Bewust Kinderloos: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:15

_sparta_ schreef:
Phoe, ik schrok al. Ik dacht echt wat is er nu verkeerd gedaan in het topic. Maar gelukkig gewoon een deel 2.
Bedankt!

Dat dacht ik dus ook.
Ben al een paar dagen niet meer geweest dus effe snel het vorige een beetje bijgelezen, kon geen rel of wat dan ook vinden en las dus pas in de laatste post dat het topic vol was :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:24

Wat betekent ASS dan weer?
ken wel autistich,ADHD pddNos, maar ASS is voor mij weer een nieuwe.

Lante

Re: Bewust Kinderloos: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:26

Autisme Spectrum Stoornissen, dus alle stoornissen die verwant zijn aan autisme behoren tot de ASS. :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:31

Ahaa Dank je Lante, weer wat geleerd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:46

Lante, tuurlijk ben ik het met je eens met je eerste stuk.
Daarom schreef ik ook nog 'tuurlijk komt er meer bij kijken' ;)

Maar ondanks dat, blijft het draaien om structuur en regelmaat...
En als je een kind hebt met ASS, leer je (als je het 'goed' doet) anticiperen op veranderingen en vooruit denken, plannen e.d.
Onverwachts kan er altijd nog wat gebeuren, maar ook daar kan je daar dan wel weer mee omgaan.

Ik wordt ook gewoon moe van die ouders die ieder mogelijk stempeltje maar gebruiken als excuus.
Ken ook genoeg adhd/ass kids die prima functioneren, dankzij nuchtere en consequente ouders.

En om nog even naar het 'ontstaan' van dit topic terug te gaan...
Op m'n werk ben ik nu door omstandigheden ook af en toe oppas en na gisteren weet ik het echt weer heel zeker, geen kinderen voor mij.
Wat was ik blij dat ik na een 24 uurs dienst de deur achter me dicht kon trekken :=

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:38

Tja, ook ik weet waarom God mij onvruchtbaar gemaakt heeft.
ben momenteel met een medicijnswitch bezig tegen mijn depressies.
En jezus....wat zat ik diep!
Vrijdag wilde mijn psych me eigenlijk al op laten nemen.
Ik heb donderdag toen mijn hondje me beet, (ze schrok van mijn aanraking want ze is doof) haar zo te grazen genomen!!!
Heb haar vastgehouden bij een achterpoot en ben als een gek gaan meppen. :o
Meteen daarna schrok ik me kapot want dat dier is me heilig en heb voor de rest van de dag alleen nog maar kunnen janken.
Had mezelf helemaal niet meer in de hand en ik weet zeker als ik op dat moment een kind om me heen had gehad dat die de sjaak was geweest en waarschijnlijk nog in ergere maten omdat ik van kids veel minder kan hebben dan van dieren.
Gister een jurkje wat niet snel genoeg van de kleerhanger af wilde helemaal aan flarden gescheurd.
Ongelooflijk....echt woede aanvallen waarbij ik een waas voor mijn ogen krijg.
Je verdraagt dan absoluut niets dus wat ben ik blij met mijn kinderloosheid zeg!

Vandaag gaat het gelukkig een stuk beter en ben me op het huishouden gaan storten na dagelang als een zombie rond te hebben gehangen in huis.

Nee....kids zijn dus echt niets voor mij.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:57

Wow Onassa, dat is heavy. Heb nu een paar keer geprobeerd iets te typen, maar ik weet niet wat...
Soms is het maar goed dat dingen lopen zoals ze lopen.
Hoe is het nu met je hondje?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:53

Met de hond is niks aan de hand gelukkig.
Blijkbaar is ze met haar 15 jaar toch nog redelijk soepel.
En dat is dan weer het mooie van een dier he???
Ik zit de rest van de dag te janken door wat ik gedaan heb, maar zijn komt een kwartier laten bij me en kijkt me echt zo aan van "vrouwtje, wat is er" en krijg ik een lebber over mijn betraande gezicht.
Zo vergevings gezind, geen rancune....alsof ze wist wat er met me aan de hand was.
Heb het nadien natuurlijk ook uitgebreid goed gemaakt met haar.
Maar dit zal ik nooit vergeten, dat weet ik wel.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:22

Jeetje Onassa. Hoop dat de nieuwe medicijnen snel hun werk gaan doen! Kan me goed voorstellen dat je je dan achteraf rot voelt als je zo'n woedeaanval hebt gehad!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:01

Het is wel heel stil geworden hier...
Onassa, hoe gaat het nu?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:38

Inderdaad; Ik ben straks niet zo kinderloos meer. := Behalve stiefzoon die nu al bij ons woont komen nu ook de twee meisjes waarschijnlijk bij ons wonen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:40

Topic weer gevonden :D

@Onassa: :(:)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:21

Ik wil ook geen kinderen en dat zei ik laatst tegen iemand dus die zegt: 'dan heb je toch ook geen leven'

Haha, ik vind eerder dat je met kinderen geen leven hebt, ik hou er gewoon niet van.
Maar toch raar dat mensen je gelijk vreemd aankijken als je zegt dat je geen kinderen wilt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:27

Leuke topic echt waar.

