femiaans schreef:Ik vind het bijzonder jammer dat je zo luchtig praat over de gevolgen van de zon, en dat het allemaal wel eens door de creme`s zou kunnen komen. Mijn vader heeft in zijn jeugd gedwongen in de zon moeten werken , en heeft ruim 30 jaar met de gevolgen hiervan rond gelopen. ( huidkanker) Hij heeft nooit de mogelijkheid gekregen om te smeren of wat dan ook. 10 jaar geleden is hij overleden aan de gevolgen van de huidkanker. Helaas ken ik nog meerdere gevallen met deze afloop. Ik ben heel blij dat de overheid de waarschuwing afgeeft om voorzichtig te zijn in de zon, ik weet namelijk maar al te goed wat overmatig zonnen voor een gevolgen kan hebben. (En daar heb ik geen wetenschappelijk gewauwel voor nodig)
Ik denk dat je het verkeerd interpreteerd.
Mensen willen juist wél waarschuwen voor de zon hier, alleen dan niet met: "Smeer je in!" maar meer met "Blijf gewoon uit de zon."
hier is de discussie meer van insmeren goed of gewoon beste om er helemaal uit te blijven.
Maar als je eenmaal in de zon bent, is insmeren denk ik wel beter.. Voorbeelden van huidkanker inderdaad genoeg..