[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jenthe_x

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:24

Ik heb een vraagje oer een zwangerschapstest uit kruidvat, een roos doosje. ik ben de laatste tijd nogal snel misselijk, ook overgeven, dit heb ik altijd wel gehad (hele slechte maag) maar ik begin nu toch ongerust te worden, het probleem is dat ik de pil neem (Yaz) en ik heb net deze week mijn maandstonden gehad, en op de bijsluiter van de zwangerschapstest staat dat je de test moet doen op de dag dat normaal je regels zouden moeten doorkomen.
nu mijn vraag; kan je de test ook gewoon doen als je niet oertijd bent en je gewon je regels krijgt? Of moet ik me gewoon geen zorgen maken en mijn maag nog eens laten nakijken..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:26

Je kan altijd een test doen, normaal zit er zo'n 14 dagen tussen mogelijke bevruchting en de dag dat je ongesteld zou moeten worden, dus als je al een aantal weken misselijk bent en je er zorgen over maakt, zou je de test gewoon kunnen doen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:29

Ik heb hetzelfde probleem alleen heb ik niet het idee dat er iets mis kan zijn. Ik heb het alleen op mijn werk (apotheek) nog nooit gehoord van patienten die hem ook gebruiken. Ik heb besloten dat ik deze week echt naar de dokter ga want mijn eten zakt gewoon niet heb ik het idee. En als het zakt slaan mijn darmen op hol. Dit speelt al weken en ik dacht eerst dat het aan de stress lag maar nu ik een aantal dagen lekker ontspannen vrij ben blijft het gewoon. Ik ben er bij mij niet aan de pil ligt.

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:31

dus ik kan gewoon nu de test doen?
mijn maandstonden zijn van gisteren gestopt..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:56

Ooh ladies ik ben zo blij dat ik van de pil (yasmin) af ben :D Voel me echt zo veel beter, geen last meer van mn maag en gewoon veel beter humeur enz. Hoop dat t zo blijft als k straks aan de nuvaring ben.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:18

Ik zou gewoon een test doen! Meten is weten!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:30

WillemYntJee schreef:
Ooh ladies ik ben zo blij dat ik van de pil (yasmin) af ben :D Voel me echt zo veel beter, geen last meer van mn maag en gewoon veel beter humeur enz. Hoop dat t zo blijft als k straks aan de nuvaring ben.

Hoelang ben je al gestopt?

Ik nu een week + stopweek en voel me echt veel beter.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:55

Sinds half maart, dus iets langer dan jij. Lekker he :D Had niet gedacht dat er toch zoveel dingen zouden veranderen en dat sommige klachten die k had (bijv last van mn maag) door de pil kwamen.

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:41

WillemYntJee;
had jij de 24+4 ?
ik heb deze ook en heb echt veel last van mijn maag, lees post vanboven deze pagina, ik denk echter niet dat ik zwanger ben (ik durf de test niet te doen..) moest jij ook overgeven en had je steken in je maag? ik heb ook veel meer last van mijn maandstonden met de Yaz dan toen ik geen pil nam.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:09

Nee de gewone Yasmin :) Laatste tijd wel een aantal keer overgegeven, maar lag vaak aan dat k te snel had gegeten (of te vet). Maar k denk dat die pil er ook aan mee heeft geholpen, al was dat overgeven echt wat van de laatste 3 maanden. K had last van een borrelmaag :P Als je mn buik masseerde hoorde je vaak dat t echt 'vast' zat.
oh en voor zover k weet ben k ook niet zwanger :P

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:38

Hallo allemaal,

even een vraagje, weet niet of dit al is besproken maar heb niet alles gelezen.

Ik ben nu 37 weken zwanger dus ga bijna bevallen, nu wil ik graag borstvoeding geven, maar nu lees ik vaak dat je dan liever niet aan de pil kan gaan omdat dat slecht is voor de bostvoeding.

Voordat ik zwanger werd zat ik aan de prikpil, maar dit wil ik eigenlijk niet meer.

Iemand een idee wat ik kan gaan gebruiken??

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:15

Denk dat je dan beter even in t borstvoedingstopic kan vragen ;) Volgens mij mag je alleen de cerazette gebruiken icm borstvoeding.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:52

Jenthe_x schreef:
WillemYntJee;
had jij de 24+4 ?
ik heb deze ook en heb echt veel last van mijn maag, lees post vanboven deze pagina, ik denk echter niet dat ik zwanger ben (ik durf de test niet te doen..) moest jij ook overgeven en had je steken in je maag? ik heb ook veel meer last van mijn maandstonden met de Yaz dan toen ik geen pil nam.

Ik heb ook de 24+4 en hele vage klachten; 's ochtends ook vaak misselijk en brandend maagzuur. ik wordt al 3 maanden niet meer ongesteld (terwijl ik me netjes aan het schema houdt). Verder al een kilo of 4 aangekomen sinds deze pil :? en ontzettend moe.
Maar volgens m'n test ben ik niet zwanger :? ..nouja, dan zullen het de hormonen wel zijn..

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:38

ja, ik denk dat het van de pil komt. maar mijn dokter zei dat ik het nog een paar maanden moet geven (omdat ik ze nog maar 4 maanden neem) ik hoop dat het beterd want dit is ook niet zo leuk..

