Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia_Omar

Re: [centraal] Wat kan ik met mijn haar doen/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:32

Oke meiden ik heb jullie hulp ook wel nodig denk ik..niet voor mezelf, maar voor mijn..OOM!

Even in het kort; 38 jaar, getrouwd geweest en nu al lang vrijgezel weer, in het hoofd nog erg jong en qua hoofd ziet hij er ook wel jonger uit dan 38..eerder 30 ofzo. Nu komt het; hij heeft LANG(!!) haar en echt een baard enzo; kortom heel erg onverzorgd.
Na jaren/maanden gezegd te hebben dat hij zijn haar echt moet knippen en dat hij er nu echt onverzorgd uitziet heb ik nu eindelijk mn zin; zaterdag mag ik hem meenemen naar de kapper!

(Het is uiteindelijk natuurlijk wel zijn beslissing, maar ik vind het gewoon echt zonde dat hij er zo onverzorgd uitziet, terwijl het gewoon echt een gezellige leuke gozer is!).

Even korte profielbeschrijving:

- Smal gezicht dus moet er wel bij passen
- Nu nog een soort baardachtig iets..haren van ongeveer een cm, maar dat gaat er zaterdag ook af
- hij is niet het type dat heel lang voor de spiegel staat dus het moet wel makkelijk zijn

Hebben jullie ideeen wat hij met zn haar kan gaan doen? Uiteraard vragen we zaterdag ook nog het advies van de kapper, maar ik wil hem alvast wat leuke afbeeldingen sturen, zodat hij even dat laatste zetje krijgt.

:)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:26

Rijerijerije schreef:
Ik heb zaterdag de grote stap gewaagd: d'r is een behoorlijk stuk af en het is hartstikke leuk geworden! Zal binnenkort even een foto voor en na maken! Vivi: het is idd een bob geworden, maar zelfs nog iets korter, kaaklijn ongeveer :)

Oh ben benieuwd :D volgens mij staat het je ook heel leuk (had vorige keer even in je profiel gespiekt hoe lang je haar was enzo) zeker wel wennen met het uitkammen van je haar hihih :=
Tof dat je meteen zoveel korter durfde te gaan, ik durfde pas de bob op kaaklijn toen ik eerst die langere bob had haha.

Ben benieuwd naar de foto's :P

@ Saskia_omar:
Ik heb werkelijk geen idee voor je oom, lastig om wat voor een man te bedenken :P
Zou gewoon beetje rond neuzen op internet of bij de kapper alle boekjes te bekijken met kapsels voor mannen (ga je gewoon een uur eerder zodat hij in die boekjes kan bladeren :P).

MadameFanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:09

Hallo

Ik zou graag mijn blonde haar eens bruin verven. Ik zoek een kleurshampoo die er na 8 a 10 wasbeurten uit is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:47

Mensen echt, ik heb echt zo erg jullie hulp nodig, geef me please wat advies en goede ideeen!!
Ik heb heel lang haar, vrij dun, maar niet heel weinig haar, heb geen kale plekken op mijn hoofd (zie profiel voor mijn haar :D ).
Maar ik ben het beu! Ik heb namelijk mijn hele leven al hetzelfde haar! Ik verf het al lang zwart, op dit moment heb ik redelijke bruine uitgroei, maar wil het even niet opnieuw verven.
Als ik mijn haar los draag, zit het erg plat op mijn hoofd, en dat vind ik echt niet mooi. Verder pluist het redelijk snel, ik hou dit bij met GLiss Kur, en ik vind los haar gewoon niet mooi bij mij, ik zou het veel vaker los willen dragen!
Ik wil echt een ander kapsel, maar wil wel mn lange haar behouden.

