En vriendin van mij zegt dat ze ....... is?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:02

Zorg dat ze naar huisarts toe gaat dus niet alleen raad vragen aan je eigen huisarts maar eigenlijk gewoon een afspraak maken en dan maar met haar er heen.
Ze wil dit natuurlijk verdringen en er eigenlijk niet meer aan denken en ze zal pas jaren later door hebben dat dat eigenlijk allemaal niet werkt.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 22:04

bedankt ik ga dit zeker tegen haar zeggen!! Het is heel erg als ze een kind zou krijgen. ze meot de pil dus wel nemen ookal is het alleen voor de zekerheid!!

pubelia

Re: En vriendin van mij zegt dat ze ....... is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:09

En er zeker voor zorgen dat de morning after pil gaat krijgen...

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:46

LZP --> MW

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 22:53

Dat gaat morgen ochtend ook gebeuren!!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:16

pubelia schreef:
En er zeker voor zorgen dat de morning after pil gaat krijgen...

Heel belangrijk detail inderdaad..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:23

Creatas schreef:
Heel moeilijk zo iets.. Luister naar haar zoals je al doet, en probeer voorzichtig naar voren te brengen dat ze dit haar ouders 'moet' vertellen.. (of een andere vertrouwenspersoon). Wellicht zou ze het heel fijn vinden als je er bij bent op dat moment (desnoods niet beide ouders tegelijk).. Aangifte is zeer belangrijk, klinkt heel cru, maar hoe eerder hoe beter ivm het vinden van de dader (en het voorkomen van andere slachtoffers). Zelf heeft ze hier ook echt hulp bij nodig (en gezondheidstest, soa/pil etc), hoe langer ze dit wegstopt hoe moeilijker het wordt! Heel veel sterkte!

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
geef haar de tijd, maar laat haar inzien dat ze het echt haar ouders moet vertellen en zeker ook aangifte moet doen, het liefst ASAP! voordat deze man meer slachtoffers maakt en je weet nooit of elk slachtoffer het nog kan na vertellen.\
De wereld zit vol creeps!
Als ze het over een paar weken nog haar ouders neit heeft verteld, zou ik dat als vriendin zijnde wel doen.
Ik zou dan haar ouders inlichten.
Dit behoren deze mensen gewoon te weten, het is hun dochter!!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 09:32

Dat is wel zo maar ik ga er wel vanuit als ik zeg dat het heel belangrijk is om dat te vertellen dat ze het ook wel gaat dolen niet ala de minute ofso maar als het maar binnen 3 weken gebeurd anders grijpt ik wel in!! Ik ben vannochtend naar haar toe gegaan met de pil lekker vroeg opgestaan natuurlijk!! En ze heeft hem gehad. Soa test will ze echt neit doen wat ja en als dit en maar en dat kan niet en ik wil dat niet. toen vroeg ik aan haar je weet wat er gebeurd als je een soa hebt en er niks aan doet? Zei ze ja dat weet ik, ik zal er over nadenken. Dus ik hoop maar dat ze het gewoon doet dan zijn we van die 2 dingen af!! En kan ik me op derest stoorten zoals; huisarts, ouders, slachtofferhulp etc.

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:35

Goed dat ze nu iig de pil heeft TS!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:36

Soa test zal misschien nu nog niet gaan, heb je daar geen termijn voor nodig van enkele maanden?

Kan ze geen klacht indienen tegen onbekende?

Wat erg, wie bezielt nu zo iets!!!

Als je vragen hebt over hoe haar helpen, we kunnen je maar steunen en helpen opzoeken.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 09:39

Ik weet het.. Ik wil gewoon dat zij straks weer is wie ze was vrolijk spontaan.. En vooral eigenwijs (dat is zu nu nog steeds). Ik wil niet dat ze het meisje is die niks durft te zeggen en je niet eens durft aan te kijken. Die overal van schrikt en niks meer leuk vind en maar aan 1 ding kan denken.. Ik ga er voor zorgen dat zij hulp krijgt en dat alles weer word zoals het was!! Vooral voor haar zelf!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:20

de pil, of een morning after pil?? :)

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 10:24

morning after pil.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:25

Wat vreselijk voor haar!!!
Ik zou proberen haar te overtuigen dat ze het echt aan haar ouders moet vertellen en aangifte moet doen.
Super dat ze de morning after pil al heeft ingenomen.
Die SOA-test is inderdaad ook erg verstandig om te doen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:25

Oke gelukkig :)
Maar zal daarna ook toch voor de zekerheid nog even langs de huisarts gaan hoor :) echt waar!
Zeker voor een soa test, want een soa wil je niét hebben :n daar kan je je leven langs gevolgen aan hebben, en zeker als je later kinderen wilt. ALs je hier nog optijd bij bent, zijn er vaak allerlei mideltjes om het de kop in te drukken.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 10:26

dat zei ik ook al maarja ik kan haar moeilijk aan haar haren meetrekken naar de dokter..

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:32

Ja tuurlijk, ze moet het zelf willen...

Succes alvast!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:38

Ja dat is waar, maar haal wél alles uit de kast he! En anders echt naar haar ouders toestappen.
want een SOA wil je écht niet! Heb er geen ervaring mee, maar heb wel voorlichtingen gehad op school e.d en het is geen pretje :n
Ze zal toch echt langs de dokter moeten.

