Ondergewicht..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:15

Misschien een tekort oid. Of een winterdip. Heb ik deze winter ook last van gehad. Hoop dat ze iets vinden wat niet ernstig is, dan heeft hetbeestje maar een naampie.
Zelf weeg ik momentee 53 kilo en bn 1,73/1,75 ofzo hoog. Soms is dit 57 kilo maar soms ook 49 kilo. Kan in een paar dage paar kilo kwijt zijnof eraan.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:16

Oh wat bij mij helpt is juist wit brood eten, en frisdrank/fruitsap ipv. water. (scheelt zo 500 kc per dag!).
Wit brood omdat ik van volkoren snel volraak, maar met wit brood duurt dat veel langer.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:18

Hmm, ik ben ook erg benieuwd wat er uit komt!

Ik ben ook te licht.. zit qua BMI volgens mij net op de grens met 1.69 en 50 kg.
Ben altijd al te licht geweest. Heb met het avond eten nooit veel gegeten, maar verder vrat ik mezelf toch aardig vol :+
Op de middelbare school at ik op een gegeven moment 5 stukken brood op een dag (1 's ochtends, 4 tussen de middag), had ik 2 koekjes (verpakte, dus waar ook per vepakking nog 2 in zitten) en een appel mee naar school, en at als ik thuis kwam ook nog koekjes bij de thee.. maar ook toen ben ik niks aangekomen.

Eerlijk gezegd let ik er nu niet zoveel meer op. Maar wat ik ook eet, ik kom toch niet aan, en val ook niet af.

Meer dan 3 pannenkoeken? Dat krijg ik ook niet naar binnen hoor :=

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:19

wouterpaard schreef:
bisquitjes zit toch ook niet veel in? Tenminste die geef ik altijd op mijn werk aan 'dieet' mensen :P

Ja je hebt gelijk.. maar die kan je zo lekker in je thee dompelen :9 :')
Volgende keer neem ik er wel 6 ^^ want echt vol raak je daar ook niet van

lailapri schreef:
Misschien een tekort oid. Of een winterdip. Heb ik deze winter ook last van gehad. Hoop dat ze iets vinden wat niet ernstig is, dan heeft hetbeestje maar een naampie.
Zelf weeg ik momentee 53 kilo en bn 1,73/1,75 ofzo hoog. Soms is dit 57 kilo maar soms ook 49 kilo. Kan in een paar dage paar kilo kwijt zijnof eraan.

Hmm jaa!
Oh jij wisselt dan ook wel snel van gewicht, dat lijkt me ook wel lastig zeg

Equidea schreef:
Oh wat bij mij helpt is juist wit brood eten, en frisdrank/fruitsap ipv. water. (scheelt zo 500 kc per dag!).
Wit brood omdat ik van volkoren snel volraak, maar met wit brood duurt dat veel langer.

Ja frisdrank ga ik idd ook wel meer drinken! 
En ipv van water neem ik nu ook limonade. Ik eet eigenlijk wel wat vaker bruin brood, omdat m’n moeder dat eigenlijk alleen maar haalt, naja soms hebben we witte bolletjes, en dan neem ik die

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:21

Marion_ schreef:
Hmm, ik ben ook erg benieuwd wat er uit komt!

Ik ben ook te licht.. zit qua BMI volgens mij net op de grens met 1.69 en 50 kg.
Ben altijd al te licht geweest. Heb met het avond eten nooit veel gegeten, maar verder vrat ik mezelf toch aardig vol :+
Op de middelbare school at ik op een gegeven moment 5 stukken brood op een dag (1 's ochtends, 4 tussen de middag), had ik 2 koekjes (verpakte, dus waar ook per vepakking nog 2 in zitten) en een appel mee naar school, en at als ik thuis kwam ook nog koekjes bij de thee.. maar ook toen ben ik niks aangekomen.

Eerlijk gezegd let ik er nu niet zoveel meer op. Maar wat ik ook eet, ik kom toch niet aan, en val ook niet af.

Meer dan 3 pannenkoeken? Dat krijg ik ook niet naar binnen hoor :=

Jaa ben ik ook benieuwd naar! :)
Naja, dat heb ik nu dus ook! Maar vind het zo vervelend dat ik juist 3 kilo kwijt ben geraakt.. maarja nu ik er eigenlijk op let.. eet ik ook helemaal niet veel en beweeg ik natuurlijk wel veel.