Geef me ideeen wat ik kan doen!! Ik zie vaak zo'n mooie kapsels, maar ik durf niet goed omdat ik niet weet hoe het me staat :)
Als ik het vast doe, is alles altijd strak naar achter. Ik vind fleurige losse plukjes veeeel mooier! Maar dan gaat mn haar ook weer snel krullen op een manier die ik niet mooi vind.
HELP!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:50

Majo: Misschien iets met grove lagen, en een schuine lok, of pony? Niet te korte pony, maar meer een lok die schuin vanaf de ene kant van je hoofd naar de andere kant loopt. Met lagen krijg je er misschien ook wat meer slag in, waar je dan leuke plukjes van kunt maken rond je hoofd? Wat is trouwens je eigen haarkleur?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:05

Zo'n lange lok dat klinkt inderdaad wel ok en niet zo eng :) Als ik het niet mooi vind, is het zo weer aangegroeid :D
Mijn eigen haarkleur is een beetje donkerbruin achtig. Ik heb alleen al wel veel grijze haren, dus verven zal ik wel moeten.
Heb zelf ook nog zitten denken over een grove permanent, maar ik hoor echt ZOVEEL slechte verhalen over permanent, dat ik niet meer durf.Kan ik ergens een voorbeeld of plaatje zien over zo'n lange lokken kapsel?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:22

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:31

Majo: ik zou inderdaad een pony doen zoals Rijerijerije zegt, ziet er volgens mij altijd wel leuk uit :D !
Misschien kan je dan vragen aan je kapper om de zijkanten 'op te knippen' dus van kort naar lang, zodat je pony mooi overloopt naar je haar, maar ik zou dit opknippen ook langs de andere kant doen, zodat het een beetje gelijk is langs beide kanten.
Haha ok, ik weet echt niet hoe ik het anders moet uitleggen, dus ik hoop dat je je er toch iets kan bij voorstellen :+

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:52

Saskia_Omar schreef:
Hebben jullie ideeen wat hij met zn haar kan gaan doen? Uiteraard vragen we zaterdag ook nog het advies van de kapper, maar ik wil hem alvast wat leuke afbeeldingen sturen, zodat hij even dat laatste zetje krijgt.

:)

Heeft hij stijl/krullend haar? Welke kleur? Misschien een foto?
Wil hij het graag lang houden? Dan misschien zoiets: http://www.omurtlak.com/resim.php?resim ... es-men.jpg

Anders zoiets?:
http://www.kapsels.net/kapsels/kort-mannenkapsel.jpg
http://i227.photobucket.com/albums/dd27 ... les_01.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_p39Trjz5E-o/S ... styles.jpg
http://hairstyles.hairboutique.com/gall ... 507969.jpg
http://www.hairstylesdesign.com/articles/photos/86.jpg

Of gewoon eraf :Y): http://z.about.com/d/menshair/1/0/I/0/-/-/adam1.jpg

Ideetjes genoeg, google is your friend ;).
Succes! Ennuh wel laten weten wat het geworden is he?

Suzan_Tafka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:22

hallo!

ik heb m'n haar van licht bruin naar licht blond geverft. nu is het alleen oranje geworden. als ik er een as blonde kleur overheen doe word het dan gewoon blond? of blijft het oranje?

groetjes Suzan

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:24

Foulplay_ schreef:
Majo: ik zou inderdaad een pony doen zoals Rijerijerije zegt, ziet er volgens mij altijd wel leuk uit :D !
Kan iemand me helpen met een voorbeeldplaatje? Ik zat zelf ook al te denken aan zo'n lange lok, maar ik heb geen idee hoe ik moet googelen. Als ik zoek op 'lange lokken kapsel' krijg ik niet echt veel goede resultaten. WEllicht een BN'er of een actrice met zo'n kapsel? Heb daar niet zoveel verstand van :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:25

Suzan_Tafka schreef:
hallo!

ik heb m'n haar van licht bruin naar licht blond geverft. nu is het alleen oranje geworden. als ik er een as blonde kleur overheen doe word het dan gewoon blond? of blijft het oranje?

groetjes Suzan
Ik hoor heel vaak: wassen met head en shoulders, is het zo weg :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:27

Majo schreef:
Suzan_Tafka schreef:
hallo!

