Heb ik hartkloppingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Re: Heb ik hartkloppingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 10:59

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:04

Hartslagen die buiten het normale ritmische patroon vallen

Een extrasystole is een geïsoleerde, onregelmatig optredende hartslag die kort na een gewone slag komt. Het interval tussen een extrasystole en de volgende gewone hartslag kan langer duren dan het interval tussen twee normale slagen. De meeste mensen hebben dit ‘overslaan’ van het hart wel eens meegemaakt. Extrasystolen kunnen zowel in de boezems als in de kamers ontstaan. Extrasystolen in de boezems zijn meestal ongevaarlijk. Ze komen vaak voor bij jonge mensen die roken of alcohol of koffie gebruiken. Extrasystolen in de kamers komen minder vaak en vooral bij oudere mensen voor en kunnen op een ernstige onderliggende aandoening wijzen, bijvoorbeeld op een coronaire hartziekte. Extrasystolen kunnen ook na een hartinfarct (Hartinfarct) optreden. Soms zijn er geen klachten van extrasystolen, soms is er een bonzend gevoel in de borst, omdat het hart krachtiger dan normaal slaat.

De behandeling
Bij jonge mensen ontstaan extrasystolen meestal in de boezems en zijn ongevaarlijk. De aandoening verdwijnt meestal als u stopt met roken of minder alcohol en koffie drinkt. Raadpleeg een arts als ze aanhouden. Als u vaak last hebt van extrasystolen of als ze gepaard gaan met een licht gevoel in het hoofd, kortademigheid of pijn op de borst of als ze op latere leeftijd optreden, zijn ze waarschijnlijk afkomstig uit de kamers. Er kan een ernstige aandoening aan ten grondslag liggen die onmiddellijk moet worden behandeld.

Omdat extrasystolen zo nu en dan optreden, zal men uw hartslag mogelijk gedurende 24 uur of langer continu meten (zie Ambulant ECG , Ambulant ECG (test)). Een reeks testen kan aantonen of een onderliggende oorzaak, zoals een coronaire hartziekte, de extrasystolen veroorzaakt.

De behandeling van extrasystolen uit de kamers hangt af van de onderliggende oorzaak. Medicijnen voor hartritmestoornissen, zoals bètablokkers en calciumantagonisten, voorkomen extrasystolen. Ze worden daarom veel voorgeschreven.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:43

Dus je bent helemaal gezond (kwa hartlag :D ? ).. ?? O:)

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:47

ik had dit vroeger toen ik stress had met mijn opleiding. Eindwerk, stage, veel druk om te presteren enzo.. toen kreeg ik dit. Was doodsbang dat het erg zou zijn en ben zelf een volledig onderzoek gaan laten doen voor mijn hart. Bleek dat ik een slag teveel (of was het te weinig zoals hierboven) had in mijn ritme. Kan komen door 1. zoals hierboven al gezeggd ademhalig onbewust die niet goed is, 2. druk, 3. drugs, roken, alchohol,...

Bij mij was het het het tweede denk ik. Eens dat jaar afgerond was, en ik vanalles zocht om mijn zenuwen te baas te blijven (pas op, ik vond toen dat ik geen zenuwen had: onbewust wel achteraf bekeken) en ik heb dit nooit nog gehad tot de dag van vandaag! Ik heb enkel iets genomen in het begin om wat te kalmeren, maar geen zware medicatie (was zelf op kruidenbasis) en ik heb dit afgebouwd.

Dus mocht ik jou zijn, laten checken want je weet nooit dat het toch iets ernstig is, maar 9 op de 10 zal het wel iets 'onschuldig' zijn hoor.

Succes ermee!

Nota: geen overmatig alchoholgebruik, niet roker, geen drugs, geen erfelijke achtergrond.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 14:56

Shanedow schreef:
Dus je bent helemaal gezond (kwa hartlag :D ? ).. ?? O:)

jaaaaaaaaaaaaaaaaa :)) :):) !!!!!!!!!!!!!!!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:18

Gelukkigg :D !!