WillemYntJee

Re: Ondergewicht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:27

Ik vind frisdrank eerlijk gezegd geen goed advies, daar zit namelijk of mega veel suiker in of aspartaam wat dus ontzettend slecht is voor je tanden. Probeer gewoon gezond meer te gaan eten, even wat meer opscheppen bij t avondeten, broodje extra bij t ontbijt enz. Eet je 's ochtends helemaal geen brood?
Ik heb ook altijd aan de ondergrens van een gezond bmi gezeten, kan eten wat ik wil maar dr is gewoon geen kg aan te vreten :P Dat je t koud hebt (en waarschijnlijk ook dat je nog niet menstrueert) komt doordat je zo licht bent, maar dat zullen de artsen je ook al wel verteld hebben. Succes meid, je komt heel verstandig over !

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:30

WillemYntJee schreef:
Ik vind frisdrank eerlijk gezegd geen goed advies, daar zit namelijk of mega veel suiker in of aspartaam wat dus ontzettend slecht is voor je tanden. Probeer gewoon gezond meer te gaan eten, even wat meer opscheppen bij t avondeten, broodje extra bij t ontbijt enz. Eet je 's ochtends helemaal geen brood?
Ik heb ook altijd aan de ondergrens van een gezond bmi gezeten, kan eten wat ik wil maar dr is gewoon geen kg aan te vreten :P Dat je t koud hebt (en waarschijnlijk ook dat je nog niet menstrueert) komt doordat je zo licht bent, maar dat zullen de artsen je ook al wel verteld hebben. Succes meid, je komt heel verstandig over !

Hmm.. daar heb je ook weer gelijk in!
Het is ook niet zo dat ik opeens alleen maar frisdrank ga drinken hoor, maar af en toe een glaasje is misschien wel een idee :)
's ochtends eet ik nu alleen maar yoghurt met cruseli :+: misschien dat ik er een broodje bij moet eten ofzo?

En ja, de artsen hadden ookal verteld dat de vermoeidheid/koud ed door m'n gewicht kwam..
Ook is er een botfoto van m'n hand gemaakt, waar m'n groeischijfen op te zien waren, en daar kwam ook uit dat ik een botstructuur had van iemand van 14 jaar!
Ook ben ik getest op hormonen, en ook die denken; ''Och, ze is pas 14..'' klinkt raar, maar hoop dat je het snapt :=

En dankjewel :o

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:36

Goed ontbijten is heeeel erg belangrijk! Dus probeer er inderdaad eens een broodje naast te eten, wat je na verloop van tijd ook weer kan uitbouwen naar 2 broodjes enz.
Ik hou absoluut niet van lunchen (ja van lekker lunchen maar niet met gewoon brood :P ) dus dat schiet er vaak bij in, maar ik ontbijt wel altijd.
Ja je wordt gewoon voor de gek gehouden door je eigen lichaam!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:39

WillemYntJee schreef:
Goed ontbijten is heeeel erg belangrijk! Dus probeer er inderdaad eens een broodje naast te eten, wat je na verloop van tijd ook weer kan uitbouwen naar 2 broodjes enz.
Ik hou absoluut niet van lunchen (ja van lekker lunchen maar niet met gewoon brood :P ) dus dat schiet er vaak bij in, maar ik ontbijt wel altijd.
Ja je wordt gewoon voor de gek gehouden door je eigen lichaam!

Hmm oké, dat zal ik eens gaan proberen :)
Lunchen ben ik ook niet zo gek op.. van die geplette broodjes die al 4 uur in je schooltas zitten.. jummie :')
Avondeten ben ik ook niet zo van (aardappelen enzo), maar lasagna en patatjes vind ik wel weer super lekker 's avonds <3

hihi, ja.. het is wat hé ;p

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:44

Wow, dat is best schrikken dan!
Ik kook nu ik op mezelf woon altijd net ietsje meer en dwing mezelf het dan helemaal op te eten, al zit ik vol.. Dus misschien kan jij indd proberen meer op te scheppen.

En het is indd wat ;)
Vooral die uitstekende botten waar je het in je begin post ook al over hebt.. hopeloos kun je er van worden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:45

Het voordeel van 's morgens meer eten, is dat je waarschijnlijk de rest van de dag meer trek zult hebben :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:48

edit: sorry had Yessy dr post verkeerd gelezen :P Je hebt helemaal gelijk namelijk hihi
Als je goed ontbijt, eet je waarschijnlijk de rest van de dag ook meer. Geen idee hoe dat komt, maar t is wel zo.
Laatst bijgewerkt door WillemYntJee op 09-04-10 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

alchova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:49

Equidea schreef:

Frisdrank is niet goed voor je tandjes he :D En witbrood zit alleen maar suikers in en da's ook niet echt gezond. Je kunt beter langzaam 'goed' aankomen dan snel 'slecht'. Dan voel je je ook een stuk fitter en gezonder. Je kunt ook best elke dag naar de McDonalds gaan dan kom je ook wel aan, maar ik denk dat je je dan echt ziek gaat voelen na een poosje!

