Kindercondooms

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:16

Sani schreef:
Ik vind het ergens wel slim dat hier over nagedacht is.
Net wat al eerder genoemd werd, liever dat ze een passend condoom krijgen, dan dat ze op jonge leeftijd al onveilig bezig zijn.

Mee eens, je kan ze niet tegenhouden, en dan liever dat ALS het gebeurd dat het veilig gebeurd ;) .

Is het in NL niet vanaf 18?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:17

Zou het een condoom zijn dan met Sesamstraat figuurtjes ofzo.

Sjonge jonge, waarom dan niet 'gewone' condooms in kleinere maten..en dan moeten ze vooral het zo in de media gooien nu, worden ze alleen maar nieuwschieriger van..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:17

Zo hee.. op mijn twaalfde lagen mijn barbie's nog niet eens in de kast :=

Ik vind het een beetje dubbel, ben het er wel mee eens dat als het dan toch gebeurt, dat het dan wel veilig moet. Maar dát het überhaupt gebeurd, daar kan ik niet bij :n

Brainless

Re: Kindercondooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:20

Ik mocht niet aan de pil, omdat ik dan een vrijbrief zou hebben om sex te hebben.
Ik moet zeggen, het heeft mij er niet van weerhouden om sex te hebben, ondanks dat ik niet aan de pil was.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:20

Tja.. met tv (met name video clips) en internet, worden kinderen er al steeds vroeger aan bloot gesteld en wordt er steeds vroeger interesse in gewekt. Kinderen moeten (willen?) steeds sneller en vroeger volwassen worden. In groep zeven en acht wordt buiten spelen door sommigen al als kinderachtig ervaren.

Blijkbaar is dit de volgende stap. Ik vind het een verontrustende ontwikkeling, maar zoals eerder al gezegd.. als het dan echt moet, beter veilig.

Zelf was ik er op die leeftijd helemaaaaal nog niet mee bezig. Lekker buiten fietsen, paarden poetsen, verhaaltjes schrijven en tekenen vond ik veel interessanter :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:23

Cheetahfan schreef:
Maar aan de andera kant worden ze wel weer gestimuleerd om skes te gaan hebben!

Waarom denk je dat?
Is dat hoe het werkt bij jou dan? He, we hebben 45 condooms in huis, dan moeten we heel de week minstens 3x per dag :P

Ik heb mij bijv. ook nog nooit gestimuleerd gevoelt om sigaretten te kopen terwijl 20 jaar geleden daar nog gewoon volop reclame voor gemaakt mocht worden.
Als je een gewoon 'kind' bent dan gaan dat soort reclames volledig langs je heen en denk je echt niet, hee dat moet ik dan maar eens gaan proberen. Op het moment dat je dat wel denkt is er moreel gezien waarschijnlijk wel meer mis en dan liever veilig dan dat er weer een krantekop komt over een 11 jarig jongetje dat vader geworden is.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:24

Als ze er niet klaar voor zijn hebben ze geen seks hoor.
En als ze het persee willen, vind ik het beter dat ze condooms kunnen kopen die wel passen.
Ieder zijn eigen keuze, en wanneer 'hoort' iets niet? Is dat niet verschillend per persoon?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:26

Cheetahfan schreef:
Natasja91 schreef:
Liever dat ze een goed passende condoom gebruiken dan dat ze ondanks voorlichting vrolijk zonder condoom in bed liggen te rollebollen..

Maar aan de andere kant is dat weer extra stimulans om kinderen van een jaar of 12 aan het denken te zetten over seks.

Dat loopt wel los denk ik. Kinderen die sex willen doen het toch wel. Kinderen die er nog niet aan toe zijn die gaan dat volgens mij niet doen omdat er nu dan een kindercondoom verkrijgbaar is. Ik vind het wel goed dat het er is. Als ze dan toch sex willen hebben, dan iig veilig met een passend condoom. Al vind ik 12 wel erg vroeg, maar goed iedereen kijkt daar anders tegenaan.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:26

Bunga schreef:
En als ze het persee willen, vind ik het beter dat ze condooms kunnen kopen die wel passen.
Ieder zijn eigen keuze, en wanneer 'hoort' iets niet? Is dat niet verschillend per persoon?

Daar ben ik het niet mee eens. Er word tegenwoordig wat zat af gesekst onder druk van vrienden/vriendinnen of in ruil tegen drank ofzo.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:29

Frozenstar schreef:
Bunga schreef:

Daar ben ik het niet mee eens. Er word tegenwoordig wat zat af gesekst onder druk van vrienden/vriendinnen of in ruil tegen drank ofzo.

Licht er denk ik ook aan met wat voor mensen je om gaat.
En dan alsnog ben ik blij dat ze er dan zijn, voor die kinderen die het onder druk doen.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:30

Ik reageerde meer op het stukje dat, als ze er niet klaar voor zijn dat ze dan geen seks hebben.
Aan de ene kant vind ik het goed, maar breng dan gewoon onder de naam Durex ofzo een kleinere maat op de markt, maar breng het niet zo op deze manier onder de aandacht..

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:33

Frozenstar schreef:
Ik reageerde meer op het stukje dat, als ze er niet klaar voor zijn dat ze dan geen seks hebben.
Aan de ene kant vind ik het goed, maar breng dan gewoon onder de naam Durex ofzo een kleinere maat op de markt, maar breng het niet zo op deze manier onder de aandacht..

Daar ben ik het volkomen mee eens.
Jij zegt dat sommige kinderen het onder druk van vriendjes/vriendinnetjes etc. doen, daar reageerde ik op dat ik denk dat het er aan licht wat voor vrienden je hebt.
Ik zou bijvoorbeeld nooit een vriendin over halen om iets te doen, voor drank of wat dan ook.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:35

Sizzle schreef:
Cheetahfan schreef:
Maar aan de andera kant worden ze wel weer gestimuleerd om skes te gaan hebben!

