Enorm vaak overgeven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Enorm vaak overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:11

http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... vraag=1916
Citaat:
Vraag:
Kun je een allergische reactie krijgen van alcohol?
Antwoord:

Sommige mensen hebben ongewone reacties op alcohol. Bijvoorbeeld blozen, een loopneus, benauwdheid of hartkoppingen. Of achteraf met een heel stevige kater waaronder diarree, misselijkheid en hoofdpijn. Vermoedelijk is er dan op hersenniveau een gevoeligheid voor alcohol of waarschijnlijker nog voor het afbraakproduct van alcohol: aceetaldehyde.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:17

Is gewoon een soort van allergische reactie op de alcohol denk ik :) Hier in de buurt was afgelopen jaar een prins carnaval die allergisch voor alcohol was :+

Zoals ik in mijn post hierboven al had gequote, het komt vaker voor, en er is niks aan te doen helaas, behalve alcoholvrij bier drinken enzo

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:18

Ik lees ook iets over dat je aan de pil bent zou toch maar eens naar de dokter gaan daar kan je heel veel last van hebben. Daarbij snap ik dat je de pil ook voor andere dingen kunt slikken moet ik ook. een vriendin van mij kan er al helemaal niet tegen. misschien istie te zwaar voor je . mensen neem dit eens even serieus ja, zit dat kind niet te veroordelen.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 23:24

Ik snap bytheway niet dat ik mezelf hier loop te verdedigen. ;) Ja ik heb 15 maanden een vriend gehad, nee we hebben geen seks gehad, en nee dat was ook niet de hoofdreden om aan de pil te gaan. Afentoe heb ik een feestje en OCH wat spijt het me dat ik dan wat drink, maar ik ken serieus niemand van mijn leeftijd die het niet doet. Niet dat dat iets uitmaakt, maar geef mij ajb niet het gevoel dat ik zo'n extreem gevalletje ben, want deep inside weet ik het zelf beter.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:27

Neehoor meid, je bent helemaal niet extreem of iets, sterker nog... Ik vind je juist harstikke verstandig en ik heb respect voor je. En ik baal ook heel erg voor je dat je snel moet overgeven want het kan zo leuk zijn om aangeschoten te zijn. En het is gewoon lastig en totaal niet charmant.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:38

Mensen, laten we hier niet al te voorbarige conclusies trekken? Het gaat hier om een vervelend probleem waar de TS mee zit, en wat helemaal niks met zwangerschap te maken. En dat ze op haar 15e weleens iets drinkt betekent ook nog lang niet dat ze een alcoholprobleem heeft :)

Winanda, het lijkt me toch het verstandigst als je er nog eens met je moeder of vader over praat en zegt dat je toch graag eens ermee naar de dokter zou gaan. Overgeven is nooit een gezond teken en meestal een symptoom van iets; een keertje kan voorkomen en is helemaal niet erg, maar systematisch moeten overgeven als je laat op blijft lijkt me inderdaad niet leuk en is ook niet gezond op de lange duur.
Je zegt dat je moet overgeven als je laat opblijft; hoe laat blijf je dan op, en is je lichaam dat gewend?

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:46

Winandaa_ schreef:
Er zijn hier al meerdere vragen gesteld:
Ben je zwanger of kan je zwanger zijn?
EVEN VERDUIDELIJKT : nee is niet mogelijk. want ik heb nog geen seks gehad.
Wat vinden je ouders ervan dat je zo overmatig veel overgeeft?
Rot voor me.
Zit je (sinds kort) aan de pil?
Ja, al langer dan een jaar.
Ben je er al is is mee naar de dokter geweest?
Nee, mijn moeder zegt dat er niks aan te doen is. Vandaar dat ik lotgenoten zocht hier.

edit; zucht.

Dan zou ik toch even langs de dokter gaan.
Daarnaast kan je pil en vet eten/alcohol ook met elkaar te maken hebben aangezien je pil ook op je maag kan slaan, en vet eten/alcohol kan daar nog wat bovenop gooien en dat dat reden geeft dat je moet overgeven.

Overmatig veel overgeven hoort niet, dus bij een dokter informeren is echt niet verkeerd.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 00:01

Misschien heeft het wel niet eens met alcohol te maken maar met het feit dat het avond is. Omdat ze ook gewoon s'avonds last van heeft.....

