aan de pil zonder dat ouders er vanaf weten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:19

Mindim schreef:
Je hebt een eigen risico van 150 euro, medicijnen die je krijgt moet je tot 150 euro zelf betalen of een deel daarvan. Mijn astma medicijnen moet ik ook tot 150 euro zelf betalen.
Dit doe je niet bij de dokter. De dokter stuurt een rekening naar de verzekering, zij kijken of je 150 euro al vol is gemaakt, zo niet krijg je van je verzekeraar een brief thuis dat zij een medicijn rekening voor je hebben betaald en dat ze die rekening bij jou komen vorderen.
Zolang TS bij de verzekering van haar ouders is opgenomen, kunnen haar ouders er achter komen.

ahh oke nee dan begrijp ik het nu :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:20

Mindim schreef:
Suuskipje schreef:
@ mindim, ze is pas 16/17 he, je betaald pas eigen risico vanaf je 18e ;)
bovendien is de pil privacy gevoelig en staat het bij de meeste verzekeraars niet vermeld op de afhandeling zorgkostennota's. bij mijn werk (achmea) staat het vermeld als farmaceutische hulp apothekers en aan de telefoon mogen we dat soort info alleen aan de verzekerde zelf geven en niet aan de ouders ivm privacy.

edit: ongelooflijk stom typfoutje :Y)

Maar zit ze bij de verzekering van haar ouders in, die zijn vast wel ouder. Dus heeft TS zelf een verzekering en is ze de verzekerde of staat ze nog bij haar ouders op de polis??

ze staat waarschijnlijk bij haar oudersop de polis daar je onder de 18 niet een eigen polis mag hebben, maar dat betekent nog niet dat zij eigen risico heeft, onder de 18 is het nog gewoon gratis voor haar :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:21

zap schreef:
@suuskipje, ja is het niet belachelijk.... ik heb nooit wat en als ik wat heb dan is het zo klein dat het altijd in de eigen risico valt...pff

Vind het ook belachelijk, je betaald al maandelijks zoveel aan ziektekosten.
Maar anderzijds Zap...wees blij dat je nooit wat hebt, ik heb altijd de eerste maand van het jaar mijn eigen risico al "opgesnoept" letterlijk en figuurlijk. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:22

Suuskipje schreef:
ze staat waarschijnlijk bij haar oudersop de polis daar je onder de 18 niet een eigen polis mag hebben, maar dat betekent nog niet dat zij eigen risico heeft, onder de 18 is het nog gewoon gratis voor haar :)

Dat bedoel ik, haar ouders zijn de verzekerden en die krijgen de rekening van hun eigen risico afgehaald.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:22

Op je 16/17 zelf verzekeringsnemer worden is een hele toer hoor, dat heb je nog niet zomaar voor elkaar.
Maar tot haar 18e komen ze er op die manier in ieder geval niet achter, dan zou ik me eerder druk maken over het feit dat haar moeder de strip kan vinden.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:23

Mindim schreef:
Suuskipje schreef:

Dat bedoel ik, haar ouders zijn de verzekerden en die krijgen de rekening van hun eigen risico afgehaald.

Nee mindim dat klopt niet, iets gaat alleen van je eigen risico af als het JOUW kosten zijn, niet die van je dochter. Dat zou me toch belachelijk worden haha.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:24

de pil staat bij orha niet op de afschriften ook niet bij het eigen risco ik weet niet hoe het zit als je nog bij ouders staat. maar bij mij staat hij er niet op. ik heb minilet hele lichte pil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:27

zap schreef:
@suuskipje, ja is het niet belachelijk.... ik heb nooit wat en als ik wat heb dan is het zo klein dat het altijd in de eigen risico valt...pff

Nou, toevallig was ik laatst de rekening aan het bekijken, mijn moeder heeft voor meer dan 3000 euro medicijnen gehad, en daar moest ook een deel van zelf worden betaald? Helemaal belachelijk :')

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:28

Anthea schreef:
zap schreef:

Nou, toevallig was ik laatst de rekening aan het bekijken, mijn moeder heeft voor meer dan 3000 euro medicijnen gehad, en daar moest ook een deel van zelf worden betaald? Helemaal belachelijk :')

tsja eigen risico :D
oh en voor jullie ons boos opbellen :Y) wij hebben het niet verzonnen, het is wettelijk ingevoerd!! :P

kavama

Re: aan de pil zonder dat ouders er vanaf weten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:32

Maar ze hoeft de pil toch niet via de verzekering te nemen, als je dan niet wil dat ze erachter komen gewoon zelf kopen.
Vind je ook nisk terug op de afschriften of iest dergelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:37