Waarom denk je dat?
Is dat hoe het werkt bij jou dan? He, we hebben 45 condooms in huis, dan moeten we heel de week minstens 3x per dag :P

Ik heb mij bijv. ook nog nooit gestimuleerd gevoelt om sigaretten te kopen terwijl 20 jaar geleden daar nog gewoon volop reclame voor gemaakt mocht worden.
Als je een gewoon 'kind' bent dan gaan dat soort reclames volledig langs je heen en denk je echt niet, hee dat moet ik dan maar eens gaan proberen. Op het moment dat je dat wel denkt is er moreel gezien waarschijnlijk wel meer mis en dan liever veilig dan dat er weer een krantekop komt over een 11 jarig jongetje dat vader geworden is.

Ik vind het dubbel, maar idd, ze willen niet onderdoen voor elkaar!

Sommige kinderen worden er toch wel van weerhouden om seks te hebben.
Door SOA waarschuwingen en zwanger worden!
Maargoed, als zo'n condoom er is dat staat dat niet meer in de weg.

In het artikel staat van jongeren van 10 tot 20.
Ik doel met mijn mening op kinderen onder de 16.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:35

Frozenstar schreef:

Is ook niet gebeurd. De producent gaf een mededeling van een kleinere maat condoom en de media (de lokale gratis krant vergl. aan spits) heeft dat opgeblazen en het woord kinder-condoom erbij bedacht.
Het is dus eigenlijk gewoon meer een media-hype.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:36

Bunga schreef:
Ik zou bijvoorbeeld nooit een vriendin over halen om iets te doen, voor drank of wat dan ook.

Maar er zijn er genoeg die dat wel doen... :Y)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:37

Cheetahfan schreef:
Bunga schreef:

Maar er zijn er genoeg die dat wel doen... :Y)

Jammer genoeg wel ja, ach, van je vrienden moet je het hebben. :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:38

Precies!
Ik vind dat zij niet eens vrienden genoemd mogen worden. :n

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:39

Voorlichting of niet, ik had me dood geschaamd met condooms kopen op 12 jarige leeftijd.
Denk dan ook niet dat ze meer verkocht worden omdat ze nu "passen".
Of ze moeten hééééél ruimdenkende ouders hebben in Zwitserland.

*Denkt hard op*
Goh Kurt, vindt je niet dat Lisette zich al volwassen genoeg gedraagt sinds groep 2?
Ik dacht we geven haar een doos mini's voor kerst.
Kunnen we het verhaal van Jesus ook achterwege laten dit jaar.

:(:)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:41

Ik denk dat 12 jarige jongetjes minicondooms echt niet cool vinden.... :P

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:41

slokkie schreef:
* Denkt hard op*
Goh Kurt, vindt je niet dat Lisette zich al volwassen genoeg gedraagt sinds groep 2?
Ik dacht we geven haar een doos mini's voor kerst.
Kunnen we het verhaal van Jesus ook achterwege laten dit jaar.

:(:)

Wahaa :') Sorry, moest wel even lachen hoor!

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:43

hmmmm :roll: Toen ik 12 was speelde ik ook buiten, net als de meeste mensen.
Feit is wel dat als ik door de grotere steden heen loop dat er heel veel 12 jarigen en jonger met grote broer buiten hangen en alle chickies na lopen te fluiten en roepen. Hierna aangespoord worden door iedereen om die chick te kieren.... en dan weet je het wel. Met andere woorden, 'wij als overgroot deel plattelands buitenspeel-volk' dachten er op die leeftijd nog niet aan, maar ik geloof zo maar dat het echt vaak gebeurd. Dus ja dan is het misschien maar beter dat de markt daar op inspeelt, tegenhouden doe je het niet, dus dan maar voorkomen.... voor zover ze op die leeftijd al over de eventuele gevolgen nadenken....

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:43

mltex schreef:
Ik denk dat 12 jarige jongetjes minicondooms echt niet cool vinden.... :P

zit je dan met je pakje waar met koeienletter EXTRA SMALL op staat :=

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:45

Ik vind dit heel dubbel.. Aan de ene kant denk ik dat hierdoor seks op de leeftijd van 12 jaar als 'heel gewoon' gaat worden gezien en misschien ook wel wat aanmoedigd. Maar aan de andere kant, als dat echt al gebeurt op die leeftijd, dan liever veilig!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:45

slokkie schreef:
Voorlichting of niet, ik had me dood geschaamd met condooms kopen op 12 jarige leeftijd.
Denk dan ook niet dat ze meer verkocht worden omdat ze nu "passen".
Of ze moeten hééééél ruimdenkende ouders hebben in Zwitserland.

Zwitsers en ruimdenkend _O-
Conservatief bedoel je..

En inderdaad zoals hierboven staat gaf een sexuoloog (of hoe je dat ook schrijft) aan dat het eerder het tegenovergestelde effect zou hebben omdat de jongens zich juist meer zouden schamen met een klein condoom aan de kassa en dan liever zouden wachten tot je een 'gewone' past.

Ik heb geen idee.

Het is hoe dan ook enkel groot gemaakt door de media zoals gewoonlijk.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:46

Sizzle schreef:
En inderdaad zoals hierboven staat gaf een sexuoloog (of hoe je dat ook schrijft) aan dat het eerder het tegenovergestelde effect zou hebben omdat de jongens zich juist meer zouden schamen met een klein condoom aan de kassa en dan liever zouden wachten tot je een 'gewone' past.

Ik heb geen idee.

Daar zeg je ook weer iets :j