Hangt er iets in huis wat ons beetje ziekig maakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:55

Waar woon je ts?

Appeltje00

Re: Hangt er iets in huis wat ons beetje ziekig maakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 16:55

Drenthe,

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:57

Vrienden van mij wonen in een gebouw dat ze ziek maakt; sick building syndroom. Ook als je even op bezoek komt zit je binnen een half uur met dikke keel etc.

Ik zou ook eerst realistische dingen uitzoeken voordat je het in de geestenhoek zoekt :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:02

Heb je er ook last van als je op vakantie bent?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:06

hebben jullie een kruipkelder, een klein ruimte wat jullie niet gebruiken.
Hoe lang wonen jullie er al en wat hebben jullie allemaal opgeknapt?

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:09

kleinvosje schreef:

Of als je bij andere mensen bent in huis etc..
Goede vraag kleinvosje :) .

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:12

@Musjes,,
voor somige mensen is in de geestenhoek ook realistisch ;)
zo raar is het dank niet om dat te denken.
maar ik denk dat ze dat zelf wel het beste kunnen beoordelen
bij ons in huis gebeurde er ook onverklaarbare dingen dan weet
je al snel waar je moet zoeken en nogmaals bij ons heeft het echt
geholpen meer rust in huis en minder ziek :D

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:16

Is jullie huis een iets nieuwer huis? Tegenwoordig worden er een soort van "kant en klare" buitenmuren geplaatst waar vervolgens steentjes tegen aan gemetseld worden, ik weet niet precies wat voor spul het is, zal het eens vragen als ik thuis ben. Maar dat zijn de zogenoemde "hoofdpijn" huizen. In die kant en klare muren zit een bepaald spul waar je echt hoofdpijn van krijgt. Zodra ik meer weet laat ik het je horen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:16

Musjes schreef:
Ik zou ook eerst realistische dingen uitzoeken voordat je het in de geestenhoek zoekt :)

Mee eens, want realistisch gezien is er waarschijnlijk zo ongeveer in elk huis wel iemand gestorven en zouden er vooral stapels 2e wereld oorlog spoken in Rotterdamse huizen moeten zitten en watersnood spoken in lage gebieden.
Je kunt het dus vrij eenvoudig met een spook af doen, maar het zou rot zijn als je ondertussen een dikke schimmel op je longen zit te kweken.

Ik heb tijden last gehad van een soort rokers-hoest. Na maanden vroeg een collega of er mensen gezondheidsproblemen hadden en jawel er waren er meer.
Bleek ook ergens een filtertje op het werk volgeschimmeld te zijn oid. 3 dagen na dat ze er iets aan gedaan hadden was de hoest (en bij andere mensen hoofdpijn) weg.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:24

Ik ga mee met Sizzle en Musjes.

En even offtopic: Spiritueel hoeft niet meteen 'iets met geesten' te zijn. Ik vind mezelf ook spiritueel, maar heb toch echt niets met geesten ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:44

M'n man en ik hebben dit in Amerika gehad...we voelden ons ZO raar, altijd hoofdpijn, misselijk en op de een of andere manier niet naar buiten willen, depri, duizelig...was heel vreemd.
Toen zagen we in de badkamer dat een zwarte waas op de muren zat, achter de wc. We dachten meteen aan schimmel, hebben een monster naar het lab gestuurd en het was Zwarte schimmel (zo'n beetje de giftigste die je in je huis kunt hebben). We zijn dus ook meteen daar weggegaan. De vorige bewoner had zich ook nog opgehangen in dat huisje...al met al geen prettige plek.

Laat je huis onderzoeken (zowel schimmel als spiritueel) en kijk wat daar uitkomt :) Ik weet hoe vreemd het allemaal kan zijn :n

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:48

Ik denk aan aardstraling. Dat kan op bepaalde plekken heel hevig zijn.

Mijn moeder heeft er ook een moment last van gehad in de slaapkamer, bed op een andere plek heeft geholpen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:51

LZP --> MW

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:53

Ik heb in een gebouw gewerkt, zodra ik (en collega's) aankwamen hadden we binnen 3 kwartier hoofdpijn. Ook collega's uit andere filialen hadden dat bij ons. Ook sick building syndrome. Dat kan vrij makkelijk onstaan zodra het kouder wordt. Je zet verwarming aan en je ventileert niet meer dagelijks (logisch). Maar er zijn gebouwen waar dat niks uitmaakt, zelf bij nacht ventilatie krijg je dat niet weg.
Ik wil je aanrade eens een luchtmeeting uit te laten voeren. In wat voor huis wonen jullie? En is dat koop of huur?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:12

mijn vriend werkt voor een bedrijf wat schimmels bestrijd.
hij geeft aan dat deze symptomen hier heel goed bij passen.

Hangt er een muffe geur in huis?