groetjes Suzan
Ik hoor heel vaak: wassen met head en shoulders, is het zo weg :D

Zou het écht zo makkelijk zijn? Het gaat iig om een reactie tussen de verschillende verfsoorten en jouw haar, dus ligt vrij moeilijk, scheikundig gezien :D Ik heb zelf geen idee wat je het best kan doen. Heb je echt een kleuring gebruikt? Of een ontkleuring?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:33

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:53

:wow: Mooi, zó had ik het nou altijd willen hebben....maar helaas :D Ach zo als ik het nu heb ben ik ook wel tevreden, maar jouw kapsel is erg mooi, ook met die highlights, leuk voor de zomer :j Meer kleur/verf hoeft toch ook niet, het is zo "interessant" genoeg, als je begrijpt wat ik bedoel....

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:16

Nou ik heb het altijd gewild, gewoon proberen, een beetje verf.
Maar durfde nooit omdat ik zo trots was op mijn haren!
Maar toen toch maar geprobeerd, en was daar heel blij mee! :j

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:28

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:26

Ik heb net dit kapsel gevonden, in mijn zoektocht naar een 'laagjes'kapsel. Zou dit veel werk zijn om het zo te krijgen? Ik vind dit qua kleur en kapsel wel heel erg mooi:
Afbeelding

Edit: ik heb dus zelf wat slag in mijn haar en heb het nu allemaal op 1 lengte. Is dit uberhaupt mogelijk?

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:40

Majo: inderdaad mooi kapsel :D! Ik heb zelf geen ervaring met slag in m'n haar, want m'n haar is zo stijl als het maar kan :+ .
Maar volgens mij kan een kapper zowiezo laagjes brengen in je haar hoor ! Ik vind slag in het haar mooi, maar ik denk dat je dit wel kan uitbrushen of stijlen ofzo?

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:42

Majo schreef:
Foulplay_ schreef:
Kan iemand me helpen met een voorbeeldplaatje? Ik zat zelf ook al te denken aan zo'n lange lok, maar ik heb geen idee hoe ik moet googelen. Als ik zoek op 'lange lokken kapsel' krijg ik niet echt veel goede resultaten. WEllicht een BN'er of een actrice met zo'n kapsel? Heb daar niet zoveel verstand van :)

Zoek eens op "side swept bangs" met google, dan krijg je best veel leuke kapsels. Succes!

edit: zie nu dat je er zelf ook al 1 had gevonden, leuk! Het lijkt me niet een heel ingewikkeld kapsel, maargoed ik ben geen kapper. Afhangend van hoeveel krullen je hebt zul je misschien wel wat met stijltang oid aan de slag moeten. Het knippen lijkt me geen probleem, juist makkelijk als het allemaal op 1 lengte is. Is het wel lang genoeg?

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:47

Knabbelgirl: een schuine pony ;)?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:48

Die heb ik nu al zo'n 1.5 jaar dus dat ben ik inmiddels wel zat :o een rechte pony staat gewoon niet bij mijn gezicht :n

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:04

kler schreef:
[
Zoek eens op "side swept bangs" met google, dan krijg je best veel leuke kapsels. Succes!
edit: zie nu dat je er zelf ook al 1 had gevonden, leuk! Het lijkt me niet een heel ingewikkeld kapsel, maargoed ik ben geen kapper. Afhangend van hoeveel krullen je hebt zul je misschien wel wat met stijltang oid aan de slag moeten. Het knippen lijkt me geen probleem, juist makkelijk als het allemaal op 1 lengte is. Is het wel lang genoeg?
Ok dank je, goeie tip, ga ik er nog meer zoeken en aan de kapper vragen welke ik het beste kan nemen! Ik vind bij dit plaatje de kleur ook zo mooi! Zelf heb ik slag, geen krullen (helaas) en mijn haar is heel lang :) Tot wel een 2 cm. onder mijn BH band, dus dat ik denk ik lang genoeg.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:56