13wkn zwanger, wat een ellende!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:36

Poeh, je klinkt precies als mn zus. En die heeft van het begin tot het einde niet meer kunnen werken/eten/noem maar op.
Haar kon je ook echt woest krijgen als je zei ''je doet t voor iets goeds''
Hopelijk gaat t bij jou snel beter, want zo'n zwangerschap gun je niemand. :(:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:47

Een goede vriendin van me had ook een hele zware zwangerschap. Ze heeft alleen maar op de bank gelegen en naar de radio geluisterd. Ze was volgens mij allergisch voor de baby, haar huid begon aan alle kanten los te laten. Ze was helemaal rauw en rood en kon niet bewegen. Na 6 maanden is d'r kindje doodgeboren...

Er zijn idd vrouwen die negen maanden lang blijven overgeven. Ik wil zelf kinderen, maar als ik even goed ga nadenken dan denk ik echt: "Hmmm, ik hoef zo nodig niet. Mijn moeder een haar moeder zijn geen dag misselijk geweest, dus misschien zal het bij mij ook meevallen? Maar ik ben al zo'n type dat van van alles en nog wat misselijk word...

Heel erg veel succes en ik hoop dat je je verdorie niet 9 maanden lang klote gaat voelen! :(:)

Anoniem

Re: 13wkn zwanger, wat een ellende!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:27

Ik ben ook twee keer negen maanden misselijk geweest (en nog meer ellende) en je vergeet het deels. De tweede keer wist ik waar ik aan begon, maar als je er middenin zit is het alles behalve leuk!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:31

dat is echt baalen als je zoiet smee moet maken,
ik wens je in ieder geval sterkte toe.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:34

Hoe zou het met TS zijn? Zou ze nog thuis zijn, of inmiddels in het ziekenhuis opgenomen zijn?

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:45

Dat jij al met 3 weken wist dat je zwager was :?

In ieder geval, sterkte toegewenst.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:08

Veel sterkte!

Ik heb ook een paar weken op bed gelegen, door de emesafene hoefde ik niet meer over te geven maar eten kon ik ook niet. Na 14-15 weken ging het langzaam beter gelukkig.
Maar toen kwam het volgende wel weer, dus ook mij hoef je niet te vertellen dat een zwangerschap leuk is! Maar mijn zoontje is inmiddels 3 jaar en ik zou nog wel een paar keer zwanger willen zijn ;)

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:36

nikita73 schreef:
Dat jij al met 3 weken wist dat je zwager was :?

In ieder geval, sterkte toegewenst.

Nikita, dat is niet zo raar hoor. Toen ik en mijn vriend bewust bezig waren voor een kindje en we een test gingen halen (als je bewust daarmee bezig bent kun je niet weken wachten voor je een keertje testen mag ;)) Mijn zwangerschapsindicator gaf aan 1-2 weken zwanger :D.

Ontopic: Heel benieuwd hoe het nu met TS is maar het feit dat ze al even niet gereageerd heeft ... Hoop dat ze er snel doorheen is en wél mag genieten!

wilou_sharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:39

hallo ik ben bij mijn 2de zwangerschap ook heel erg misselijk geweest en ik heb veeel baatgahad bij chinese massage als je er meer info wil moet je me maar pben grsharon

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:44

Mijn zus is nu bijna 24 weken zwanger en heeft zeker tot en met de 18e week ook dat extreem misselijke gehad alles kwam eruit en kon amper eten.
Ze is ook in die tijd zo'n 6 kilo afgevallen. Nu is er sinds een paar weken pas weer 1 kilo bij.
Dus hou hoop bij mijn zus gaat het nu beter!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:17

Ik ben nu 36 wkn en eigenlijk mag ik helemaal niets te klagen hebben oke dit heb ik dan ook niet want vanaf het begin tot nu voel ik me lekker en voel ik me nog super fit, totaal ook geen enkele keer misselijk geweest (enkel alleen als uitzondering dat de maagzuur naar boven borrelt, maar dit heeft te maken en voel ik dan ook echt dat beebie zich dan lekker aan het rekken en strekken is).

Maar goed hier bij mij totaal niks te klagen zou het dan ook zo weer doen ;) .

Maar ik begrijp wel dat er mensen zijn die zich er enorm ellendig door voelen en op die manier niet echt heel erg fijn kunnen gaan genieten. Wil jullie diegenen die minder leuke zwangerschap hebben onwijs veel succes en veel geluk toewensen ;)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:40

Heel herkenbaar ik had dat ook. Maar het ging wel over rond 20 weken. Maar wat een hel. Ik dronk Cola light en dan boeren gaf iets verlichting. Net als de emesafeme maar nog niet afdoende. Echt een hel, 20 wk buikgriep. Hou je taai, je baby kamer niks aan doen. rond het tweede kwartaal wordt het hopelijk beter maar daar heb je nu niks aan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 07:58

Heel veel sterkte, 9 maanden je slecht voelen is echt klote. Ze zeggen dat het over gaat maar 1 dag is al te lang laat staan weken...

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 18:43

Hallo allemaal!

Het heeft even geduurd, maar ik heb vandaag 1 van mijn 'betere' dagen, wat inhoudt dat ik langer dat 2 minuten naar de laptop kan kijken ;)

De emesafene heeft niks geholpen helaas, mijn lichaam was aan het opgeven. Ik ben vrijdag opgenomen in het ziekenhuis en heb daar idd vit B12 en infuus gekregen. Ik had een zeer hoog aantal ketonen in mijn urine en ik hield niks meer binnen; elk half uur/ 3 kwartier was ik onderweg naar de wc.

