En 2 uren lang geconcentreerd zijn op theorie, vind ik ook knap.
..en dat van iemand die voor zover ze weet niet add/adhd heeft
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Echt knap van je dat je er zo eerlijk naar kan kijken!_Ella_ schreef:Unseen schreef:Voor mij ook!Het is altijd heel lastig, bij zoiets, dat anderen (niet ADHD/ADD'ers) inderdaad gewoon niet begrijpen dat opletten, concentreren, echt een heel moeilijk iets is. Ik kan me daarbij weer niet voorstellen hoe dat 'normaal' kan zijn.
Hoe iemand zich altijd en overal kan concentreren, hele gesprekken kan voeren, en niet voortdurend een gedachtestroom in zijn hoofd heeft.
Ja ik snapt dat ook niet. Mensen zeggen wel eens, als ik weer met mijn gedachtenkronkels kom, je moet niet zoveel denken. Niet denken?? hoe doe je dat?![]()
Ik doe al 3 dagen over 2 hoofdstukjes van een filosofie boek. Gaap, over elke regel moet je 3 keer nadenken, en als ik aan het eind van de regel ben, ben ik het begin al weer kwijt. Vraag ik een klasgenootje hoe lang zij er over gedaan had.. 3 uurtjes. Hopeloos dit
Ik kan ook heel goed naar mijn boek kijken. Ondertussen zit mijn hoofd heeeel ergens anders, maar zit met mijn boek op schoot.
Miryamk schreef:TS complimenten dat je zo met je medicatie omgaat![]()
Ik las dat je het een tijd niet geslikt hebt omdat je de ADHD zat was, heel begrijpelijk denk ik.
Dat je later schrijft dat je je zo goed kon concentreren en dat je zo lief was vind ik echt super![]()
Ik ga het mijn dochter laten lezen, die weigert medicatie omdat ze vind dat ze als zichzelf ook moet kunnen functioneren. Maar ja, da's wel verrekte lastig en met medicijnen is ze zo lief en een stuk makkelijker in de omgangEcht knap van je dat je er zo eerlijk naar kan kijken!
Succes nog!

dwaallicht schreef:Is er toevallig iemand hier die ervaring heeft met Medikinet? (soort concerta alleen dan een ander merk, en het werkt 8 uur ipv 12. Het is ook methylfenidaat..)
Heino schreef:Ritalin, Concerta, Equasym etc. (en andere middelen die methylfenidaat bevatten) werken in principe allemaal hetzelfde, de werkingsduur is alleen anders

Maar dat lukt helaas niet.
Autorijden wordt dan gelijk een stuk minder en er komt voor mijn gevoel niks uit mijn handen omdat ik van alles een piep klein beetje doe 
Caye schreef:Even een vraag.: Als er ADHD/ADD vastgesteld is. Krijgt die persoon ook altijd medicatie er voor? Of is dat in het uiterste geval? of juist in meerendeel van het geval?
MarChak schreef:Met ritalin had mijn kind veel last van buikpijn, hoofdpijn en 2x daags een ontzettende rebound.
Daarna kreeg ze dezelfde dosering met een merkloze methylfenidaat, wat een stuk beter beviel maar dat bleef het nadeel houden dat het meerdere malen per dag ingenomen moest worden. Een half uurtje te laat en dat merkte je toch al goed.
Met beide bleef ze problemen houden met inslapen, en melatonine werkte daar ook niet voor.
Tegenwoordig krijgt ze op schooldagen Concerta 18 mg, lage dosering dus, overdag rustig en vrijwel geen rebound. Op dagen dat ze niet naar school gaat slikt ze niks en dat is goed te doen.
Ik ben er echt heeeeel blij mee (slik 54 mg) en ben niet van plan om er ooit mee te stoppen. Caye schreef:Even een vraag.: Als er ADHD/ADD vastgesteld is. Krijgt die persoon ook altijd medicatie er voor? Of is dat in het uiterste geval? of juist in meerendeel van het geval?
Zwerte schreef:heel herkenbaar allemaal!
Wat betreft emoties afvlakken, het enige wat bij mij geremd wordt is dus mijn mate van frustratie. Zonder medicatie kan ik me echt aan alles en iedereen ergeren en met medicatie heb ik dit nauwelijks meer. Verder geen afvlakking van emoties, sterker nog, ik wordt juist vrolijker van medicatie (of eigenlijk word ik gewoon chago zonder medicatie) omdat alles zoveel makkelijker gaat.
en hoe onaardig en snauwerig ik kon doen tegen man en ouders
Want owee als je me "stoorde" midden op de dag met een vraag!
nou, dan had je de poppen aan het dansen!
Op goede dagen dus, want concentreren is nog steeds moeilijk en wanneer het "verstoord" wordt, raak ik nog steeds van slag. Ik heb het geluid van mijn telefoon ook vrijwel altijd uitstaan, dan maar terugbellem op mijn eigen kosten 
Citaat:Het enige wat minder goed gaat met medicatie is autorijden en winkelen. Autorijden omdat ik dit superleuk vind en mn hyperfocus erbij kan gebruiken. Met medicatie zie ik echter niet meer alles al kilometers van tevoren aankomen en kan ook niet 1000 auto's tegelijk in de gaten houden, wat zonder medicatie wel ging. Dat is wel een beetje wennen voor me maar het voordeel is wederom dat ik rustiger ben. Winkelen kan ik beter doordat ik de mensen om me heen beter kan hebben maar het scannen van producten gaat zooooooooveel trager... ik ben gewend dat ik ergens langs een schap kan lopen in normaal tempo, en alsnog elk product te kunnen zien. En dat gaat nu ook een stuk trager!
Maar de voordelen wegen veel zwaarder dan die paar kleine nadeeltjes.
Wel erg jammer dat ik elke maand 80 euro extra kwijt ben aan mn concerta en melatonine...