Wat te doen tegen huidstriemen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:57

Focussed schreef:
JoycexLynn12 schreef:
Maar is het dan niet zo dat als je veel sport je dus slankere benen krijgt en je dáárvan ook weer huidstriemen krijgt? Aangezien je huid daardoor ook veranderd?

Ik houd dit topic in de gaten, ben wel erg benieuwd!

Huidstriemen ontstaan doordat het bindweefsel onder de huid scheurt door het plotseling groeien van een lichaamdeel. Bijv. je buik bij zwangerschap, die groeit zo hard dat je huid niet snel genoeg kan meerekken/groeien. Hierdoor scheurt het onderhuids, en dat geeft die strepen. het kan dus alleen als je dikker wordt, niet als je dunner wordt.

Waarom hebben mannen hier dan geen last van bij een bepaald lichaamdeel wat ook heel snel kan groeien :=

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:59

lesilla is idd zo er zijn andere dingen om je druk over te maken
ik noem mijn buik altijd mijn maanlandschap
ik heb er twee mooie kids voor terug en dan maar geen miniskul bikinibroekje meer op het strand

darwin ja idd vraag ik me eigelijk ook wel af :+ oneerlijk verdeeld in deze wereld

Patriciavt

Re: Wat te doen tegen huidstriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:02

Bio-oil heb ik hier, maar gebruik ik niet voor m'n littekens (nav operaties) Ik heb Dermatix (alleen te krijgen met recept) en dat werkt voor gewone littekens wel heel erg goed :j

Ik heb heel licht wat van die striemen (alleen de uiteinden zijn iets rood, de rest zie je niet) dus ga ook maar eens actief bio-oil smeren!!!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:08

darwin schreef:
Waarom hebben mannen hier dan geen last van bij een bepaald lichaamdeel wat ook heel snel kan groeien :=

Bodybuilders hebben er ook vaak last van. Die krijgen striemen op hun bovenarmen en benen omdat het zo explosief groeit. ik weet dat dat niet het lichaamsdeel is dat je bedoeld ;) Maar mannen kunnen dus wel huidstriemen krijgen. Ook in de puberteit kan het, als ze ineens veel groeien.

Helaas werkt er eigenlijk niets tegen. Echt striemen kunnen niet weg gaan, ze worden hooguit minder zichtbaar, omdat ze lichter worden.

Als je gaat zwemmen lekker niets van aantrekken! Mijn ervaring is dat je zelf de enige bent die het ziet!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:02

zodiacje schreef:
enige wat volgens mij echt helpt is sporten en veel water drinken.
geen leuke oplossing dus.. :n

Ik sport elke dag in de sportschool en drink superveel water per dag, maar bij mij is het echt niet minder geworden. ;)

Volgens mij is er helemaal niks aan te doen, en wat geeft het. Bijna iedereen heeft het ;)

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:27

Ikzelf heb ook erg veel striemen, mijn borsten zijn supersnel gegroeid, van A gelijk door naar D binnen een jaar.. Door alle striemen is de huid van mijn linkerborst heel erg slap geworden en je ziet en voelt heel duidelijk verschil tussen rechts en links.
Ook omdat ik gestopt ben met naar school fietsen (14 km) elke dag, zijn mijn benen een blok cellulitis en striemen geworden. Hierdoor voel ik me echt lelijk. :+ Vooral als je in bikini moet of bloot of wat dan ook.
En dan kunnen sommigen zeggen dat je je er niets van aan moet trekken maar sommigen kunnen dat echt niet hoor! (waaronder ikzelf)

Mijn moeder gebruikt ook Bio-Oil, bij haar werkt het ook zegt ze, maar niet supergoed ofzo.

Mijn mening is dat je cellulitis en striemen moet tegengaan vóór je het krijgt. Als je het eenmaal hebt, dan kom je er echt niet meer vanaf, helaas. :')

Misschien ooit, met de technologie en wetenschap van tegenwoordig?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:30

Mijn mening is dat striemen & cellulitus nu eenmaal bij het 'vrouw-zijn' hoort...

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:08

ik heb nooit last gehad van overgewicht ben alleen vrij snel gegroeid binnen korte periode en hupsakee heb er ook van :)
wel alleen maar op m'n bovenbenen (binnen- en buitenkant)
in het begin zie je ze goed, maar ze vervagen echt wel na enige tijd :)
ze gaan idd niet meer weg, maar je ziet ze gwn veel minder...
da's toch al iets :P
ik heb ze gwn geaccepteerd aangezien bijna elke meid ze heeft :)
huisarts zegt ook dat er eig niets tegen te doen valt...
gewoon je huid goed hydrateren zodat je eventuele bijkomende striemen kan vermijden of verminderen :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:11

Ik ken veel meiden die het niet hebben en die niet dik zijn maar ook niet superslank.. Hoe kan dat nou :(

Ik denk dat ik ze nooit zal accepteren..

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:15

tsjah dat is nou eenmaal je huid :)
zij hebben dan gwn geluk...tkan evengoed zijn dat ze ook vol staan bij hun eerste zwangerschap
ik vind het nou ook niet bepaald mooi, maarjah er valt niets aan te doen
ook niemand die je erdoor raar gaat aankijken oid

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:40

Focussed schreef:
Bio Oil!
Dat werkt dus ECHT. Ik ben nogal moeilijk te overtuigen van werking van bepaalde dingen. Maar dit helpt echt super goed :j Je moet wel fanatiek 2x per dag blijven smeren gedurende 2 maanden. Maar dan is het echt vermindert :j
De lelijke littekens op mijn knie nav een scooterongeluk zijn er ook mee weggegaan. Top spul :j

Ik raad dit ook aan, ik gebruik dit ook.
En ja, het werkt echt :j.