Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Petite schreef:Bedankt voor de lieve reacties
Het is normaal daar om geslagen te worden, gebeurd bij elke collega, dus ja ook bij mij. Daarom als er geroepen wordt kom je GELIJK naar diegene toe is de afspraak, normaal gebeurt dat ook maar deze collega lapt alle regels aan haar laars. Iedereen heeft problemen met haar, ik ook, maar ik had niet verwacht dat ze hiertoe in staat zou zijn..
Klacht heb ik al ingediend bij de leidinggevende, ik moest het nog maar een keer met de collega over hebben en dan haar weer bellen om te vertellen hoe het gegaan is. Plus ik moet naar de dokter van haar voor de hoofdpijn.
Ik heb dit ook nooit eerder meegemaakt dat ik niet gered ben of zelf iemand niet heb gered. Gister had een andere client met beide handen mijn haren vast en trok er heel hard aan, als toen die collega niet gelijk kwam was ik een paar plukken haar kwijt geweest.
Oh ja mijn moeder zei nog dan zeg je dat je niet meer met haar wil werken, maar er zijn al 2 collega's die dat aangegeven hebben dus kan moeilijk nog een derde bij.. Daarbij ligt heel het team op zijn kop; er is een extern bureau op gezet. En de andere persoonlijk begeleider net als haar heeft gezegd; of zij eruit of ik eruit.. Dus nu vinden er allerlei gesprekken plaats en adh daarvan worden er mensen overgeplaatst, hoogwaarschijnlijk dus ook die collega die mij niet kwam helpen.
Petite schreef:Een melding over de client is al gedaan hoor, hierin heb ik ook aangegeven dat collega niet te hulp is geschoten en dat ik dit wel belangrijk vindt. Dit moet ook ondertekent worden door de leidinggevende. Ik neem nog maar een paracetamol.
Edit: Volgende maand heb ik als het goed is mijn diploma maatschappelijk werker (HBO) dus dan ga ik direct solliciteren naar baan passend bij opleiding en hopelijk ben ik snel weg daar.. Cursus omgaan met agressie zou ik wel graag willen ja, maar weet niet of dit op korte termijn voor mijn vertrek nog mogelijk is.
tinkert schreef:Werk zelf al jaren in de zorgsector maar heb nog nooit meegemaakt dat het normaal is om geslagen te worden. Dat is niet normaal en mag ook nooit normaal gevonden worden. Deze client weet heel goed waar die mee bezig is anders vraagt hij niet of je al bang voor hem bent. Dit is een machtspelletje! Hij weet dat tie de isoleer niet meer in hoeft dus dat heeft tie goed voor elkaar. Eigen veiligheid gaat voor ten alle tijde.!