ingegroeide teennagel wat moet k doen!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:11

Anna-Jelly schreef:
Pedicure lift het ook en stopt er een in olie gedrenkt gaasje tussen. De huisarts haalt waarschijnlijk dat stuk er onder plaatselijke verdoving weg.

Ik had het zelf zover laten komen dat het zo gigantisch ontstoken was dat de verdoving niet meer werkte, kan ik je niet aanraden :o

Dit heb ik dus ook eens gehad.
Zo lang er mee rond blijven lopen tot de teen helemaal ontstoken was en de verdoving niet goed zijn werk kon doen.
Het was een opluchting toen het ding uit met teen was, ik schrok hoe groot het was.
Daarom deed het kreng zo'n pijn.
Maar toen de nagel begon te groeien groeide hij meteen weer in en ben toen snel naar de pedicure gegaan.
Iedere week ging ik braaf heen en zij deed er een watje met een olie tussen en dat heeft geholpen.
Ik moet nog steeds oppassen met nagels knippen, maar het gaat nu al jaren goed.
Ik denk dat jij eerst ook wat moet laten verwijderen, dat liften zo geen zin heeft.
succes.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:16

Ook eens gehad en ben toen naar de HA geweest die heeft de halve teennagel eraf geknipt, was behoorlijk pijnlijk wel met verdoving natuurlijk.
Daarna nooit meer een ingegroeide teennagel gehad.
Dus zou gewoon even nar de HA gaan.
;)

Toess

Re: ingegroeide teennagel wat moet k doen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:59

Jesito, bij mij begon het ook weer en toen ben ik inderdaad ook meteen naar de pedicure gegaan en nu nergens meer last van. :)

TS, wat heb je nu gedaan?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:25

Hannah_menno: Ieehl ik word misselijk bij je foto :P Ik wist niet dat ze zo'n gigantisch stuk weg knippen! Ik dacht gewoon een hoekje zeg maar, maar het gaat echt om je halve nagel! Vrees dat ik er ook aan moet geloven, ben nu 6 dagen aan het smeren met het zalfje en het ziet er een stuk beter uit. Maar er zit nog steeds een bobbeltje wild vlees op. Bleugh.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:28

Hahaha! :')
Ja, ik vond het zelf ook smerig, toen ik verband moest verwisselen viel ik bijna flauw want het zat vastgeplakt! _O-
Halve nagel ja, dan kan hij als het goed is niet meer ingroeien. :j

Ach, een operatie valt echt 100% mee! 2e prik is even heeeeel gemeen maar daar moet je ff doorheen. ;)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:55

Ik ga dan ook echt allemaal gruwelverhalen lezen op internet, dus nou durf ik al helemaaaal niet meer :P Maar het blijft pijn doen, dus ik ga morgen bellen voor een afspraak. Wish me luck!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:57

Ik had een tijd terug ook een ingegroeide teennagel. Aan beide kanten. Ik moest toen ook naar de pedicure.
Kan je vertellen dat het heel pijn doet :+, dus als je misschien bij de dokter kan met verdoving zou ik dat zeker doen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:23

Ja, gewoon gaan! :j Het is even niet fijn maar dan ben je ook direct van die verrekte pijn af. Succes! :(:)
@Patty; Ja vreselijk, daarbij is een prik niks!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:01

Hm. Mijn baas belde dat ik vrijdagavond niet hoef te werken, dus nu heb ik gelijk gebeld of ik vrijdag terecht kan. Dus, vrijdag 15u wordt mijn teen geopereerd :(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:33

Oke! :j Ach ja, het is even vervelend maar dan ben je er voor altijd vanaf! :D

Ohja, wat je even moet vragen; de verdoving an sich doet geen zeer, de prik iig niet. De vloeistof ook niet het is alleen de snelheid waarmee het erin gespoten word. Er word heel veel vloeistof in een korte tijd in een kleine ruimte gespoten, die ruimtge (je teen) moet gaan uitzetten en dát is hetgene dat pijn doet. Als je vraagt of ze het er langzaam in willen spuiten maakt dat een wereld van verschil! :j

