Tampons

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arans

Re: Tampons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:24

Ik gebruik er wel altijd een maandverband onder. Want je weet nooit of ie al heel vol is of niet, dus misschien ben je wel veel erger dan verwacht.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:50

Zeker weten maandverband eronder. Want anders na 1 les (2 uur) loop ik al rond met een rode broek.

Dat vermijden we liever ;) .

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:53

Ik heb met een tampon ook nog nooit gehad dat ik ben door gelekt gelukkig :n
Gewoon regelmatig verwisselen.. :)

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:22

Als je doorlekt, misschien een zwaardere tampon gebruiken?
Ik red het ook niet op mini's hoor, normale wel :)

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:25

Heb er altijd wel een inlegkruisje bij :)
Lek meestal niet door, maar gewoon voor het geval dat :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:35

LiNdA1986 schreef:
Als jullie tampons gebruiken, hebben jullie dan ook een inlegkruisje of niet?
Ik vind het altijd griezelig als de tampon toch nog wat gaat doorlekken, maar vind zo'n inlegkruisje ook niet echt fijn.

Ben benieuwd naar jullie oplossingen.

nee nooit haat dat :P dus gewoon tampon en klaar

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 05:38

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 07:57

Romyjuh_Xx schreef:
Ik gebruik ook gewoon tampons maar heb wel altijd voor de zekerheid een klein inlegkruisje.

edit ik gebruik stringkruisjes (omdat ze zo klein zijn)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:03

Ik gebruik wel zo'n heel klein inlegkruisje voor de zekerheid.
Ik ben ook heel matig ongesteld, kan dus de hele dag met 1 tampon doen (8 uur).
Handig hoor! Dat wisselen vind ik niks.

Wat ik me nog wel afvraag: ik gebruik zelf Tampax, met zo'n inbrenghuls. Hoe breng je een tampon in zonder zo'n huls? Moet je hem dan met je vinger erin stoppen? Dat krijg je toch niet ver genoeg? En dat vind ik eigenlijk ook een beetje vies :o :o

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:22

Ja, zonder inbreng huls breng je m met je vinger in! En dan krijg je m gewoon dr ver genoeg in!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:22

Maar dan zit je hele vinger toch vol drap? En vingers en handen zijn toch vaak niet echt hygienisch? Dus moet je eerst je handen wassen, dan ding dr in, dan weer handen wassen?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:24

EUhm, t valt wel mee hoe vies je vingers dr van worden ;) Want de zooi blijft dankzei de tampon binnen.
Ik was eigenlijk alleen achteraf mn handen... Heb dr nooit zo bij stil gestaan omdat van te voren ook te doen...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:29

Haha ok, nou, ze zeggen toch altijd dat handen veel bacterieen meedragen? Als ik naga wat ik zoal op een dag doe: veel typen, spullen pakken, hond aaien en wandelen, bellen, computeren, eten.... en dan zo'n ding erin stoppen zonder handen te wassen... Ik vind dat wel vies, want voor je het weet heb je een schimmelinfectie ofzo te pakken.
Lang leve de Tampax ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:31

Bij mij lekt het nooit door, ook niet de eerste dag..
Ik verwissel altijd na ong. 6 uur :+

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:32

Ik wissel niet om de zoveel uur...
Ik wissel als k naar de wc ga, ook al is dat elk uur...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:34

Welke tampons ik ook gebruik, de meeste lekken af en toe toch door na een tijdje. Ik heb meestal echt geen tijd om elke keer ik denk 'nu is ie vol' naar het toilet te lopen, ook heb ik vaak uren geen toilet ter beschikking. Ik doe er standaard een inlegkruisje onder, voel me veel veiliger zo.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:42

Ik snap niet zo goed hoe het door kan lekken.. :+ Verliezen jullie zoveel bloed dan?
Ik verlies bijna geen bloed, juist meer slijmvlies :')

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:43

Nikeyy schreef:
Als je doorlekt, misschien een zwaardere tampon gebruiken?
Ik red het ook niet op mini's hoor, normale wel :)

Ik heb altijd super-plus. En lek daar gerust door :j.

