Op naar nummer 5...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 17:52

Hihi, dat is nu eigenlijk een grote vraag. Als ik haar kocht op 7 maanden werd er gezegd dat ze een kruising met een trekpaard is :D . Ze is wel goed geblokt en een stevig ding en sjeezes, ze heeft karakter :+ Ze zal nu een D-pony zijn en is bijna 3.

Eigenlijk was het ook niet de bedoeling om deze pony te houden maar mijn haf heb ik moeten laten inslapen tijdens een koliekoperatie en een 'nieuwe' haf zie ik niet zitten (emotioneel en praktisch) dus zal deze pony het slachtoffer worden :o

Ik ben verzot op de zwaardere types, zo ook op fjordjes en hoewel ik met de haf enorm veel bereikt heb, ga ik nu alleen maar voor de lol. Dat is het belangrijkste. Dus ik snap je volledig :j

Sjolvir

Re: Op naar nummer 5...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:01

Jeetje dat is ook wel pech op pech.
Snap best dat je het er even mee gehad hebt.

Hopelijk helpt de volgende operatie je op weg de goede kant op.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:04

Ik heb ook niet de ilusie dat ik echt aan het rijden ben, het is meer meeliften :') Maar ach, ben al lang blij dat ik af en toe eens rond kuier. Vond het de eerste keren best eng, we hebben ook geen bak dus we gingen meteen naar buiten. Gaanderweg krijg je vanzelf meer vertrouwen en nu rijd ik ook weer met zadel. Western heb ik ook geprobeerd, maar dat vind ik toch minder. Trekt me gewoon niet zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:14

Wat een ellende die bacterie, wens je veel sterkte. Gaat een lang proces worden. Een kennis van mij heeft die bacterie al 5 jaar en heeft er mee leren leven...

Kennelijk komt het toch wel vaak voor...

Heb je voedingspreparaten om je sterker en fitter te voelen zodat je weerstand wat verbeterd?

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 21:59

Sjolvir: Bedankt

Chocobroodje: Ach, zolang we er maar weer opzitten :(:) Ik kijk er naar uit om wat te proberen en te zien wat er nog lukt... :j

Russel: 5 jaar??? ;( Dat wou ik niet horen ;) Ja, ik moet vanalles nemen, veel te veel naar mijn zin maar soit... (Een kleine opsomming; Stugeron, Cymbalta, Emconcor, Steovit, Zantac, Miacalcic, contramal, morfineplakkers, dafalgan en de antibiotica. Weet alleen niet meer wat voor wat diende :o )

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:16

Horsetopia schreef:
Sjolvir: Bedankt

Chocobroodje: Ach, zolang we er maar weer opzitten :(:) Ik kijk er naar uit om wat te proberen en te zien wat er nog lukt... :j

Russel: 5 jaar??? ;( Dat wou ik niet horen ;) Ja, ik moet vanalles nemen, veel te veel naar mijn zin maar soit... (Een kleine opsomming; Stugeron, Cymbalta, Emconcor, Steovit, Zantac, Miacalcic, contramal, morfineplakkers, dafalgan en de antibiotica. Weet alleen niet meer wat voor wat diende :o )

Met zo'n instelling kan het gewoon niet tegen vallen +:)+ Waar in belgie woon je eigenlijk als ik het vragen mag? (mag via pb) Volgens mij niet zo gek ver van hier? Misschien kunnen we een keer achter elkaar aan hobbelen _O- _O-

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 12:59

Dat kunnen we wel regelen, hé? Een keertje achter elkaar hobbelen :D

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:09

Jee wat een verhaal zeg, lijkt me heel vervelend voor je. Als ik dat zo lees, ga je misschien beter af zijn zonder die hand (maar ik weet niet of dat alles oplost). Er is toch ook een ruiter die hoog in de dressuur rijdt en maar een hand heeft? Misschien een beetje cru, maar om altijd met pijn te leven... Ik hoop in elk geval dat operatie nr. 5 wel gaat helpen. Sterkte!

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 13:14

Cleo12 schreef:
Jee wat een verhaal zeg, lijkt me heel vervelend voor je. Als ik dat zo lees, ga je misschien beter af zijn zonder die hand (maar ik weet niet of dat alles oplost). Er is toch ook een ruiter die hoog in de dressuur rijdt en maar een hand heeft? Misschien een beetje cru, maar om altijd met pijn te leven... Ik hoop in elk geval dat operatie nr. 5 wel gaat helpen. Sterkte!

