Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lente77 schreef:@ Jeddah met het rookvoorbeeld ben ik het niet met je eens omdat ik nog nooit gehoord heb dat iemand de eerste trek van een sigaret lekker vond.
Ze deden wel alsof maar dat was om zich groot te houden ten opzichte van vrienden. Als ze dus hun gevoel hadden gevolgd waren ze gestopt.
Echter sigaretten hebben verslavende stoffen in zich en dan is er moeilijk een weg terug.
Charlie je was me voor.
Lente77 schreef:Aansluitend las ik laatst een interessante stelling: mensen leven niet langer, ze doen veel langer over het sterven.
Dit ging over natuurvolken, volledig gezond die tot hun 100e nog werkten en pas grijs werden als ze 80 waren terwijl nu erg veel mensen vanaf 45 zo'n beetje krakkemikkerig beginnen te worden. Ga eens kijken in verpleeghuizen dat is vaak weinig kwaliteit van leven meer in mijn optiek.
Lente77 schreef:@alexx dit is een wel niet discussie omdat ik je al aangaf het van verschillende sites van internet te hebben en er 1 van de sites bij gezet had. Voor jou is het alleen de waarheid na 'wetenschappelijk' onderzoek maar hoe betrouwbaar is wetenschappelijk onderzoek dit omdat er jaren later ook vaak rectificaties op komen.
Wat ik nu ga zeggen is best gevaarlijk en ik zal wel wat over me heen krijgen maar reguliere artsen worden opgeleid op opleidingen die gesponsord worden door de farmacie. Hoe objectief is het dan wat je geleerd wordt?
Van alles wat ons op scholen geleerd wordt moeten we maar hopen dat het de waarheid is en met een goede insteek, maar als dat niet zo is ....wat is dan waarheid?
Dit is absoluut niet aanvallend bedoelt maar echt als iets om te overdenken
femiaans schreef:Ik vind het bijzonder jammer dat je zo luchtig praat over de gevolgen van de zon, en dat het allemaal wel eens door de creme`s zou kunnen komen. Mijn vader heeft in zijn jeugd gedwongen in de zon moeten werken , en heeft ruim 30 jaar met de gevolgen hiervan rond gelopen. ( huidkanker) Hij heeft nooit de mogelijkheid gekregen om te smeren of wat dan ook. 10 jaar geleden is hij overleden aan de gevolgen van de huidkanker. Helaas ken ik nog meerdere gevallen met deze afloop. Ik ben heel blij dat de overheid de waarschuwing afgeeft om voorzichtig te zijn in de zon, ik weet namelijk maar al te goed wat overmatig zonnen voor een gevolgen kan hebben. (En daar heb ik geen wetenschappelijk gewauwel voor nodig)
luxx schreef:Janine1990 schreef:Voorheen smeerde ik, maar ik heb sinds een paar jaar last van PV, en redelijk hardnekkig.
Wat is dat, PV?