Zwemmen & ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:28

He bah dat kun je niet maken hoor :n

Inbrengen is kwestie van je houding zoeken. De een vindt het makkelijker om op het toilet te blijven zitten, de ander vindt het makkelijker om te staan en 1 voet op de rand van het toilet te zetten bv. Dat is echt een kwestie van even oefenen.
En uithalen ook. touwtje schuin naar voren trekken en vooral rustig een paar uurtjes laten zitten tot 'ie vol is. Niet te dwangmatig vaak willen wisselen.

Waarom schaam je je zo dat je ongesteld bent? Dat worden ALLE vrouwen om je heen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:30

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:30

Koop er met een inbrenghuls!
Wellicht helpt dat.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:31

pintogirl schreef:
Ik krijg ze er niet in, hoe ik ook probeer. Heb 1x eentje gehad (tis me 2x gelukt) die ik er daarna niet uit kreeg, dus ja & ik ben dr ook vreselijk onhandig mee

Ik denk dat ik maar gedwongen ben 2 broekjes aan te doen & tussendoor heel snel doe 'controleren'. Ik heb nou niet een zware menstruatie.
Zulke dingen kom ik altijd van in de stress & als ik in de stress zit gaat het snel slecht met mij, dus ik denk niet dat ik meer verder moet klooien met tampons vóór zondag. (Later wel, maar voor zondag niet. Dit weekend ben ik er trouwens ook niet verder).
Het moet maar zo ;(

Ik schaam me dood zo :o

Bij dit idee krijg ik rillingen over me lijf brrr, niet echt hygienisch voor de mede zwemmers!!!
Optie is alleen tampons!

Dennis12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:32

Hoi.

Welk zwembad ga je zwemmen? Dan hou ik daar rekening mee.
Ik vind dit heel erg onhygienisch...!
Ga naar de winkel, koop kleine tampons, et voilla.
Ik mag dan wel een man zijn, maar heb genoeg vriendinnen die met tampons zwemmen, nooi problemen. Je moet ze wel lang genoeg laten zitten tot ze wat vol zijn.

Gewoon proberen meid.
Want ik vind dit wel héél erg smerig als je gaat zwemmen zonder tampon.

Jaime_

Probeer anders eens een tampon met inbrenghuls?

Anoniem

Ja verhip, inbrenghuls, dat was vroeger hartstikke handig ja! Tampax heetten die dingen toen, ik weet niet of dat merk nog bestaat? Dat was echt heel makkelijk inbrengen.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:33

Ik kan me haast niet voorstellen dat je die mini ob's niet in zou kunnen brengen.

Kan je dat niet nog even oefenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:34

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:34

Idd tampon. Ik had er vroeger ook superveel problemen mee. Ik kreeg het er ook niet in. (zelfs niet met zo'n hulsje, dan hing het er half uit nog). Ga gewoon ergens liggen, of idd een been op de wcbril en probeer een aantal keer met die ob mini's.

Ga aub niet met een verbandje zwemmen. Dat zou enorm opvallen, dat wordt een grote pamper volgens mij :p en als er dan stukjes van af gaan en dat drijft rond hahah :p

Laura_x_

Re: Zwemmen & ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 17:36

Hier mag een slotje op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:37

Zo werkt het niet op Bokt, dat zou je inmiddels kunnen weten ;)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:38

inbrengen moet je beetje bij beetje doen, niet te snel in willen duwen soms moet je even wachten totdat je schaamlippen er "omheen" gaan of even friemelen zodat hij er echt tussen zit zeg maar. eruit halen kan idd pas makkelijk als hij vol zit ... als dit dus ( nog) niet gaat gewoon even wachten.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:39

gigatampon erin en dichtkitten :+

Anoniem

A

Yvanka_

Hoezo een slotje? Het is niks om je voor te schamen aangezien iedereen ongesteld wordt.

