En toen hoorde iedereen knak?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 14:33

Ik heb gebeld en om 10 over 4 word ik verwacht bij de huisartsenpost in het ziekenhuis. Ik ben zelf ook heel erg benieuwd.
Ik weet ook wel dat er waarschijnlijk niet veel aan gedaan kan worden. Maar ik vind het toch op een enge plek zitten en wil het liever gewoon weten voordat ik rare dingen ga doen.

SSDesign schreef:
Pijnlijk (spreek uit ervaring, knal ook wel eens tegen de beugel aan). In ieder geval even naar de dokter ja, dat lijkt me wel verstandig. Maar hoe hield je vast bij je opsprong? Je kunt het beste met 2 handen bovenop de binnenste beugel vastpakken, dan kun je je wat omhoog duwen zodat je met je borst boven de beugel komt.

Ben benieuwd wat het nou is...

Wij hebben geen driepuntsbeugel om aan vast te houden. Ik weet niet of dat verschil maakt! :P
Maar het probleem was ook wel een beetje dat we een paard hadden die we normaal niet gebruiken voor de voltige. Qua galop is hij totaal niet geschikt, maar we gebruikten hem alleen maar even om op te springen. Helaas ging hij af en toe een beetje hard en als je dan nog eens mis springt....tja, dan gaat het blijkbaar ook mis!

Cubone

Re: En toen hoorde iedereen knak?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:46

Succes straks! Ben benieuwt wat ze zeggen en beterschap natuurlijk alvast :(:)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:47

Succes! Ik hoop dat het meevalt!

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 15:59

Nou, ik ben weer thuis!

De dokter heeft eerst even gekeken en gevoeld aan de plek. Die mensen weten helaas altijd de plek te vinden die het meeste pijn doet! ;( Maar het is wat dikker dan normaal mijn borstbeen en rib. Daarna heeft ze ook nog naar mijn longen geluisterd, maar gelukkig is daar niks mis mee. Ze vertelde inderdaad dat als het gebroken is het best wel gevaarlijk is!

Maar na dit alles zei ze dat zowel mijn borstbeen als rib gekneusd zijn!
De pijn kan al gauw vier weken blijven en ze adviseerde mij om zeker de komende dagen paracetamol te slikken zodat ik mijn longen goed blijf gebruiken en niet dat ik door de pijn anders ga ademhalen.

Nou, nu voel ik me echt een kneus met een gekneusde rib, borstbeen en rug! :+

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:02

Toch goed dat je gegaan bent. Nu weet je tenminste wat er aan de hand is..Beterschap dan maar. ;)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 16:03

Het is inderdaad fijn te weten wat er aan de hand is, ondanks dat er verder niks aan gedaan kan worden.
Je zal dan ook maar net zien dat er toch iets mis is met je longen. Ja, ik ben blij dat ik dit gedaan heb! :)

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:07

Blij voor je. :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:11

CarmN schreef:
Toen ik mijn sleutelbeen brak voelde ik dat ook pas later, op het moment dattie brak merkte ik het niet (maar het was duidelijk zichtbaar).

Ik brak mijn sleutelbeen en kwam er pas 18 jaar later achter door toeval... bij mij is het nu dus ook nog steeds zichtbaar en voelbaar...
(geen pijn maar een scheef sleutelbeen)

@ts: goed dat je gegaan bent, ik wens je veel beterschap en sterkte, mijn zusje heeft ook haar ribben gekneusd gehad, nu 2 jaar later voelt ze het soms nog...

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 17:20

Raar dat je zoiets niet voelt als je dat breekt. Maarja, het is dan ook iets totaal anders dan bijvoorbeeld een arm breken.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:22

tja ik heb blijkbaar wel een tijdje huilerig geweest maar ik was toen 9 maanden...

Ouders hebben er nooit over nagedacht dat ik wel eens wat gebroken kon hebben, want tenslotte was mn ouderse zus (toen 3) alleen maar boven op mij gevallen in de buggy. Niet echt een dramatische val van een trap op bedje ofzo...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:27

Ja TS gekneusd is pijnlijker en langduriger dan iets gebroken.Wat dat betreft had je beter iets kunnen breken dan zwaar kneuzen.Ik loop zelf al 2 weken met een zwaar gekneusde bovenbeen spier en dijbeen spier.Had veel beter de spier kunnen scheuren,is minder pijnlijk en geneest sneller.
Ik wens je veel beterschap en weinig pijn.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 17:31

Anoli schreef:
tja ik heb blijkbaar wel een tijdje huilerig geweest maar ik was toen 9 maanden...

Ouders hebben er nooit over nagedacht dat ik wel eens wat gebroken kon hebben, want tenslotte was mn ouderse zus (toen 3) alleen maar boven op mij gevallen in de buggy. Niet echt een dramatische val van een trap op bedje ofzo...

Kan dus blijkbaar toch iets ergers zijn!

gohya schreef:
Ja TS gekneusd is pijnlijker en langduriger dan iets gebroken.Wat dat betreft had je beter iets kunnen breken dan zwaar kneuzen.Ik loop zelf al 2 weken met een zwaar gekneusde bovenbeen spier en dijbeen spier.Had veel beter de spier kunnen scheuren,is minder pijnlijk en geneest sneller.
Ik wens je veel beterschap en weinig pijn.

Bedankt!
Ik heb helaas al het één en ander gekneusd door de jaren heen en ken helaas dat verhaal nu ook al te goed. Die kneuzingen vergeet je niet snel!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:34

Ashley5 schreef:
Anoli schreef:

Kan dus blijkbaar toch iets ergers zijn!

Ja maar ik heb er nooit hinder van ondervonden hoor, kan gewoon alles met mn arm en een gebroken sleutelbeen kan ook niet veel schade geven.

ik heb nu alleen een knik in mn sleutelbeen, die je duidelijk voelt en in de zomer lichtelijk kan zien... (zomerhempjes enzo)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 17:36

Gelukkig!
Al klinkt het toch wel een beetje eng! :P

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:37

haha ja maar een sleutelbeen doen ze ook niet in het gips, dan krijg je alleen een mitella om, en aangezien ik 9 maanden was... dan lig je nog veel stil en te slapen dus het is netjes genezen alleen een beetje scheef aan elkaar.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 17:42

Ja, dat is het lastige als je iets breekt of kneust in je romp. En zeker ook zo hoog waar de spieren van je armen er ook bij zitten. Dan heb je toch nog geluk met je leeftijd!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:44

haha ja idd, en ik heb er nu absoluut geen last van, kan ook gewoon alles met die arm. Dus geen hinder van, behalve dat je het voelt als je met je vinger over mn sleutelbeen gaat...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:44

er is geen foto gemaakt?
Dan vind ik het een gevaarlijke conclussie van de arts namelijk.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 18:48

Nee, er is geen foto van gemaakt...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:52

Jolliegirl schreef:
er is geen foto gemaakt?
Dan vind ik het een gevaarlijke conclussie van de arts namelijk.

Dat dacht ik ook al. Zo'n huisarts is ook maar een kevermonteur en hij heeft zeker geen röntgenogen :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:59

Zou maar es een foto laten maken als ik jou was