Permanent

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_WenDy

Re: Permanent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:27

welke stijltang heb je dan???

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:30

een ga.ma, kost wel wat maar is echt een van de beste die er is

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:34

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:40

Mijn record "permanent": (let wel: tussen aanhalingstekens:) 2 DAGEN! Ik schijn één van de zeer weinige mensen te zijn met zgn. bandhaar: daar pakt permanent dus niet op en zakt gelijk uit. Anderhalve dag later was het weer bijna net zo steil als vóór het permanent :( Dat kan dus ook nog. Ik heb nu sinds zaterdag een andere coupe, stuk korter maar ge-wel-dig! :j Dus dat is ook nog een optie: gewoon een andere weg inslaan. Een goeie kapper kan jou ook vertellen wat jou leuk zou staan, én wat voor haartype jij hebt.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:41

Hele domme vraag, maar hoe maak je in vredesnaam krullen met een stijltang? Ik bedoel, een STIJLtang is toch om je haar STIJL te maken?

Interessant topic dit trouwens, ik loop ook al jaaaren met mijn haar te klooien. Ik heb redelijk dun en pluizig haar, waar van nature een lichte slag inzit. Ik heb het bijna nooit los omdat ik vind dat het veel te plat op mijn kop ligt, en alleen met een zonnebril erin vind ik het lekker zitten. Ik heb ook zitten denken aan permanent, maar ik wil dan echt grove krullen. De kapper vertelde me dat dit niet mogelijk was en dat ik alleen echt krulletjes kan zetten met permanent.
Wat is dan het verschil tussen watergolf en permanent?
Dit is overigens mijn haar, het lijkt heel wat, maar het is echt dun en plat:
Afbeelding

Sorry voor de zeer charmante foto :D
Afbeelding

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:43

Rijerijerije schreef:
Een goeie kapper kan jou ook vertellen wat jou leuk zou staan, én wat voor haartype jij hebt.

Zit wat in, ik ben daar overigens ook heel benieuwd naar de definitie van een goede kapper. Wat is nu een 'goede kapper'?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:43

Is geen domme vraag, maar nee een stijltang is niet alleen om je haar te stijlen, krullen maken is er super makkelijk mee. Je pakt een plukje haar, je zet je tang bij de aanzet van je haar, draait het een slag en trekt hem dan zo naar benden, en hoppa, onwijze krul is gemaakt! (beetje het idee van schaar langs lintje)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:49

Majo schreef:
Rijerijerije schreef:
Een goeie kapper kan jou ook vertellen wat jou leuk zou staan, én wat voor haartype jij hebt.

Zit wat in, ik ben daar overigens ook heel benieuwd naar de definitie van een goede kapper. Wat is nu een 'goede kapper'?

Vaak kom je daar pas achter als je er eigen ervaring mee hebt :D Maar ook goede verhalen van anderen, reputatie zeg maar, kan veel duidelijk maken. Maar wat voor de één een goede kapper is, kan voor de ander weer helemaal niks zijn. Heel subjectief dus. En prijzen zeggen sowieso niks....Maar voor mijn haar heb ik iig een goede kapper gevonden :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:58

ik ben gezegend met dik zwaar (Aziatisch)haar, dat geen enkele krul vasthoudt. tegen de tijd dat m'n moeder rond was met de krultang was de eerste er alweer lang uitgezakt (en ja ik gebruikte voldoende mousse en haarlak) Helaas valt het ook niet volledig steil steil, eerder zoals elektrostatisch geladen, want pluizig of droog is het ook niet.

Veel kappers gevraagd om een permanent en veel verschillende meningen gehoord tot er uiteindelijk 1 kapper de uitdaging aanging. Mijn geduld werd wel tot het uiterste gedreven ( 2x gewoon wassen, 1x voeding, 2u inrollen, 2 potjes product, 20 minuten inwerken, uitspoelen, neutralisatieproduct, uitspoelen, uitrollen en dan knippen en drogen) MAAR
ik was best tevreden met het resultaat, mensen die mij ervoor niet kenden, dachten zelfs dat het natuurlijke krullen waren (behalve de dag dat ik van de kapper kwam, toen leek het wel poedelachtig) ik had ook verschillende diameters en 't was heel handig. 's morgens gewoon met de plantenspuit bevochtigen en een beetje mousse erin kneden en klaar. 't bleef een 6 maanden mooi en dan begon het geheel toch "uit te zakken" en de uitgroei groot (heb snelgroeiend haar). Ik heb 3x laten doen en heb nu zogezegd anderhalf jaar geleden de krullen er laten uitknippen, maar zou zweren dat de punten nog steeds krullen...
ik ga eens achter foto's zoeken

ow als je echt heel fijn haar hebt, dan kan je geen permanent laten zettten, want die houdt niet. Ik ken zo 2 mensen ook veel en steil haar, maar heel dun/fijn en daarbij blijft de permanent slechts enkele dagen tot weken mooi

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:03

daar ben ik het niet helemaal mee eens, want ik heb juist extreem fijn haar (en extreem steil) maar bij mij bleven de permanten wel zitten..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:10