Daar heb ik uiteindelijk t/m woensdag gelegen. Ik kon weer wat eten binnen houden en het vocht was ook weer aangevuld. Het ketonen gehalte was weer normaal. Dus ik mocht naar huis.

Dat betekend helaas nog niet dat ik me nu weer geweldig voel.. Ik ben nog steeds veel misselijk en kan alleen maar op bed liggen, zonder prikkels (dus geen tv/ radio/ laptop). Telefoon beperk ik zo min mogelijk. Als ik de trap afloop, moet ik weer een kwartier bijkomen. Als ik dat allemaal iets te snel doe, komt alles er weer uit.

Ik mis mijn paarden... Ik heb mijn vriend woensdag moeten dwingen om er langs te rijden zodat ik hun heerlijke geur weer even op kon snuffelen! Maar ook dat was niet ongestraft.
Nu kijk ik uit naar het volgende moment dat ik ze weer even kan zien en daar hou ik me dan maar aan vast.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:46

Jeetje, wat heftig zeg!
Wat hebben ze verder in het ziekenhuis gezegd?
Hebben ze je tips gegeven, of misschien andere medicijnen tegen het braken ofzo?

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:57

Hey, heel veel sterkte toegewenst.
Zwanger zijn was ook niet mijn ding. Ik ben ook van week 7 tot week 19 kots en kots misselijk geweest.
De emmer was mijn beste vriend. Toen had ik een paar betere weken en toen begonnen er weer andere klachten.
Maar als dan eenmaal dat kleine mensje op je buik gelegd word dan ben je het allemaal vergeten en weet je waarvoor je het gedaan hebt.
Nogmaals, STERKTE!!! :(:)

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 19:00

joyce2 schreef:
Jeetje, wat heftig zeg!
Wat hebben ze verder in het ziekenhuis gezegd?
Hebben ze je tips gegeven, of misschien andere medicijnen tegen het braken ofzo?

Nope, in feite hoort de misselijkheid er gewoon bij, dus ik zal het uit moeten zitten. Ik hoop maar -heel heel hard!- dat het met 16 wkn over is, of in ieder geval tot een acceptabel niveau is gedaald ;)

Overigens ben ik nog steeds aan het afvallen. Ik heb hier thuis geen weegschaal (word ik toch alleen maar depri van), maar afgelopen dinsdag was er inmiddels ruim 10kg af. Gelukkig kan ik dit nog wel hebben (en welke vrouw is daar nu rouwig om :P ), maar ik moet nu wel op gaan passen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:20

Afvallen tijdens de zwangerschap zou het enige positieve eraan zijn, mits je op een normaal gewicht blijft ;). Voel je het ook aan je kleren?

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 12:01

Als ik al kleren aan heb, zijn dat voornamelijk zwabberkleren, dus ik durf het niet te zeggen :D Maar ik zie het wel aan mijn benen en heupen.
Ik heb gisteren en vandaag -tot nu toe- in ieder geval goed gegeten (voor mijn doen), dus hopelijk stabiliseert het nu een beetje.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:30

Kom je vandaag je dag nog wel door?

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:00

Ik weet wat je doormaakt, ik heb hetzelfde gehad, alleen hoefde ik alleen maar overdag naar het ziekenhuis om aan het infuus te gaan en mocht dan weer naar huis.
Het heeft bij mij zon 5 maand geduurd en toen het weer redelijk ging, kreeg ik er hoge bloeddruk en zwangerschapsdiabetes bij %) (jaja bij een gewicht van 65 kilo, internist stond er versteld van)

Maarrrrr nu komt het mooiste, vaak is de bevalling bij een k.u.t. zwangerschap een eitje.
Ik heb het in 2,5 uur gedaan, eerste kindje.
En die zou ik in tegenstelling tot de zwangerschap, zo weer overdoen.
Heb je toch wat om naar uit te kijken :(:)

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 23:32

Dat is wel fijn, een snelle bevalling! Mijn moeder is toentertijd binnen 1 1/2 uur van mij bevallen, en mijn broers waren net zo snel eruit. Maar ik ga er voor de zekerheid maar vanuit dat het bij mij niet zo zal gaan ;)

Ik kom m'n dagen steeds beter door. Ik ben gisteren weer mee geweest naar de paarden en dat ging erg goed. Ik heb zelfs mijn paardjes binnen kunnen zetten :D Die lieve schatten moesten wel in slakkenpas lopen, maar dat deden ze zonder mokken.
Ik moet langzaam weer wat meer gaan bewegen. Het is erg vermoeiend, maar zolang ik het niet doe, blijft het vermoeiend. De misselijkheid is gelukkig tot een acceptabel niveau gedaald en ik heb vrijdag, zaterdag en vandaag niet over hoeven te geven.

Ik begin langzaamaan een beetje hoop te krijgen dat het vanaf nu weer beter zal gaan :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:17

Oh, dat is fijn zeg! Hopen dat het in een stijgende lijn door blijft zetten!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:25

fijn dat het beter gaat.

maar voor iedereen die misselijk is, bij de Etos hebben ze bandjes voor om je pols tegen wagenziekte, deze blijken geweldig te helpen tegen de misselijkheid bij zwangerschap (al meerdere in mijn omgeving die ze hebben gebruikt)
zijn niet duur en een groot deel van je probleem is dus opgelost

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:41

het zal wel fijn zal als je als nog een beetje van je zwangerschap alsnog kan genieten.
maar je heb idd een beroerde start gehad van je zwangerschap waar je dus niet van heb kunnen genieten.

sterkte :(:) hoop dat het steeds beter met je gaat