Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:36

Afbeelding

90kg... :o

Duke

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:53

Afbeelding

Jij bent mijn voorbeeld. :o

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:03

Ik heb even snel je blog bekeken. Maar je hebt het wel zwaar (gehad) in je leven al zeg... :(:) Poehee... niet niks allemaal.

En ik zag dat je nog twee halve marathons (21 km) op het program hebt staan! Respect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:24

die halve marathons zijn onder voorbehoud, hihihi, eerst mijn training maar weer eens goed oppakken.

Maar ontzettend leuk dat je op mijn blog hebt gekeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:21

Zoo Angela, super zeg! +:)+

Duke schreef:
Je eet niet teveel hoor. Maar als je wilt afvallen, zijn er wel wat opmerkingen te maken: geen pindakaas (ook niet dun) en kaas liefst 20+
En de liga fruitkick vervangen door echt fruit.

Thanks voor de tips :) Smiddags rond 3-4u wil ik echt even wat zoetigs hebben, op fruit alleen blijf ik echt niet geconcentreerd op school. Maar sochtends eet ik als tussendoortje normaal wel gewoon fruit ;) Pindakaas ga ik proberen te laten (m'n kaas moet ik nog wel opmaken eerst :+). Wat zijn andere soorten 'veilig' en vegetarisch broodbeleg?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:27

Deze stond ergens op de laatste pagina's van het vorige topic:
(Zit wel ook vlees tussen, maar je kunt eruit pikken wat je wil natuurlijk ;) )
(Edit: even het vlees voor het gemak apart gezet)
Citaat:
Vlees:
- kipfilet
- smeerkaas light
- rosbief
- achterham
- Filet american
- Runder rookvlees
- gerookte kipfilet

Vega:
- linesse
- philadelphia light
- 20+ kaas
- sandwichspread naturel
- chavroux (geitenkaas)

Zoet:
- vruchtenhagel
- gestampte muisjes
- light jam
- appelstroop

Doe ook af en toe eens wat vis op brood zoals gerookte zalm of tonijn
Of een gekookt ei
Of een tomaat met komkommer of radijs
Of geprakte banaan

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:13

Wow angela, wat een verschil zeg! geweldig!

ben vandaag redelijk goed bezig geweest:

O: 2vk 1xslankie en 1xchocopasta
T: 1 banaan
L: 2 vk 1x boterhamworst en 1x chocopasta
T: 1 appel
D: aardappelballetjes uit de oven, kipfilet en sperziebonen en allemaal zonder frietsaus :D

Ik zag dat ik de choco toch nog heel veel Kcal zitten ondanks dat hij suiker vrij is... dat is niet echt tof. dus opzoek naar zoet beleg met minder Kcal.

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:15

Hmm ja dat plastic om m'n buik is ook niet echt een succes! ik vindt het een beetje viezig!
Ik beweeg wel veel inderdaad, maar dat fietsen is mijn lichaam heel erg aan gewent, ik fiets eigenlijk mijn hele leven al super veel!!
Ik ging vandaag na een week weer wegen, 0 kg eraf :( lekker stom!

Vandaag:
o: magere yogurt met special K + vers geperte jus en crapefruit
t: 1 plakje ontbijtkoek
m: 3 VK met vruchtenhagel en ong 20 druiven
t: plakje onbtbijt koek + pakje crackers.
d: gekookte aardappels, brocolie, paar vegatarische rondjes en een beetje kurry + verst geperste jus met citroen
t: bakje yogurt

beweging: 20 KM fietsen, uur zumba :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:15

Ik meen dat vruchtenhagel redelijk ok is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:38

Ik kom me ook even melden als het mag! :)
Ik woog tot vorig jaar half februari 145.5 kilo, ben nu een jaar bezig met afvallen (en zo'n 8 maanden onder begeleiding van dieetiste) en zit op dit moment rond de 74/75 kilo. Het schommelt nogal. Ik sport veel met behulp van een hometrainer en een uurtje lopen buiten. Daardoor verbrand ik veel calorieen maar ik lijk ook steeds meer calorieen nodig te hebben om niet slap/flauw te worden :? Het is in ieder geval steeds moeilijker vol te houden. Meestal pak ik een snack'a'jack, maar gister heb ik me vergrepen aan een halve emmer Ben & Jerry's :o

Ik probeer dat nu tegen te gaan door een banaan door de yoghurt te doen s'ochtends. Daar zitten wel relatief veel calorieen in voor een stuk fruit, maar ook vezels en die helpen je spijsvertering weer goed.

