wat helpt goed tegen rugpijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 16:53

__Nathalie__ schreef:
Ik snap dat het de rugpijn niet weg laat gaan maar dat vraag ik ook niet. Ik wil gewoon iets wat werkt wat ik kan slikken als ik het even niet meer trek.
Ik ga eerst het advies volgen om mijn rug sterker te maken. En ik moet mijn houding verbeteren.

Paardrijden werkt bij mij overigens helemaal niet. Als ik echt goed last heb dan kan ik slecht op mn paard zitten.

ik ga die voltaren maar eens proberen.

Goed van je, je rug sterker maken kan zeker helpen denk ik :). En verder bedoelde ik het niet aanvallend hoor, ik probeerde alleen te zeggen dat pijnstillers gevaarlijk kunnen zijn omdat je lichaam dan geen grenzen meer aan kan geven. Maar ik heb het idee dat je dat zelf ook goed doorhebt :Y) .
Overigens willen buikspier trainingen ook nog wel eens helpen, ik weet niet precies hoe dat zit, maar als je buikspieren sterker zijn kan je je rug beter ontspannen. Keerzijde is weer dat je op je rug die r*k oefeningen moet doen, wat niet gaat als je last hebt.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:50

__Nathalie__ schreef:
Ik heb al verschillende dingen gehad van de huisarts, het 1 helpt niet en het ander word ik na een paar keer gebruiken ziek van (maag overstuur). Dus wil toch iets anders proberen.
Loop nu al weer een paar maanden zonder iets te slikken maar word er stront sjagerijnig van op momenten zoals vandaag

en inderdaad als ik een paar keer bij de fisio ben geweest is het even een paar weken weg en daarna komt het net zo hard weer terug.

Diclofenac in combinatie met Omeprazol schijnt goed te werken....Dit zijn de ervaringen
van de zorgvragers waar ik mee werk. Omeprazol is een bescherming voor je maag.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:57

En op die manier ga je dus medicijnen slikken om de bijwerkingen van andere medicijnen teniet te doen of te verzachten! Ik weet dat er soms weinig keus is en zoiets de enige oplossing. Maar heel vaak is het ook de "makkelijkste" weg omdat veel artsen, etc. ook niet verder kijken dan hun neus lang is!
Symptoom bestrijding is tegenwoordig aan de orde van de dag, het lijkt soms wel of de echte oorzaak niet meer gezocht wordt en er zijn zelfs mensen die denken dat al pijnstillers etc. genezebd werken.

De geneeskunde kan veel, maar op veel gebied schieten ze zwaar te kort omdat veel artsen "niet reguliere" ( maar al eeuwen beoefende) geneeswijzen uitsluiten en daarmee heel veel patienten tekort doen!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 02:33

chocobroodje schreef:
Persoonlijk vind ik dat nogal een "aanrader" ir111, weleens van wisselwerking gehoord? Daarbij is aleve en ibu ongeveer hetzelfde maar dan met een "broerstofje"Zou ik niet gaan mixen!

Ik slik het op advies van artsen. Nee dit moet je niet standaard gaan slikken maar kan wel verlichting brengen, om zoals eerder gezegd bijvoorbeeld in te kunnen slapen. :)

Een stuk wandelen is prima advies, maar dat moet je wel kunnen. Als ik bovenstaande mix slik ben ik niet in staat tot wandelen helaas. :)