Totaal onverwacht, vrijdag neuroloog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:27

unicorn_kiss schreef:
Scheve mond en linkse verlamming duidt inderdaad op een hereninfarct of slechte doobloeding in de hersenen en niet op migraine dacht ik..

Ik heb daar bij mijn migraine aanvallen ook last van gehad. Dikke verdoofde tong, verlamming tintelingen, de hele reutemeteut. Ik herken de klachten van TS wel.
Ik hoop dat de uitslag mee gaat vallen, heel erg veel sterkte iig :(:)

Odysseus

Re: Totaal onverwacht, vrijdag neuroloog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:31

Unicorn_Kiss:
Dat gebeurt er juist bij migraine :j
Eerst trekken de vaten zó nauw samen dat er allerlei uitvalsverschijnselen plaatsvinden. (Bijv. vlekken zien)
In reactie daarop maakt het lichaam ze extreem veel wijder, zodat de zenuwen oprekken, dit zorgt voor die verschrikkelijke pijn :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:32

just_yv: Ik doe het helemaal niet 'af' als migraine, zeg alleen dat het er op lijkt. Ik heb namelijk ZELF migraine en dezelfde klachten als de TS.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:47

dezelfde symptomen had mijn dochter, en zij bleek de ziekte van Lyme te hebben.

Voordat de diagnose gesteld was zijn allerlei mogelijke ziektes voorbij gekomen, zoals: ms, migraine met een tennisarm, "hersenproblemen", "vaatproblemen" etc. etc.

Sterkte, ik hoop dat het gisteren meegevallen isl.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:56

Hmmm ben benieuwd ts, heel veel sterkte in ieder geval!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:00

Als ik het zo lees is het wel iets erger dan migraine. Dat heb ik ook wel eens maar nooit zo heftig. Goed dat ze je gaan onderzoeken! Heel veel sterkte en ik hoop dat het voor je meevalt!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:12

Levita: Migraine heb je in verschillende graden. Ik heb een van de ergste, hetzelfde als de TS. Incluis het zien van "aura's", "blind-spots" en ook halfzijdige verlamming :)

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:32

Jeetje dat is niet mis zeg. Ik heb ook weleens migraine maar nooit ze heftig.
Ik hoop dat de uitslag meevalt

just_yv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:09

Focussed schreef:
just_yv: Ik doe het helemaal niet 'af' als migraine, zeg alleen dat het er op lijkt. Ik heb namelijk ZELF migraine en dezelfde klachten als de TS.

Het is ook geen aanval op jou hoor, misschien kwam het zo over. Sorry daarvoor, ik was alleen ff flink pissig, omdat ze op die manier bij zoveel mensen de mist in zijn gegaan. Echt, je wil niet weten hoe vaak een herseninfarct of bloeding af word gedaan met migraine, vooral als degene jong is en de eerste uren/periode is zoooo belangrijk bij een infarct! Hoe eerder behandeling word gestart, hoe minder restverschijnselen!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:47

Focussed schreef:
Unicorn_Kiss:
Dat gebeurt er juist bij migraine :j
Eerst trekken de vaten zó nauw samen dat er allerlei uitvalsverschijnselen plaatsvinden. (Bijv. vlekken zien)
In reactie daarop maakt het lichaam ze extreem veel wijder, zodat de zenuwen oprekken, dit zorgt voor die verschrikkelijke pijn :j

Dat wist ik niet, bedankt voor de info

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:46

Focussed schreef:
Levita: Migraine heb je in verschillende graden. Ik heb een van de ergste, hetzelfde als de TS. Incluis het zien van "aura's", "blind-spots" en ook halfzijdige verlamming :)

Ja dat heb ik ook. Alles erop en eraan. Maar struikelen over mijn benen gelukkig nog nooit. Wel een keer dat ik niet meer uit mijn woorden kon komen. Ik wist wel wat ik wilde zeggen maar kon er niet uitkomen. Toch altijd goed dat ze een MRI scan doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:58

Ik kheb ook vaak flitsen in mij ogen en een blinde vlek,voel me beroerd maar heb [godzijdank] géén hoofdpijn erbij.
Ze hebben de bloedvaten na gekeken of die vernauwd waren,want ik rookte,dus zou dat de oorzaak wel zijn.Nou niet dus,de bloedvaten waren mooi open en alles stroomde goed door.Dus bij de neuroloog was de uitslag:we weten niet wat het is,we DENKEN een verkramping v.d. bloedvaten achter de ogen.
Nou daar kan je het mee doen!
TS laat je niet zomaar weg sturen en laat ze echt alles uitsluiten wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:50

Pff. Ben heel benieuwt hoe het vrijdag is gegaan!
Dit is niet niks..

Sterkte! :(:)

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 13:57

Nou jongens, hier de update. Kheb van 11 tot 1 in het ziekenhuis gezeten, allerlei testjes gedaan enzo. Over 3 weken krijg ik een MRI scan... Ze gaan kijken of er aangeboren hersenafwijkingen zijn. Om die tijd te overbruggen heb ik medicijnen gekregen. Anti epileptie medicijnen en bloedverdunners. Helaas heb ik een hele lage bloeddruk en zakt dit nog meer door de medicijnen, waardoor ik flauw kan vallen en dat soort grapjes. :(

Ik las dat hier trombose werd geopperd. Daar dacht de arts ook al aan, maar ze zei dat dat nooit zo vaak had kunnen gebeuren (ik heb veel "aanvallen" die ook weer wegtrekken) bij een beroerte ofzo was dat niet weggegaan..

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 14:04

Oke, dit valt mee toch, want volgens mij had je een nare ziekte in gedachten. Ik hoop dat je een beetje gerust gesteld bent. Sterkte nog verder.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 14:31

Dus voorlopig rustig aan doen en mogelijk weten ze na de MRIscan meer.
Veel sterkte komende tijd.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 14:53

astridelise schreef:
Oke, dit valt mee toch, want volgens mij had je een nare ziekte in gedachten. Ik hoop dat je een beetje gerust gesteld bent. Sterkte nog verder.

Nouigoed, als het een aangeboren hersenafwijking is, betekend dat dus dat je daar voor altijd last van blijft hebben. Lijkt me oook niet niks.
Nouja ik duim voor je...
Ben je gerustgesteld? Kzie trouwens dat je ook nog erg jong bent! Jeetje.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 14:56

ChantaalSmook dat is ook zo, daar ben je ook nog niet klaar mee.

just_yv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:51

astridelise schreef:

vind dit niet mee vallen hoor...