Gewoon veel brood eten en veel warm eten, het duurt misschien wel wat langer, maar het is wel de gezondste manier!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:51

Marion_ schreef:
Wow, dat is best schrikken dan!
Ik kook nu ik op mezelf woon altijd net ietsje meer en dwing mezelf het dan helemaal op te eten, al zit ik vol.. Dus misschien kan jij indd proberen meer op te scheppen.

En het is indd wat ;)
Vooral die uitstekende botten waar je het in je begin post ook al over hebt.. hopeloos kun je er van worden.

Ja ik moet sowieso meer opscheppen ja! :)

En naja.. m'n bekken steken laat maar zeggen een beetje uit en soms zie je ook wat ribben.
Maar verder zijn m'n bovenbenen wel echt vol,bol en flubberig :+
Het ziet er ook niet uit in de spiegel.. korte/bolle beentjes, dan een dun bovenstukje en dan weer wat brede schouders.. verschrikkelijk -.-
Wat ik ook heel graag wil is dus een beetje van die vetjes aan de zijkant van m'n heupen, zodat ik ook een beetje vrouwelijke vormen krijg :=

Yessy schreef:
Het voordeel van 's morgens meer eten, is dat je waarschijnlijk de rest van de dag meer trek zult hebben :)

Huh?
Het is toch zo, dat als je veel ontbijt, je dan de rest vd dag minder trek heb of niet? :o
Naja, dat dacht ik =)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:54

WillemYntJee schreef:
Waardoor je waarschijnlijk ook meer gaat snoepen e.d. Echt waar ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag en ontbijt je niet dan begin je de dag eigenlijk gewoon al slecht :)

Haha ja :)
naja, gelukkig ontbijt ik echt veel! Een flinke bak yoghurt met een zooitje cruseli erin! :)
Maar ik ga er nu een broodje of 2 plakken ontbijtkoek met boter bij eten.

alchova schreef:
Frisdrank is niet goed voor je tandjes he :D En witbrood zit alleen maar suikers in en da's ook niet echt gezond. Je kunt beter langzaam 'goed' aankomen dan snel 'slecht'. Dan voel je je ook een stuk fitter en gezonder. Je kunt ook best elke dag naar de McDonalds gaan dan kom je ook wel aan, maar ik denk dat je je dan echt ziek gaat voelen na een poosje!

Gewoon veel brood eten en veel warm eten, het duurt misschien wel wat langer, maar het is wel de gezondste manier!

Haha ja dat is ook weer zo! :P
Hoewel.. elke dag McDonalds.. <3 muwhaha ;p

Ja het duurt idd lang.. maar je valt toch ook sneller af dan dat ja aankomt?

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:56

Chernique schreef:
En naja.. m'n bekken steken laat maar zeggen een beetje uit en soms zie je ook wat ribben.
Maar verder zijn m'n bovenbenen wel echt vol,bol en flubberig :+
Het ziet er ook niet uit in de spiegel.. korte/bolle beentjes, dan een dun bovenstukje en dan weer wat brede schouders.. verschrikkelijk -.-
Wat ik ook heel graag wil is dus een beetje van die vetjes aan de zijkant van m'n heupen, zodat ik ook een beetje vrouwelijke vormen krijg :=

Precies mijn figuur! Haha.
Nouja, in verhouding zijn (of lijken?) mijn bovenbenen dikker.. want in vergelijking met andere mensen eigenlijk helemaal niet..

Chernique schreef:
Ja het duurt idd lang.. maar je valt toch ook sneller af dan dat ja aankomt?

Volgens mij ook ja :j

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:58

Marion_ schreef:
Precies mijn figuur! Haha.
Nouja, in verhouding zijn (of lijken?) mijn bovenbenen dikker.. want in vergelijking met andere mensen eigenlijk helemaal niet..

