Echte waterproof mascara?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:40

Je hebt ook doorzichtige mascara, goedkoop bij de HEMA, die kan ook niet afgeven? Maar heb je toch een beetje vorm eraan haha :D

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:43

Ik heb zelf MaxFactor Masterpiece waterproof en ben er super tevreden over. Heb er vaak genoeg mee gezwommen. Als je je wimpers krult en je doet 'm er gelijk op, blijft het zo de hele dag staan. Je wimpers worden dus wel keihard, dat voelt niet echt lekker aan maar je ziet er niks van. Ohja en vergeet niet het eraf te halen met een reiniger voor waterproof make-up, want anders kan je wel blijven boenen maar daar gaat 't er echt niet mee af. :+

LauraLaLa: Als je een wimperkruller koopt met een rond rubbertje erin, krijg je geen rare hoek in je wimpers!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:20

Focussed schreef:
Sandeman schreef:
Het is flauwekul dat alleen dure masara's goed zijn.
Etos volume masacara is als beste getest in de consumentengids.
Kost 4 euro en is er ook in WP.
Nadeel van WP is dat het er moelijk af gaat en je haartjes kunnen breken.
Daarom gebruik ik zelf nooit WP en met zwemmen geen mascara op.

Dat is helemaal geen flauwekul :)
Dat wat jij aangeeft, dat het er moeilijk afgaat en je wimpers vervolgens allemaal afbreken, dat heb je niet bij een goede en duurdere mascara ;) .

Je moet er een WP remover voor nemen, ook bij de duurdere. En ik zeg niet dat ze vervolgens allemaal afbreken,alleen dat dat kan. Maar meid...neem lekker een dure.

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:23

Ik hou me daar ook niet aan, heb zelfs mascara's die bijna een jaar oud zijn ofzo, meestal zijn ze tegen die tijd wel op.

Ik koop zelf altijd een duurder merk mascara, ik heb daar gewoon betere ervaringen mee. De mascara's van Maybelline en Maxfactor zou ik je zeker aanraden omdat ze meestal beter getest zijn voor die prijs.

Shaar

Re: Echte waterproof mascara?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:27

Ik heb L'oreal Double Extension mascara: deze

Ik heb hier al zoooooooo vaak mee gezwommen (ook volledig onder water) en de ogen uit m'n kop gejankt, maar reken maar dat 'ie blijft zitten :D Heb wel oliepads nodig om het er af te krijgen haha, maar dat werkt prima! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:35

Ik had zo'n waterproof mascara van ... Max Factor Masterpiece.
Nou, die krijg je er echt niet zomaar vanaf :=
Inderdaad fijn voor als je gaat zwemmen.
Maar als het eraf moet, is dat nogal lastig. Ik gebruik om deze redenen dan ook geen waterproof meer, mijn wimpers gaan er gewoon echt van kapot.

Maar hee, het is wel een goede waterproof ;) Prijs weet ik niet. Wel echt duurder dan €10,-

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:36

Ja met olie of een lotion gemengd met olie gaat de WP er prima mee af. Wel voorzichtig aaien,maar dat doe ik ook met geen WP mascara.

Ik test heeeel veeel mascara's voor me werk,maar ben zelf er fan van de Maybelline Volume Express Colossal. Heb korte wimpers en met deze mascara krijg ik enorme wimpers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:37

Focussed schreef:
Dat is helemaal geen flauwekul :)
Dat wat jij aangeeft, dat het er moeilijk afgaat en je wimpers vervolgens allemaal afbreken, dat heb je niet bij een goede en duurdere mascara ;) .

Nou, ik heb dus weldegelijk een goede/dure mascara gehad die waterproof was :o
En helaas, mijn wimpers lijden er ook echt onder.
Maargoed, dat is in mijn geval. Ik heb gewon zwakke wimpers, die snel afbreken/uitvallen. Dus
bij een ander persoon is dat weer helemaal niet (bv. bij mijn zusje en moeder) :)

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:37

Ja dat vindt ik ook, soms krijg je het er zó moeilijk af dat je gewoon een paar wimpers meetrekt als je het eraf probeert te halen.. En dat is ook zo met een duurdere mascara! Bij mij dan..

