Jolliegirl schreef:Hoi!
Ik heb een racefiets (damesmodel) maar deze is te koop, ik ga over naar een ATB!
Deze ga ik eind april kopen. Weet nog niet welk merk, maar gewoon lekker mooi tweedehandjes
Ik heb altijd gewoom simpel een trainingsbroek aan met het fietsen
ik fiets ook gewoon met trainingsbroek. En heb nooit geen last van een zere kont.
Me pa heeft dan wel zo'n speciaal broekie aan. Maar die fiets op een nacht dan ook zo'n 120 km

De betere merken hebben meerdere maten, vooral wat breedte betreft. Zorg dat je zitbeenknobbels goed op je zadel zitten. Mijn zadel was in eerste instantie wat te smal en dat is behoorlijk pijnlijk, al helemaal na 2 uur in de bossen 

) 
), vriendlief doet aan MTB en racefietsen maar MTB is dan weer niks voor mij. Nee, op de weg fietsen vind ik spannend zat en het is ook nog eens heel erg leuk! Afgelopen jaar heb ik voor de eerste keer de Alpe d'Huez gefietst en komende zomer wil ik dat wéér gaan doen en dan ook nog de Col du Tourmalet erbij. Dat wordt dus flink trainen nu het weer mooi weer is
. Wel heb ik SPD pedalen met aan één kant het kliksysteem en aan de andere kant zit een gewoon pedaal in het kliksysteem. Wanneer ik een flinke heuvel af ga fietsen klik ik mijn schoenen vaak los en draai ik het pedaal om waardoor mij voeten niet vast worden geklikt. Dat idee vind ik toch iets veiliger..