S.O.S. Sonja

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: S.O.S. Sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:18

Is dat niet hetzelfde? :')
Volgens mij heeft ze wel een opleiding gevolgd maar dan moet ik even een x in het boek kijken! :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:19

Hannah_Menno schreef:
Is dat niet hetzelfde? :')
Volgens mij heeft ze wel een opleiding gevolgd maar dan moet ik even een x in het boek kijken! :)

Nee, wat ik al zeg: ze heeft alleen de LOI cursus gevolgd (Gewichtsconsulente), die duurt maar 12 maanden en is vrij beknopt.
Om de titel diëtiste te mogen voeren moet je de vierjarige HBO opleiding Voeding & Diëtetiek afgerond hebben.

Het verschil is dat een gewichtsconsulente alleen gezonde mensen met overgewicht mag begeleiden.
Een diëtist mag naast deze groep ook mensen begeleiden die een ziekte hebben, zoals mensen met diabetes of patiënten in het ziekenhuis.
Laatst bijgewerkt door x_spekkie_x op 18-03-10 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Re: S.O.S. Sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:21

Ohh.. Ok! Weer wat geleerd! Bedankt! ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:23

Maakt me niet uit wat ze wel/niet is, het werkt!

Erg makkelijk te volgen en helemaal niet zo streng
Ik ben 3 jaar geleden in 19 weken 22 kilo afgevallen :Y)

Nu voor de zomer moet ik een paar kilootjes kwijt (strak voor de bikini ;-)) dus volg ik nu een paar weken SB +:)+

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:02

Hannah_Menno schreef:
Dus omdat ze zelf toevallig succes had is het een flop? :') Ze heeft ervoor gestudeerd hoor. Staat ook in het boek. En ik ben met je eens dat het niet voor iedereen werkt aangezien elk lichaam anders is maar bij ons thuis werkt het geweldig en bij vele andere ook dus dat het klinklare onzin is is niet waar. :n
Overigens is ze wel diëtiste, ik weet niet hoe je erop komt dat ze het niet is? :=

Geen flop, maar ook geen 100% succes.

Luister, ik ben zelf 50 kg afgevallen (ruim) door een bepaalde methode die ik zelf uitgedokterd heb. Een gezonde, verantwoorde methode waarvan ik van overtuigd ben dat het ook anderen kan/zal helpen. Maarrrrrrr.... niet iedereen! Ik ga dan ook niet wereldkundig maken dat mijn dieet geweldig is en het enige dat werkt.
Ik weet inmiddel heel erg veel over voeding, zelfs zonder een LOI cursusje die iedereen met enig vermogen tot leren kan doen ;)
Dat maakt ook dat ik durf te stellen dat voor 95% van de mensen SB geen blijvende oplossing is. Het is een mode-dieet, net als vele andere waren en nog vele andere zullen volgen.

Wil je een blijvend resultaat? Zul je de rest van je leven moeten SB-en, simpel. Geen excuses dan meer, geen uitwegen, maar je leven omstellen. En dat houdt geen mens vol. Daarvoor is het te eenzijdig en beperkt, te weinig caloriën en te rijk in kh.

Maar nogmaals, dat is gewoon het risico van iemand die voor zichzelf een succes heeft behaald en daarmee de markt op gaat.

Ik zou het niet aandurven de mensen met mijn voedingspatroon op te zadelen, ook al is het een stuk gezonder ;) Simpelweg omdat ik idd niet de papieren er voor heb én daarbij omdat ik maar weinig mensen ken die de discipline er voor hebben om te doen wat ik gedaan heb. Da's geen arrogantie, dat is gewoon zo, heb nog nooit zo geleden als de afgelopen drie jaar :D (En nog) _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:33

Barmat schreef:
Geen flop, maar ook geen 100% succes.