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:38

Gewoon bij de Hema waterproof mascara kopen, bij mij blijft het prima zitten!
En als er nou een klein beetje onder je ookg zit wrijf je het zo weg met je vingers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:39

Precies, en dan gebruik ik ook echt van die speciale doekjes. Maar dan nog wil het wel eens misgaan met mijn wimpers.
Achja, voor mij geen waterproof :D

Maargoed, het wordt off-topic nu ;)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:45

Dat bedoel ik dus...waarom zou je dan zo'n achterlijk dure kopen.
Je betaalt gewoon voor de naam die erop staat. Lekker belangrijk.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:46

Dat is niet helemaal waar hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:48

Da's inderdaad niet helemaal waar ;)
Ik merk weldegelijk het verschil tussen een 3 euro Etos mascara en eentje van Maxfactor van meer dan 20 euro. Ik merk het verschil met name in het borsteltje zelf + de mascara die erin zit.
En tuurlijk betaal je voor de naam. Logisch.
Maar je proeft toch ook het verschil tussen Coca Cola en First Choice ?

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:53

Zo op het oog zie je geen verschil nee, maar de duurdere make-up is beter getest

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:56

En uit de consumentengids komt de goedkope variant toch als beste uit de bus.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:59

Focussed schreef:
Ethelate schreef:
En met een mascara moet je maar 2 maanden doen i.v.m. schimmelen.

Wimpers verven en geen mascara op doen werkt nog het beste.
Al heb je dan niet hetzelfde effect ;)

Haha nee hoor. Kijk maar, ze zijn allemaal tot 6 maanden na openen houdbaar EN gebruikbaar ;)
En wimpers verven heeft echt niet hetzelfde effect :n Ik heb ze een keer laten verven nl. Maar dat kan je absoluut niet vergelijken met mascara.

Ik zeg toch ook: niet hetzelfde effect.

En ruik maar eens aan een mascara die je 2 maanden hebt gebruikt en eentje die je nieuw uit de verpaking haalt (dus niet een die al in de winkel tig keer is open gedraaid 'om het kwastje te bekijken'). Dan ruik je echt wel verschil!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:02

Bovendien kunnen ze gaan klonteren. Ik gebruik een mascara max 3 maanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:02

'De prijs is heel goedekoop, maar dan nog is het geen vervelende mascara' en dus inderdaad het beste uit de bus gezien de prijs ;)
Terwijl de dure mascare wel beter is misschien, maar mensen het qua prijs net wat té vinden.

Dus dat wil nog steeds niet zeggen dat een goedkopere beter/even goed is als een duurdere ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:03

De consumentengids laat de prijs erg zwaar meetellen waardoor een duurdere mascara al snel lager op de lijst komt te staan. Het is echt maar net waar je de voorkeur aan geeft.

Ik zou uberhaupt geen waterproof mascara gebruiken, er zijn tegenwoordig goede mascara's die er met 38 graden water afgaan. Daar kan je prima mee zwemmen en in de regen lopen, het is alleen véél beter voor je wimpers! Alleen hangt daar wel een prijskaartje aan.

Een mascara heeft inderdaad een houdbaarheidsdatum, die ik overigens ruim aan de maat vind. Veel mascara's worden na een maand of twee toch al wat droger. Het wordt dan ook aangeraden om na 2 of drie maanden je mascara weg te gooien vanwege bacterien en de kans op ooginfecties. Als je de enige bent die de mascara gebruikt valt het meestal wel mee, alleen als je hem weleens uitleent moet je heel goed uitkijken.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 13:07

Wow al veel antwoorden...

Deze heeft mij moeder http://www.violetbeauty.co.uk/images/maybelline%20volum%20express%20waterproof%20mascara%20turbo%20black.jpg Weet alleen niet of die waterproof is, anders kan ik die ook al op doen. ;)

Deze heb ik nu op, ga even testen vanavond bij het douchen of het uitloopt (oke je kan het niet vergelijken met zwemmen, maargoed :=), anders kan ik mooi deze opdoen, normaal gebruik ik hem niet. Vind het borsteltje niet heel erg fijn. ;) http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?.out=jpg&size=l&tid=10825808

Bedoelen jullie met volum express waterproof van maybelline deze? http://www.girlscene.nl/images/library/articles/girlscene/archief/waterproof1.jpg

Ik heb nog wel mascara, alleen dus niet een echt goede waterproof. Eigenlijk ben ik er ook geen een nodig, dus daarom hou ik het bij €10. :)

Ohja, de mascara hoeft niet perse WP te zijn, als het maar niet onder mijn ogen gaat zitten tijdens het zwemmen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:10

Als een mascara waterproof is staat het er gewoon op :j

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 13:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:17

Anders ga je toch met je hoofd niet onder water :') ?
Veel makkelijker _O-

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:22

Ik zou gewoon lekker die make up troep van je ogen afhalen ;) veel goedkoper en zo krijg je ook geen genante situaties dat je pandabeer oogjes krijg ;)