Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

sjaantje schreef:heel aannemelijk dat je gewoon een gevoelige, droge huid hebt. Dus ook vet houden!!
Maar dan nog blijft de vraag waarom ik de laatste tijd plotseling deze klachten heb.
Ik weet redelijk goed welke merken ik wel en niet kan hebben.chocobroodje schreef:Water zul je niet allergiesch voor zijn (je bestaat immers zelf voor 80% uit water) maar nitriet of nitraat ijzer,chloor,ed kan natuurlijk wel. Tsja allergietest misschien? Weet niet of dat zin heeft.

)sjaantje schreef:Tja, verwacht je nu dat één keer iets kouder douchen er meteen voor zorgt dat het over is?

Hilli schreef:Iets heel anders: heb je nieuwe/andere handdoeken in huis gehaald?

sjaantje schreef:Ik vind het gewoon grappig dat je echt denkt dat je allergisch bent voor water..
Er zijn niet veel gevallen bekend, maar ik heb 's gelezen over een meisje die het heel erg had. Doe kon eigenlijk niet douchen en kwa drinken werd het dan echt geconcentreerde fruitsappen enzo.
sjaantje schreef:Ik vind het gewoon grappig dat je echt denkt dat je allergisch bent voor water..
Jade schreef:ik geloof niet dat ie al genoemd is, dus, wat voor wasmiddel gebruik je? wrijf je je droog of dep je?
ik heb zelf namelijk last van sommige wasmiddelen, vloeibaar wasmiddel veel minder erg dan gewoon om duistere redenen en wasverzachter heb ik jaren geleden al opgegeven. ik heb het idee dat de restjes wasmiddel op handdoek of huid pas goed actief worden als het nat is geworden en heb dus ook als eerste last van een wasmiddel als ik me heb afgedroogd. overigens duurt het bij mij vaak een dag of twee voor ik na het douchen van de jeuk af ben als ik een tijd een 'verkeerd' wasmiddel heb gehad.
wat je kan proberen ipv enkel zeepvrije waslotion is balneum hermal, daar zit ook vet in. ik reageer zelf namelijk op sebamed en wasmiddel neutral was dus echt een hel