Mijn streefgewicht heb ik gezet op maximaal 65 kilo. Ik ben 1.67m (Volgens de dieetiste 1.64, maar ik hou m'n lengte op m'n ID-kaart aan.)
Ik ben benieuwd of ik dat ooit nog ga halen, want het is op dit moment echt heel zwaar. Het afvallen zelf gaat prima, maar niet extra verkeerde calorieen eten is echt erg moeilijk wanneer je zo slap wordt. Ik ben dus op zoek naar een tussenweg want het is nu echt een marteling aan het worden.

Bloedtest ga ik laten doen, maar door ziekte ben ik er nog niet aan toegekomen. Ik hoop dat dus deze of volgende week te doen, maar verwacht niet dat er veel uitkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:49

Thanks voor het lijstje Duke! Goh ik wist helemaal niet dat geitenkaas wel mocht.. heb die vandaag nog laten liggen ondanks dat 't een aanbieding was omdat ik dacht dat dat vrij vet was := Moet nog veel leren haha. Zou Slankie smeerkaas trouwens ook 'ok' zijn als broodbeleg?

Knap Cayenne, hoeveel jij al kwijt bent geraakt dan! Wauw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:51

Cayenne schreef:
Ik kom me ook even melden als het mag! :)
Ik woog tot vorig jaar half februari 145.5 kilo, ben nu een jaar bezig met afvallen (en zo'n 8 maanden onder begeleiding van dieetiste) en zit op dit moment rond de 74/75 kilo. Het schommelt nogal. Ik sport veel met behulp van een hometrainer en een uurtje lopen buiten. Daardoor verbrand ik veel calorieen maar ik lijk ook steeds meer calorieen nodig te hebben om niet slap/flauw te worden :? Het is in ieder geval steeds moeilijker vol te houden. Meestal pak ik een snack'a'jack, maar gister heb ik me vergrepen aan een halve emmer Ben & Jerry's :o

Ik probeer dat nu tegen te gaan door een banaan door de yoghurt te doen s'ochtends. Daar zitten wel relatief veel calorieen in voor een stuk fruit, maar ook vezels en die helpen je spijsvertering weer goed.

Mijn streefgewicht heb ik gezet op maximaal 65 kilo. Ik ben 1.67m (Volgens de dieetiste 1.64, maar ik hou m'n lengte op m'n ID-kaart aan.)
Ik ben benieuwd of ik dat ooit nog ga halen, want het is op dit moment echt heel zwaar. Het afvallen zelf gaat prima, maar niet extra verkeerde calorieen eten is echt erg moeilijk wanneer je zo slap wordt. Ik ben dus op zoek naar een tussenweg want het is nu echt een marteling aan het worden.

Bloedtest ga ik laten doen, maar door ziekte ben ik er nog niet aan toegekomen. Ik hoop dat dus deze of volgende week te doen, maar verwacht niet dat er veel uitkomt.

Meid, waar is je trots?? :D Je bent bijna de helft van je totale lichaamsgewicht afgevallen!! +:)+ Dat is toch helemaal fantastisch? Ik denk dat het logisch is dat die laatste kilo's het moeilijkst zijn, maar moet je eens zien wat je al hebt bereikt! :D Super toch? Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar voor en nafoto's, want volgens mij is dat een wereld van verschil :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:02

Duke schreef:
Deze stond ergens op de laatste pagina's van het vorige topic:
(Zit wel ook vlees tussen, maar je kunt eruit pikken wat je wil natuurlijk ;) )
(Edit: even het vlees voor het gemak apart gezet)
Citaat:
Vlees:
- kipfilet
- smeerkaas light
- rosbief
- achterham
- Filet american
- Runder rookvlees
- gerookte kipfilet

Vega:
- linesse
- philadelphia light
- 20+ kaas
- sandwichspread naturel
- chavroux (geitenkaas)

Zoet:
- vruchtenhagel
- gestampte muisjes
- light jam
- appelstroop

Doe ook af en toe eens wat vis op brood zoals gerookte zalm of tonijn
Of een gekookt ei
Of een tomaat met komkommer of radijs
Of geprakte banaan