Nou zo is mijn gedachte ook precies!
Ik vind mijn bovenbenen gewoon echt dik. ja, klinkt raar.. maar het is zo :o

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:00

Als ik stevig ontbijt (wat ik zoveel mogelijk probeer te doen) dan heb ik de rest van de dag lekkere trek en soms vaker honger inderdaad.
Ook mijn BMI is net aan de lage kant, maar ik moet zeggen dat ik een bodemloze put ben qua eten. Wel kom ik absoluut niet aan, wat ik eigenlijk wel wil.
Als ik zo je etenspatroon bekijk.. ik zou serieus flauwvallen van het weinige (Openingspost). Ik eet s ochtends 4 boterhammen, en om de 2 uur weer 2, de gehele dag door zowat, afwisselend met koekjes of met fruit. Als ik yogurt of melk drink/eet neem ik altijd VOLLE.
Ik moet toegeven dat het nog best lastig is om tegenwoordig zelf aan te komen, in de schappen liggen alleenmaar light producten (mits je iets "gezonders" wilt dan chips natuurlijk). Probeer zelf ook te ontbijten met volle yogurt of met bijv biogarde, neem altijd volle melk. Ga niet forceren, want de heletijd het gevoel hebben dat je ontploft door het vele eten is ook niet goed (en kan zelf averechts werken, weet ik uit ervaring).

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:06

Ik ben ook niet van de aardappels, maar lust bijna niets va de nachtschade (tomaten, aubergines, etc). Blijkt ook dat het niet zo goed is voor mensen met acne, en dat heb ik.

Als we aardappels eten en slap gekookte groente eet ik ook maar mini prikje. Vlees eet ik bijna niet vis matig (wel dingen als vissticks). Heb tegenwoordig van die knoflook smeerbare roomkaas zegmaar mee naar mijn werkt, dat smaak ook nog lekker na een halve dag in warme kas.
En een beker yoghurt met banaan.

Als avond eten eet ik graag pasta, wereld gerechten of rijst. Dus dat eten we nu vaker en daar schep ik flink van op, maar gewicht komt er niet aan. Moet ook zeggen dat als ik zwaarder weeg als 53 kilo ik me ook niet lekker voel, net als dat ik minder weeg.
Als ik meer weeg voel ik me vol en sloom, als ik minder weeg krijg ik eetaanvallen.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:11

Als uit de onderzoeken naar voren komt, dat je verder niks mankeert, en je bedondert de boel niet, zou ik mij niet zoveel zorgen maken.

Ik ben ook altijd een lichtgewichtje geweest was op jouw leeftijd 1,72 en woog 43 kilo.
Heel veel ziekenhuizen gezien, veel dieeten gehad, op een gegeven moment moest ik elk uur verplicht 2 boterhammen eten en ga zo maar door. Daar ben ik jawel in een maand tijd 1 kilo van aangekomen.

Op een gegeven moment, ik was denk ik 23 heb ik alles naast mij neer gegooid. Ik werd bijna ziek van al het eten, en kon geen eten meer zien.

Iedereen zei toen tegen mij, als je eenmaal kids heb, wordt je wel wat dikker. Ja tijdens mijn zwangerschappen ben ik inderdaad 21 kilo aangekomen, maar daarna was alles er weer af, zal toen tegen de 45 kilo hebben gewogen.

Ik ben nu 43 jaar en weeg nu 51 kilo. Dus nog steeds niet veel, en ja ik heb het vaak koud en ben sneller moe dan iemand alles.

Maar laat je leven niet bederven door alles in het teken van veel eten te zetten, als je geen aanleg hebt om dikker te worden, zal het ook niet lukken. Je krijgt dan alleen maar een antipathie tegen eten en daar schiet je helemaal niks mee op.

Eet gewoon gezond en neen lekker een zak chips of patat als je er zin in hebt en niet omdat het moet.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 21:11

muiszje schreef:
Als ik stevig ontbijt (wat ik zoveel mogelijk probeer te doen) dan heb ik de rest van de dag lekkere trek en soms vaker honger inderdaad.
Ook mijn BMI is net aan de lage kant, maar ik moet zeggen dat ik een bodemloze put ben qua eten. Wel kom ik absoluut niet aan, wat ik eigenlijk wel wil.
Als ik zo je etenspatroon bekijk.. ik zou serieus flauwvallen van het weinige (Openingspost). Ik eet s ochtends 4 boterhammen, en om de 2 uur weer 2, de gehele dag door zowat, afwisselend met koekjes of met fruit. Als ik yogurt of melk drink/eet neem ik altijd VOLLE.
Ik moet toegeven dat het nog best lastig is om tegenwoordig zelf aan te komen, in de schappen liggen alleenmaar light producten (mits je iets "gezonders" wilt dan chips natuurlijk). Probeer zelf ook te ontbijten met volle yogurt of met bijv biogarde, neem altijd volle melk. Ga niet forceren, want de heletijd het gevoel hebben dat je ontploft door het vele eten is ook niet goed (en kan zelf averechts werken, weet ik uit ervaring).