Ook ik hoef geen kinderen, ik vind poesje miauw, paard en vriend leuker, heb ze dan ook alle drie hahaha.

Ja inderdaad ik vind het weleens vervelend als iemand me vraagt waarom ik ze niet wil, kinderen zijn toch leuk en lief? Maar ik hoef ze echt niet en wil ze ook niet, ik verlang er niet eens naar, dat is mijn keuze toch?

Jaaaaaaa precies, zo denken ik en mijn vriend erover, met kinderen heb je geen leven, zonder wel, dan kan je gaan en staan waar en wanneer je wil en kan je met een gerust hart gaan werken, lekker uitslapen enzovoort, en geen zorgen als ze in de puberteit raken en rare dingen uithalen, vooral hoe is het in Nederland over 20 30 jaar? is het dan nog leuk? met al die rare regeringen/kabinetgedoe en politiek, met hun eisen/wetten en regels.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:44

Leuk weer zo'n toppic waar ik ook wat mee kan :D
Mensen denken steeds dat ik nog wel eens bij zal draaien en ook kindjes wil.
Maar ik denk dat ze langzaam op kunnen gaan geven.
Ik ben bijna 30 jaar en nog geen rammelende eierstokken.
Maar wie weet, zeg nooit, nooit.
Alleen het gedram en gevraag ben ik al zat van vrienden en kenissen.
Ik ben oud genoeg en als ik kinderen wil, weet ik wat mij en mijn man te doen staat ~~}>
Wil ik er geen houd het op.
Mijn man ziet de voordelen van kinderloos, maar vind kinderen wel leuk.
Als hij echt graag kinderen zou willen zou ik wel heel goed nadenken en we zouden veel moeten praten, maar ik zou niet zomaar een kind laten komen omdat hij dat graag wil.
Nou je de meeste hier zullen deze dingen wel kennen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:33

Hier gaat het stapje voor stapje wat beter gelukkig.
De medicijnen lijken hun werk te gaan doen.
Ik ga straks voor het eerrst weer alleen naar mijn paarden kinders toe ;)
Ik mag eigenlijk nog niet auto rijden , maar ach.....regels zijn er om te overtreden toch? ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 01:34

LiNdA1986 schreef:
Ik wil ook geen kinderen en dat zei ik laatst tegen iemand dus die zegt: 'dan heb je toch ook geen leven'

Haha, ik vind eerder dat je met kinderen geen leven hebt, ik hou er gewoon niet van.
Maar toch raar dat mensen je gelijk vreemd aankijken als je zegt dat je geen kinderen wilt.

Tsja dat is gewoon de norm, om een gezin te hebben. Ik vind het ook behoorlijk irritant, alsof je niet helemaal mee telt als je geen kinderen hebt.

jesito schreef:
Leuk weer zo'n toppic waar ik ook wat mee kan :D
Mensen denken steeds dat ik nog wel eens bij zal draaien en ook kindjes wil.
Maar ik denk dat ze langzaam op kunnen gaan geven.
Ik ben bijna 30 jaar en nog geen rammelende eierstokken.
Maar wie weet, zeg nooit, nooit.
Alleen het gedram en gevraag ben ik al zat van vrienden en kenissen.
Ik ben oud genoeg en als ik kinderen wil, weet ik wat mij en mijn man te doen staat ~~}>
Wil ik er geen houd het op.
Mijn man ziet de voordelen van kinderloos, maar vind kinderen wel leuk.
Als hij echt graag kinderen zou willen zou ik wel heel goed nadenken en we zouden veel moeten praten, maar ik zou niet zomaar een kind laten komen omdat hij dat graag wil.
Nou je de meeste hier zullen deze dingen wel kennen.

Je kan in principe nog tot je 40ste kinderen krijgen ;) Alhoewel me dat toch ook niet helemaal gezond lijkt.. Wel fijn dat je man er geen druk op legt. Als 1 wel kinderen wil en de ander niet kan het nog een heel gedoe worden.

Zo ik zat me deze week weer te ergeren aan een stel kinderen in de trein :( Zo'n onwijs irritant kind die blijkbaar niet bewust was van dat er andere mensen in de trein zaten en flink liep te brullen, en dan die vader erbij die niet even dat kind vertelt dat het zijn mond moet houden maar ook mee gaat brullen }:0 Erg fijn als je probeert te lezen, maar niet heus. Het lijkt wel alsof ouders het niveau van hun kinderen overnemen :P

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 01:38

Onassa schreef:
Hier gaat het stapje voor stapje wat beter gelukkig.
De medicijnen lijken hun werk te gaan doen.
Ik ga straks voor het eerrst weer alleen naar mijn paarden kinders toe ;)
Ik mag eigenlijk nog niet auto rijden , maar ach.....regels zijn er om te overtreden toch? ;)

Je mag niet autorijden vanwege de medicijnen? Vervelend.. Wel fijn dat je medicijnen werken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 12:32

Hinke,

Dat moet je dan maar gewoon accepteren die gillende kinderen in de trein, tenminste zo denken volgens mij veel ouders.
Maar die zelfde mensen lopen wel te janken als de hond van de buren eens blaft.