En langs de politie.. beschrijving evt. van de man, aangifte doen.

het maakt enorme impact op iemand, ze zal dit eerst even een klein beetje moeten bezinken/verwerken voordat ze hierop over kan. Het is moeilijk maar het zijn toch nog 2 stappen waarvan ik vind dat je die verplicht bent na te lopen.
- SOA test
- aangifte

waarom?
Als zij nu wel een soa heeft, en zij dit niet weet, zal zij bij onveilige seks mensen onbewust besmetten. Ook op latere leefdtijd als zij er niets aan doen, als ze kinderen wilt, zal zij de man besmetten.

aangifte-
ALs die idiote gestoorde gast nog rondloopt, en meerdere meisjes slachtoffer maakt, is toch niet te geloven? Misschien zijn er al meer slachtoffers die ook geen aangifte durven te doen. Zodra er meerdere mensen aangifte doen kan de politie er wat mee. Ook als zij zelf aangifte doet, zal de politie op zoek gaan naar dossiers.

Héél veel succes. Maar haal echt alles uit de kast!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:53

Soa test via ggd kon dat niet anoniemer?

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:07

Niet zelf aan haar ouders vertellen hoor!
Ik vind dat geen goed advies van Alane.

Zelf is mij dit als 17-jarige overkomen, en ik heb het pas 9 jaar later aan mijn ouders kunnen vertellen. Als op dat moment een vriendin van me dit aan mijn ouders had verteld, was dat de druppel geweest die het allemaal zo erg had gemaakt dat ik was ingestort. Kan er niet eens aan denken hoe ik me toen zou voelen als dat was gebeurd.
Je kunt haar wel steunen door erbij te willen zijn als ze het haar ouders vertelt, en haar aanmoedigen om het te doen. Maar niet zelf vertellen.
Bovendien denk ik dat dit verhaal een beetje veel is voor jou, om er voor haar te kunnen zijn, als enige. Beter kun je de kindertelefoon bellen. Zij kunnen jou vertellen hoe je ermee om kunt gaan en ze hebben adressen voor je waar je je vriendin naartoe kunt verwijzen en waar je zelf heen kunt als je wilt weten hoe je hier het beste mee kunt omgaan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:09

mischien is de skatebaan onderweg naar huis?
in ieder geval,
je moet een vriendin voor de wezen...
naar der luisteren, der steunen, haar alleen laten wanneer ze dat wil,
en als het gelogen is, komt de waarheid vanzelf naar boven ;)

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:22

Heb je een PB gestuurd.
Als je aangifte doet bij de politie, sturen zij je ook ASAP door naar het ziekenhuis. Daar hebben ze een speciale kit voor deze zaken.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:23

heb je het er al met je eigen ouders over gehad?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:56

Kukkie schreef:
Niet zelf aan haar ouders vertellen hoor!
Ik vind dat geen goed advies van Alane.

Zelf is mij dit als 17-jarige overkomen, en ik heb het pas 9 jaar later aan mijn ouders kunnen vertellen. Als op dat moment een vriendin van me dit aan mijn ouders had verteld, was dat de druppel geweest die het allemaal zo erg had gemaakt dat ik was ingestort. Kan er niet eens aan denken hoe ik me toen zou voelen als dat was gebeurd.
Je kunt haar wel steunen door erbij te willen zijn als ze het haar ouders vertelt, en haar aanmoedigen om het te doen. Maar niet zelf vertellen.
Bovendien denk ik dat dit verhaal een beetje veel is voor jou, om er voor haar te kunnen zijn, als enige. Beter kun je de kindertelefoon bellen. Zij kunnen jou vertellen hoe je ermee om kunt gaan en ze hebben adressen voor je waar je je vriendin naartoe kunt verwijzen en waar je zelf heen kunt als je wilt weten hoe je hier het beste mee kunt omgaan.

9 jaar alleen met ellende rondlopen, dat vindt je een beter advies?
Er zijn hulpverleners, die weten hoe ze je moeten helpen...
Nu is TS ermee opgezadeld, en weet niet voor of achteruit... en daar is haar vriendin ook niet mee geholpen, wat denk met welke schuld TS achterblijft als haar vriendin helemaal depressief wordt? Die moet het ook allemaal maar zien te verwerken.

Ik heb een vriendin, die toen ze jong was verkracht is, dit jaren heeft verzwegen, en het pas verteld heeft toen ze zelf moeder is geworden.... ook zij heeft toen haar beste vriendin in vertrouwen genomen, en kan zich nu nog voor haar hoofd slaan dat noch zij als haar vriendin nooit iets heeft verteld tegen niemand, wat geen verwijt is naar haar vriendin toe.
Dat alles heeft zoveel impact gehad op haar leven, haar moederzijn, naar haar partner toe etc...

Achteraf praten is natuurlijk makkelijk, en vanaf de zijlijn roepen ook... maar onbedoeld en onbewust wordt ook TS een slachtoffer.
En als de vriendin haar verkrachter kent, of een signalement heeft is dit niet zo heel onbelangrijk voor de rest van de meisjes en dames.... de volgende zal haar zus, nichtje of vriendin maar zijn.
Daarbij is aangifte niet het belangrijkste, prof. hulp en begeleiding wel.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:59

Alane, amen!