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:24

_Melissa schreef:
@Musjes,,
voor somige mensen is in de geestenhoek ook realistisch ;)
zo raar is het dank niet om dat te denken.

:) Dat weet ik, en ik sluit niks uit :) Maar, anders verwoord, zoek eerst in tastbare dingen. Dan kan je daarna altijd nog aan ongewenste bezoekers denken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:27

schimmel kan ook heel goed onder de vloer of in de spouwmuren zitten. je hoeft het dus echt niet altijd te zien.

je openingspost deed mij in ieder geval meteen denken aan schimmel

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:28

Hebben jullie een speciaal ventatlitie systeem?
Ik weet dat de moeder van een ex van me, in een nieuwbouwhuis woonde met besparende ventilatie. Alleen
iedereen kreeg er knallende koppijn van en was standaard misselijk. Daar lag het niet aan schimmels
maar gewoon verkeerde lucht .. ehh nouja weet niet wat er dan verder mis is met de lucht haha

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:33

en koolmonoxide??? in lage concentraties wordt je ziek (hoofdpijn, misselijkheid, vermoeidheid, duizeligheid) en als je er lang in zit dan kan je er ook depressief van worden. als de concentraties te hoog zijn dan overleef je het waarschijnlijk niet.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:14

Pollewoppy schreef:
Ik ga mee met Sizzle en Musjes.

En even offtopic: Spiritueel hoeft niet meteen 'iets met geesten' te zijn. Ik vind mezelf ook spiritueel, maar heb toch echt niets met geesten ;)

Dat hoeft inderdaad niks met geesten te zijn. Ik heb het gelukkig ook niet echt met geesten, maar wsl voel ik wel die negatieve energie.
En als ik wel iets met geesten heb, komt dat vaak niet uit het spiritueel, dan kan iedereen iets met spiritueel hebben.

Maar ts krijgt hoofdpijn, buikpijn enzo en na wat reactie's hier gelezen te hebben, misschien dat het toch iets met schimmel te maken heeft..?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:31

Ik las laatst iets over gebouw waar ook allemaal mensen ziek van werden en waar op het plafond een bacterie zat.
Kwam omdat het gebouw lang had leegestaan.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 07:21

Tieme schreef:
en koolmonoxide??? in lage concentraties wordt je ziek (hoofdpijn, misselijkheid, vermoeidheid, duizeligheid) en als je er lang in zit dan kan je er ook depressief van worden. als de concentraties te hoog zijn dan overleef je het waarschijnlijk niet.

daar dacht ik ook aan, misschien even een meting laten doen of het daar wel goed mee zit...

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 15:59

Citaat:

Gaan we even naar kijken, we houden het nu in de gaten of ik er ergends anders last van heb,

Citaat:
hebben jullie een kruipkelder, een klein ruimte wat jullie niet gebruiken.
Hoe lang wonen jullie er al en wat hebben jullie allemaal opgeknapt?

We hebben wel een gewone kelder, maar geen kuipkelder zo ik weet? En alle ruimtes in huis gebruiken we wel,
En wat we hebben opgeknapt? Eigenlijk heeft de woningbouw de laatste tijd erg veel aangepakt,

Citaat:
Is jullie huis een iets nieuwer huis? Tegenwoordig worden er een soort van "kant en klare" buitenmuren geplaatst waar vervolgens steentjes tegen aan gemetseld worden, ik weet niet precies wat voor spul het is, zal het eens vragen als ik thuis ben. Maar dat zijn de zogenoemde "hoofdpijn" huizen. In die kant en klare muren zit een bepaald spul waar je echt hoofdpijn van krijgt. Zodra ik meer weet laat ik het je horen!

I do'n't now hoe oud het huis is,

Citaat:
Laat je huis onderzoeken (zowel schimmel als spiritueel) en kijk wat daar uitkomt Ik weet hoe vreemd het allemaal kan zijn

Denk dat ik dat maar eens moet doen, maar hoe kan je z'n persoon vinden,
Citaat:
Ik denk aan aardstraling. Dat kan op bepaalde plekken heel hevig zijn.

Mijn moeder heeft er ook een moment last van gehad in de slaapkamer, bed op een andere plek heeft geholpen.

aardstraling wil mijn moeder even op googlen om te kijken of dat het misschien is
Citaat:
mijn vriend werkt voor een bedrijf wat schimmels bestrijd.
hij geeft aan dat deze symptomen hier heel goed bij passen.

Hangt er een muffe geur in huis?

Nee dat vind ik niet,

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:02

Muffe geur heft ook niet perse. Hebben jullie een openhaard/schoorsteen?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:07

Ik zou eerst ook even kijken naar aardstralen, daar zijn best veel mensen gevoelig voor.

Wanneer je deze weg laat halen kan de hoofdpijn erg verminderen, en zit je vaak lekkerder in je vel.

Hebben jullie ook last van moeilijk/onrustig slapen?