Succes! :(:)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:05

Oke, thanks. Dan ga ik dat zeker vragen! Zal inderdaad voelen of je teen elk moment gaat ontploffen, of niet?
Ik zal vrijdag even vertellen hoe het met me gaat (als ik nog in staat ben om te typen :P).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:35

Uhm, nouja, je krijgt zo'n tintelend gevoel en dan voelt het inderdaad of hij groter word, heel raar! _O-
Oh, enne.. Neem voordat je gaat alvast paracetemol! Helpt ook. :j
En als je terugkomt kun je ook maar beter snel aan de pijnstillers gaan beginnen. Ik had de eerste x nergens last van, ook niet daarna. De volgende dag liep ik weer met schoenen aan..
Maar deze keer.. := Ibuprofen werkt heel goed, aanrader. :j

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:28

Ik hoop dat het bij mij ook snel over gaat. Ik heb vorige week suuuuuperleuke schoentjes gekocht en ik kan ze niet aan :(

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:56

Oeeeh. Ik moet er 15.20u zijn! Eigenlijk 15u, maar kon gelukkig wat later want ben nu net thuis en dan kan ik mn voet nog even wassen. Wel zo fris :P Wish me luck! Vind het wel een beetje spannend hehe

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:07

Ohhh!! Je bnt onder 't mes geweest! :D Hoe ging 't?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:17

En hoe gaat het met je?
Viel het mee?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:56

Hier ben ik! Springlevend :P Het viel me echt 100% mee! De prikken deden eigenlijk ook niet echt pijn. En voel nog steeds niks, maar de verdoving is nog niet uitgewerkt. Dus misschien komt de klap nog, maar tot heden valt het reuze mee.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:58

Trouwens, mijn HA heeft helemaal niet veel van mijn nagel weggeknipt. Alleen echt het randje dat ingegroeid was, en dat heeft ie langs mn heel nagel aangestipt met ??? Iets waardoor het wit werd en af zou sterven, waardoor het daar nooit meer kan ingroeien.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:09

Wit worden klinkt als stikstof, dat ze ook op wratjes doen, maar, of dat het ook is O:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:10

Bij mij was het zwart wat ze erop smeerde.. := Maar dat was inderdaad om het te laten afsterven..
Fijn dat het je iig meeviel! :j We kunnen binnenkort wel een foto verwachten he? :D O:)

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:21

Ik heb ook een ingegroeide teennagel, maar heb er eigenlijk geen last van. Af en toe dat het zeer doet. Maar het ziet er gewoon niet zo mooi uit.. Ook ik durf niet naar de HA :=
Hannah, jou foto zag er echt vies uit!! :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:21

Haha ja! :P Arm teentje.. :(:)

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:27

Iew wat een verschrikkelijk onderwerp. Heb half jaar geleden ook volledig laten wegsnijden, met wortel/nagelbed.. Natuurlijk had ik weer de pech dat het gedoe is gaan ontsteken, waardoor ik 2 weken maar amper heb kunnen lopen. Ik mag er niet meer aan denken. Vooral die prik in je teen was geen lachertje. Ze zeiden ook gelijk op voorhand dat ik mijn teen niet weg mocht trekken en dat die heel gemeen was. Was niet gelogen. Maar ik denk dat het zonder die ontsteking me wel beter bevallen zou zijn :)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:27

Haha misschien een foto.. Als het enigszins toonbaar blijkt te zijn, morgenvroeg :P

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:30

Ik wil je niet bang maken met mijn griezelverhalen erover maar ik heb het ook gehad. Bij mij ging het na een tijdje ook niet meer weg omdat er toen veel wildvlees was gegroeid.

Ben talloze keren naar dokters en pedicures geweest en op het laatst heb ik het allemaal weg laten snijden, en een stuk van mn nagel laten halen en dat heeft geholpen :D