Restless legs syndrome

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:52

Merlijn schreef:
Ik had daar ook veel last van; heb toen zelf bedacht om het voeteneinde van mijn bed ongeveer 6 cm hoger te zetten (had nog een paar houten blokken) en dat heeft bij mij heel goed geholpen.

Dit helpt bij mij ook heel goed!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:55

Zijn jullie allemaal ook naar de huisarts geweest en hebben jullie daar te horen gekregen dat jullie RLS hebben?

Want Merlijn, ik heb mijn benen ook hoger gelegt, maar dat werkte totaal niet.

Deze klachten hoeven niet per direct RSL te zijn, het kan ook iets met je bloedsdoorstroming/hart zijn, of spierkrampen zoals in de post van Amalarab staat.

Ik heb echt alles geprobeert, heb er toen ook een topic over geopent op bokt.. Maar niets heeft bij mij geholpen. Ik liep als klein kind midden in de nacht rondjes in mijn kamer of ging dan traplopen. Oftewel. Ik heb er zo extreem veel last van, dat ik er echt vanaf wil komen. En dan neem ik die bijwerkingen (die steeds minder worden en waar ik nu dus vrijwel geen last meer van heb) maar voor lief ;).
Het heeft ook heel lang geduurt voor ik medicijnen voor geschreven kreeg, maar mijn weerstand werd er ook heel slecht door, ik was vaak ziek, concentratie problemen en gewoon continue zo energieloos als maar kan. :=

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:03

Nee, niet bij de huisarts geweest, dat stel ik zo lang mogelijk uit.
Ik had er ook vaak last van als we in een restaurant zaten, dan konden we beter meteen naar huis gaan want ik werd gek. Maar, omdat je dat je man niet aan wilt doen had ik een keer mijn benen op de stoel tegenover me gelegd en ........:) :) dat hielp.
's-Nachts moest ik echt mijn bed uit en rondwandelen.

Miracle_

Re: Restless legs syndrome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:06

Ik heb er ook last van, in een lichte vorm gelukkig maar. Als ik moe ben (mijn lichaam vooral), dan begint het.. De soort "schokkende" bewegingen in mijn benen.. Zo vervelend! Het is gelukkig wel over als ik eenmaal in bed lig. Maar ik vind het wel echt vervelend dat ik als het ware gedwongen word naar bed te gaan.
Laatst had ik het in de bioscoop.. Nou ik was blij dat de film afgelopen was.. ;)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:08

Ik zou toch naar de huisarts gaan. Straks is het wel je hart. Ze hebben ook naar mijn hart gekeken toen.
In mijn geval helpt benen omhoog houden totaal niet. Maar ik heb ook behoorlijk extreme last van RLS :\.

Ik lees hier overigens berichten van mensen met "schokkende" bewegingen? Dat heb ik niet? Ik heb alleen de drang om ze te bewegen, als ik dat niet doe gaat het pijn doen. Ze bewegen niet uit zich zelf ofzo, alleen in mijn slaap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:12

DarkDreamer schreef:
k lees hier overigens berichten van mensen met "schokkende" bewegingen? Dat heb ik niet? Ik heb alleen de drang om ze te bewegen, als ik dat niet doe gaat het pijn doen. Ze bewegen niet uit zich zelf ofzo, alleen in mijn slaap.

Die bewegingen heb ik ook niet. Alleen de drang dat ik mòet lopen.
Ik kan het ook hebben als ik gewoon ergens zit.
Wat ik 's nachts doe, als ik er niet van kan slapen, is op een tennisbal gaan staan en dan goed drukken, de hele ondervoet bij langs. En de benen even goed stretchen. Daarna lukt het slapen vaak wel weer.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:05

Ik moest wel even lachen om dit topic :o Ik zit altijd (zo ongeveer continu) met mijn benen te wiebelen zonder dat ik het door heb. Als ik ze stil wil houden moet ik echt denken; hou stil, hou stil...
Nu zei een vriendin van mij; je hebt RLS! Dus ik heel hard lachen, omdat ik dacht dat ze dat zelf bedacht had :') Kom ik er hier dus achter dat het echt bestaat _O-
Ik heb het ook als ik naar bed ga, maar niet zo heftig dat ik er echt last van heb gelukkig! Wat is bij jullie lees is allemaal erg vervelend :(:)