Slechte nagels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Enya

Re: Slechte nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:44

Volgens mij ga ik dan binnekort een glasvijl kopen! :D
Zijn deze gewoon bij drogisterijen te koop?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 20:49

Zo, wat een reacties! :D

Heb even bijgelezen..
lovelynutia: Nagellak remover zonder acton.. Hmm. Ik heb geen idee of ik dat heb, zou ik even moeten kijken! :)
sokje87: Je nagelriemen olieen? Gewoon met olijfolie?
corinepgek: Dat van het calcium.. Mijn moeder zegt elke keer dat het daar door komt. Ik drink geen melk of karnemelk, want dat vind ik vies. Ik drink wel karnemelk met bosbessensmaakje of ik drink Optimel, dat zijn toch ook melkproducten? :Y)
6marly6: Wat is mavala? :')
Polly: Wat waren je buikklachten? Ik zou zoiets niet snel doen, heb spastische darmen.. :=
annebe: HAHA. Nou dat probeer ik nog even uit te stellen :').
Hypofocus & Silvia: Wat jij zegt Silvia, over een slechte gezondheid oid, dat kan bij mij wel het geval zijn. Mijn weerstand is heel slecht, ik heb pfeiffer gehad, en wil bij ernstige vermoeidheid weer die symptomen terug krijgen. Ik ben gronisch vermoeid door een slaapstoornis, ookwel bekent als Restless Legs. Ik slik daar nu medicatie tegen die mijn weerstand nog meer omlaag heeft gehaald, hierdoor loop ik erg snel ontstekingen op. De medicatie zelf is erg zwaar en heeft flink wat bijwerkingen gehad, vooral in het begin. Hiernaast loop ik voor onderzoek naar plotseling in elkaar zakken. Morgen krijg ik te horen wat ik heb. Teminste, als er wat gevonden is ;). Ik ga woensdag naar de huisarts aangezien ik ook geestelijk even niet lekker in mijn vel zit, ik ben gigantisch gestrest en krop op het moment erg veel op. Iig, mijn emoties kunnen versterkt worden door de medicatie die ik slik, dus nu ga ik woensdag overleggen met de huisarts wat ik nu het beste kan doen. Ik zal hem dan gelijk wijzen op mijn nagels. Ik heb op bepaalde momenten ook echt haaruitval. Dus wat dat betreft hebben jullie een punt :+.
En om dan ook even op jouw advies te komen Hypofocus, ik zal het vragen aan de huisarts, maar wat Marijee, onder jou al zegt.. Dat heb ik dus ook altijd begrepen over die dingen. Dus ik ga het woensdag eerst even na bij de huisarts wat hij denkt dat het beste is voor mij :).
Steffie89: Wat is een glasvijl? Hoe ziet dat er uit :')?
Ik vijl nu met een ehm.. ja.. Het is iig geen metaal. En daarmee vijl ik mijn nagels rond, en ik vijl ze inderdaad ook even aan de onderkant :j.
Trind is via internet te verkrijgen? :)

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:53

Je nagels vijlen aan de onderkant? :P
Wat moet ik me daarbij voorstellen? :o
Ik vijl gewoon dat witte randje rond, en verder niets..

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 20:55

Ik vijl dan mijn nagels rond, en als je dan de onderkant vijlt, haal je de 'omgevouwen randjes' weg. Of nouja, hoe noem je dat.. Ik vijl dan altijd een beetje schuin, niet de hele onderkant van mijn nagel, maar gewoon op het randje zegmaar :Y). Geen idee of dat ook zo moet hoor.. :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:10

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:13

Kalkpillen.. ;) Helpt super..

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:39

Afbeelding
Dit is een glasvijl. Deze is van Koh, te koop bij Douglas. Het ideale hiervan is dat er een hoesje omheen zit. Aangezien ze wel breekbaar zijn.

Aan de onderkant vijlen wil zeggen dat je een keer onder je nagel door vijlt. Normaal vijl je van buiten naar binnen toe. En sluit je af door de onderkant van je nagel -wat als ware boven je vinger uit komt- een keer te vijlen.

xDramaQueen, gel is heel mooi en leuk. Maar daarmee verbeter je, je nagels niet. Je ontloopt het probleem gewoon. Je nagels komen er niet mooier uit nadat er gel op heeft gezeten..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:09

Steffie89 schreef:
Afbeelding
Dit is een glasvijl. Deze is van Koh, te koop bij Douglas. Het ideale hiervan is dat er een hoesje omheen zit. Aangezien ze wel breekbaar zijn.

Aan de onderkant vijlen wil zeggen dat je een keer onder je nagel door vijlt. Normaal vijl je van buiten naar binnen toe. En sluit je af door de onderkant van je nagel -wat als ware boven je vinger uit komt- een keer te vijlen.

xDramaQueen, gel is heel mooi en leuk. Maar daarmee verbeter je, je nagels niet. Je ontloopt het probleem gewoon. Je nagels komen er niet mooier uit nadat er gel op heeft gezeten..

ligt ook totaal aan hoe het gezet word, je kan je nagels er idd goed mee verpesten, maar wanneer het netjes verwijderd wordt is er niets aan de hand :)

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:34

Ik lees dat er heel veel gestopr zijn met nagelbijte,
HOE???
ik wil ook stoppen maar het lukt niet.
ga binnenkort maar weer nep bagels opplakken, daar word ik alleen wel kriegel van.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 21:37

Doorzettingsvermogen? Het heeft mij ook moeite gekocht, en ik doe het nog steeds soms. := Vooral als ik stres heb.

Ik moet morgen trouwens bloedprikken, onder andere om te kijken of ik vitamine B12 te kort kom. Een van de kleine symptomen is brokkelige nagels. (Ze hebben overigens niet besloten om dit te controleren omdat mijn nagels slecht zijn hoor :P).

Lottiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:44

Aah ik heb ook inscheurende nagels en daarbij vooral het bovenste laagje dat eraf gaat. Voorheen had ik dit nooit, vervolgens heb ik ongeveer 4 maand altijd nagellak op gehad en nu heb ik verdomd vervelende nagels. Heb nu alweer een maand geen nagellak op, maar het versterkt niet echt.
Vervelend, maar wacht stiekem ook op de Oplossing !