Hmm bijzonder, zitten inderdaad dingen bij waarvan ik dacht dat het niet zo goed zou zijn zoals onder andere de geitenkaas en de appelstroop. Ik had het er met mijn moeder over dat ik in de stad al die friet, pizza e.d. rook en toen maar een broodje filet american had gekocht. Mijn stiefvader dacht dat dat ook net zo goed slecht was..
Maar ik lees overal dat het gezond is voor op brood, dat kan dus toch prima?
Wel super want ben echt gek op geitenkaas en filet american, is dat toch lekker als ik zin heb ik wat lekkers!~
En Lizzy, zou het niet komen dat je niet afvalt doordat je lichaam juist de voedingswaarde die je binnen krijgt opslaat ondanks dat je dus veel bweeegt?
Oh en mijn lijstje vandaag:

O: 2 sneeen wit brood met salami
T: rijstwafel
M: 4 sneeen wit bruin, 1 x boterhammenworst, 1 x katenspek.
T: 1 x knopper :o en een sinaasappel
A: Flink bord pasta met salade.
T: nog wat fruit of yogurt dalijk :) .

Beweging: Ik schat een uur gefietst, en lekker heel de dag gelopen op stage :)
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 23-03-10 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:03

Voorfoto's worden wat moeilijk :o ik was echt panisch voor camera's en ben het nog steeds. Ik zal het eens aan mijn ouders vragen, die hebben er wel een aantal en ik heb ook nog een niet-zo-beste foto van mijn zwaarste punt op m'n ID-kaart staan (zou willen dat ik die nu al mocht vervangen, maar dat gaat nog 3 jaar duren := )

Trots ben ik wel, maar ik moet leren te kijken naar wat ik al kwijt ben ipv alleen maar te focussen op wat ik nog kwijt moet. Ik sta ook iedere dag op de weegschaal omdat ik dat als motivatie gebruikte in het begin, maar dat moet ik dus ook afleren :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:33

Wow Cayenne! Wat ontzettend knap van je! Echt super goed!

De laatste loodjes wegen het zwaarst he? Zet em op meid!

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:24

Citaat:
En Lizzy, zou het niet komen dat je niet afvalt doordat je lichaam juist de voedingswaarde die je binnen krijgt opslaat ondanks dat je dus veel bweeegt?

Ik heb geen idee... maar ik vindt dat ik vandaag nog vrij veel heb gegeten. ik ben ook best klein, dus zo veel hoef ik ook weer niet.
Ik ben bang dat als ik nog meer ga eten dan dat ik nu doe dat ik dan juist aankom? :(
probeer nou ook veel kracht trainingen te doen zoals buikspieren enzo en hardlopen. maar of het helpt?
Ik heb met de paarden ook niet zoveel tijd/geld om ook naar de sportschool te gaan dus ik moet het op een andere manier proberen. }:0

onwijs knap cayenne/angela!!! :D :D
Laatst bijgewerkt door _Lizzy_ op 23-03-10 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:25

whoo heb echt zo veel gesport vandaag!!
heb zeker 20 kilometer gefietst, geshopt, gewii't en net ook nog 20 minuten hardgelopen.
en net gehoord dat ik een 8 heb voor een presentatie *\o/*

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:31

Hee, leuk! een nieuw topic. Nieuwe ronde nieuwe kansen :Y)

Anna-Jelly schreef:
Is goed vol te houden die intervaltrainingen :)
Ik heb vanochtend gedaan:
3 min. lopen (warming up)
3 min. draven
2 min. lopen
4 min. draven
2 min. lopen
4 min. draven
2 min. lopen
3 min. draven
2 min. lopen (cooling down)

hier moest ik even om lachen! dat je draaft :D

Angela, super zeg!

