewoon mezelf niet meer kan volgen. En ik moet (nu) nog een presentatie maken waarvan ik had gezegd dat ik hem 3 weken geleden al af had *kuch :') En ik zou hem vandaag inleveren...

Vandaag duurt nog 2 uurtjes.... :+

moet ook ongesteld worden denk ik, vandaag is ook wel echt zo'n dag dat ik in de bus zit, en 3 haltes te laat denk 'goh, we zijn wel een bietje ver al :+ '' (true story :') ) Was sowieso ook mn strippenkaart kwijt bij buschauffi, dus die vent pissig... Moest ik weer uitstappen.... Lekker allemaal :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-04-10 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 20:59

@ menino: ik ken het, heb net een nieuwe woning, en tsjah, ben daar heel druk mee bezig, en dan loopt alles wat daar niet mee te maken heeft in de soep loopt! die presentatie komt uiteindelijk wel af :P haha, als je je concentratie kan vinden.. :P die bij mij eigenlijk ook wel heel vaak zoek is :P

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:04

Halloo :wave:

Ik meld me hier ook. Ik heb ook het andere topic wat op de vorige pagina was genoemt. Een HK topic waar eigelijk er over gekletst mag worden :D..

Ik zelf ben erg druk impulsief en vergeet erg veel dingen. Ook heb een consentratie probleem.. Op dit moment slik ik 60 mg ritalin.. En ik ben er erg over te spreken, het heeft me erg veel geholpen.. En ipv 10 dingen te denken denk ik nu aan 1 ding. Geef erg veel rust..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:05

naah ik weet hoe dit gaat lopen, dan kijk ik zo op mn rooster en dan denk ik 'naah ik heb vast nog wel ergens tussenuur, nou dan maak ik het dan wel O:) '
ok, nu ik dit zo typ is dat dus ook vast besloten :Y)
naja komt uiteindelijk vast wel goed :) :Y) Ze zijn gelukkig vrij flexibel op mijn school. Denk telkens dat ik in de penarie zit, en het valt uiteindelijk altijd mee telkens :')

Hoewel mijn rapport wel van álleen maar A'tjes (hoogste beoordeling) voor werkhouding naar álleen maar B'tjes is gegaan met 1 C :') .. Maar ach, als dat het ergste is :D Ben ik wel meteen van mijn nerd-image af :')

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:08

Ook zat voor delen aan ADHD zeker..
Word zelf ook vaak gezien als iemand met veel humor.. En vind het zelf aan de ene kant ook wel grappig om me zelf te betrappen op een typisch adhd trekje :')

zelf zit in nu op vmbo, maar mijn mentor zegt als ik geen consentratie probleem had.. En niet zo inpulsief was dat ik zeker havo kan.. Daar wil ik ook echt me best voor gaan doen.. Maar helaas grote kans dat dat er niet in zit.. En dat is dan wel even een tegenvaller omdat je het zo graag wil

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:10

nou believe me! ik zou een moord doen voor een nerd image ;) hahaha, ik baal nog steeds dat ik ver onder m'n kunnen presteer.. aangezien ik al m'n tentamens haal met 10 vingers in m'n neus.. de motivatie gaat een beetje weg zo ;) maar ach hè.. soms denk ik dan (meestal altijd) ben blij dat het allemaal zo soepel gaat! toch nog één ding waar ik de controle over heb ;) omdat het gewoon niet fout kan gaan! aangezien ik een vrij hoog IQ heb dan, en alles wat ik hoor eigenlijk meteen blijft hangen.. zoals telefoonnummers en dingen die ik lees.. :P

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:12

Ingeb0rg, idd dat heb ik ook.. Ik haal me punten prima als ik alles in rust kan maken en leren. Het is dan erg frustrerend dat je het in een normale les het niet kan opbrengen om je consentratie bij de gehele les te houden.. En daardoor niet kunt presteren wat je wel zou kunnen als je je WEL goed kan consentreren.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:16

O ik weet zeker! dat als ik met maximaal 3 personen in een klas zou zitten ik het gymnasium ook nog op m'n sloffen had kunnen doen! :) alleen tsjah, dat soort scholen heb je niet hè... misschien een tof plan! scholen voor adhd-ers! haha maximaal 5 in een klas! maar echt als iedereen om me heen loopt te poedersuiker neem ik ook niks op van de les alleen de storende factoren! heel vervelend ;)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:18

Zou idd wel een mooi plan zijn. Extra begeleiding, meer aandacht en meer structuur.. Maarja dat zal wel bij dromen blijvan haha :')

Ja, dat probleem heb ik ook en kan op zo'n moment ook super heftig reageren op mensen, deze week helemaal uit me slof geschoten tegen een leraar om helemaal niet, maar ik kon de drukte van de klas niet meer aan.. Heb gelukkig op school een goede 'band' met mijn mentor, als me te veel word in de les kan ik bij hem gaan zitten en mijn werk gaan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:20

Change_ dat is balen, is er geen mogelijkheid om met behulp van extra huiswerkbegeleiding of iets toch naar de Havo te gaan? Goede begeleiding, en docenten die een beetje rekening met je houden kunnen zóveel schelen.. :) Je hebt ook speciale studiebegeleiding voor kinderen met een 'probleem' ... Ik ga dat zelf wsl ook doen, laatste periode (vanaf nu dus :') ) omdat ik dus écht nóóit iets op tijd inlever, omdat ik niet plannen kan :P

pff, ja ik weet het niet... Op mijn vorige school waren mijn cijfers écht slecht, en had ik alleen maar onvoldoendes voor mijn werkhouding, nou dat is niet iets waar je blij van wordt.

Maar hier haalde ik, zeker de eerste 2 periodes echt alleen maar 8'en en 9'ens en op het gegeven moment vond ik het echt genant hoor :P ... Dan voelde ik me echt ongemakkelijk als iemand naar mijn cijfer vroeg.... En als je dan ook nog voor werkhouding alles het hoogste hebt. Ik heb hier ook niet echt vrienden dus ik voel niet echt de behoefte om boven het maaiveld uit te steken zegmaar :+ Dan vind ik het wel prettiger dat niet iedereen het idee heeft dat ik een sociaalgestoorde nerd bent die de hele dag op zn kamer huiswerk zit te maken :D ...
Dat klopt namelijk niet echt :') ..

Met ADHD kan je trouwens wel in aanmerking komen voor speciale scholen he :) Dan zit je wel met allemaal andere ADHD'ers om je heen, dus rustig is het er niet :') Maar klassen zijn kleiner volgens mij, en je krijgt speciale aandacht enzo :j Punt is alleen, dat je het in het echte leven ook gewoon moet redden en niet iedereen rekening gaat houden met je stoornis. En ik zou wel bang zijn dat als het op zo'n school wel zou lukken en op een normale niet, dat je dan niet echt goed voorbereid bent op het echte leven :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-04-10 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:20

en ik hoop, dat ik op een dag wakker wordt :O en er opeens rust is in m'n koppie ;) dat zal ook wel bij dromen blijven trouwens :P het vervelende is dat je soms niet begrepen wordt, het is ook echt een vermoeiende "aandoening" voor jezelf ook.. want je weet wat je doet, en hoe je het doet.. maar je kan het niet helpen.. en als je het probeerd tegen te gaan werkt dat alleen maar averechts.. pfft soms he GRRRR ;)