Zelf werk ik in een winkel en ik vind zeurende kinderen toch wel het ergste.
Of kinderen die hun zin niet krijgen en dan gaan janken of echt gillen of zich zelfs op de grond gooien van gif.
En kinderen van een jaar of 3/4 met zo'n tutding nog in hun mond en daardoor nog steeds niet fatsoenlijk kunnen praten.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:59

Hinke schreef:
Zo ik zat me deze week weer te ergeren aan een stel kinderen in de trein :( Zo'n onwijs irritant kind die blijkbaar niet bewust was van dat er andere mensen in de trein zaten en flink liep te brullen, en dan die vader erbij die niet even dat kind vertelt dat het zijn mond moet houden maar ook mee gaat brullen }:0 Erg fijn als je probeert te lezen, maar niet heus. Het lijkt wel alsof ouders het niveau van hun kinderen overnemen :P

Ik denk eerder dat het andersom is. De kinderen nemen het niveau van de ouders over.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:04

Ook ik wil absoluut geen kinderen.

Ik kan er niks aan doen, maar ik heb een hekel aan ze. Altijd dat gekrijs, geschreeuw en geruzie. Om nog maar niet te spreken over de vrijheid die je kwijt bent met een kind.

2 meiden hier uit de buurt (zusjes) komen bij mij wel eens knuffelen met de paarden en ze poetsen. Na nog geen 5 minuten gaan ze ruzie lopen maken over een borstel of gaat de 1 zich met de ander bemoeien.
Dan is het voor mij ook snel gedaan en stuur ik ze naar huis. Zulke dingen kan ik echt niet tegen.

Net zoals jankende, krijsende kinderen. Ik zou een onwijs slechte moeder zijn, want ik zou ze opsluiten en weggaan zodat ik er geen last van zou hebben.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:36

Ik hoorde gister op stal dat er twee nieuwe zijn die een paard geleasd hebben bij ons op stal, en die nemen ook wel eens 3 jonge kinderen mee.....aarrrgggg....was juist zo blij dat er nu geen klein grut meer rond liep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:25

Even schoppen hoor, omdat ik toevallig weer een 'geen kinderen' topic op LZP tegenkwam :+

nog 1 tip, ga lekker de Gelukkige Huisvrouw kijken, na die bevallingsscène ben je echt wel genezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:58

LiNdA1986 schreef:

Ik heb altijd het idee dat ik mét kinderen geen leven meer heb.

Mensen zeggen altijd dat kinderen zo eerlijk zijn..... maar als er een vaas met bloemen omver ligt, weet nooit iemand wie het gedaan heeft, en het kon de hond niet zijn, die kan er niet bij.

Kinderen hebben ook veel humor, zegt men. Als je gescheurde trommelvliezen grappig vind, dan wel inderdaad. Als je het leuk vind dat je nooit meer eens kalmpjes in je eentje naar het toilet kunt gaan, hebben kinderen ontzettend veel humor. Als je het leuk vindt om je prachtige lange haar af te knippen, wat je zorgvuldig verzorgt, regelmatig bij laat knippen en mooi houdt, dan zijn kinderen echt leuk.

Ik persoonlijk vind kinderen vooral enorm leuk als ze er niet zijn. Ik kan ook erg goed opvoeden, maar het schijnt nooit te lukken als er kinderen in de buurt zijn. En daarom heb ik nog altijd geen kinderen. Overigens herinneren vele kinderen mij eraan (uitzonderingen daargelaten) waarom ik ook weer geen kinderen heb......

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:07

ik wil ook geen kinderen. heb ze ooit wel gewild, maar heb dat gevoel nu helemaal niet meer. was eerst zo'n roze-wolk-idee en nu ben ik gelukkig wat beter gaan nadenken :P
'k ben hartstikke dol op m'n neefje en vind de twee dochters van een vriendin van mij ook heel leuk, maar na een aantal uurtjes (soms sneller ;-) ) ben ik het ook wel weer zat. inclu mijn oren, die nog napiepen na een bezoekje aan de kids.... al dat geschreeuw en gegil... jemig....
daarbij vertik ik het om de dingen, waarvoor ik zo hard heb geknokt, op te moeten gaan geven voor een kind. ik ben gesteld op mijn rust, ben gek op mijn honden die eveneens niet gek zijn op kinderen en geef liever mijn geld uit aan mijn paard dan aan een kind :D