Wéér door mijn wekker heen geslapen, oplossing?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Wéér door mijn wekker heen geslapen, oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:59

ik zet de wekker en m'n telefoon. Ik kan namelijk zonder wakker te worden mijn wekker uitzetten :+

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:19

Meerdere wekkers door je kamer zetten EN zet de wekker zo ver mogelijk van je bed af.
Zo moet je juist wel je bed uitkomen om je wekker uit te drukken.

Daarnaast kan je natuurlijk ook een geluid nemen dat je onprettig vind en waardoor je sowieso wakker wordt.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:22

Ik druk hem uit en slaap weer verder. ;(
Oplossing daarvoor is wekker aan de andere kant zetten!
Als je er echt doorheen slaapt kun je misschien verschillende wekkers zetten, bijvoorbeeld je wekker en die op je telefoon ofzo?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:27

Ik zou de wekker ook ergens anders neer zetten in je kamer. Ik gebruik alleen mijn telefoon als wekker en ben meestal al voor de wekker wakker :)

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:28

zet 3 verschillende wekkers op 5/10 minuten na elkaar verder in je kamer.. en zorg dat ze niet eerder uitgaan dan dat je ze uitdrukt..
hiermee verplicht je jezelf om eruit te komen..
en anders.. misschien eens een keer GOED slapen in het weekend??
je bent misschien gewoon te vermoeid waardoor je het niet kan opbrengen om eruit te komen..?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:34

Meid wat een bekend probleem :+
Toen ik alleen was had ik een wekker of 6 :o

3 x ging mijn telefoon af.
1 x wekker andere kant van de kamer waarvoor ik echt mijn bed uit moest en die me toch een klere herrie maaktte :P
1 x Naast me, welke ik bleef snoozen :+
1 x Aan de andere kant van het bed

En tja heel soms sliep ik er door heen maar vaak toch keurig op tijd waar ik wezen moest.

Mijn vriend vond het overigens een hele battle om al die dingen tot zwijgen te brengen s'morgens dus ze verdwenen snel en vriendje bleef :9 nu komt vriendlief naar boven en wekt me als hij gaat werken, om dit extra kracht bij te brengen, doe hij fijn het licht op de overloop aan als hij de deur uitgaat :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:37

Het scheelt natuurlijk ook om toch echt dat uurtje eerder naar bed te gaan.

En een slaapcyclus duurt ongeveer anderhalf uur, probeer dan ook na die tijd wakker te worden, dus na 6 uur, of 7,5 uur slapen. Je zit dan in een lichte slaap zodat het makkelijker is om wakker te worden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:37

Er niet uit kunnen komen hoeft niet veroorzaakt te worden door te weinig slaap. Sommige mensen hebben nu eenmaal moeite om 's morgens op gang te komen, net zoals anderen 's avonds voor tienen in bed moeten liggen omdat ze hun ogen niet meer open kunnen houden. Als je in het weekend je slaapritme aanpast (lees: uitslaapt), dan gooi je je interne klok vaak nog meer in de war. Regelmaat is over het algemeen beter dan 'vroeg naar bed'.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:47

Karin schreef:
Als je in het weekend je slaapritme aanpast (lees: uitslaapt), dan gooi je je interne klok vaak nog meer in de war. Regelmaat is over het algemeen beter dan 'vroeg naar bed'.

Ah nee... zeg je nou echt dat ik eigenlijk niet meer zou moeten uitslapen? Daar gaan mijn heerlijke weekenden... -O-

@TS: herkenbaar probleem, ik heb het opgelost door me elke morgen te laten bellen door een vriendin. Die houdt me aan de praat tot ze de douche hoort stromen. :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:50

Tuurlijk, kan wel. Maar dan ook niet zeuren als je er op maandagmorgen niet uit kunt komen. :P

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:53

Bummer. ^)

Ik verzucht regelmatig dat het niet eerlijk is dat wereld door ochtendmensen geregeert(d? dt?) wordt... Ik kan niet mijn bed uitkomen, erin komen is ook al zo'n uitdaging, als het voor 2 uur s nachts dient te gebeuren tenminste.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:57

_Nancy schreef:
Nou ik ga nu naar school..
Voor een half uurtje!!!!
Lekker nutteloos zo, als je wekker niet gaat

Wat is het nou? :) Je wekker gaat niet of je slaapt er doorheen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:58

Ik heb 4 wekkers op mijn telefoon en die ligt op een kastje bij mijn voeteneind dus ik moet er echt half voor uit bed.
Ik zag laatst ook een wekker dat was een puzzel die moest je eerst in elkaar zetten voordat hij uitging.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:05

Karin schreef:
Er niet uit kunnen komen hoeft niet veroorzaakt te worden door te weinig slaap. Sommige mensen hebben nu eenmaal moeite om 's morgens op gang te komen, net zoals anderen 's avonds voor tienen in bed moeten liggen omdat ze hun ogen niet meer open kunnen houden. Als je in het weekend je slaapritme aanpast (lees: uitslaapt), dan gooi je je interne klok vaak nog meer in de war. Regelmaat is over het algemeen beter dan 'vroeg naar bed'.

Ik weet het en ik ben het helemaal met je eens, alleen ik denk dat 90% van deze gevallen toch vaker komt door te laat naar bed gaan dan door een echt verstoord bioritme.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 17:27

@Musjes, ik bedoeld er door heen slaapt ;) Foutje van mij
@Zonnebloem18, die puzzelwekker is leuk!! :=
@Olympia, ja ik werd eerst ook altijd vóór mijn wekker wakker, vind het beetje raar dat het nu niet meer is.

Ik heb de tone van mijn wekker in ieder geval veranderd, misschien dat dat helpt.

En dat onder de kussen leggen ga ik ook proberen, hij trilt altijd als ie af gaat.
En ook ga ik er nog een wekker bij aanschaffen, ik heb alleen weinig vertrouwen in wekkers, maar 1 van de 2 moet het toch ZEKER wel doen :j Dus dat gaan we even proberen.

Mijn telefoon (wekker dus) ligt altijd al zeker 1-2 meter van mij af, waardoor ik sowieso al overeind kom.
Maar het probleem is niet dat ik niet wakker kan blijven oid, maar dat ik door mijn wekker heen slaap dus niet eens wakker word :+

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:42

Je hebt nu ook zo'n wekker die gaat 1 keer af, moet je op snooze drukken, trekt hij zichzelf aan een koortje omhoog en gaat hij nog een keer af. Dan moet je wel gaan zitten (of staan als hij hoog genoeg hangt) om hem uit te doen.