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:03

Ik heb de knoop doorgehakt en ga morgen naar de dokter! Ben er helemaal klaar mee! Ben moe, wil naar mijn bed en mijn maag zit nog vol van de brunch vanmiddag waar ik niet eens veel of iets geks heb gegeten! Dus het is nu afgelopen en ik ga morgen dus naar de huisarts. Heb zelf de afgelopen weken veel geprobeerd om het beter te krijgen maar alles werkt maar minimaal en van korte duur! Ik denk alleen nogsteeds niet dat het volledig aan de Yas ligt....... mijn spijsverteringsgestel is zowiezo van slechte kwaliteit! Ik laat morgen weten hoe het afgelopen is! Heb een nieuwe huisarts dus zie ik die ook nog even op de valreep voordat ik ga verhuizen.......

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:10

Sterkte morgen lillytjuh bij je huisarts. Hopelijk komt er een snelle oplossing voor je problemen..

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:34

pfff ik kijk er naar uit! Voel me een opgeblazen balon! hahaha Moest wel lachen daarstraks toen mijn zus hier was. Die is nu bijna 8 weken zwanger en mijn buik is dikker! hahaha

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:11

Dat gevoel had k dus ook heel vaak, terwijl k best veel kan eten :P Nu kan k nog steeds veel eten, maar niet meer zo'n extreem bolle buik. Overigens zie je met 8 weken zwangerschap nog niks hoor, dan is je kind hooguit een paar cm groot ;)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:20

haha zuslief is iets forser als ik (joehoe!) dus we gingen meteen vergelijken na het eten hahaha We zullen het zien morgen, zal de pil ook maar weer ter sprake brengen hoewel ik zo super gelukkig ben zonder de migraine die ik bij vorige pillen altijd had!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:24

Raar dat jullie zoveel klachten hebben met de 24+4. Heb hem zelf ook en nergens last van. Slik hem nu ongeveer 4/5 maanden.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:38

ik een jaar...... en durf mijn klachten er ook nog niet echt aan te wijten omdat ik die klachten op mijn werk ook nog niet heb gehoord (apotheek) maar ga nu werkelijk alles verdenken!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 05:48

Ik slik 'm 5 maanden nu.
Overigens heb ik toch al chronische maagdarmklachten (PDS), en door deze pil lijkt het wel erger te worden ipv minder..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:00

ik ben vandaag dan toch naar de dokter geweest mijn mijn spiraal, de krampen waren vandaag zo erg, geen ibuprofen of paracetemol die het aankon, niet voor even maar de hele dag.

ze wist niet zeker of hij nou wel of niet goed lag, het touwtje zag ze wel, maar niet zoals het hoort, ze kon hem er of nu uithalen of ik laat een echo maken want het is gewoon mogelijk dat hij goed ligt. mijn baarmoedermond was wel een klein beetje ontstoken, ze heeft dat schoongemaakt.

Veel mensen zullen me nu voor gek verklaren, maar ik heb echt zoveel pijn gehad tijdens t zetten en no-way dat ik dat zomaar weggooi. als de echo niet goed is moet hij er idd per direct uit

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:53

@xDramaQueen

Je hoort het wel vaker inderdaad dat de baarmoeder of baarmoedermond ontstoken kan raken door een spiraaltje :? Door dat je lichaam het spiraaltje afstoot. Hoop niet dat het bij jou het geval is :(:) suc6 voor de echo. Heb je al een afspraak gemaakt?

De mijne die in november was geplaatst bleek te zijn uitgezakt. Of dat de touwtjes nou te lang waren en verstrikt waren geraakt in een tampon waardoor die uitzakte dat kan niemand mij vertellen. Ik geef het in ieder geval de schuld :+ Was een maand lang heftig ongesteld en flink buikpijn. Lusteloos, moe etc..

Het nieuwe spiraal heb ik nu 2 weken en het zetten was echt niet prettig omdat het zonder pijnstilling gedaan werd. Normaal krijg je van te voren Naproxen en moet je half uurtje tot drie kwartier wachten voor het inwerken van de pijnstiller. Maar omdat ik er nu toch al lag had ik zo iets van. Ga nou maar gelijk door. ;)
Nou ben ik niet kleinzerig maar heb s middags toch even op bed gelegen met fikse buikpijn. Volgende dag weer gewoon gewerkt en met ibuprofen was de buikpijn redelijk te onderdrukken.

Na het plaatsen nog 2 dagen bloeding gehad en daarna bloeding vrij. Ben alleen sinds vorige week donderdag licht gaan vloeien :o Oud bloed en/of afscheiding wat totaal geur loos is. :? En heb daarbij licht tot matig buikkrampen met opgeblazen bol gevoel alsof ik ontzettend ongesteld ga worden maar dat het niet door zet. Ook hou ik vocht vast. Mijn gouden ring is eigenlijk altijd te groot geweest en draag deze alleen in het weekend. Hij is nu gewoon bijna te klein en krijg hem moeilijk af ;(
Is dat normaal?

Nou wil ik niet na 2 weken direct weer naar de gynaecoloog gaan rennen ;) mag over 4 weken op controle. Hopelijk kan ik het uitzingen en gaat het vanzelf over.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:06

ik heb vandaag een afspraak gehad bij de dokter over de prikpil maar ze kwam met iets aan zetten wat ik nu donderdag laat plaatsen IN mijn arm
het heet
Implanon
heeft iemand hier het zelfde?