Vandaag:
O: brinta + muesli, boterham met chocopasta :o
t: 4 wasa crackers met smeerkaas/appelstroop
L: 2 panini bolletjes met kaas en tomaat
t: appel en banaan
A: bietjes, aardappelpuree, erwtjes, sla en vegetarische balletjes.
Gesport zondag: 1,5 uur paard gereden
maandag: gegymt 100 minuten op school (flinke spierpijn van het ringzwaaien)
vandaag: gegymt 100 minuten ,we gingen arabier over de kast springen. iig veel gerent en me flink uitgeslooft :D
+ nog 1 uur paardgereden.
Ik fiets trouwens alleen maar. zeker zo'n 20 minuten per dag naar school heen &terug.

verder merk ik sinds 2 weken niet veel meer kwa afvallen.. balen :\

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:31

NiNa ook goed beziggg!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:34

Hallo nieuw topic hahaha

O: 200 gr biogarde, 4 eetlepels volvezel, 1 theelepel lijnzaad
T: druiven
L: 2 vk met filet american, beker karnemelk, bakje rauwkost
T: appel
D: aardappels, worteltjes, tartaartje
T: bakje magere yoghurt met een eetlepel jam

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:34

Enne respect voor Angela!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:44

Jeetje wat actief zijn jullie zeg, wat goed! Ik ga morgen na school denk ik een stukje fietsen of wandelen, maar ben niet zo heel actief hoor.

Als ik dit voor morgen heb, is dat OK of kan ik beter iets wijzigen? :

O: 1 VK met vruchtenhagel + glas magere drinkyoghurt
T: 1 stuk fruit + 1 glas Goedemorgen! van campina
L: 2 VK met cottage cheese + komkommer, 1 VK met appelstroop
T: 1 stuk fruit + glas magere drinkyoghurt
D: 2 Aardappelen, +- 85 gram nepgehakt (quorn) met 100-200gr gebakken champignons met knoflook en uitjes
T: Thee met lange vinger of volkorenbiscuitje

( Het goedemorgen! drinkontbijt heb ik nog en die moet voor de 29ste op, vind het zo zonde om 'm te laten wegrotten :+ Steviger ontbijten gaat niet zo goed omdat ik sochtends nu tijdelijk wat tabletten moet slikken met veel water, dus dan heb ik echt geen behoefte aan veel ontbijt. )

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:00

Marije__ schreef:
Hee, leuk! een nieuw topic. Nieuwe ronde nieuwe kansen :Y)

Anna-Jelly schreef:
Is goed vol te houden die intervaltrainingen :)
Ik heb vanochtend gedaan:
3 min. lopen (warming up)
3 min. draven
2 min. lopen
4 min. draven
2 min. lopen
4 min. draven
2 min. lopen
3 min. draven
2 min. lopen (cooling down)

hier moest ik even om lachen! dat je draaft :D

Hihi sorry, ben en blijf een fries :+

Ik heb vanmiddag heerlijke paaseitjes gekocht en kan er niet vanaf blijven |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:09

WildWings schreef:
Jeetje wat actief zijn jullie zeg, wat goed! Ik ga morgen na school denk ik een stukje fietsen of wandelen, maar ben niet zo heel actief hoor.

Als ik dit voor morgen heb, is dat OK of kan ik beter iets wijzigen? :

O: 1 VK met vruchtenhagel + glas magere drinkyoghurt
T: 1 stuk fruit + 1 glas Goedemorgen! van campina
L: 2 VK met cottage cheese + komkommer, 1 VK met appelstroop
T: 1 stuk fruit + glas magere drinkyoghurt
D: 2 Aardappelen, +- 85 gram nepgehakt (quorn) met 100-200gr gebakken champignons met knoflook en uitjes
T: Thee met lange vinger of volkorenbiscuitje

( Het goedemorgen! drinkontbijt heb ik nog en die moet voor de 29ste op, vind het zo zonde om 'm te laten wegrotten :+ Steviger ontbijten gaat niet zo goed omdat ik sochtends nu tijdelijk wat tabletten moet slikken met veel water, dus dan heb ik echt geen behoefte aan veel ontbijt. )

Ik zou met die drinkyoghurt een beetje opletten, mijn dietiste zei dat ze dat meer ziet als voedsel dan als drinken.. Omdat het stiekum best veel kcal bevat. Drinken 'mag' bij haar niet meer dan 5kcal/100 ml hebben, dus water, light drinken, koffie en thee..
Gehakt wordt als vlees ook afgeraden, eigenlijk alle gehakt en worst soorten, hoe het bij quorn zit weet ik niet precies..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:19

Ik heb gisteren weer poging gedaan tot joggen, ging best goed! 30 min gelopen ongeveer, waarvan maar iets van 5 min gewandelt, rest echt gejogged! Kon echt lekker in het ritme komen op gegeven moment.