Candida syndroom, Welke producten eten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

am13

Re: Candida syndroom, Welke producten eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:56

Idd gistproducten minderen, of zaken waar gist lekker op gedijt, zoals suiker en alcohol.
Verder ben ik zelf echt gebaat bij het innemen van goede darmflora-pillen (probiotica). Daarmee maak je je eigen darmflora veel weerbaarder tegen candida.
Ik heb er sindsdien vrijwel geen last meer van. En ik let nou ook niet echt op wat ik eet....

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 16:31

Wil er wel nog even bijzeggen dat ik natuurlijk niet meer precies weet wat die man gezegd heeft. En allergisch was misschien niet het goede woord. Maar mn lichaam verdraagd die stoffen of dit moment niet goed. En verder vind ik het prima als jullie je mening vertellen in dit topic, maar ik blijf dit toch nog even proberen. Ik eet heus nog wel wat dingen met suikers etc. maar gewoon in mindere mate. En brood zonder gist. Het is niet zo dat ik super streng met dit dieet bezig ben maar ben wel aan het opletten op wat ik naar binnen werk en of die producten daar niet inzitten. En als het na deze behandelingen niet werkt, jammer dan.. Dan heb ik het geprobeerd en kan ik er zelf een oordeel over geven ;)

Maar alsnog, iedereen bedankt voor het meedenken!

Weet niet wel ongeveer wat ik wel en niet kan eten ;)

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:08

Gelukkig heb je nu steeds meer LEKKER brood zonder gist te koop dan vroeger....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:30

Google eens op Candida, er is veel goede literatuur over beschikbaar, dan kan je ook zelf bepalen of de symptomen echt met jouw te maken heeft. Candida schimmel heeft iedereen. Zit in je darmen, maar als het in je bloed komt, dan ga je ziek worden, of als je een te grote populatie schimmel in je darmen hebt, dan is er ook geen goede stofwisseling meer en kan je ziek worden.

Eten van veel geraffineerde suiker is al een mooi begin om Candida in stand te houden.

Dat je moe bent en druk in je hoofd en allerlei andere symptomen kan een heel andere oorzaak hebben, schrijf eens op wat je zo over een hele dag eet, hoe je ontbijt, wat de belangrijkste maaltijd op een dag is en bekijk eens of je wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Vaak ligt daar de oorzaak en alleen daar. Ga je genoeg voedingsstoffen op de juiste momenten van de dag binnen krijgen, zul je na een maand of 3 blaken van gezondheid en vitaliteit.....