Okee, naja ontbijten doe ik wel gewoon goed :)
Hm ja.. je heb gelijk het is niet echt veel nu ik het zo bekijk..

Naja ik ontbijt dus met magere aardbeienyoghurt, en dat is dus niet echt goed :+
misschien moet ik volle yoghurt of kwark oid gaan proberen.

En idd.. dat gevoel dat je ontploft door zoveel eten vind ik gewoon echt niet fijn.. bah ;p

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:15

als je gewoon je best doet, en niets forceerd bij jezelf maar gewoon rustig aan wat meer te gaan proberen eten, en alle magere producten vervangt voor volle producten.. dan zou het goed moeten komen. je zal niet veel aankomen denk ik (wat bij mij ook niet het geval is)maar je zal wel meer energie hebben, en dat is ook wel zo prettig.
Laatst bijgewerkt door muiszje op 09-04-10 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 21:15

lailapri schreef:
Ik ben ook niet van de aardappels, maar lust bijna niets va de nachtschade (tomaten, aubergines, etc). Blijkt ook dat het niet zo goed is voor mensen met acne, en dat heb ik.

Als we aardappels eten en slap gekookte groente eet ik ook maar mini prikje. Vlees eet ik bijna niet vis matig (wel dingen als vissticks). Heb tegenwoordig van die knoflook smeerbare roomkaas zegmaar mee naar mijn werkt, dat smaak ook nog lekker na een halve dag in warme kas.
En een beker yoghurt met banaan.

Als avond eten eet ik graag pasta, wereld gerechten of rijst. Dus dat eten we nu vaker en daar schep ik flink van op, maar gewicht komt er niet aan. Moet ook zeggen dat als ik zwaarder weeg als 53 kilo ik me ook niet lekker voel, net als dat ik minder weeg.
Als ik meer weeg voel ik me vol en sloom, als ik minder weeg krijg ik eetaanvallen.

Hmm ja!
Naja vis eet ik eigenlikj vrijwel nooit :+
En 's avonds eer ik idd ook wel graag pasta, vind dat echt heerlijk! :D

Jaa.. naja ik begrijp je echt ;o

nicole3939 schreef:
Als uit de onderzoeken naar voren komt, dat je verder niks mankeert, en je bedondert de boel niet, zou ik mij niet zoveel zorgen maken.

Ik ben ook altijd een lichtgewichtje geweest was op jouw leeftijd 1,72 en woog 43 kilo.
Heel veel ziekenhuizen gezien, veel dieeten gehad, op een gegeven moment moest ik elk uur verplicht 2 boterhammen eten en ga zo maar door. Daar ben ik jawel in een maand tijd 1 kilo van aangekomen.

Op een gegeven moment, ik was denk ik 23 heb ik alles naast mij neer gegooid. Ik werd bijna ziek van al het eten, en kon geen eten meer zien.

Iedereen zei toen tegen mij, als je eenmaal kids heb, wordt je wel wat dikker. Ja tijdens mijn zwangerschappen ben ik inderdaad 21 kilo aangekomen, maar daarna was alles er weer af, zal toen tegen de 45 kilo hebben gewogen.

Ik ben nu 43 jaar en weeg nu 51 kilo. Dus nog steeds niet veel, en ja ik heb het vaak koud en ben sneller moe dan iemand alles.

Maar laat je leven niet bederven door alles in het teken van veel eten te zetten, als je geen aanleg hebt om dikker te worden, zal het ook niet lukken. Je krijgt dan alleen maar een antipathie tegen eten en daar schiet je helemaal niks mee op.

Eet gewoon gezond en neen lekker een zak chips of patat als je er zin in hebt en niet omdat het moet.

Heel erg bedankt voor je berichtje, ik ga er nu wel alles aan doen om wat aan te komen, maarja.. als dat gewoon niet lukt zal ik me er ook maar bij neer moeten leggen :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 21:16

muiszje schreef:
als je gewoon je best doet, en niets forceerd bij jezelf maar gewoon rustig aan wat meer te gaan proberen eten, en alle magere producten vervangt voor volle producten.. dan zou het goed moeten komen. je zal niet veel aankomen denk ik (wat bij mij ook niet het geval is)maar je zal wel meer energie hebben, en dat is ook wel zo prettig.

Oke dankjewel :)
Ja dat zou idd ook wel fijn zijn!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:23

Graag gedaan hoor Chernique :D