Luister, ik ben zelf 50 kg afgevallen (ruim) door een bepaalde methode die ik zelf uitgedokterd heb. Een gezonde, verantwoorde methode waarvan ik van overtuigd ben dat het ook anderen kan/zal helpen. Maarrrrrrr.... niet iedereen! Ik ga dan ook niet wereldkundig maken dat mijn dieet geweldig is en het enige dat werkt.
Ik weet inmiddel heel erg veel over voeding, zelfs zonder een LOI cursusje die iedereen met enig vermogen tot leren kan doen ;)
Dat maakt ook dat ik durf te stellen dat voor 95% van de mensen SB geen blijvende oplossing is. Het is een mode-dieet, net als vele andere waren en nog vele andere zullen volgen.

Wil je een blijvend resultaat? Zul je de rest van je leven moeten SB-en, simpel. Geen excuses dan meer, geen uitwegen, maar je leven omstellen. En dat houdt geen mens vol. Daarvoor is het te eenzijdig en beperkt, te weinig caloriën en te rijk in kh.

Maar nogmaals, dat is gewoon het risico van iemand die voor zichzelf een succes heeft behaald en daarmee de markt op gaat.

Ik zou het niet aandurven de mensen met mijn voedingspatroon op te zadelen, ook al is het een stuk gezonder ;) Simpelweg omdat ik idd niet de papieren er voor heb én daarbij omdat ik maar weinig mensen ken die de discipline er voor hebben om te doen wat ik gedaan heb. Da's geen arrogantie, dat is gewoon zo, heb nog nooit zo geleden als de afgelopen drie jaar :D (En nog) _O-

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt hoor maar SB probeert juist mensen een andere manier van leven en eten aan te leren. Ik volg het patroon echt niet precies. Zo doe ik door de yoghurt altijd muesli omdat ik het anders niet lust. Op zaterdagavond eten we gewoon patat, op zaterdag avond mogen we gewoon wat lekkers. :)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:19

En dat is op zich ook helemaal niet slecht :n Maar heel veel mensen denken: Ah ik ben op mijn streefgewicht, ik kan weer effe :P

Ik zeg altijd: ik heb levenslang. Ik houd me altijd aan mijn levenspatroon, maar soms dan spring ik uit de band. 1x per week een flink bord patat met een dikke vette frikandel, of een lekkere portie chips, heerlijk! Maar dan moet ik daarna weer zeggen: klaar. En juist DAAR gaan mensen de fout in! En vind ik ook dat SB tekort in schiet eerlijk gezegd.
Het is niet echt vol te houden als je geen ijzeren discipline hebt.

Ik hoop zelf altijd de discipline te houden die ik nu heb. Maar goed, ik heb een "dikke" foto in mijn la liggen _O- die helpt voorlopig genoeg ;)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 00:43

Inmiddels ben ik vanmiddag gebeld door endemol, en heb een kort telefonisch gesprek gehad. Krijg aankomende weet te horen of ik 'door' ben of niet.

Al heel mijn leven heb ik last van overgewicht, loop ik rond bij diëtistes en artsen, maar de enige die hier wat aan kan veranderen ben ik. En niet een of andere arts. De theorie van het afvallen heb ik in de afgelopen jaren voldoende opgedaan, tenminste dat denk ik zelf.

Begin 2009 ben ik ook afgevallen, wel 14 kg. Maar toen deed ik het op mijn (gezonde!) manier en helemaal zelfstandig, op mijn tempo.. Maar toen kwam ik op het punt dat mijn gewicht stil bleef staan en het maakte niet meer uit wat ik deed, maar het ging er niet meer af. Het lukte niet meer en mijn doorzettingsvermogen ging weg. Inmiddels zit er alweer 11 kg bij. (of eigenlijk 8, want ik ben er alweer 2 kwijt) Maar ik wil niet blijven Jojoën.

Ik hoop dat dit mij kán helpen om een andere levensstijl aan te nemen. Een gezondere waarin ik een goed balans kan vinden tussen voldoende, maar wel gezond eten en goed bewegen. Alles heeft zijn voor en zijn nadelen. En iedereen heeft overal wel een mening over. Zo ook over dit dieet. Mijn mening: voor mij is het het proberen waard, en doormiddel van dit programma zal die stok achter de deur een hele boom worden, die ik hopelijk niet weg zal krijgen.

Voor de een is het voldoende en zal het wel helpen, en voor de ander niet. Maar ik zal niet weten of het voor mij werkt of niet, als ik het niet probeer.