Dat heb ik ook al gevraagd maar dat is geen optie omdat die infectie in mijn bloed zit :( Ik dacht dat ik dan ook pijnvrij zou kunnen zijn, maar helaas....

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 13:35

Chocobroodje: Net meer nieuws gekregen, die nieuwe behandeling is geen optie...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:24

Wat is dat balen om te horen zeg. Dat wens je niemand toe.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:36

Horsetopia schreef:

Oh nee toch? Vanwege de rest infectie of was er een andere reden?

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 18:22

chocobroodje schreef:
Horsetopia schreef:

Inderdaad door de infectie. Ze hebben bij de vorige operatie bot en kraakbeen uit mijn heup genomen en dat in de pols geplaatst en dat heeft niet gepakt, dus de andere behandeling is ook geen optie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:37

Die kennis heeft nu via een Natuurgeneeskundige arts uit Belgie allerlei goedjes gekregen en ook een potje waar een bacterie in zit die in de koelkast moet... :? Maar iig is zijn bloedwaarde dus wel wat omhoog gegaan. Hij heeft die MRSA bacterie nu al 4 jaar en zijn kunstheup moest er uit omdat het bot helemaal is weggegeten.

Als je wilt, kan ik vragen om de naam van die arts.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:49

Horsetopia schreef:

Inderdaad door de infectie. Ze hebben bij de vorige operatie bot en kraakbeen uit mijn heup genomen en dat in de pols geplaatst en dat heeft niet gepakt, dus de andere behandeling is ook geen optie....

Jeetje meid wat een domper! Aan de andere kant, ze zeggen voor nu nee maar als de bacterie weg is zou het dus wel kunnen? Kan het weg trekken, of weten ze dat niet?

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 17:09

russel schreef:
Die kennis heeft nu via een Natuurgeneeskundige arts uit Belgie allerlei goedjes gekregen en ook een potje waar een bacterie in zit die in de koelkast moet... :? Maar iig is zijn bloedwaarde dus wel wat omhoog gegaan. Hij heeft die MRSA bacterie nu al 4 jaar en zijn kunstheup moest er uit omdat het bot helemaal is weggegeten.

Ja, graag :j , ik sta voor alles open om de bloedwaarden wat positiever te krijgen ;)

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 17:18

chocobroodje schreef:
Horsetopia schreef:

Jeetje meid wat een domper! Aan de andere kant, ze zeggen voor nu nee maar als de bacterie weg is zou het dus wel kunnen? Kan het weg trekken, of weten ze dat niet?

Dat weten ze niet echt duidelijk. Sommige mensen hebben na 2 jaar geen problemen meer, bij anderen komt de infectie steeds weer opzetten, soms zelfs na 10 jaar. Ik heb vorig jaar in de krant gestaan met enkele lotgenoten en was echt verschoten dat mrsa na zo'n lange periode weer actief kon worden.

Ze hebben eigenlijk niet gezegd dat die behandeling in de toekomst nog een mogelijkheid zou zijn, ik zal ze daar bij de consultatie van volgende week eens over uithoren. Aan de telefoon is zo moeilijk...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:30

Dat is ook zo, zoiets moet je face to face kunnen bespreken. Ja gevoelsmatig zou je denken dat als de infectie weg is dat ze dan wel wat zouden moeten kunnen, maar ik ben natuurlijk geen arts. Ik denk dat wij na je operatie en herstel maar eens moesten gaan hobbelen! Er is vast wel een leuke plek met brave beesies waar we beide kunnen komen.

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 11:55

Ja, klopt, ik zal ze daar eens over uithoren...

:j , dat hobbelen moet gewoon lukken, als 1armigen zullen we de wilde mustangs eens gaan temmen :D , zodra ik wat gerevalideerd ben, zal ik er werk van maken ;)
We hebben elkaar véél te vertellen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:38

Horsetopia schreef:
russel schreef:

Ja, graag :j , ik sta voor alles open om de bloedwaarden wat positiever te krijgen ;)

Ik ga mailtje doen, je hoort van mij. ;)