Het gaat idd niet van het eigen risico van de ouders af. Maar de ouders zijn wel de hoofdverzekerden, dus kunnen het wel opvragen, het kind staat vanzelf wel bij hen op de polis, mijn zoon staat ook bij ons op de polis.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:38

DinoBanani schreef:
- Ik hoor vaak dat het kankerverwekkend is, is dat echt zo?
- Kun je blijvende acne krijgen door de pil?
- is er een pil die niet voor anticonceptie dient, alleen voor je menstruatie op orde te krijgen?
- komt het nergens in te staan bijv medisch dossier ofzo

- Langere tijd (en dat gaat dus om jaren achter elkaar) pilgebruik verhoogd de kans op kanker
- Heb ik nog nooit van gehoord
- durf ik niet 100% zeker te zeggen, maar is vast mogelijk
- in je medisch dossier komt dit wel te staan, is voor de arts wel zo handig als ie weet wat jij slikt ;-)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:39

Mindim schreef:
Het gaat idd niet van het eigen risico van de ouders af. Maar de ouders zijn wel de hoofdverzekerden, dus kunnen het wel opvragen, het kind staat vanzelf wel bij hen op de polis, mijn zoon staat ook bij ons op de polis.

Sterker nog, mijn verzekering stuurt mij elke maand een overzicht van de uitgaven die ze voor ons gezin gedaan hebben ( ja, elke maand, wij zijn helaas dure kostgangers ). Ik weet zo uit mijn hoofd niet of er bij staat om welk medicijn het gaat, maar in ieder geval een bezoek aan de huisarts en apotheek is op zo'n overzicht wel terug te vinden.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:41

Mindim schreef:

ze kunnen het opvragen wat er allemaal vergoed is, maar ze heeft geen eigen risico en als de apotheek gewoon direct aan verzekeraar declareert van een verzekerde onder de 18 dan zien de ouders daar helemaal niets van ;) nu spreek ik alleen uit ervaring van mijn verzekeraar waar ik overigens ook werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:43

Suuskipje schreef:
Mindim schreef:

ze kunnen het opvragen wat er allemaal vergoed is, maar ze heeft geen eigen risico en als de apotheek gewoon direct aan verzekeraar declareert van een verzekerde onder de 18 dan zien de ouders daar helemaal niets van ;) nu spreek ik alleen uit ervaring van mijn verzekeraar waar ik overigens ook werk.

Maar ze is geen hoofdverzekerde, ikkrijg trouwens ook een overzicht van de verzekeraar van de vergoede medicijnen op de polis. Dat zijn dus ik, mijn man en mijn zoon. Mijn man is hoofdverzekerde en wij hangen er op dezelfde polis eronder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:43

dat het de kans op kanker verhoogd is volgens mij nog niet echt bewezen. Er is een kans dat het risico verhoogd wordt maar het is nog niet duidelijk. Aldus mijn pilbijsluiter.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:46

Ayasha schreef:
dat het de kans op kanker verhoogd is volgens mij nog niet echt bewezen. Er is een kans dat het risico verhoogd wordt maar het is nog niet duidelijk. Aldus mijn pilbijsluiter.

Hmm ik meen dat er in de bijsluiter van de mijne stond dat bij langdurig gebruik en dat was dan langer dan 15 jaar het risico verhoogd was.
Kan het niet meer nazoeken, heb deze pil nu niet meer.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:49

DinoBanani schreef:
Anthea schreef:
Stomme vraag misschien, maar zien haar ouders dat dan niet via de verzekering oid?

Goeie vraag!

jawel
dit zien ze wel.
Andere optie is om het zelf te betalen.

mijn pil (microgynon 30, beetje de standaard pil) kost 16 euro voor 3 strips (= 3 maanden).

Kans op kanker...
Tja, wat moet ik nog van onderzoek zeggen.. (beetje minder vertrouwen gekregen in het wetenschappelijk onderzoek nu ik er zelf steeds meer te maken heb).
sommige onderzoeken zeggen dat het de kans op bijv borstkanker vergroot, sommige zeggen van niet..
sommige zeggen dat het baarmoederhals (en volgens mij ook eierstok) kanker voorkomt, sommige zeggen van niet..
tja..

*gaat rest van t topic lezen

edit: ik zie dat anderen niet de medicijnen zien op de declaratie lijst.
mijn ouders (ben nu 21 en woon inmiddels op kamers, nog wel bij mn ouders verzekerd) krijgen altijd nog elke 'periode' (geen idee over hoeveel maanden dit is) een overzicht met alle dingen die gedeclareerd zijn.
staan mijn pil kosten dus ook op.