Ik zou ook even naar de huisarts gaan als ik jou was ts. Gezond is het natuurlijk niet!

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 02:59

Winandaa_ schreef:
Er zijn hier al meerdere vragen gesteld:
Ben je zwanger of kan je zwanger zijn?
EVEN VERDUIDELIJKT : nee is niet mogelijk. want ik heb nog geen seks gehad.
Wat vinden je ouders ervan dat je zo overmatig veel overgeeft?
Rot voor me.
Zit je (sinds kort) aan de pil?
Ja, al langer dan een jaar.
Ben je er al is is mee naar de dokter geweest?
Nee, mijn moeder zegt dat er niks aan te doen is. Vandaar dat ik lotgenoten zocht hier.

edit; zucht.

De vraag zwanger kwam uit het acute van je misselijkheid/overgeven.
Hormonale veranderingen kunnen heftig zijn.
Meer mogelijkheden.....
Stress kan een trigger bij je zijn.
Een beginnende maagzweer.
Allergie.
Te vlug afvallen.
Roken of in een rokerige ruimte.(mijn favoriet, loop kokhalzend de deur uit als ik rook in me gezicht krijg)

Een gesprek met je huisarts is het duidelijkst voor je in plaats van ons laten gissen en je huismiddeltjes voor te schrijven.
En aura lezen vanaf je foto is mij iets te zweverig.
;)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:51

Heel herkenbaar verhaal!

Gaat je overgeven ook gepaard met hoofdpijn?
Ik heb altijd migraine gehad, en moest bij iedere druppel alcohol ook spugen. Laat naar bed was ook een hele slecht combi.

Inmiddels wordt ik bijna 21 en ben ik er geloof ik wel redelijk overheen.
Ik drink nog steeds geen tot heel weinig alcohol en probeer gewoon een beetje optijd naar bed te gaan.
Een keertje wat later is niet erg, maar nachtelijk stappen tot een uurtje of 5/6 is aan mij niet besteed.
Overigens heeft mijn vader precies hetzelfde.

Ieder mens is anders. Ik denk dat er vrij weinig aan te doen is en je je er echt even op aan moet passen!! Hopelijk gaat het ook bij jou over.

Wat er gezegt wordt over alcohol gebruik op jonge leeftijd. Op mijn 15e wilde ik ook niet horen dat je als 15 jarige niet moest drinken, dat het niet voor niks een leeftijdsgrens had. Inmiddels ben ik daar 360 graden in omgedraaid. Alcohol is échtécht heel slecht voor je hersenen. En nee, daar hoeft je dan geen alcohollist voor te zijn op je 15e. Als iemand het verhaal wil horen, via pb!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:50

Wien, waar ik meteen aandacht toen ik je verhaal las was een allergie, maar ik weet niet of je wel is een allergie test heb gedaan?

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 00:22

Even langs de huisarts gaan.
Vind het wel raar dat je ouders zo kalm reageren door het alleen rot voor je te vinden.
Ik zou hun ook meenemen, mochten ze na het huisarts bezoek nog willen zeggen dat het wel mee valt

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:08

Iedereen heeft het nu over het punt :alchol maar...
de TS heeft er ook last van als ze niet drink, wat hier al eerder is gezecht.
mischien is het het punt van dat het sávonds laat is en niet perce de alchol.
ts heeft het zowel met als zonder alchol alleen met alchol sneller.

huisarts lijkt mij in deze toestand toch het handigste, succes meid :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:32

Moderatoropmerking:
Ik heb ruim drie pagina's aan offtopic reacties verwijderd. De TS zoekt mensen met gelijksoortige ervaringen, dus de misselijkheid. Dan is een discussie of er wel of geen alcohol onder de zestien gedronken moet worden hier niet op zijn plek. Daar zijn eerder topics over geweest, en mocht je die discussie willen voeren staat het vrij een topic op MW te openen hierover. Daarnaast hoeft de hele discussie zwanger of niet, sexleven of niet hier ook niet gevoerd te worden, TS heeft immers aangegeven dat ze niet zwanger kan zijn.

Daarom het verzoek om ontopic te reageren, bedankt alvast.