Maar zwemmen met maandverband werkt gewoon écht niet! En is daarnaast ook nog een onhygienisch voor de medezwemmers. ;)

Ga er gewoon rustig een keer voor zitten, je hebt nog 2 dagen de tijd. Desnoods zoals eerder aangegeven met een spiegel, probeer een aantal houdingen en dan moet het goed komen :)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:40

Ach meid.....

Ik zie mezelf weer toen ik jong was.
Ik kreeg ze er ook niet in, en pijn dat het deed!!! Ik zwoer dat ik die ondingen nooit meer zou gebruiken.
Tot ik net zoals jij een zwemafspraak had....

Toen deed ik het volgende.
Er zijn tampons te koop met inbrenghuls, zowel van de OB als Tampax.
De huls is heel glad en kan je makkelijker naar binnen schuiven omdat het niet zo stroef is.
Voordat je de tampon met huls inbrengt ga je eerst even plassen, blaas leegmaken, daarna goed je handjes wassen.

Als je hem inbrengt ga je gebogen door je knieen met je benen een stuk uit elkaar staan.
Zet je buik uit, goed uitademen, op het moment dat je dat doet kan je hem makkelijk schuin naar binnen schuiven, het onderste hulsje schuif je
in de bovenste en voila hij zit. Zonder een centje pijn, dat garandeer ik je.

Nadat ik door had hoe het moest, wilde ik ook niet meer aan het maandverband!

Neem je tijd, ontspan je, en oefen een paar dagen voor het zwemmen. Zodat je niet zo gespannen bent.
Geloof me, het lukt wel.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:42

Je moet je wel ontspannen als je hem erin drukt zeg maar.. Tel tot 100 desnoods, ga schaapjes tellen, of denk aan iets leuks maar als je je spant (of er voor stresst) dan lukt het niet en doet het pijn..

Mocht er iets medisch achter zitten kan ik begrijpen als je geen tampon wilt gebruiken, maar anders vind ik het erg onhygienisch én dan zou ik niet gaan zwemmen (en gewoon eerlijk opbiechten dat je helaas ongesteld bent geworden).. Anders is het ook niet fijn voor je mede-zwemmers en krijg je misschien wel hele genante momenten..

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:44

als er een vent in kan, kan er ook een tampon in ;)
De eerste keren moet je ff beetje puzzelen misschien, maar het gaat echt, geloof me.
En het is een ideale uitvinding! :j

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:45

Koop de kleinste tampons, op alle tampons zitten zegmaar naatjes, koop de gene die rond om de tampon gaan.
Ga op de wc zitten net als of je moet plassen, doe je benen iets wijder en dan krijg je hem der zo in. Als je hem nog voelt moet ie wss iets verder ingebracht worden.
En er uithalen, daar heb ik ook problemen mee maar dan is het gewoon eventjes tanden op elkaar zetten.
En voor een keertje, als je toch echt wilt zwemmen is dat tanden op elkaar zetten helemaal niet zo erg.
Laatst bijgewerkt door Youknowme op 12-03-10 17:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:46

A

Vjestagirl

Ik vind het niet bepaald hygenisch naar de andere zwemmers toe dat je zonder tampon wilt gaan zwemmen. Je krijgt water in je mond, in je ogen, in je neus, en daar zit dan jouw bloed in. Brrrr.

Tampons zijn geen ramp, echt niet.

s6801881

Als het hier toch over tampons en zwemmen gaat wil ik eigenlijk ook een vraagje stellen :o Hoe lang gaat het goed met een tampon in het water...? Want ik durf zelf nu nog niet te zwemmen omdat ik bang ben dat dat ding water opzuigt en na een uur zijn werk niet meer doet, met dezelfde roodgevlekte bikini als gevolg :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:48

A

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:50

in het water schijn je idd stuk minder te vloeien, net als dat je slaapt. Een tampon zuigt zich niet zomaar vol, hij zit in een redelijk afgesloten gebied waar tijdens het zwemmen niet zomaar allerlei water terecht komt.. anders krijgen we een klotsbuik :P