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 23:52

Voor zover ik weet sta ik nog gewoon bij mijn ouders op de verzekering. Tjee, hopelijk komen ze er niet via die manier achter!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:56

waar ben je verzekerd DinoBanani?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:57

nameless schreef:
je huisarts heeft gewoon zwijgplicht dus ook over de pil..
de pil word juist gebruikt om acne tegen te gaan.
zover ik weet is er geen pil die niet ook tegelijk voor anticonceptie is.

ik zou gewoon naar de huisarts gaan en je probleem voorleggen

Dat ligt heel erg aan het soort pil je slikt en de werkzame stoffen.
Er zijn wel degelijk pillen waar je meer acne van kunt krijgen, dikker van wordt (komt vaak voor) enz.
En dit soort stoffen zijn idd niet zo goed voor je lichaam als je ze langere tijd slikt.
Je kunt het het beste met je arts overleggen welke pil het beste bij jou past.

Maar is het niet een optie om gewoon eens met je ouders te praten? Je kunt ze toch wel uitleggen waarom je aan de pil wilt? Als je seks zou willen hebben kun je tenslotte ook gewoon condooms kopen bij de drogist, dat is een stuk makkelijker dan aan de pil gaan.
Je ouders zouden er toch wel enige begrip voor moeten kunnen opbrengen als jij erg last hebt van je menstruatie, zeker als je veel paardrijd of dergelijk werk doet is het erg vervelend.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:58

DinoBanani schreef:
Voor zover ik weet sta ik nog gewoon bij mijn ouders op de verzekering. Tjee, hopelijk komen ze er niet via die manier achter!

Waarschijnlijk wel.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:59

hey ts,
en heb je het er al eens met ze over gehad? of denk je dat ze het gewoon niet willen en jij nog niets hebt overlegd.
je kan het toch zeggen en kijken hoe ze reageren. je kan ook er bij zeggen dat je het niet doet omdat je gemeenschap wilt hebben maar puur alleen voor je menstruatie.
ik bedoel als je veilig gemeenschap wil hebben koop je wel een condoom toch, dat weten je ouders ook wel.
ik denk dat het, het beste is het toch gewoon te overleggen en niet stiekem doen. als ze er dan achter komen heb je juist de meeste boosheid/teleurgesteld zijn. gewoon open en eerlijk zijn...

vraagje hoelang ben je al ongesteld? het kan ook zijn dat je cyclus nog niet op orde is en dat dat nog moet gebeuren.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:01

anneliesdj schreef:
nameless schreef:
je huisarts heeft gewoon zwijgplicht dus ook over de pil..
de pil word juist gebruikt om acne tegen te gaan.
zover ik weet is er geen pil die niet ook tegelijk voor anticonceptie is.

ik zou gewoon naar de huisarts gaan en je probleem voorleggen

Dat ligt heel erg aan het soort pil je slikt en de werkzame stoffen.
Er zijn wel degelijk pillen waar je meer acne van kunt krijgen, dikker van wordt (komt vaak voor) enz.
En dit soort stoffen zijn idd niet zo goed voor je lichaam als je ze langere tijd slikt.
Je kunt het het beste met je arts overleggen welke pil het beste bij jou past.

Maar is het niet een optie om gewoon eens met je ouders te praten? Je kunt ze toch wel uitleggen waarom je aan de pil wilt? Als je seks zou willen hebben kun je tenslotte ook gewoon condooms kopen bij de drogist, dat is een stuk makkelijker dan aan de pil gaan.
Je ouders zouden er toch wel enige begrip voor moeten kunnen opbrengen als jij erg last hebt van je menstruatie, zeker als je veel paardrijd of dergelijk werk doet is het erg vervelend.

je was me voor :D

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 00:02

Voor zover ik weet zijn we bij Avero Achmea verzekerd..

Ik heb het een paar keer aan mijn moeder gevraagd en idd ook gezegd dat ik dan heus wel een pak condooms haal als ik seks zou willen hebben, maar als ik het woord pil alleen maar noem stijgen de haren overeind.

Ik ben vanaf mijn 13e ongesteld, was voorheen wel mooi regelmatig maar het rommelt nu erg en dat zorgt vaak voor onverwachte ''verassingen" en daar wil ik graag van af.

Is het ook zo dat je er grotere borsten door krijgt? Omdat er zoveel hormonen inzitten?