Edit: Typfout.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 16-03-10 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:59

BraveSpots schreef:
Ik heb altijd super-plus. En lek door gerust door :j.
Who! Maar die zijn toch kei groot? Ik heb gewoon mini :o En dat voor een 27 jarige :o

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:10

Majo schreef:
BraveSpots schreef:
Ik heb altijd super-plus. En lek door gerust door :j.
Who! Maar die zijn toch kei groot? Ik heb gewoon mini :o En dat voor een 27 jarige :o

Ik vind het best meevallen :+ . Wat mij betreft mogen ze gerust nog een grotere maat maken.
Want op de ergste (twee) dagen doe ik met super-plus max 2 uur mee zonder dat ik doorlek.

Op die dagen moet ik altijd zorgen dat ik overal waar ik ga een toilet ter beschikking heb en daar op tijd geraak. Leuk is anders, maargoed, ik doe het er maar mee ;) .

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:13

BraveSpots schreef:
Ik vind het best meevallen :+ . Wat mij betreft mogen ze gerust nog een grotere maat maken.
Want op de ergste (twee) dagen doe ik met super-plus max 2 uur mee zonder dat ik doorlek.

Op die dagen moet ik altijd zorgen dat ik overal waar ik ga een toilet ter beschikking heb en daar op tijd geraak. Leuk is anders, maargoed, ik doe het er maar mee ;) .
Ben je niet duizelig aan het eind van de dag? Ik kan serieus de hele dag met 1 mini doen, zelfs op de zwaarste dagen! Op de lichtere dagen heb ik aan 1 of 2 inlegkruisjes genoeg... gelukkig maar.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:39

Majo schreef:
BraveSpots schreef:

Ben je niet duizelig aan het eind van de dag? Ik kan serieus de hele dag met 1 mini doen, zelfs op de zwaarste dagen! Op de lichtere dagen heb ik aan 1 of 2 inlegkruisjes genoeg... gelukkig maar.

Gelukzak |( .
Ik heb ook de zwaarste en soms zijn ze na een uurtje of 2 ook doorgelekt.
Ik verlies wel heel veel bloed, de eerste 3 dagen...
Had het vroeger nog erger, maar sinds ik de pil neem is het een beetje beter.
Ben die dagen dan ook altijd een beetje zwakker/meer moe, dan op andere dagen, door het bloedverlies. Heb er vroeger ijzerpillen voor genomen, maar nu gaat het wel zonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:05

Ik heb er altijd maandverbandje nog onder. Voor de veiligheid. :) Ook lek ik er altijd een klein beetje door heen, terwijl m'n tampons toch nooit echt vol zitten.. Kan ook rustig 6 uur op een mini tampon leven. :+ Enkel als ik sport doe ik normaal in.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:11

Majo schreef:
BraveSpots schreef:

Nope, maar ik heb altijd wat lagere ijzerwaardes (al van geboorte) dus volgens mij kan mijn lichaam prima met dat massieve bloedverlies omgaan ofzoiets :j.

Gelukkig maar, ik hoef er die dagen nog geen duizeligheid bovenop ;) .

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:17

Majo schreef:
Haha ok, nou, ze zeggen toch altijd dat handen veel bacterieen meedragen? Als ik naga wat ik zoal op een dag doe: veel typen, spullen pakken, hond aaien en wandelen, bellen, computeren, eten.... en dan zo'n ding erin stoppen zonder handen te wassen... Ik vind dat wel vies, want voor je het weet heb je een schimmelinfectie ofzo te pakken.
Lang leve de Tampax ;)

Is wel waar hoor wat je zegt. Maar er zal wel eens vaker een niet net gewassen hand in de buurt komen :o ? Als je snapt wat ik bedoel....
Dus volgens mij valt het wel mee met hoe snel je een infectie oploopt. Was overigens zelf wel altijd eerst mn handen ;)